Kappa - zmiana biegów

Awatar użytkownika
Luckyy
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1392
Rejestracja: 26 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: Mielec/Kraków
Kontakt:

Kappa - zmiana biegów

Post autor: Luckyy » 27 wrz 2006, 21:53

od jakiego czasu zauwazam ze ciezko jest wlaczyc 1. bieg (zwlaszcza rano), czasami ten sam problem dotyczy 2. biegu.

a juz calkiem sporadycznie mam problemy z wylaczeniem 2 na luz, tak jakby cos trzymalo.

Jak narazie zawsze udawalo mi sie, ale obawiam sie ze ktoregos dnia moze mi sie nie udac.

Czy ktos mial takie problemy ? lub ma jakies pomysly co moze byc nie tak ?
KAPPA 2,4 JTD '98 Obrazek
EXcar Obrazek
V Obrazek

"mBank funkcjonuje w zasadniczym oderwaniu od rzeczywistości bankowej go otaczającej"
/biegły sądowy

Awatar użytkownika
wujek
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 958
Rejestracja: 03 maja 2005, 0:00

Kappa - zmiana biegów

Post autor: wujek » 27 wrz 2006, 22:04

Witam,
Wypadałoby sprawdzić stan oleju, jaki poziom i stopień zużycia. Być może wymiana na nowy pomogłaby, ale... nie można wykluczyć zacierania się zapadki na wałku (występuje wówczas problem z włączeniem i wyłączeniem biegu). Naprawa tego wymaga demontażu skrzyni, więc taniej, na początek posprawdzać olej i pracę cięgien (tych ustrojstw łączących lewarek w kabinie z dźwignią w skrzyni).
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 27 wrz 2006, 23:11 przez wujek, łącznie zmieniany 1 raz.

pchojak
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 107
Rejestracja: 28 gru 2004, 0:00
Imię: Paweł
Lokalizacja: Lubartów - Lublin

Kappa - zmiana biegów

Post autor: pchojak » 27 wrz 2006, 22:06

Miałem podobny problem w mojej Dedrze, wyrobiony sworzeń zmiany biegów, pewnego dnia zostala mi tylko 4 :)
ale wiertł i sruba momogło i działa jak nowe.
Czasmi takie objawy jak w Twoim przypadku kończą się dużo gorzej, machanizm wybierania (wybieraki) padają w skrzyni, dlatgo lepiej to teraz sprawdzić niż ma to paść w najmniej oczekiwanym momęcie.
---------------------------------------------------------------------------
DEDRA 2.0 i.e 8v 1991, Lancia Kappa Coupe 2.0 220KM 1999, Lancia Thesis 3.2 V6 230KM 2007, Alfa 159 1.9JTD 150KM 2008, Alfa 166 2.4JTD 140KM 2002r Afla 147 1.9JTD 150KM 2003, Fiat Ulysse 2,2 130KM 2005

Awatar użytkownika
Luckyy
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1392
Rejestracja: 26 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: Mielec/Kraków
Kontakt:

Kappa - zmiana biegów

Post autor: Luckyy » 27 wrz 2006, 22:16

jakis miesiac temu wymienilem olej na jakis syntetyk Midlanda wlasnie z mysla ze pomoze - ale niestety ...

"wyrobiony sworzeń zmiany biegów" - a gdzie to jest ??
KAPPA 2,4 JTD '98 Obrazek
EXcar Obrazek
V Obrazek

"mBank funkcjonuje w zasadniczym oderwaniu od rzeczywistości bankowej go otaczającej"
/biegły sądowy

Awatar użytkownika
Radicz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1608
Rejestracja: 27 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Kappa - zmiana biegów

Post autor: Radicz » 27 wrz 2006, 22:33

Synchronizator? :roll:

Awatar użytkownika
strang
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2188
Rejestracja: 24 lip 2006, 0:00
Lokalizacja: Olkusz

Kappa - zmiana biegów

Post autor: strang » 27 wrz 2006, 22:58

Przerobiłem to samo w tym miesiącu. U mnie pomogła zmiana połączeń drążka ze skrzynią.
Strang Delta 1,9td
Obrazek

Awatar użytkownika
Luckyy
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1392
Rejestracja: 26 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: Mielec/Kraków
Kontakt:

