Post
autor: kond243 » 26 lip 2017, 15:26
Wiem wygrałem złotą łopatę za odkopanie tematu.
Dla potomnych różnic między silnikami z Kappy i z Thesis nie ma żadnych.Jeśli chodzi o sam słupek i wnętrzności silnika.Wszystko jest to samo. Jedyna różnica to uszczelka pod głowicą , w Kappie stalowa kanapka w Thesis już zwykła. Osprzęt się różni np: czujnik wału i wałka mają inne wtyczki,czujniki spalania stukowego Kappa ma z kablem na trzy piny,Thesis bez kabla na dwa piny. Kolektor ssący ma mocowanie ecu w thesis w kappie brak takiego mocowania,inne wtryski inna pokrywa zaworów inne cewki.Generalnie sam słupek pasuje współzamiennie.Ja mam silnik z Kappy na osprzęcie z Thesis plus turbo z kappy.Miałem dwa silniki jeden zabity z Thesis który miał rozbitą miskę i rozbierając obydwa sprawdzałem numery części i się pokrywają. Glowica taka sama , zawory też oraz wałki też takie same,kolektor wydechowy też ten sam.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt