PDR - czyli wgniotkologia.

Awatar użytkownika
Jam_Belfegor
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2065
Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Kraków

PDR - czyli wgniotkologia.

Post autor: Jam_Belfegor » 01 lut 2021, 13:52

Jakiś czas temu postanowiłem sobie zakupić zestaw PDR - do usuwania wgnieceń bez ingerencji w lakier. Widziałem kilka lat temu jak usuwa się ta techniką wgnioty / wgniecenia i byłem pod wrażeniem. Niestety jakiś czas temu moja RMIII dostała starzała z piąchy w listwę przydachową od jakiegoś niewyżytego dresiaża, któremu pasowało by obciąć.... no :lol: Nie udało się tego wypchać od wewnątrz, więc pomyślałem za co tam kupie sobie takie zabawki tym bardziej że może kiedyś jakaś wgniota się jeszcze trafi i popróbowałem swoich sił. No i całkiem dobry efekt udało się uzyskać. Autko zostało umyte, następnie żmudne wyciąganie wgnotek maszynką. Udało się tak na 99% pewnie jak by nie robił tego 1 raz wyszło by jeszcze lepiej. Tak czy siak z efektu jestem zadowolony. Jak ktoś ma trochę wgniotek na aucie polecam. Żeby to miało sens polecam taki zestaw: wyciągarka najlepiej dźwigniowa (nie ta z pokrętłem) z kompletem grzybków + klej tylko mocny, słabsze odpuśćcie sonie od razu się zrywają, zmywacz do kleju, tablicę refleksyjną, młoteczek z kompletem gumowych końcówek do wbijania górek. Tyle na początek wystarczy.

Foty w trakcie prac, nie zrobiłem finalnej :roll: może dorzucę jak auto będzie czyste.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2850
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: PDR - czyli wgniotkologia.

Post autor: pietrek125 » 01 lut 2021, 13:59

Ile bierzesz od wgniotki :?: :D
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

Awatar użytkownika
andrzej1
Przedstawiciel Regionalny
Przedstawiciel Regionalny
Posty: 2556
Rejestracja: 05 sty 2013, 22:02
Imię: andrzej
Lokalizacja: Nysa

Re: PDR - czyli wgniotkologia.

Post autor: andrzej1 » 01 lut 2021, 14:01

Bardzo ładnie jak na pierwszy raz 👌 ,A taki sprzęt może się przydać. 😁 oby nie za często 😁 .
1. Lancia Kappa 2.0 dziewiąty cud świata.Była
2. Fiat Croma 1.9 Multi-Jet 150KM, BYŁA
3. Lancia Lybra 1,8 ben. sedan Była
4. Lancia Delta III 1.6 Platino od Dawida Była
5.Lancia Kappa 3.0 V6 24 : yesyes : Była : beczy :
6. Lancia Ypsylon 1.2 V8 2004 rok Była
7. Lancia Thesis 2.0 TB 2002 rok

Awatar użytkownika
Jam_Belfegor
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2065
Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Kraków

Re: PDR - czyli wgniotkologia.

Post autor: Jam_Belfegor » 01 lut 2021, 14:08

pietrek125 pisze: 01 lut 2021, 13:59 Ile bierzesz od wgniotki :?: :D
Browarek + poklepanie po pleckach :lol:

Awatar użytkownika
andrzej1
Przedstawiciel Regionalny
Przedstawiciel Regionalny
Posty: 2556
Rejestracja: 05 sty 2013, 22:02
Imię: andrzej
Lokalizacja: Nysa

Re: PDR - czyli wgniotkologia.

Post autor: andrzej1 » 01 lut 2021, 14:29

Jam_Belfegor pisze: 01 lut 2021, 14:08
pietrek125 pisze: 01 lut 2021, 13:59 Ile bierzesz od wgniotki :?: :D
Browarek + poklepanie po pleckach :lol:
Czyli bardzo tanio 👌😜
1. Lancia Kappa 2.0 dziewiąty cud świata.Była
2. Fiat Croma 1.9 Multi-Jet 150KM, BYŁA
3. Lancia Lybra 1,8 ben. sedan Była
4. Lancia Delta III 1.6 Platino od Dawida Była
5.Lancia Kappa 3.0 V6 24 : yesyes : Była : beczy :
6. Lancia Ypsylon 1.2 V8 2004 rok Była
7. Lancia Thesis 2.0 TB 2002 rok

Awatar użytkownika
Jam_Belfegor
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2065
Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Kraków

Re: PDR - czyli wgniotkologia.

Post autor: Jam_Belfegor » 01 lut 2021, 14:32

Cebula-stycznie tanio :lol: a tak poważnie jak ktoś mam problem z wgniotami zapraszam użyczę sprzętu, miejsca a jak weźmiecie browarek to nawet będzie 5 min szkolenie od człowieka, który się na tym nie zna :lol:

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3997
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: PDR - czyli wgniotkologia.