Kappa - zmiana biegów

Post autor: Luckyy » 26 gru 2006, 10:18

u mnie wyglada ze to problem z czescia hydrauliczna sprzegla (czy jak to tam nazwac)

jesli rano troche popompuje pedalem sprzegla zanim wlacze bieg to jedynka wchodzi duzo latwiej. Niedawno wymienialem uszczelki w pompie, wiec raczej czepialbym sie wysprzeglika, czy moze byc tak ze jakos w srodku przecieka? bo nie widac zeby plynu ubywalo ?

jest jakis zestaw naprawczy dedykowany do wysprzeglika czy trzeba szukac odpowiednich uszczelek jak w przypadku pompy ?
KAPPA 2,4 JTD '98 Obrazek
EXcar Obrazek
V Obrazek

"mBank funkcjonuje w zasadniczym oderwaniu od rzeczywistości bankowej go otaczającej"
/biegły sądowy

Awatar użytkownika
Przemo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 966
Rejestracja: 24 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Kappa - zmiana biegów

Post autor: Przemo » 26 gru 2006, 11:49

Ja wymieniałem w wysprzegliku gumki, ale nie wiem od czego one były bo Gnowy mi je załatwiał. Szczerze mówiąc nie opłaca się reanimowac wysprzęglika, u mnie na nowych gumkach pochodził jakieś 3 miesiące a potem zaczął puszczac (nie trzymał ciśnienia). W wyniku tego kupiłem wysprzęglik w Euro Moto Fanie za chyba 85 zł i jeżdzi :)
Ford Fusion 1.4 TDCI
Audi A6 S-line 2.7 T Quattro 265 KM :)
Alfa Romeo 145 1.6 TS

Awatar użytkownika
darkobo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1547
Rejestracja: 09 maja 2006, 0:00
Lokalizacja: Łódź

Kappa - zmiana biegów

Post autor: darkobo » 26 gru 2006, 14:04

Nie wiem Luckyy czy pomoże Ci moja historia, ale może. W pewnym momencie (oczywiście poprzedzonym wzrastającymi kłopotami ze zmianą biegów) zauważyłem, że zbiornik płynu hamulcowego jest pełny w połowie (przypominam: jet to ten sam zbiornik, z którego korzysta hydrauliczne sprzęgło). Lektura paru watków upewniła mnie, że jest to przyczyna kłopotów. Samo uzupelnienie płynu nic nie dało, natomiast po odpoiwetrzeniu układu sprzęgła jest O.K. Płyn nie uciekł - zużyły się klocki hamulcowe, i to dość znacznie.
A zatem, czy po wymianie uszczelek i innych tym podobnych w pompie odpowietrzyłeś układ sprzęgła ?
homo homini Lancia (est)
Było: Dedra 2.0 ie, Kappa 2.0, Kappa 2.4 JTD
Jest: Delta II 1.6 8V (w rodzinie ;) )

Awatar użytkownika
Luckyy
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1392
Rejestracja: 26 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: Mielec/Kraków
Kontakt:

Kappa - zmiana biegów

Post autor: Luckyy » 26 gru 2006, 21:49

"darkobo" pisze:Nie wiem Luckyy czy pomoże Ci moja historia, ale może. W pewnym momencie (oczywiście poprzedzonym wzrastającymi kłopotami ze zmianą biegów) zauważyłem, że zbiornik płynu hamulcowego jest pełny w połowie (przypominam: jet to ten sam zbiornik, z którego korzysta hydrauliczne sprzęgło). Lektura paru watków upewniła mnie, że jest to przyczyna kłopotów. Samo uzupelnienie płynu nic nie dało, natomiast po odpoiwetrzeniu układu sprzęgła jest O.K. Płyn nie uciekł - zużyły się klocki hamulcowe, i to dość znacznie.
A zatem, czy po wymianie uszczelek i innych tym podobnych w pompie odpowietrzyłeś układ sprzęgła ?
po wczesniejszych zabiegach uklad zostal odpowietrzony i wszystko bylo OK, przynajmniej nie pamietam takich problemow.
Plynu jest odpowiednia ilosc - powyzej miejsca gdzie jest pobierany dla ukladu sprzegla.
Ale moze zeczywiscie zamiast wymieniac sprawdze wczesniej czy nie jest zapowietrzony.

