Delta II - tłoki do 1,8 VVT

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Delta II - tłoki do 1,8 VVT

Post autor: Tomzik » 23 lis 2020, 21:41

Robił ktoś remont tego silnika?

Panewki nadwymiar znalazłem, pierścienie też, ale tłoków za Chiny ludowe.

Eper mówi, że pasuje od Bravo/Brava/Marea/Coupe/Barchetta, ale niestety nie poprawia to sytuacji z dostępnością.

Szykuje się u mnie remont albo wymiana silnika, albo... sprzedaż/złomowanie fury.

Próbuję ją ocalić, ale nie będzie to łatwe, bo będę miał za chwilę problem z garażowaniem no i 3 fury na 2 osoby to już trochę dużo ;)

Ale póki co staram się szukać newralgicznych części.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

Awatar użytkownika
Jam_Belfegor
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2065
Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Kraków

Re: Delta II - tłoki do 1,8 VVT

Post autor: Jam_Belfegor » 24 lis 2020, 9:50

Tłoki ma chyba IPS i to cały kpl. 1.8 VVT też walało się sporo ostatnimi czasy więc trochę części powinno być. Pisz do Vanish'a ostatnio prułem z tego jego czerwonego HPE trochę części tam było 1.8VVT, poza tym Vanish miał luzem chyba cały silnik. Na pewno tez ktoś coś ma do tego silnika.

A że tak spytam po czym diagnoza remontowa?

Awatar użytkownika
Jam_Belfegor
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2065
Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Kraków

Re: Delta II - tłoki do 1,8 VVT

Post autor: Jam_Belfegor » 24 lis 2020, 9:59

https://allegro.pl/oferta/tlok-1-8-b-fi ... 8845659255 sprawdź sobie numerologię z VIN.

W/g ePer'a pasują - LANCIA DELTA 2.0 -1750 132CV ('93-'99) SILNIK:1750 16V 132KM

Masz klasę C więc przy dobrych wiatrach z pierścieniami STD a te są dostepne od strzała zrobisz to na bardzo lekkim szlifie, przy założeniu że fabrycznie nie było tłoków "C". Tu może być różnie. Ja w swoich 2.0 16V miałem w jednym A i B a w drugim B i C. Dostać nad wymiary ciężka sprawa - trza mocno kopać.

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Delta II - tłoki do 1,8 VVT

Post autor: Tomzik » 24 lis 2020, 10:02

Ma IPS, ale nominały. Chodź w bardzo dobrej cenie, fakt.

U mnie raczej szlif po 330 tysiącach.

Wiem, że Vanish ma silnik, mam bardzo wstępnie zarezerwowany, ale rozważam remont.

Chociaż od wczoraj mi przeszło jak zobaczyłem, że wariator na alledrogo zmienił ceny z 600-700 do co najmniej 1150 8-O

A remont na bank, bo żre olej w tempie co najmniej litr na 1000km i od ok 4000obr kopci.

Na wiosnę chyba ugotowałem silnik. Zawsze tak było, że przy wolnej jeździe wskazówka temperatury cieczy potrafiła dochodzić do 110 stopni, ale nie wyżej. Niestety pękł mi wężyk łączący chłodniczkę oleju i cały płyn wyleciał. Kapnąłem się jak pokazywało 120 stopni i zaczęło dymić spod maski.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

Awatar użytkownika
Jam_Belfegor
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2065
Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Kraków

Re: Delta II - tłoki do 1,8 VVT

Post autor: Jam_Belfegor » 24 lis 2020, 10:21

Ojo joj... :( no to rzeczywiście mogły przypuchnąć cylindry i przytrzeć tłoki. Ma nominały ale w ostatniej klasie - C, więc jak pisałem przy dobrych wiatrach "może co będzie" Wiadomo lepiej było by mieć w ręku +0,4 ale jak się nie ma co się lubi .... no. Jak masz gdzie, odgruzuj głowicę (prąd, wodę, gaz ;p) ustaw go do GMP oznacz rozrząd i ściągaj głowicę, jak masz nawet jakąś prostą średnicówkę i dobry mikrometr wszystko będziesz wiedział... czy kupować czy nie kupować. Wariatory powinieneś jeszcze znaleźć używane. Niestety to jest problem startych samochodów, dla mnie to codzienność przy odbudowie Delty i znam ten ból. Mam wrażenie że więcej siedzę i szukam części niż robię przy niej :) Oczywiście w GB, IT i DE jest jeszcze sporo ale ceny zabiją, jak w przeliczeniu na PLN'y masz dać za jakąś pierdołę 1000... 1500... 2000 i lepiej nie mówię tu o jakiś większych rzeczach jak np. głowica czy wał... a te co ciekawe możesz kupić jeszcze nowe.

Awatar użytkownika
tasman3310
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1563
Rejestracja: 08 lut 2010, 11:26
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Mirków/Wrocław

Delta II - tłoki do 1,8 VVT

Post autor: tasman3310 » 24 lis 2020, 10:55

Silnik na sprzedaż to i ja mam, można zobaczyć w temacie mojej Delty jak wyglądają panewki, silnik jeszcze w aucie, ale w każdej chwili mogę wyjąć ;)
Były:
Fiat Tempra 1.4
Lancia Dedra 1.8 16V VVT
Lancia Kappa 2.4TDS
Lancia Kappa 2.0 16VT
Jest:
Lancia Kappa Coupe 2.0 20VT
Lancia Delta II 1.8 16VVT

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Delta II - tłoki do 1,8 VVT

Post autor: Tomzik » 24 lis 2020, 10:58

Chyba w tą opcję pójdę, bo to za droga zabawa jak dla mnie, żeby pakować parę tysięcy w to auto...

