Thesis 2.0T manual - ciężko wchodzące biegi z rana

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3996
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Thesis 2.0T manual - ciężko wchodzące biegi z rana

Post autor: volf » 24 lut 2021, 12:18

Skoro przy zgaszonym wchodzą normalnie to nie ma sensu szukać w linkach, wybierakach czy oleju...
Zresztą to będzie czuć po pedale, jeśli zaczyna ciągnąć po minimalnym popuszczeniu to wiadomo, ze coś ze sprzęgłem czy tam jego sterowaniem.
KAPPA TDS & JTD

sid89
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 48
Rejestracja: 14 lip 2015, 21:38
Imię: Adam
Lokalizacja: Toruń

Re: Thesis 2.0T manual - ciężko wchodzące biegi z rana

Post autor: sid89 » 24 lut 2021, 13:09

Jam_Belfegor pisze:No tak tylko w tym temacie generalnie był problem z wysprzeglaniem, a u ciebie piszesz że tylko 1 i 2 do tego przez chwilę, po nocy. No nic sprawdzaj i daj znać co w końcu było przyczyną.
Ogólnie tak, 1 i 2. Ale im dłużej siedzę i tam grzebię, to 3,4 i wsteczny też zaczęły mieć problem. 5/6 na razie z oporem, ale wchodzą. Także przepraszam, tu moje niedopowiedzenie/brak aktualizacji istotnej informacji.

Wysłane z mojego U11_Plus przy użyciu Tapatalka

2008-2011 - Fiat Cinquecento S 95" - 899cm -> 1108cm; 2011-2013 - Fiat Punto I SX 97" - 1242cm 75km; 2013-2015 - Fiat Cinquecento Happy 98" - 899cm -> 1108cm; 2015-2016 - Zastava 1100P 79" - 1116cm; 2015 - FSO Polonez Atu+ 99" - 1598cm; 2015-2018 - Alfa Romeo 156 SW 00" - TS 1970cm; 2016-2017 - Fiat Cinquecento SX 97" - 899cm -> 1242cm 16V; 2018 - Lancia Ypsilon 03" - 1242cm; 2019 - Fiat Seicento Young 99" - 899cm; 2018 - 2020 Lancia Lybra SW 00" - 1.6 - viewtopic.php?f=24&t=78312

2019 -> Fiat Croma 95" - 2.0
2020 -> Lancia Thesis Executive 05" - 2.0TB
2020 -> Lancia Ypsilon 07" - 1.4 8v

Awatar użytkownika
Jam_Belfegor
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2065
Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Kraków

Re: Thesis 2.0T manual - ciężko wchodzące biegi z rana

Post autor: Jam_Belfegor » 24 lut 2021, 13:44

He he to trochę zmienia postać rzeczy :) Czyli wychodzi że problem jest z każdym biegiem. No to swoja uwag koncentruj na hydraulice czyli pompa przy pedale, wężyki i w końcu sam wysprzeglik.
volf pisze: 24 lut 2021, 12:18 Skoro przy zgaszonym wchodzą normalnie to nie ma sensu szukać w linkach, wybierakach czy oleju...
Zresztą to będzie czuć po pedale, jeśli zaczyna ciągnąć po minimalnym popuszczeniu to wiadomo, ze coś ze sprzęgłem czy tam jego sterowaniem.
A nie zgodzę się była skrzynia manualna chyba 6 biegowa w grupie Renaulta (i to nie jest odosobniony przypadek tylko z Renówki) po wymianie oleju na zimno był problem z biegami. Winny był sam olej, z którym nie chciały współpracować synchronizatorami, zresztą szybko padały jeśli nie zalało się dokładnie tego co miało być w tej skrzyni. Na postoju skrzynia stała, więc nie było problemu, mogłeś ładować każdy bieg. Synchronizatory stały bo wałki stały i nie było czego synchronizować, zębatki suwały się między sobą bez większego oporu.

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3996
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Thesis 2.0T manual - ciężko wchodzące biegi z rana

Post autor: volf » 24 lut 2021, 15:26

Współpraca z synchronizatorami to moze być w trakcie jazdy jak przełączasz biegi.
Jak auto stoi i masz wciśnięte sprzęgło (sprawne) to skrzynia tez stoi.
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
Jam_Belfegor
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2065
Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Kraków

Re: Thesis 2.0T manual - ciężko wchodzące biegi z rana

Post autor: Jam_Belfegor » 25 lut 2021, 8:23

No to właśnie o tym piszę, cieszę się że się zgadzamy :) Czyli rezime >>> na postoju nie było problemu, podczas jazdy każdy bieg wchodził jakby nie chciał, finalnie dochodziło do zniszczenia synchronizatorów a winny był niewłaściwy olej.

sid89
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 48
Rejestracja: 14 lip 2015, 21:38
Imię: Adam
Lokalizacja: Toruń

Re: Thesis 2.0T manual - ciężko wchodzące biegi z rana

Post autor: sid89 » 04 mar 2021, 11:07

Wracam z dobrą wieścią:

Problem został rozwiązany, okazał się "hydrauliczny".
Płyn hamulcowy w sekcji sprzęgła, okazał się koloru mętnoszarego, baaaardzo długo musiał być nie przelewany. Dodatkowo jakiś czas temu wymieniałem cały płyn hamulcowy w układzie po regeneracji zacisków tylnych, bo z jednego leciał płyn (płyn wymieniany oprócz sekcji sprzęgła). Przy awarii zacisku często i gęsto dolewałem tego płynu, bo było na minimum i chyba musiał się coś układ zapowietrzyć, bo wcześniej poziom mi zjeżdżał poniżej tej rurki do pompki sprzęgła - ona jest w wyższym punkcie w zbiorniczku.
Układ sprawdzony i wycieków żadnych i zapoceń nie ma. Po przelaniu płynu i odpowietrzeniu - sprzęgło działa jak trzeba, biegi wchodzą jak trzeba. Mam nadzieję, że problem zażegnany.
2008-2011 - Fiat Cinquecento S 95" - 899cm -> 1108cm; 2011-2013 - Fiat Punto I SX 97" - 1242cm 75km; 2013-2015 - Fiat Cinquecento Happy 98" - 899cm -> 1108cm; 2015-2016 - Zastava 1100P 79" - 1116cm; 2015 - FSO Polonez Atu+ 99" - 1598cm; 2015-2018 - Alfa Romeo 156 SW 00" - TS 1970cm; 2016-2017 - Fiat Cinquecento SX 97" - 899cm -> 1242cm 16V; 2018 - Lancia Ypsilon 03" - 1242cm; 2019 - Fiat Seicento Young 99" - 899cm; 2018 - 2020 Lancia Lybra SW 00" - 1.6 - viewtopic.php?f=24&t=78312

2019 -> Fiat Croma 95" - 2.0
2020 -> Lancia Thesis Executive 05" - 2.0TB
2020 -> Lancia Ypsilon 07" - 1.4 8v

Awatar użytkownika
Jam_Belfegor
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2065
Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Kraków

Re: Thesis 2.0T manual - ciężko wchodzące biegi z rana

Post autor: Jam_Belfegor » 04 mar 2021, 11:25

No i super. Jeździć obserwować : yesyes :

Awatar użytkownika
kamilkoza88
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 207
Rejestracja: 29 maja 2014, 22:55
Imię: Kamil
Lokalizacja: Toruń

Re: Thesis 2.0T manual - ciężko wchodzące biegi z rana

Post autor: kamilkoza88 » 04 mar 2021, 11:29

Takie naprawy lubię najbardziej.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

Thesis 3.0

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”