Kappa 2.0 155 KM Panewki

Moderator: stabraf

MaciekTOS
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 140
Rejestracja: 26 wrz 2014, 23:58
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski

Kappa 2.0 155 KM Panewki

Post autor: MaciekTOS » 12 paź 2021, 10:45

Witam jestem na etapie remontu silnika 2.0 155 zatarta panewka .
Jak tego uniknąć ? Kappa przejechane 120 tys silnik wygląda jak nowy , olej wymieniany co 10 tys ? Co poszło nie tak ?
Panowie zakładam używany wał i mam problem z zakupem nowych panewek , ktoś przerabiał temat może coś doradzić gdzie szukać co kupić , wg katalogu oryginał na nominalny wał są 3 rodzaje panewek które zamówić ? Ma ktoś doświadczenie ?
Mam takie numery
71718339
71718340
71718341

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Kappa 2.0 155 KM Panewki

Post autor: kond243 » 12 paź 2021, 17:19

W 20vt mam włożone glyco. Nominalne. Trzy rodzaje nominału. Rozróżniane numerami i kolorami na boku panewki. W każdym razie glyco sprawują się super. Panewka na trzecim czy piątym poszła? Włóż chłodnice oleju. I lej 5w50. Owinąć bandażem kolektor i wydech aż za silnik. Wydech grzeje olej przez miskę. Brzmi to śmiesznie ale tak jest. Od izoluje wydech to temperatura oleju spadnie. Nie katuje na zimno. Dopiero jak olej się nagrzeje. Czyli około 15-25km. Wał trzeba zmierzyć. Podejdź do szlifierza powinien pomóc. Glyco powinny być dostępne w nominale.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

Lewutek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 664
Rejestracja: 28 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: "Wincentowo" ... świętokrzyskie

Kappa 2.0 155 KM Panewki

Post autor: Lewutek » 12 paź 2021, 17:20

CZE ...

Podstawowa sprawa to pasowania ... remont silnika nie jest tani ... wał do polerki lub szlifu (używany wał też nie musi mieć prawidłowych czopów pod względem wymiarowym i stanu chropowatości powierzchni) ... w zależności od tego jaki wymiar wyjdzie po polerce / szlifie dobiera się panewki ... wały korbowe trzeba też wyważyć lub prostować jeśli się ugiął - obowiązkowo sprawdzić ... dobre zakłady spacjalizujące się w remontach silników w tym obróbkach wałów dobiorą Ci "spasowany" komplet panewek pod taki wał korbowy

Remont silnika to nie jest takie chop-siup w stylu: w garażu bedziemy sobie klocki lego składać ... podczas takiej rozbiórki różne "rzeczy" wychodzą w trakcie.

MaciekTOS
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 140
Rejestracja: 26 wrz 2014, 23:58
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski

Re: Kappa 2.0 155 KM Panewki

Post autor: MaciekTOS » 12 paź 2021, 21:31

Panewka poszła na 1 i 3 , Kappa bez trubo .Wał też niestety przyłapało , ale mam dawce że sprawnym silnikiem i chciałbym z niego założyć wał i nowe panewki dla pewności .

Awatar użytkownika
1608cc
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 563
Rejestracja: 06 sie 2019, 20:40
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Kraków

Re: Kappa 2.0 155 KM Panewki

Post autor: 1608cc » 12 paź 2021, 22:01

Na kole z wycięciami pod czujnik GMP jest zakodowane jaka podgrupa panewek idzie na dany czop wału - w Eperze można zobaczyć, że oryginalne panewki dla każdego wymiaru są dodatkowo oznaczone kolorami (brązowy, zielony, czarny, żółty, niebieski, czerwony), i właśnie te cyferki na kole GPM podają jakie należy zamontować panewki główne, korbowodowe i oporowe. Np. na 2 korbowodach możemy mieć panewki niebieskie, a na pozostałych żółte. Sprawa dotyczy się oczywiście nowego/nie szlifowanego wału w nominale. Opis co i jak dekodować w PDF'e.
l_100801_gb.pdf
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Marea Weekend 2.4 20V HLX Tour de France 2001

Diagnostyka Examiner/MES/AlfaODB
Klonowanie/Virgin ME3.1/ME7.3.1
Naprawa sterowników ME7.3.1
Klonowanie BCM
Blokady 2.0VIS/2.0T

Kanał YT :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Kappa/Kappa SW/Kappa Coupe”