Jak coś to się odezwę.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

Awatar użytkownika
Jam_Belfegor
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2065
Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Kraków

Re: Delta II - tłoki do 1,8 VVT

Post autor: Jam_Belfegor » 24 lis 2020, 10:59

No i proszę z 2 Delt będzie 1 na chodzie :)

Awatar użytkownika
tasman3310
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1563
Rejestracja: 08 lut 2010, 11:26
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Mirków/Wrocław

Re: Delta II - tłoki do 1,8 VVT

Post autor: tasman3310 » 24 lis 2020, 11:03

Nie do końca, ale prawie :) W mojej jak sprzedam silnik 1.8 to wyląduje coś mocniejszego, też pisałem o tym w swoim temacie ;)
Były:
Fiat Tempra 1.4
Lancia Dedra 1.8 16V VVT
Lancia Kappa 2.4TDS
Lancia Kappa 2.0 16VT
Jest:
Lancia Kappa Coupe 2.0 20VT
Lancia Delta II 1.8 16VVT

Awatar użytkownika
vanisch
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6287
Rejestracja: 04 sie 2006, 0:00
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Tarnów

Re: Delta II - tłoki do 1,8 VVT

Post autor: vanisch » 24 lis 2020, 11:58

Mam też nowe korby w razie W ;)
Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting

Awatar użytkownika
Jam_Belfegor
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2065
Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Kraków

Re: Delta II - tłoki do 1,8 VVT

Post autor: Jam_Belfegor » 24 lis 2020, 12:30

tasman3310 pisze: 24 lis 2020, 11:03 Nie do końca, ale prawie :) W mojej jak sprzedam silnik 1.8 to wyląduje coś mocniejszego, też pisałem o tym w swoim temacie ;)
No pisałeś... a masz coś upatrzonego ? Najprostszą drogą bez większych przeróbek (bo silniki i osprzęt) praktycznie te same to FC 2.0 16VT ... no albo druga Delta :lol: (np zdrowy silnika słaba buda, lub jakaś kolizyjna) choć życzę powodzenia w szukaniu (stoi parę sztuk w Niemczech i Szwajcarii na chodzie, ale ceny już nie te jak jeszcze kilka lat temu :roll: ) W sumie to nie doszedłem jeszcze do tego, czym poza deklem zaworowym się różnią. Rożnicę są pewnie w kosmetyce i serowniku. Tak jak trza było trochę poprawić ekologię i marketing i w Delcie 186km zrobiło się 193km to też zmienili kod silnika i serię na z 836 na 175. A faktycznie to była kosmetyka w sterowaniu. Oczywiście w kolejnych latach wpadały takie mody typu trochę "poprawili" korbowody, tłoki np. dostały powlokę grafitową itp. po drodze szukając oszczędności, jak sobie porównuje jak odlany jest dzwon skrzyni z 93 a z 94 i 95 mam też nowy w pudełku z 95 lub 96 to chyba z każdym rokiem do formy wpadało coraz więcej gruzu i paprochów :lol: Jak np. wyglądają drobne elementy niby nic, niby bez znaczenia dla funkcjonowania ale jednak księgowy co roku wpadał na produkcję i wbrew pozorom lepie było mieć starszy model niż późniejsze - to oczywiście moje zdanie na podstawie obserwacji jakości wykonania części. Takie np. głupie blaszki w w mechanizmie cięgien wycieraczek pierwsze lata produkcji, ładnie, starannie wyszlifowane krawędzie, dalej już szlifowanie wykańczające było bleee... i tak prasa złamała blachę i zostały takie postrzępione krawędzie szło to do galwanizerni takie. Jak mówię nie ma to większego wpływu na pracę mechanizmu ale pozostaje niesmak... a takich drobnostek zauważyłem masę. Akurat moja Delcina jest z pierwszego roku produkcji, więc mam odniesienie do wszystkiego co było później.

Awatar użytkownika
tasman3310
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1563
Rejestracja: 08 lut 2010, 11:26
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Mirków/Wrocław

Re: Delta II - tłoki do 1,8 VVT

Post autor: tasman3310 » 24 lis 2020, 19:20

Akurat był teraz Fiat coupe nie daleko Ciebie 2.0 16VT, ja go nie kupiłem, ale nasz klubowicz z Wrocławia, i będę prawdopodobnie dłubał przy nim bo coś tam jest nie halo. Jak się okaże, że całkiem sensowny jest, no to można było po niego jechać, no trudno, teraz po ptokach. :)
Były:
Fiat Tempra 1.4
Lancia Dedra 1.8 16V VVT
Lancia Kappa 2.4TDS
Lancia Kappa 2.0 16VT
Jest:
Lancia Kappa Coupe 2.0 20VT
Lancia Delta II 1.8 16VVT

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”