Ten problem z biegami nie jest jakich wielki wiec powodow do paniki jeszcze nie ma.

Kiedys Przemo zapodal fotke zestawu naprawczego jaki uzyl, ale skoro bardzo szybko mial ten sam problem to nie wiem czy jest sens go stosowac?

Ja znalazlem w ePERze taki zestaw 9940854w cenie 56,77PLN czy ktos go uzywal ?

ale skoro nowy silownik da sie kupic za 85PLN to nie wiem czy jest sens bawic sie z zestawem naprawczym. Chyba tylko po to zeby miec ORYGINAL fiat/lancia/alfa ;-)

ktos zna jeszcze jakies zestawy naprawcze ?
ktos kupil (zestaw lub caly silownik) i jest zadowolony i moze podac gdzie i za ile?
"lisiud" pisze:A czy te kłopoty mieliście tylko przy zimnym silniku czy przy ciepłym? Bo u mnie są problemy tylko na ciepłym i tylko z piątką i wstecznym. Po wrzuceniu biegu nie sposób go wyjąć. Dodam iż olej w skrzyni wymieniałem a wysprzęglik też jest ok.
u mnie nie zalezy to od tem silnika tylko tak to wygladalo, bo jak juz silnik byl cieply to do tego czasu kilka/kilkanascie razy zmienilem bieg wiec tez i uzylem sprzegla wiec sie 'podpompowalo' :)
teraz wiem co i jak robic zeby na zimnym tez nie bylo takich problemow.

u mnie ciezko wbic glownie jedynke (czasami tez jest wiekszy opor przy 2 biegu).
niestety nie znam budowy skrzyni biegow i nie wiem jak powiazac 5 bieg z wstecznym. jesli problem bylby caly czas to szukal bym przyczyny w mechanizmie zmiany, ale skoro jest tylko na cieplym to nie mam pojecia.
KAPPA 2,4 JTD '98 Obrazek
EXcar Obrazek
V Obrazek

"mBank funkcjonuje w zasadniczym oderwaniu od rzeczywistości bankowej go otaczającej"
/biegły sądowy

Awatar użytkownika
Luckyy
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1392
Rejestracja: 26 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: Mielec/Kraków
Kontakt:

Kappa - zmiana biegów

Post autor: Luckyy » 28 gru 2006, 18:58

operacja odpowietrzania przeprowadzona - jutro sie okaze czy pomoglo.
niestety na wymiane silownika nie ma teraz czasu, moze calkiem nie padnie zbyt szybko ...
KAPPA 2,4 JTD '98 Obrazek
EXcar Obrazek
V Obrazek

"mBank funkcjonuje w zasadniczym oderwaniu od rzeczywistości bankowej go otaczającej"
/biegły sądowy

Awatar użytkownika
darkobo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1547
Rejestracja: 09 maja 2006, 0:00
Lokalizacja: Łódź

Kappa - zmiana biegów

Post autor: darkobo » 28 gru 2006, 19:26

"Luckyy" pisze:operacja odpowietrzania przeprowadzona - jutro sie okaze czy pomoglo.
To czekamy na efekty ......
homo homini Lancia (est)
Było: Dedra 2.0 ie, Kappa 2.0, Kappa 2.4 JTD
Jest: Delta II 1.6 8V (w rodzinie ;) )

mirek0p
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 271
Rejestracja: 11 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Barlinek

Kappa - zmiana biegów

Post autor: mirek0p » 02 sty 2007, 16:25

Witam
jakiś rok temu w sylwestra byłem zmuszony wymienić siłowniczek sprzęgła ,jak się okazało są dwa typy ,jeden ma w swej obudowie otwory do przykręcenia a drugi dodatkową flanszę przez którą jest przykręcany.Ja trafiłem w intercarsie na na typ niepasujący ,więc musiałem cały środek przekładać ,średnice i wymiary są identyczne ,prawdopodobnie zmiana była po kwietniu 1998 roku.O ile mnie pamięć mnie nie myli to dałem 100 kilka zł.

voy

Kappa - zmiana biegów

Post autor: voy » 03 sty 2007, 23:13

a moze sprzeglo sie konczy?

Zablokowany

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”