Błędy związane z dpf i tryb awaryjny

zwirek998
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 52
Rejestracja: 06 sty 2017, 10:57
Imię: KRZYSZTOF

Błędy związane z dpf i tryb awaryjny

Post autor: zwirek998 » 06 sty 2021, 21:45

Witam wszystkich, po długiej bez awaryjności mojego auta Lancia Phedra 2005 2.0 diesel 110 KM :) nastąpił szereg " niefortunnych zdarzeń". przeszukałem forum i nie znalazłem odpowiedzi, być może gdzieś już było poruszane ale nie dokopałem się do końca. Proszę was o pomoc, radę być może o rozwiązanie zagadki enigmy szeregu cyfr :-P . A mianowicie od pewnego czasu pojawił si się komunikat awaria katalizatora i tryb awaryjny w aucie co oznacz standardowo 3tyś. obr i max 100 km/h. :-? po podłączeniu pod komputer u znajomego który ma diagnozer alfoski i dla lanci okazał się szereg błędów tj. P1447 filtr cząstek stałych, P1135 dezaktywacja 3go tłoka, P1435 System dodatk. oleju. nap., P1442 Ilość dodatku. Początkowo był problem z usunięciem 1 błędu reszta poszła bez problemu. sprawdziłem wtyczki na dpf-ie wszystko było z nimi ok. udało się wymazać błąd ale po miesiącu znów wyskoczył szyfr enigmy :roll: . Pytanie moje czy ktoś z was może mnie odesłać do jakiegoś wątku lub poratować co zrobić z tą przypadłością. Pozdrawiam i wszystkiego dobrego w nowym roku.

Awatar użytkownika
ktoś ŁDZ
Przedstawiciel Regionalny
Przedstawiciel Regionalny
Posty: 1657
Rejestracja: 14 lip 2011, 9:07
Imię: Robert
Lokalizacja: Łódź

Re: Błędy związane z dpf i tryb awaryjny

Post autor: ktoś ŁDZ » 07 sty 2021, 0:09

Hej,

Ktoś podsyła poniżej ;)
(wpisałem po prostu w google kody błędów):

Dla P1447, P1442 i P1435 prześledź tematy zawarte w tym wątku (są tam 2 odnośniki do innych tematów dotyczących tych błędów):

http://peugeot.auto.com.pl/forum/viewto ... highlight=

A dla P1135:
http://klubcytrynki.pl/forum/index.php?topic=107271.0

http://citroen.auto.com.pl/forum/viewto ... ?p=1223215

https://peugeotklub.pl/showthread.php?7 ... hdi-pomocy!!!!

https://r.tapatalk.com/shareLink/topic? ... source=app

Jakiś trop jest. Powodzenia w szybkim rozwiązaniu problemów. Daj znać dla potomnych co było przyczyną jak ją/je znajdziesz.

Pzd.

Wysłane z mojego telefonA


Pozdro - Robert
Jest:
Lancia Phedra 2.2 JTD 170KM - TyAaaaa_TO_wóz_zzz
+ Lybra Intensa 2.4 JTD SW - Papamobile :)
Było:
AR 156 SW 2.4 JTD 10V + wirus Ramzesa - Czarnulka
Delta II 1.9td
Nr. tel. 607645504

zwirek998
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 52
Rejestracja: 06 sty 2017, 10:57
Imię: KRZYSZTOF

Re: Błędy związane z dpf i tryb awaryjny

Post autor: zwirek998 » 08 sty 2021, 0:06

Rano mam kolejną diagnostykę na egzaminerze zobaczymy co wyjdzie może uda się usunąć błędy sprawdzałem dzisiaj wizualnie i organoleptycznie wtyczki wszystko wygląda dobrze dpf cały bez dziury wtyczki od 3 tłoka spoko. zobaczymy co pokarze KOMPUTER :) jak co to kolega ma phedre i ulyssa na części coś się wykręci podmieni i można sprawdzać :P wolałbym poczekać na cieplejsze dni nie mam kanału a na śniegu nie chce leżeć :) dam znać co i jak

zwirek998
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 52
Rejestracja: 06 sty 2017, 10:57
Imię: KRZYSZTOF