Post autor: volf » 01 lut 2021, 15:50

Tam się używa kleju termicznego ze sztyfta (grzanie ''pistoletem'')?
I co znaczy mocny klej-po nazwie czy po kolorach się je sortuje?
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
Dawid
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4784
Rejestracja: 11 lip 2009, 17:48
Imię: Dawid
Lokalizacja: Głuchołazy

Re: PDR - czyli wgniotkologia.

Post autor: Dawid » 01 lut 2021, 15:54

volf pisze: 01 lut 2021, 15:50 Tam się używa kleju termicznego ze sztyfta (grzanie ''pistoletem'')?
I co znaczy mocny klej-po nazwie czy po kolorach się je sortuje?
Dokładnie o to samo chciałem zapytać.
Były:
Fiat Cinqecento 700 93r
Fiat Seicento 900 design Sporting 01r
Lancia Delta II 2.0 16V 93r
Lancia Kappa SW 2.4 JTD +soft 99r
Lancia Y 1.2 01r
Fiat Bravo II 1.9 MJet +soft 08r
Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD 03r
Fiat Stilo Abarth 2.4 04r
Lancia Delta Platino 1.6 MultiJet 10r
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16V 05r
Lancia Musa Platino 1.4 16V 07r

Jest:
Fiat Freemont Lounge 2.0 MultiJet FWD 14r
Alfa Romeo Giulietta Distinctive 2.0 JTDm 11r
Yamaha FJR 1300 A

Nie staraj się wszystkiego zrozumieć bo wszystko stanie się niezrozumiałe

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2850
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: PDR - czyli wgniotkologia.

Post autor: pietrek125 » 01 lut 2021, 19:54

Jam_Belfegor pisze: 01 lut 2021, 14:32 Cebula-stycznie tanio :lol: a tak poważnie jak ktoś mam problem z wgniotami zapraszam użyczę sprzętu, miejsca a jak weźmiecie browarek to nawet będzie 5 min szkolenie od człowieka, który się na tym nie zna :lol:
No to zaklepuje termin... jak się tylko zrobi ciepło...po browarku :pifko2: , a młody będzie pobierał nauki...
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

Awatar użytkownika
proxima86
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 3036
Rejestracja: 28 lut 2018, 15:15
Imię: Kamil
Lokalizacja: Annopol

Re: PDR - czyli wgniotkologia.

Post autor: proxima86 » 01 lut 2021, 19:59

pietrek125 pisze:
Jam_Belfegor pisze: 01 lut 2021, 14:32 Cebula-stycznie tanio Obrazek a tak poważnie jak ktoś mam problem z wgniotami zapraszam użyczę sprzętu, miejsca a jak weźmiecie browarek to nawet będzie 5 min szkolenie od człowieka, który się na tym nie zna Obrazek
No to zaklepuje termin... jak się tylko zrobi ciepło...po browarku :pifko2: , a młody będzie pobierał nauki...
Było się nie opierać łokciami o błotniki Obrazek

Wysłane z mojego moto g(7) power przy użyciu Tapatalka

Była:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v executive.
Jest:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v
Lancia Thesis 3.0V6

Awatar użytkownika
Jam_Belfegor
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2065
Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Kraków

Re: PDR - czyli wgniotkologia.

Post autor: Jam_Belfegor » 02 lut 2021, 9:20

Tak klej na pistolet termiczny i fakt zapominałem o nim napisać moja wina - do ukarania : biczowanie : Kleje podobno rozpoznaje się po kolorach i czarny podobno najmocniejszy. Ile w tym prawdy a ile marketingowej ściemy nie wiem ale mam takie kleje przezroczysty - mleczy powiedzmy biały i zrywa się od razu. Dopiero ten czarny trzyma ale jak się przedobrzy też puszcza. Niestety robota to żmudna bo wygląda to tak że pociągniemy 2 -3 razy i zrywa się potem zmowy klejenie znowu ciągniecie i tak kilka razy aż wyciągniemy. W między czasie zmienia się kształt wgnioty i trza zmieniać końcówki, a jak przeciągniemy i zrobi się górka, młoteczek do ręki i dawaj :D
Dawid pisze: No to zaklepuje termin... jak się tylko zrobi ciepło...po browarku :pifko2: , a młody będzie pobierał nauki...


No problemo wrzucaj szkło do lodówki co by na wiosnę było, jak będzie ładnie i ciepło zapraszam.

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2850
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: PDR - czyli wgniotkologia.

Post autor: pietrek125 » 02 lut 2021, 19:24

: ok2 :
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zrób to sam”