Opis skrzynek bezpieczników oraz prośba do posiadaczy Diagboxa
Opis skrzynek bezpieczników oraz prośba do posiadaczy Diagboxa
Witam wszystkich.
Dziś mam dwie prośby ,obie elektryczne i dotyczą w zasadzie tego samego tematu.
Mam dwie instrukcje do phedry i w obu takie same skrzynki bezpieczników.
W swoim samochodzie natomiast skrzynki zupełnie inne. Silnik 2.2 biturbo 2008r
Czy może ma ktoś (inną instrukcję )? nowszą ? czy już sam nie wiem jaką.
Skrzynka w schowku oraz ta pod maską są zupełnie inne niż te w instrukcji co powoduje małe zamieszanie z interpretacją bezpieczników.
Konkretnie szukam bezpiecznika korektora świateł xenon.
Drugi temat kieruję do osób które mają w swoim egzemplarzu swiatła xenon oraz diagboxa i chwilę czasu.
Chodzi mi o sprawdzenie czy podczas wyszukiwania błędów podczas testu ogólnego , diagbox znajduje korektory świateł i się z nimi łączy.
Jeśli znajduje to które ? oba ? czy może tylko lewy lub prawy.
U mnie niestety jest brak dialogu.
Próbuję rozwiązać znany już na forum problem opadania prawego xenonu do samego dołu (tj. w tryb awaryjny)
Do tego potrzebuję właśnie poprawnej konfiguracji korektorów w bsi ,czy są wykrywane ? z której strony( prawa ,lewa) itd.
Gdyby ktoś zechciał poświęcić chwilę będę wdzięczny .
Dziś mam dwie prośby ,obie elektryczne i dotyczą w zasadzie tego samego tematu.
Mam dwie instrukcje do phedry i w obu takie same skrzynki bezpieczników.
W swoim samochodzie natomiast skrzynki zupełnie inne. Silnik 2.2 biturbo 2008r
Czy może ma ktoś (inną instrukcję )? nowszą ? czy już sam nie wiem jaką.
Skrzynka w schowku oraz ta pod maską są zupełnie inne niż te w instrukcji co powoduje małe zamieszanie z interpretacją bezpieczników.
Konkretnie szukam bezpiecznika korektora świateł xenon.
Drugi temat kieruję do osób które mają w swoim egzemplarzu swiatła xenon oraz diagboxa i chwilę czasu.
Chodzi mi o sprawdzenie czy podczas wyszukiwania błędów podczas testu ogólnego , diagbox znajduje korektory świateł i się z nimi łączy.
Jeśli znajduje to które ? oba ? czy może tylko lewy lub prawy.
U mnie niestety jest brak dialogu.
Próbuję rozwiązać znany już na forum problem opadania prawego xenonu do samego dołu (tj. w tryb awaryjny)
Do tego potrzebuję właśnie poprawnej konfiguracji korektorów w bsi ,czy są wykrywane ? z której strony( prawa ,lewa) itd.
Gdyby ktoś zechciał poświęcić chwilę będę wdzięczny .
Adi.p1.ap@gmail.com.
Odbieram bez zwłoki
Odbieram bez zwłoki
- ktoś ŁDZ
- Przedstawiciel Regionalny
- Posty: 1657
- Rejestracja: 14 lip 2011, 9:07
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Łódź
Re: Opis skrzynek bezpieczników oraz prośba do posiadaczy Diagboxa
Hej,
Podczas testu Diagboxa znajduje obydwa korektory - lewy i prawy.
Co do skrzynki bezpieczników, to jest już po prostu ułańską fantazja nie wiem kogo. Instrukcja sobie a skrzynki bezpieczników sobie. (tak jak opis wymiany baterii w pilocie wg instrukcji, który jest równoznaczny że zniszczeniem pilota).
Wysłane z mojego telefonA
Podczas testu Diagboxa znajduje obydwa korektory - lewy i prawy.
Co do skrzynki bezpieczników, to jest już po prostu ułańską fantazja nie wiem kogo. Instrukcja sobie a skrzynki bezpieczników sobie. (tak jak opis wymiany baterii w pilocie wg instrukcji, który jest równoznaczny że zniszczeniem pilota).
