Thesis - 2.4 10v - check engine

Beest
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 7
Rejestracja: 12 paź 2017, 17:20
Imię: PIotr

Thesis - 2.4 10v - check engine

Post autor: Beest » 01 maja 2021, 22:50

Witam,
We wtorek musiałem wybrać się do Opola (trasa 50km.). Po wizycie u dentysty wkładam kluczyk i przekręcam go a tu check engine świeci.
Po podłączeniu do komputera okazało się ze ecu stracił polaczenie z większością czujników(Brak sygnału).
Kasowanie błędów nic nie daje i teraz się zastanawiam co mogło doprowadzić do takiego stanu, bo te czajniki chyba łączą się bezpośrednio z komputerem wiec chyba trzeba zajrzeć do podłączenia wiązki z komputerem ? na przewodzie przepływomierza jest 5V a jeden przewód daje 3,62v, czyli jakieś tam zasilanie jest, czy wszystkie przewody tych podzespołów idą bezpośrednio do komputera czy maja gdzieś jakaś wspólna masę bo może problem z wspólna masa? akumulator w stanie spoczynku ma 12,6 wiec raczej nie jest winny.
Ma może ktoś jakiś schemat który mógłby naprowadzić mnie na źródło tego problemu ?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 01 maja 2021, 23:24 przez faraon, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Uzupełnij profil o miejscowość.

Awatar użytkownika
proxima86
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 3036
Rejestracja: 28 lut 2018, 15:15
Imię: Kamil
Lokalizacja: Annopol

Re: Thesis - 2.4 10v - check engine

Post autor: proxima86 » 02 maja 2021, 12:07

Wyjmie kość ze sterownika, przeczyści, pryśnie jakim kontakt sprejem.
Powinno pomóc,jeśli nie to ECU do wymiany.

Wysłane z mojego moto g(7) power przy użyciu Tapatalka


Była:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v executive.
Jest:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v
Lancia Thesis 3.0V6

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2850
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Thesis - 2.4 10v - check engine

Post autor: pietrek125 » 02 maja 2021, 16:25

2.4 10v.jpg
2.4 10v1.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

Beest
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 7
Rejestracja: 12 paź 2017, 17:20
Imię: PIotr

Re: Thesis - 2.4 10v - check engine

Post autor: Beest » 25 maja 2021, 21:56

Pietrek123 dziękuje za schematy , dużo mi pomogły.
Aktualizuje temat bo od wczoraj do niego powróciłem, gdyż wcześniej wymieniałem tarcze, klocki regeneracja tylnych zacisków no i sklejenie obudów silniczka do hamulca ręcznego+ piasta z prawej strony, a że auto stoi na dworze a pogoda nie dopisywała to trochę to zajęło.

Wracając do sprawy, sprawdziłem wszystkie(pod maska, w bagażniku i pod kierownica) bezpieczniki(wizualnie i omomierzem), 4 kable przepływomierza które idą do komputera i wszystkie są ok.
Natomiast pin 2gi na przepływomierzu daje 0 napięcia a powinien dawać 12 v na przekręconej stacyjce.
Sprawdziłem gdzie idą te kable i idą do wtyczki koło amortyzatora prawego oznaczonej na schemacie D004 i przejście do pinu 4rtego jest z każdego czujnika co oznacza ze problem jest za ta wtyczka, według schematu zaraz za wtyczka jest kolejny węzeł idacy dalej do bezpiecznika f11 15Amper i do przekaźnika chyba R8(słabo widać na schemacie) pinem 6stym do nogi 85.
Wydaje mi się ze problem może leżeć właśnie w tym przekaźniku...(jak namierzę który to mogę zamienić z pozostałymi bo według schematu 2 pozostałe są takie same)

Może tez być tak, ze to 2gi węzeł nawalił i jest problem jutro postaram się to sprawdzić bo na schemacie widać ze z tego węzła idzie zasilanie do K031 czyli czujniku informującym czy jest woda w filtrze.
Dodatkowo sprawdzę czy jest zasilanie 12v idące do sterownika podgrzewania świec gdyż zasilanie według schematu idzie z tego samego węzła.

Orientuje się ktoś w którym dokładnie miejscu jest ten 2gi węzeł zaznaczony strzałka bo za wtyczka d004 przy ścianie lecą 2 duże wiązki i żeby się do nich dobrać to trzeba będzie trochę rzeczy podkręcać i odsunąć wyciszenie, chociaż z 2giej strony idzie sprawdzić czy ten węzeł jest sprawny jak już wyżej pisałem sprawdzając przejście miedzy pinem 4rtym D004 a czujnikiem wody w paliwie bądź podgrzewania świec.
No nic jak nie będzie padać jutro to sprawdzę to "spaghetti".
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Beest
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 7
Rejestracja: 12 paź 2017, 17:20
Imię: PIotr

Re: Thesis - 2.4 10v - check engine

Post autor: Beest » 27 maja 2021, 18:54

Problem rozwiązany!!!

Problemem okazała się wtyczka czujnika wody w filtrze której kable były skręcone bez izolacji i zwierały.
Obrazek

Pozostał błąd przekaźnika świec żarowych, a skoro miałem przewody od komputera na wierzchu to sprawdziłem przejście miedzy komputerem a sterownikiem i wszystko jest ok.
Tak wiec mogę skręcać, a świecami żarowymi mogę zając się w następnej kolejności, gdyż będę próbował wymienić tylko półkę na półkę z roleta , mam nadzieje ze wszystkie wtyczki są i wystarczy podmienić tylna półkę i obudowę dźwigni zmiany biegów na taka z przyciskami.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2850
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Thesis - 2.4 10v - check engine

Post autor: pietrek125 » 27 maja 2021, 19:56

Zapewne jakiś "ogarniety" mechanik dokręcał filtr paliwa z podłączoną wtyczką.
Jeśli masz Executive to przewodów do rolety może nie być...
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”