Wymiana oleju w skrzyni automatycznej i układzie wspomagania.

Awatar użytkownika
kamilkoza88
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 207
Rejestracja: 29 maja 2014, 22:55
Imię: Kamil
Lokalizacja: Toruń

Re: Wymiana oleju w skrzyni automatycznej i układzie wspomagania.

Post autor: kamilkoza88 » 11 lip 2020, 18:33

No to ja adaptacje przeprowadzałem w sposób z tej stronki:

http://www.prnd.pl/aw55-50-automatyczna ... ,4,44.html

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

Thesis 3.0

Awatar użytkownika
1608cc
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 563
Rejestracja: 06 sie 2019, 20:40
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Kraków

Re: Wymiana oleju w skrzyni automatycznej i układzie wspomagania.

Post autor: 1608cc » 11 lip 2020, 20:00

klonikon pisze: 11 lip 2020, 18:22 Właśnie nie chodzi o kasowanie adaptacji tylko o procedurę uczenia
Nie ma czegoś takiego jak procedura uczenia - kasujesz parametry i tyle. Sterownik sam (automatycznie) wpisuje sobie wszystkie nastawy do pamięci. W examinerze masz opcję : "KASOWANIE PARAMETRÓW SAMOADAPTACYJNYCH" - nic nie wpisujesz do sterownika...
Marea Weekend 2.4 20V HLX Tour de France 2001

Diagnostyka Examiner/MES/AlfaODB
Klonowanie/Virgin ME3.1/ME7.3.1
Naprawa sterowników ME7.3.1
Klonowanie BCM
Blokady 2.0VIS/2.0T

Kanał YT :)

klonikon
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 93
Rejestracja: 26 sty 2015, 14:33
Imię: Tomek
Lokalizacja: Żarnów

Re: Wymiana oleju w skrzyni automatycznej i układzie wspomagania.

Post autor: klonikon » 12 lip 2020, 17:30

1608cc pisze: 11 lip 2020, 20:00
klonikon pisze: 11 lip 2020, 18:22 Właśnie nie chodzi o kasowanie adaptacji tylko o procedurę uczenia
Nie ma czegoś takiego jak procedura uczenia - kasujesz parametry i tyle. Sterownik sam (automatycznie) wpisuje sobie wszystkie nastawy do pamięci. W examinerze masz opcję : "KASOWANIE PARAMETRÓW SAMOADAPTACYJNYCH" - nic nie wpisujesz do sterownika...
a czy ja napisałem cos o wpisywaniu jakis parametrów? procedura uczenia w examinerze jest napewno i wtedy oprócz kasowania parametrów adaptacyjnych przeprowadza sie proces dopasowania co potwierdza sie na koniec odpowiedzia na pytanie.
LANCIA LYBRA 2,4JTD 140km
LANCIA THESIS 3,0 PB+LPG

klonikon
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 93
Rejestracja: 26 sty 2015, 14:33
Imię: Tomek
Lokalizacja: Żarnów

Re: Wymiana oleju w skrzyni automatycznej i układzie wspomagania.

Post autor: klonikon » 12 lip 2020, 17:32

kamilkoza88 pisze: 11 lip 2020, 18:33 No to ja adaptacje przeprowadzałem w sposób z tej stronki:

http://www.prnd.pl/aw55-50-automatyczna ... ,4,44.html

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
ta procedura nie zawiera wszystkich czynnosci .. i napewno po niej nie wszystko jest wstepnie poduczone.
LANCIA LYBRA 2,4JTD 140km
LANCIA THESIS 3,0 PB+LPG

Awatar użytkownika
1608cc
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 563
Rejestracja: 06 sie 2019, 20:40
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Kraków

Re: Wymiana oleju w skrzyni automatycznej i układzie wspomagania.