Wysłane z mojego telefonA
Pozdro - Robert
Jest:
Lancia Phedra 2.2 JTD 170KM - TyAaaaa_TO_wóz_zzz
+ Lybra Intensa 2.4 JTD SW - Papamobile
Było:
AR 156 SW 2.4 JTD 10V + wirus Ramzesa - Czarnulka
Delta II 1.9td
Nr. tel. 607645504
Jest:
Lancia Phedra 2.2 JTD 170KM - TyAaaaa_TO_wóz_zzz
+ Lybra Intensa 2.4 JTD SW - Papamobile
Było:
AR 156 SW 2.4 JTD 10V + wirus Ramzesa - Czarnulka
Delta II 1.9td
Nr. tel. 607645504
Re: Opis skrzynek bezpieczników oraz prośba do posiadaczy Diagboxa
Ano właśnie.
Czyli oba czujniki poziomu do wymiany.
Właściwie powinno być korektor przód i tył a nie lewy i ...
Dziękuje za chęci i poświęcony czas.
A tak swoją drogą to jakiego masz pilota ? chyba prostokąt ,bo w 170KM nie było już jajek.
I co tam niby w tej instrukcji odnośnie wymiany. ?
Czyli oba czujniki poziomu do wymiany.
Właściwie powinno być korektor przód i tył a nie lewy i ...
Dziękuje za chęci i poświęcony czas.
A tak swoją drogą to jakiego masz pilota ? chyba prostokąt ,bo w 170KM nie było już jajek.
I co tam niby w tej instrukcji odnośnie wymiany. ?
Adi.p1.ap@gmail.com.
Odbieram bez zwłoki
Odbieram bez zwłoki
- ktoś ŁDZ
- Przedstawiciel Regionalny
- Posty: 1657
- Rejestracja: 14 lip 2011, 9:07
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Łódź
Re: Opis skrzynek bezpieczników oraz prośba do posiadaczy Diagboxa
Tak prostokąt, podważyć gumę od guzików....
Korektor prawego i lewego reflektora zawsze mam tak napisane. Ale diagbox ogólnie jest nie intuicyjny. Jak by na opak
Kiedyś ktoś tutaj pisał od jakiego Citroena/Peugeota pasuje opis skrzynki bezpieczników. Nie będę strzelał, bo nie chce naprowadzić źle, a nie mogę tego znaleźć...
Wysłane z mojego telefonA
Korektor prawego i lewego reflektora zawsze mam tak napisane. Ale diagbox ogólnie jest nie intuicyjny. Jak by na opak
Kiedyś ktoś tutaj pisał od jakiego Citroena/Peugeota pasuje opis skrzynki bezpieczników. Nie będę strzelał, bo nie chce naprowadzić źle, a nie mogę tego znaleźć...
Wysłane z mojego telefonA
Pozdro - Robert
Jest:
Lancia Phedra 2.2 JTD 170KM - TyAaaaa_TO_wóz_zzz
+ Lybra Intensa 2.4 JTD SW - Papamobile
Było:
AR 156 SW 2.4 JTD 10V + wirus Ramzesa - Czarnulka
Delta II 1.9td
Nr. tel. 607645504
Jest:
Lancia Phedra 2.2 JTD 170KM - TyAaaaa_TO_wóz_zzz
+ Lybra Intensa 2.4 JTD SW - Papamobile
Było:
AR 156 SW 2.4 JTD 10V + wirus Ramzesa - Czarnulka
Delta II 1.9td
Nr. tel. 607645504
Re: Opis skrzynek bezpieczników oraz prośba do posiadaczy Diagboxa
No tak ,podważyć a zaraz potem do Aso po pilota zapalać wrotki
Na wiosnę planowałem zrobić regenerację reflektorów ,taką pełną.
Polerkę kloszy oraz soczewek ,metalizację odbłyśników wymianę palników ,ale widzę że wiosny nie doczekam.
Niedługo przyjdą smutne dni wychodzisz ciemno ,wracasz ciemno a światełka świecą jak chcą.
Jedno oko na Maroko ,drugie na Krym Musze się brać za to.
