Cześć!
Czy szanowni użytkownicy Ypsilonów 1,2 / 16 V (2003 r.) (843)
też mają kilka stopni ruchu jałowego pedału gazu?
Ktoś skasował ten ruch jałowy? W jaki sposób?
Może zostaje tylko się przyzwyczaić?
Pedał gazu - skok jałowy w Y 843 1,2 / 16V 2003
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 118
- Rejestracja: 06 kwie 2019, 23:59
- Lokalizacja: Warszawa-Ursynów
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 118
- Rejestracja: 06 kwie 2019, 23:59
- Lokalizacja: Warszawa-Ursynów
PODBIJAM! Pedał gazu - skok jałowy w Y 843 1,2 / 16V 2003
cześć, podbijam własny wątek, bo nikt nie napisał...
Proszę sprawdźcie: czy u was gaz reaguje "od dotknięcia", czy po jakimś częściowym wychyleniu dopiero? Nie wiem czy mam z tym walczyć? Trochę mi to przeszkadza przy ruszaniu szczególnie.
Proszę sprawdźcie: czy u was gaz reaguje "od dotknięcia", czy po jakimś częściowym wychyleniu dopiero? Nie wiem czy mam z tym walczyć? Trochę mi to przeszkadza przy ruszaniu szczególnie.
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 239
- Rejestracja: 11 kwie 2017, 21:44
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: Pedał gazu - skok jałowy w Y 843 1,2 / 16V 2003
Witaj , dziś miałem okazje jechać Ypsilonem 1,4 16V 2004 córki , nie zaobserwowałem by pedał przyspieszenia działał z opóźnieniem . Jest to potencjometr wiec może elektryk, zmierzyć wartości i wszystko będzie jasne . Sprawne używane są za kilka zeta w necie
Były
Fiat Punto I 1,4 75 KM
Fiat Brava 1,2 80 KM
Opel Vectra C 1,6 101 KM
Fiat Grande Punto 1,4 16V 95 KM
Lancia Delta III 1,4 120 KM bi-colore
Jest
Lancia Ypsilon 843 Platino 1,4 95 KM rok 2004
Fiat 500X 1,6 e-torq
Fiat Punto I 1,4 75 KM
Fiat Brava 1,2 80 KM
Opel Vectra C 1,6 101 KM
Fiat Grande Punto 1,4 16V 95 KM
Lancia Delta III 1,4 120 KM bi-colore
Jest
Lancia Ypsilon 843 Platino 1,4 95 KM rok 2004
Fiat 500X 1,6 e-torq
Re: Pedał gazu - skok jałowy w Y 843 1,2 / 16V 2003
Ja również zauważyłem, że pedał gazu reaguje powściągliwie. Nie było to w jakiś szczególny sposób uciążliwe, ale do czasu.... Jeśli silniki 0,9 występują w różnych wariantach mocy, a mechanicznie się nie różnią, wymyśliłem sobie, że to kwestia mapowania ecu. Szukając rozwiązania pomijającego trwałą ingerencję w ustawienia ecu, znalazłem możliwość modyfikacji pedału przyśpieszenia. Wpina się to ustrojstwo pomiędzy pedał gazu a ecu za pomocą dedykowanych wtyczek. Pierwsza jazda była oszałamiająca, bynajmniej nie na ustawieniu Sport dwucylindrowy silniczek zamienił się w tygryska. Bez zagłębiania się w elektronikę: "wspomagany" pedał gazu błyskawicznie reaguje na ruch stopy i jego prędkość.
Jest też ciemna strona mocy - generalnie silniki /szczególnie nienagrzane / nie lubią gwałtownego rozbiegania i nie jest tanio. Ale przełacznik trybów działania jest pod ręką przy kierownicy i jeśli jakiś *** w pastuchu tdi kopci nam przed nosem to czemu nie?
Jest też ciemna strona mocy - generalnie silniki /szczególnie nienagrzane / nie lubią gwałtownego rozbiegania i nie jest tanio. Ale przełacznik trybów działania jest pod ręką przy kierownicy i jeśli jakiś *** w pastuchu tdi kopci nam przed nosem to czemu nie?
Za piękne Lancie i żwawych chłopców