Od 2025 wjazd do Krakowa tylko dla EURO6
Moderator: giekso
Od 2025 wjazd do Krakowa tylko dla EURO6
Jeśli ktoś może to proszę o wystawienie NEGATYWNEJ opinii dla tego projektu:
Więcej wyjaśnia Zachar:
https://www.youtube.com/watch?v=STflJrl7Cpk
A jak jest z tymi spalinami to ciekawe wyniki pokazał Waldek:
https://www.youtube.com/watch?v=to1p4U8dN-0
Więcej wyjaśnia Zachar:
https://www.youtube.com/watch?v=STflJrl7Cpk
A jak jest z tymi spalinami to ciekawe wyniki pokazał Waldek:
https://www.youtube.com/watch?v=to1p4U8dN-0
Ostatnio zmieniony 28 lip 2020, 8:42 przez Luckyy, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Od 2025 wjazd do Krakowa tylko dla EURO6
Wysłane. Włodarzy naprawdę popieściło. Majchrowski sobie wymienia samochód co 5 lat za miejskie pieniądze (bo przecież tak stary lexus GS300H) to się już nie nadaje dla niego i w dupie ma, że przeciętni obywatele miasta nie mogą sobie pozwolić na wydanie pieniędzy na nowy samochód.
A może by tak doprowadzić wszędzie sieć ciepłowniczą? Bo lokatorzy niektórych domów słyszą, że to nie jest ekonomicznie opłacalne, żeby do nich ciągnąć rurę. Dokładnie tak samo nie jest ekonomicznie opłacalne wymieniać dobry samochód na nowy.
A może by tak doprowadzić wszędzie sieć ciepłowniczą? Bo lokatorzy niektórych domów słyszą, że to nie jest ekonomicznie opłacalne, żeby do nich ciągnąć rurę. Dokładnie tak samo nie jest ekonomicznie opłacalne wymieniać dobry samochód na nowy.
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Re: Od 2025 wjazd do Krakowa tylko dla EURO6
Niech oni sobie mózgi wymienią i NAKAŻĄ myśleć nimi - tylko o czym piszemy, najpierw muszą mieć mózgi.
Ograniczenia dla ruchu pojazdów (lub ograniczanie niższych EURO) nic nie dają (m.in. raport NIK) - u nas jest największy problem z tym że ludzie palą w piecach czym popadnie i nikt nie potrafi w tej materii zadziałać (jak się zgłosi do Straży czy Policji to reakcja jest za tydzień, albo wcale).
Druga sprawa - co za problem byłby ograniczyć import chu...wego węgla z Rosji (a na Śląsku miejsca na składowanie naszego brakuje) 0 i potem kupuje się szajs a nie węgiel na składach.
Sam mam GZ i nigdy bym nie zamienił na nic innego (no może poza jakąś typowo ekologiczną i bezobsługową wersją ogrzewania) - a na razie alternatywy dla GZ nie widzę.
Ograniczenia dla ruchu pojazdów (lub ograniczanie niższych EURO) nic nie dają (m.in. raport NIK) - u nas jest największy problem z tym że ludzie palą w piecach czym popadnie i nikt nie potrafi w tej materii zadziałać (jak się zgłosi do Straży czy Policji to reakcja jest za tydzień, albo wcale).
Druga sprawa - co za problem byłby ograniczyć import chu...wego węgla z Rosji (a na Śląsku miejsca na składowanie naszego brakuje) 0 i potem kupuje się szajs a nie węgiel na składach.
Sam mam GZ i nigdy bym nie zamienił na nic innego (no może poza jakąś typowo ekologiczną i bezobsługową wersją ogrzewania) - a na razie alternatywy dla GZ nie widzę.
- Jam_Belfegor
- Forumowicz/ka
- Posty: 2059
- Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
- Imię: Przemysław
- Lokalizacja: Kraków
Re: Od 2025 wjazd do Krakowa tylko dla EURO6
Kraków jest w tyglu i w trakcie zimy (i nie tylko) wszystko się kisi... wszystko czym się pali i opilcach. Kraków miał... podkreślam miał korytarze do przewietrzania ale bezmózgowie, chciwość, manipulacje i malwersacje spowodowały że co tylko się dało zostało sprzedane zabudowywane. Dlaczego w lecie praktycznie problem nie istnieje ?! Waźniaczki na zielono w zimie normy przekroczone set razy. Obecnie stawia się bloki na terenach zalewowych zaraz za wałami Wiślanami. Panu prezydentowi wraz świtą bezmózgów pozostaje tylko pogratulować. Nie należny zapominać że Kraków mam praktycznie w centrum geograficznym elektro-ciepłownię, drugą od strony Skawiny. Dodatkowo Kombinat metalurgiczny w dzielnicy Nowa Huta. Fakt obecnie praktycznie nic już tam nie działa, ale jeszcze kilka lat temu produkował. To głupota urzędników a nie auta z normą euro 3, 4 zamiast 6 doprowadziły do obecnego stanu rzeczy.