Re: Błędy związane z dpf i tryb awaryjny

Post autor: zwirek998 » 08 sty 2021, 0:07

aha no i "ktoś ŁDZ" dzięki za zainteresowanie i podesłanie kilku ciekawych tematów :)

zwirek998
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 52
Rejestracja: 06 sty 2017, 10:57
Imię: KRZYSZTOF

Re: Błędy związane z dpf i tryb awaryjny

Post autor: zwirek998 » 08 sty 2021, 21:20

to co udało się dzisiaj zrobić w tym kierunku to usunięcie ponowne błędów próba wypalenia dpf i póki co wszystko jest ok zauważyłem że czujnik na dpf-ie jest lekko zgięty i może to on powoduje te sytuacje mamy z kolegą jeszcze plan podpiąć drugą phedre i sprawdzić parametry na niej ale to jak będzie miał trochę luźnego czasu. jak coś się będzie dziać i do czegoś dojdę konkretnego to napisze.

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Błędy związane z dpf i tryb awaryjny

Post autor: Tomzik » 12 sty 2021, 22:18

Jeśli jest błąd z "ilością dodatku" to może skończył się wg komputera płyn do filtra FAP?

U mnie po zakupie auta zbiorniczek był prawie pusty i przy każdym mocniejszym dodaniu gazu wywalało błąd "depollution system faulty" i tryb awaryjny lub nawet zgaśnięcie silnika.

Po uzupełnieniu płynu trzeba jeszcze zresetować ilość komputerem diagnostycznym. I pamiętać, aby starać się jak najmniej otwierać klapkę wlewu paliwa, bo tam jest zainstalowany czujnik, po każdym otwarciu wstrzykiwana jest porcja płynu FAP. Nieważne czy zalało się 10 litrów czy 70, porcja jest ta sama, stąd lepiej tankować rzadko a dużo. Na dłużej starczy płynu ;)
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

Awatar użytkownika
ktoś ŁDZ
Przedstawiciel Regionalny
Przedstawiciel Regionalny
Posty: 1657
Rejestracja: 14 lip 2011, 9:07
Imię: Robert
Lokalizacja: Łódź

Re: Błędy związane z dpf i tryb awaryjny

Post autor: ktoś ŁDZ » 13 sty 2021, 8:33


Tomzik pisze:I pamiętać, aby starać się jak najmniej otwierać klapkę wlewu paliwa, bo tam jest zainstalowany czujnik, po każdym otwarciu wstrzykiwana jest porcja płynu FAP. Nieważne czy zalało się 10 litrów czy 70, porcja jest ta sama, stąd lepiej tankować rzadko a dużo. Na dłużej starczy płynu ;)
Dzięki za informację, myślałem że to działa zupełnie inaczej.

Tego nie wiedziałem, choć i tak tankuję od pomarańczy do pełna. Dochodzi jedynie otwieranie klapki podczas mycia auta, żeby tam też wyczyścić. Będę pamietal żeby wtedy jej nadmiernie nie otwierać i zamykać, a tylko raz.

Wysłane z mojego telefonA

Pozdro - Robert
Jest:
Lancia Phedra 2.2 JTD 170KM - TyAaaaa_TO_wóz_zzz
+ Lybra Intensa 2.4 JTD SW - Papamobile :)
Było:
AR 156 SW 2.4 JTD 10V + wirus Ramzesa - Czarnulka
Delta II 1.9td
Nr. tel. 607645504

TadeuszJankowski
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 1
Rejestracja: 05 lut 2021, 0:17

Re: Błędy związane z dpf i tryb awaryjny

Post autor: TadeuszJankowski » 05 lut 2021, 0:30

Mam dokładnie to samo w aucie Phedra 2.2 jtd 128kM 2004. Na trasie odcina turbinę i wywala błąd na wyświetlaczu "Sisteme antipollution defaint"
Po konsuktacji w warsztacie udało się ustalić dalsze szczegóły błedów:

P0245 ciśnienie doładowania za wysokie,
P1112 ciśnienie paliwa w szynie

Czy ktoś poleci mechanika, który potrafi to ogarnąć? Najlepiej Warszawa i okolice ale mogą być też inni. Dzięki

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”