Reflektory w naszych autobusach słabe i awaryjne. Klosze płowieją na potęgę.
Poziomowanie działa na chybił trafił a spryskiwacze reflektorów razem z zaślepkami to jakaś pomyłka.
Przywrócę to wszystko do sprawności a know-how się podzielę.
Po co ? powie jeden czy drugi . drogi oświetlone pewnie mieszkasz w mieście nikogo nie razi ,dowodu nie zabierają szkoda kasy.
Robiłem w Superbie taką regenerację i powiem Wam że efekt : piorunujący ! Przyjemność z jazdy nocą 100% przywrócona.
Piękna linia odcięcia światła ,poziomowanie pracuje on-line;-) a mrugnięcie poganiaczem , biało wszędzie aż znaki drogowe świecą.
A jak Wasza jakość oświetlenia w autobusach ??
Dziękuję Robert .
Gdybyś namierzył opis tych skrzynek będę wdzięczny
Na wiosnę planowałem zrobić regenerację reflektorów ,taką pełną.
Polerkę kloszy oraz soczewek ,metalizację odbłyśników wymianę palników ,ale widzę że wiosny nie doczekam.
Niedługo przyjdą smutne dni wychodzisz ciemno ,wracasz ciemno a światełka świecą jak chcą.
Jedno oko na Maroko ,drugie na Krym Musze się brać za to.
Reflektory w naszych autobusach słabe i awaryjne. Klosze płowieją na potęgę.
Poziomowanie działa na chybił trafił a spryskiwacze reflektorów razem z zaślepkami to jakaś pomyłka.
Przywrócę to wszystko do sprawności a know-how się podzielę.
Po co ? powie jeden czy drugi . drogi oświetlone pewnie mieszkasz w mieście nikogo nie razi ,dowodu nie zabierają szkoda kasy.
Robiłem w Superbie taką regenerację i powiem Wam że efekt : piorunujący ! Przyjemność z jazdy nocą 100% przywrócona.
Piękna linia odcięcia światła ,poziomowanie pracuje on-line;-) a mrugnięcie poganiaczem , biało wszędzie aż znaki drogowe świecą.
A jak Wasza jakość oświetlenia w autobusach ??
Dziękuję Robert .
Gdybyś namierzył opis tych skrzynek będę wdzięczny
Adi.p1.ap@gmail.com.
Odbieram bez zwłoki
Odbieram bez zwłoki
- Tomzik
- Klubowicz
- Posty: 5389
- Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
- Imię: Tomczysław ;)
- Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Re: Opis skrzynek bezpieczników oraz prośba do posiadaczy Diagboxa
Prawdopodobnie nasze autobusy dostały nowe skrzynki z okazji ostatniego liftu i nowego silnika. Gdybam, ale składa się to w całość. Natomiast producent (czytaj Fiat) miał już w d użyszkodników swych wyrobów i uaktualnienie instrukcji obsługi, stąd totalnie inne obrazki w niej w porównaniu do rzeczywistości.
Strony w necie też powielają instrukcję obsługi.
Kieruj się na Peugeota 607 czy Citroena C5. Ja dobierałem schemat bezpieczników pod maską odczytując nr BSM i szukając po stronach z używanymi częściami modeli aut w opisach aukcji. Doszedłem do tego na tyle, że podłączyłem sobie DRL-e
Tu masz mój przypadek, jest schemat z Cytryny C5. Możliwe, że masz taką skrzynkę.
Co do baterii w pilocie - ja wymieniłem i pilot jest cały, nie licząc delikatnego śladu podważenia płaskim wkrętakiem w miejscu wskazywanym przez instrukcję. Niestety nie pamiętam dokładnie jak to zrobiłem. Bateria jakby co to CR1620. Ale są i filmiki:
https://www.youtube.com/watch?v=35tjiBJUXGg
https://www.youtube.com/watch?v=i73S1l6UX8w
Co do poziomowania - u mnie Diagbox widzi lewą i prawą lampę, ale połączyć mi się nie udaje, jako jedyne kalkulatory z całego auta.