Jak dla mnie mogę wprowadzić taki obowiązek ale niech od razu za prywatnych kieszeni zaspokoją każdemu zainteresowanemu nowy samochód spełniający te warunki.
Jak dla mnie mogę wprowadzić taki obowiązek ale niech od razu za prywatnych kieszeni zaspokoją każdemu zainteresowanemu nowy samochód spełniający te warunki.
- pietrek125
- Forumowicz/ka
- Posty: 2850
- Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
- Lokalizacja: Gród Kraka
Re: Od 2025 wjazd do Krakowa tylko dla EURO6
W Krk nikt nie pali węglem od dwóch lat... na początku pandemi w miasto puste, brak ruchu samochodowego niczym podczas wizyty papieża, komunikacja jeździła wg. świątecznego rozkładu, a i tak normy powietrza przekroczone... także mogą sobie i nawet euro10 wprowadzić a i tak nie poprawi to sytuacji w Krk...
Co do kanałów powietrznych, to skutek nieudolnych rządów Tow. Majchrowskiego, który doprowadził do zapaści finansowej miasta, w efekcie czego , miasto pozbywa się na gwałt działek przeznaczonych pod strategiczne inwestycje, takie jak kanał ulgi , drogi, działki skupują deweloperzy i zabudowują... zamiast rozluźniać miasto się je zagęszcza...
Co do kanałów powietrznych, to skutek nieudolnych rządów Tow. Majchrowskiego, który doprowadził do zapaści finansowej miasta, w efekcie czego , miasto pozbywa się na gwałt działek przeznaczonych pod strategiczne inwestycje, takie jak kanał ulgi , drogi, działki skupują deweloperzy i zabudowują... zamiast rozluźniać miasto się je zagęszcza...
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Re: Od 2025 wjazd do Krakowa tylko dla EURO6
kupowałem kiedyś (to było zimą) auta w Krakowie i wyjeżdżaliśmy A4 w stronę Katowic, jak wepnęliśmy się na górkę to w dolinie było widać miasto, znaczy czarno/fioletową chmurę nad nim. Wtedy doceniłem to gdzie mieszkam. Moim zadaniem zakazy nic nie zmienią po za kasą za mandaty.
- Jam_Belfegor
- Forumowicz/ka
- Posty: 2059
- Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
- Imię: Przemysław
- Lokalizacja: Kraków
Re: Od 2025 wjazd do Krakowa tylko dla EURO6
No tak jest panowie... ale ktoś musi się wykazać "czymś" żeby nie było ze nic nie robią, a że umysły zasiadające w urzędach m. Krakowa na stanowiskach kierowniczych raczej niskiego sortu, to takie bzdurne pomysły padają gęsto. Skoro sami wiedze mają marną, należało by może zwrócić się w stronę kogoś, kto ma jakieś pojęcie na ten temat... w końcu mamy miasto uczelniami w tym i technicznymi spływające. W końcu towarzysz M. bardzo dobrze zna się z rektorami Politechniki i AGH to on w końcu dotuje te wory bez dna a kasa tam się leje nie wąskim strumieniem... szkoda tylko że na dziesiątki nie potrzebnych stanowisk "derektorskich" dla "swojaków"
Re: Od 2025 wjazd do Krakowa tylko dla EURO6
Panowie położenie geograficzne ma wpływ na to co się dzieje, ale największe ma zagęszczanie zabudowy (średniej i wysokiej), a także bezmózgie projektowanie owej zabudowy (brak korytarzy powietrznych itp.).
Dokładnie to samo obserwuje u siebie w Radomiu - jak można stawiać nowe bloki w miejscach gdzie powinna być zieleń i dodatkowo jeszcze ustawiać je w kwadraty (kur...a przecież to tworzy się studnia powietrzna bez wymiany - między tymi nowymi zabudowaniami można się udusić lub ugotować.
U nas to jeszcze jakoś jest, ale Wam jako mieszkańcom Krakowa to współczuję szczerze.
A dodatkowo jeszcze włodarze dziwią się że zabytki niszczeją - jak spadnie deszcz to aż niebieski jest.
Dokładnie to samo obserwuje u siebie w Radomiu - jak można stawiać nowe bloki w miejscach gdzie powinna być zieleń i dodatkowo jeszcze ustawiać je w kwadraty (kur...a przecież to tworzy się studnia powietrzna bez wymiany - między tymi nowymi zabudowaniami można się udusić lub ugotować.
U nas to jeszcze jakoś jest, ale Wam jako mieszkańcom Krakowa to współczuję szczerze.
