Kanał w garażu
Moderator: giekso
Re: Kanał w garażu
No właśnie mam LPG, a o tej kwestii w ogóle nie pomyślałem. Nie zrezygnuję z kanału, ale zamontuję jakiś detektor gazu i pomyślę o wyciągu mechanicznym.
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
- pietrek125
- Forumowicz/ka
- Posty: 2850
- Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
- Lokalizacja: Gród Kraka
Re: Kanał w garażu
Jak tak dalej pójdzie to ten kanał wyjdzie Ci drożej niż garaż... kup sobie detektor najlepiej taki na 220V, (bo o bateriach nikt nie będzie pamiętał) a z wentylacją daj sobie spokój... bo jak auto z LPG będzie stało w garażu to wentylacja musiałby pracować cały czas...bo propan jest cięższy od powietrza i w razie "w" będzie spływał do kanału... bo jak tak jeszcze się trzymać przepisów, to nie dość że oświetlenie musiałby być 24V to jeszcze antywybuchowe...
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Re: Kanał w garażu
Ludzie przepisy przepisami, a życie życiem.
Kurła mam garaż z kanałem, parkowałem auta z LPG i nigdy w życiu nie było ani gniazd 24V, ani oświetlenia EX, ani tym bardziej mechanicznej wentylacji, a za ścianą jest piec gazowy CO/CWU i też nie ma jakiejś wentylacji dodatkowej (tak szczerze to ma tylko przez drzwi od garażu).
I nigdy nie śmierdziało LPG w garażu/kotłowni/kanale, nigdy nic nie wybuchło itp.
Co trzeba mieć za instalacje w aucie rozje..ną żeby gaz z niej uchodził.
Kanał ma być:
- dłuższy od najdłuższego auta w domu o co najmniej 70cm (żeby się wyjść spod auta dało - i to zależnie od gabarytów osoby wychodzącej );
- szerokość 110cm powinna starczyć (wtedy większość aut wjedzie rozstawem) - tylko tu tez gabaryty osoby grzebiącej ważne ;-
- na brzegach kątowniki żeby się dało postawić na nich wózek (czy do michy na olej, czy do podnośnika jak się dorobisz);
- pokrycie najlepiej by było z krat WEMA - tylko że wtedy syf z auta leci do kanału i trzeba ciągle sprzątać, a zimą/okresem mokrym leje się do niego woda (np. ze śniegu), dlatego najlepiej dechy 40mm;
- oświetlenie po obu stronach (teraz w LED się idzie - łatwiej montować i taniej w eksploatacji, świetlówki to przeżytek);
- kilka gniazd pod elektronarzędzia - lepiej jednak te z klapkami;
- ściany najtaniej płytki - najfajniej epoksyd;
- podłoga to tylko epoksyd - bo płytki zaraz będą w kawałkach;
- można sobie jeszcze instalacje pod sprężone powietrze położyć - czasami się przydaje (a sprężarkę podpina wężem).
Te gotowe kanały są całkiem ok - tylko czasami trudno trafić z wymiarami pod garaż.
Kurła mam garaż z kanałem, parkowałem auta z LPG i nigdy w życiu nie było ani gniazd 24V, ani oświetlenia EX, ani tym bardziej mechanicznej wentylacji, a za ścianą jest piec gazowy CO/CWU i też nie ma jakiejś wentylacji dodatkowej (tak szczerze to ma tylko przez drzwi od garażu).
I nigdy nie śmierdziało LPG w garażu/kotłowni/kanale, nigdy nic nie wybuchło itp.
Co trzeba mieć za instalacje w aucie rozje..ną żeby gaz z niej uchodził.
Kanał ma być:
- dłuższy od najdłuższego auta w domu o co najmniej 70cm (żeby się wyjść spod auta dało - i to zależnie od gabarytów osoby wychodzącej );
- szerokość 110cm powinna starczyć (wtedy większość aut wjedzie rozstawem) - tylko tu tez gabaryty osoby grzebiącej ważne ;-
- na brzegach kątowniki żeby się dało postawić na nich wózek (czy do michy na olej, czy do podnośnika jak się dorobisz);
- pokrycie najlepiej by było z krat WEMA - tylko że wtedy syf z auta leci do kanału i trzeba ciągle sprzątać, a zimą/okresem mokrym leje się do niego woda (np. ze śniegu), dlatego najlepiej dechy 40mm;
- oświetlenie po obu stronach (teraz w LED się idzie - łatwiej montować i taniej w eksploatacji, świetlówki to przeżytek);
- kilka gniazd pod elektronarzędzia - lepiej jednak te z klapkami;
- ściany najtaniej płytki - najfajniej epoksyd;
- podłoga to tylko epoksyd - bo płytki zaraz będą w kawałkach;
- można sobie jeszcze instalacje pod sprężone powietrze położyć - czasami się przydaje (a sprężarkę podpina wężem).
Te gotowe kanały są całkiem ok - tylko czasami trudno trafić z wymiarami pod garaż.