U mnie wysiadło poziomowanie całkiem, obie lampy szły w dół. Ale dopiero po ich włączeniu. Mechanik podłączył się swoim kompem i wypluło błąd przedniego czujnika. Wymieniłem go na nowy plus wymieniłem na przewodach konektory na nowe oraz złączkę rónież na nową. Bez rezultatu. Co ciekawe - zdjęty z przodu czujnik podłączyłem do tyłu i poziomowanie ożyło Najprawdopodobniej same czujniki są takie same, różne jest tylko ich "oblachowanie". Podpowiedź istotna, bo tylnych czujników na alledrogo nie ma, nowy ceni się po ponad 500zł we Fiacie u Baseniarza (cena sprzed pół roku), w Peugeocie chcieli nawet 700. Natomiast przednie były na allegro w cenie nieco bardziej przystępnej, ok. 350zł. Może zatem warto kupić taki, o ile jeszcze są i w razie gdy walnie tylny przełożyć samą czujkę.
Co do świecenia - moja Phedra ma lekko pożółkłe klosze, ale co ciekawe bardziej u góry lamp, a mimo to uważam, że świeci co najmniej dobrze na mijania. Na drogowych jest bajka, Delta nie ma startu. Mijania są dość zbliżone, Delta świeci trochę dalej, ale bardziej wąsko, Phedra bliżej, ale zauważalnie szerzej. Stanowczo nie odczuwam niedosytu. Polecam dobre palniki (ja założyłem Bosche White 5500K) i przede wszystkim zmienić żarówki H7 od długich na takie "ksenono-podobne", np. Osram Nightbreaker czy Cool Blue Intense o temperaturze do 4300K. To samo zrobiłem w Delcie - w obu autach mam Cool Blue (Delta ma H1 na długich) - znika efekt "pożółkłego" od żarówek światła i wg mnie mózg odbiera zmianę tej barwy jako lepsze oświetlenie.
Strony w necie też powielają instrukcję obsługi.
Kieruj się na Peugeota 607 czy Citroena C5. Ja dobierałem schemat bezpieczników pod maską odczytując nr BSM i szukając po stronach z używanymi częściami modeli aut w opisach aukcji. Doszedłem do tego na tyle, że podłączyłem sobie DRL-e
Tu masz mój przypadek, jest schemat z Cytryny C5. Możliwe, że masz taką skrzynkę.
Co do baterii w pilocie - ja wymieniłem i pilot jest cały, nie licząc delikatnego śladu podważenia płaskim wkrętakiem w miejscu wskazywanym przez instrukcję. Niestety nie pamiętam dokładnie jak to zrobiłem. Bateria jakby co to CR1620. Ale są i filmiki:
https://www.youtube.com/watch?v=35tjiBJUXGg
https://www.youtube.com/watch?v=i73S1l6UX8w
Co do poziomowania - u mnie Diagbox widzi lewą i prawą lampę, ale połączyć mi się nie udaje, jako jedyne kalkulatory z całego auta.
U mnie wysiadło poziomowanie całkiem, obie lampy szły w dół. Ale dopiero po ich włączeniu. Mechanik podłączył się swoim kompem i wypluło błąd przedniego czujnika. Wymieniłem go na nowy plus wymieniłem na przewodach konektory na nowe oraz złączkę rónież na nową. Bez rezultatu. Co ciekawe - zdjęty z przodu czujnik podłączyłem do tyłu i poziomowanie ożyło Najprawdopodobniej same czujniki są takie same, różne jest tylko ich "oblachowanie". Podpowiedź istotna, bo tylnych czujników na alledrogo nie ma, nowy ceni się po ponad 500zł we Fiacie u Baseniarza (cena sprzed pół roku), w Peugeocie chcieli nawet 700. Natomiast przednie były na allegro w cenie nieco bardziej przystępnej, ok. 350zł. Może zatem warto kupić taki, o ile jeszcze są i w razie gdy walnie tylny przełożyć samą czujkę.