A dodatkowo jeszcze włodarze dziwią się że zabytki niszczeją - jak spadnie deszcz to aż niebieski jest.
Re: Od 2025 wjazd do Krakowa tylko dla EURO6
Mnie zastanawia jeszcze jedno, skoro teraz na przeglądach nie potrafią dopilnować aby auta były sprawne, to jak wprowadzą takie ograniczenia to jak będą sprawdzali którą normę spełnia dany pojazd?
Kto to będzie weryfikował?
Jakie będą sankcje?
Jeśli będą finansowe to do kogo trafia te pieniądze?
Kto i za jakie pieniądze wdroży system pilnowania aby pojazdy z EURO3 nie pojawiły się w mieście?
Kto to będzie weryfikował?
Jakie będą sankcje?
Jeśli będą finansowe to do kogo trafia te pieniądze?
Kto i za jakie pieniądze wdroży system pilnowania aby pojazdy z EURO3 nie pojawiły się w mieście?
Re: Od 2025 wjazd do Krakowa tylko dla EURO6
No jak to kto da pieniądze - podatnicy.
Re: Od 2025 wjazd do Krakowa tylko dla EURO6
System kamer odczytujących tablice przejeżdżających aut połączony z odpowiednią bazą np. cepik.
Do tego nieskomplikowany program wyłapujący pojazdy nie spełniające formalnych norm.
Selekcja na podstawie metryczki.. bo trudno żeby wyłapywali auta niesprawne i faktycznie 'nieczyste'.
Przy okazji system może wyłapywać auta bez przeglądu albo bez oc.
To nie jest SF i nie kosztuje nie wiadomo ile - takie systemy monitorujące ruch działają od dawna.
Do tego nieskomplikowany program wyłapujący pojazdy nie spełniające formalnych norm.
Selekcja na podstawie metryczki.. bo trudno żeby wyłapywali auta niesprawne i faktycznie 'nieczyste'.
Przy okazji system może wyłapywać auta bez przeglądu albo bez oc.
To nie jest SF i nie kosztuje nie wiadomo ile - takie systemy monitorujące ruch działają od dawna.
Re: Od 2025 wjazd do Krakowa tylko dla EURO6
Działają - np. Straż Miejska w Warszawie tak kontroluje wykupienie biletu parkingowego w strefie.
Re: Od 2025 wjazd do Krakowa tylko dla EURO6
Pewnie tak jak w Germanii. Na podstawie dowodu rejestracyjnego i bazy danych (homologacji?).
Pozdrawiam
Wujek (p)
Lancia Delta III 1.8 tbi, Fiat Croma 2.4
była: Lancia Kappa 2.0T, "Lancia" Voyager/Chrysler T&C 3.8
Liczby nie kłamią, ale kłamcy liczą ...
Jeśli chcesz do mnie napisać wybierz raczej maila zamiast PW - wujekp(małpa)lanciapolska.org - mogę odpowiadać z opóźnieniem na PW
Wujek (p)
Lancia Delta III 1.8 tbi, Fiat Croma 2.4
była: Lancia Kappa 2.0T, "Lancia" Voyager/Chrysler T&C 3.8
Liczby nie kłamią, ale kłamcy liczą ...
Jeśli chcesz do mnie napisać wybierz raczej maila zamiast PW - wujekp(małpa)lanciapolska.org - mogę odpowiadać z opóźnieniem na PW
Re: Od 2025 wjazd do Krakowa tylko dla EURO6
Wiem, że to się da zrobić, tylko po co?mikee72 pisze: ↑30 lip 2020, 3:44 System kamer odczytujących tablice przejeżdżających aut połączony z odpowiednią bazą np. cepik.
Do tego nieskomplikowany program wyłapujący pojazdy nie spełniające formalnych norm.
Selekcja na podstawie metryczki.. bo trudno żeby wyłapywali auta niesprawne i faktycznie 'nieczyste'.
Przy okazji system może wyłapywać auta bez przeglądu albo bez oc.
To nie jest SF i nie kosztuje nie wiadomo ile - takie systemy monitorujące ruch działają od dawna.
Można zrobić systemy opłat na autostradach oparte o kamery gdzie opłata na 10-14 dni to c.a. 50 zł (Słowacja, Węgry) ale u nas trzeba bramki i viaToll.
Jak będą chcieli zrobić taki system pilnowania wjazdu do miasta to też zostanie wydane 10, 100, ... razy więcej niż potrzeba. Taki system później trzeba utrzymać, modernizować itd.
Kompletnie nieadekwatne wydatki do zysków.
Re: Od 2025 wjazd do Krakowa tylko dla EURO6
No przecież Polska to bogaty kraj - nie stać nas na to??