Post autor: 1608cc » 12 lip 2020, 17:50

klonikon pisze: 12 lip 2020, 17:30 a czy ja napisałem cos o wpisywaniu jakis parametrów? procedura uczenia w examinerze jest napewno i wtedy oprócz kasowania parametrów adaptacyjnych przeprowadza sie proces dopasowania co potwierdza sie na koniec odpowiedzia na pytanie.
Tak się składa, że posiadam examinera i nie ma żadnej opcji "uczenia" skrzyni. Jak napisałem wyżej, da się tylko zrobić samoadaptację - czyli examiner kasuje pamięć eeprom centralki, i sterownik sam dostosowuje się do skrzyni, wpisując sobie do pamięci nowe nastawy... Examiner robi dokładnie to samo co MES, AlfaOBD itp. (te programy to po prostu kopia procedur examinera, a w szczególności AlfaOBD - tu nawet komunikaty są skopiowane 1:1)...

Cytat z examinera :

"<%555%>@$!AISIN YLII 5 Automatic Gearbox$!
(LANCIA Thesis)

The system is controlled by an AISIN ECU positioned in the passenger
compartment on passenger side under the floor. It is connected to
its respective wiring harness by means of two connectors (L - 20
pins and R - 28 pins). The ECU ensures optimal automatic gearbox
operation in all conditions of engine load, driving needs and road
conditions. Furthermore, the driver can use the gearbox entirely
automatically or as a manual gearbox. The system is arranged to work
automatically according to four driving styles:
CITY: for maximum riding comfort and optimal consumption;
SPORT: for maximum performance;
ICE: for increasing driving safety in poor grip conditions.
MANUAL.
Gear shifts are ensured by five solenoid valves controlled
electrically according to various combinations.
A RECOVERY function is provided to ensure drivibility and the best
possible operation in the event of component failures. A WARNING
LIGHT on the instrument panel comes on at key-on and should go out
after a few seconds if no errors are found. It will stay on in the
event of an error.

Up to eight parameters, selected from the available options, can be
viewed.
Ten ACTIVE DIAGNOSTIC procedures are available. They are described
and can be selected in a specific screen. Remember that active
diagnostic procedure can only be carried out when the vehicle is
stationary, with the gear stick at P or N, without "Gear stick
position" errors.
A SELF-ADAPTING control to be used after replacing the gearbox is
available. "
Marea Weekend 2.4 20V HLX Tour de France 2001

Diagnostyka Examiner/MES/AlfaODB
Klonowanie/Virgin ME3.1/ME7.3.1
Naprawa sterowników ME7.3.1
Klonowanie BCM
Blokady 2.0VIS/2.0T

Kanał YT :)

Awatar użytkownika
bogdan
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 1788
Rejestracja: 20 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Narew
Kontakt:

Re: Wymiana oleju w skrzyni automatycznej i układzie wspomagania.

Post autor: bogdan » 12 lip 2020, 18:08

wymieniałem kilka razy dynamicznie i j.w.
Ta skrzynia to samouk :D

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2850
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Wymiana oleju w skrzyni automatycznej i układzie wspomagania.

Post autor: pietrek125 » 12 lip 2020, 20:28

Tylko często różnie jej wychodzi ta nauka... taki Japończyk tuman...
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

Awatar użytkownika
bogdan
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 1788
Rejestracja: 20 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Narew
Kontakt:

Re: Wymiana oleju w skrzyni automatycznej i układzie wspomagania.

Post autor: bogdan » 12 lip 2020, 21:18

w moim przypadku raz po wymianie przy pierwszej jeździe stuknięcie się zdarzyło w czasie hamowania, dalej normalnie.

klonikon
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 93
Rejestracja: 26 sty 2015, 14:33
Imię: Tomek
Lokalizacja: Żarnów

Re: Wymiana oleju w skrzyni automatycznej i układzie wspomagania.

Post autor: klonikon » 13 lip 2020, 22:06

rozumiem Panowie dziękuję za wyjaśnienia, musiałem pociągnąć za języki aby się przekonać...
LANCIA LYBRA 2,4JTD 140km
LANCIA THESIS 3,0 PB+LPG

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”