Co do świecenia - moja Phedra ma lekko pożółkłe klosze, ale co ciekawe bardziej u góry lamp, a mimo to uważam, że świeci co najmniej dobrze na mijania. Na drogowych jest bajka, Delta nie ma startu. Mijania są dość zbliżone, Delta świeci trochę dalej, ale bardziej wąsko, Phedra bliżej, ale zauważalnie szerzej. Stanowczo nie odczuwam niedosytu. Polecam dobre palniki (ja założyłem Bosche White 5500K) i przede wszystkim zmienić żarówki H7 od długich na takie "ksenono-podobne", np. Osram Nightbreaker czy Cool Blue Intense o temperaturze do 4300K. To samo zrobiłem w Delcie - w obu autach mam Cool Blue (Delta ma H1 na długich) - znika efekt "pożółkłego" od żarówek światła i wg mnie mózg odbiera zmianę tej barwy jako lepsze oświetlenie.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Re: Opis skrzynek bezpieczników oraz prośba do posiadaczy Diagboxa
Siemka.
Tak Tomzik mam skrzynkę dokładnie z C5.
Citroen c5 2006r 2.0 benzyna (kombi)
Czyli dokładnie z samochodu żony który stoi pod blokiem )))
Zresztą nie tylko tą ,wszystkie skrzynki
Światła w tym roku odpuszczam.
Półosie mnie dobiły finansowo.
Rada jest natomiast taka na opadające soczewki.
Owszem opadają one dopiero po uruchomieniu świateł i to też nie od razu.
Bierzemy lusterko (małe) zdejmujemy dekiel z reflektora tam gdzie palnik xenon ,
i przyglądamy się górnej części otworu.
W głębi widać silnik poziomowania i małą płaską kostkę około 5-6 pinów. (do sięgnięcia palcami )
Bardziej komputerową niż samochodową.
Włączamy światła i od tej chwili mamy około 5 sek na wypięcie owej kostki (po prostu ciągniemy do siebie)
Ja stanąłem autem blisko ściany aby widzieć wysokość wiązki światła, i odpinać zanim lampa zacznie opadać.
Całość operacji zajęła góra 10 min. Z pomocą 2 osoby oczywiście.
Da się to zrobić bez wyjmowania lamp ,i większych problemów.
Oczywiście sprawa dotyczy sprawnych silniczków poziomowania w reflektorach. Jeśli silniczki stoją i proces poziomowania nie zachodzi ( co ciekawe nie po włączeniu świateł , a po przekręceniu kluczyka) bezpiecznik pod maską jest cały ,to już tylko wymiana silniczków. ą
U mnie przyniosło to porządany rezultat . W reszcie coś widzę , światła nie świecą w glebę. Pełna naprawa na wiosnę
Tak Tomzik mam skrzynkę dokładnie z C5.
Citroen c5 2006r 2.0 benzyna (kombi)
Czyli dokładnie z samochodu żony który stoi pod blokiem )))
Zresztą nie tylko tą ,wszystkie skrzynki
Światła w tym roku odpuszczam.
Półosie mnie dobiły finansowo.
Rada jest natomiast taka na opadające soczewki.
Owszem opadają one dopiero po uruchomieniu świateł i to też nie od razu.
Bierzemy lusterko (małe) zdejmujemy dekiel z reflektora tam gdzie palnik xenon ,
i przyglądamy się górnej części otworu.
W głębi widać silnik poziomowania i małą płaską kostkę około 5-6 pinów. (do sięgnięcia palcami )
Bardziej komputerową niż samochodową.
Włączamy światła i od tej chwili mamy około 5 sek na wypięcie owej kostki (po prostu ciągniemy do siebie)
Ja stanąłem autem blisko ściany aby widzieć wysokość wiązki światła, i odpinać zanim lampa zacznie opadać.
Całość operacji zajęła góra 10 min. Z pomocą 2 osoby oczywiście.
Da się to zrobić bez wyjmowania lamp ,i większych problemów.
Oczywiście sprawa dotyczy sprawnych silniczków poziomowania w reflektorach. Jeśli silniczki stoją i proces poziomowania nie zachodzi ( co ciekawe nie po włączeniu świateł , a po przekręceniu kluczyka) bezpiecznik pod maską jest cały ,to już tylko wymiana silniczków. ą
U mnie przyniosło to porządany rezultat . W reszcie coś widzę , światła nie świecą w glebę. Pełna naprawa na wiosnę
Adi.p1.ap@gmail.com.
Odbieram bez zwłoki
Odbieram bez zwłoki