Kappa - termostat/tania naprawa
Re: Kappa - termostat/tania naprawa
Za bardzo nie potrafię powiązać temperatury otwarcia termostatu z temperaturą załączania wentylatora...
W sumie to nie istotne-grunt, że działa i właściciel zadowolony.
W sumie to nie istotne-grunt, że działa i właściciel zadowolony.
KAPPA TDS & JTD
- Energetyk
- Przedstawiciel Regionalny
- Posty: 1222
- Rejestracja: 18 wrz 2015, 20:14
- Imię: Daniel
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Kappa - termostat/tania naprawa
Chodzi o to, że wentylator włącza się według mnie za późno gdy termostat jest sprawny i trzyma 90C. Teraz nawet jeśli dalej będzie włączał się za późno to gorący płyn wcześniej będzie w chłodnicy więc w domyśle lepiej go schłodzi. A przynajmniej taką mam nadzieję ale o to spytam kolejnego właściciela.
Była: Lancia Kappa 2.0 20V Turbo
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V
- marceli
- Klubowicz
- Posty: 2091
- Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
- Skype: marcin.kasinski82
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
- Kontakt:
Re: Kappa - termostat/tania naprawa
Kiedyś mając chwilę i raczej dla szybkiego "testu" wsadziłem taki termostat u siebie i pomijając fakt ,że napchałem się jak głupi(nie wiem jak wy to tam wsadzacie w 15 min,ja smarowałem wszystkim oprócz gó...na i nie szło za cholerę) to efekt był ....
zerowy.
Nie wyrywałem starego z obudowy.Mój w trasie trzyma 70 na wskaźniku teraz w chłód w lecie wyżej.Zabieg nie zrobił nic.
Nie wiem może go uszkodziłem wsadzając w wąż albo co.
Teraz bedę robił Webasto(w końcu) to się zastanawiam czy przetestować następny ,bo z tego co wiem jak założę nowy Behra(mam w pudle) to z tego co wiem wiele się nie podniesie.
zerowy.
Nie wyrywałem starego z obudowy.Mój w trasie trzyma 70 na wskaźniku teraz w chłód w lecie wyżej.Zabieg nie zrobił nic.
Nie wiem może go uszkodziłem wsadzając w wąż albo co.
Teraz bedę robił Webasto(w końcu) to się zastanawiam czy przetestować następny ,bo z tego co wiem jak założę nowy Behra(mam w pudle) to z tego co wiem wiele się nie podniesie.
- Energetyk
- Przedstawiciel Regionalny
- Posty: 1222
- Rejestracja: 18 wrz 2015, 20:14
- Imię: Daniel
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Kappa - termostat/tania naprawa
U mnie zmiana natychmiastowa. Musiałeś mieć jakiegoś pecha.
Ja wąż podgrzałem suszarką, a samą wkładkę nasmarowałem lekko valvoline Zaparłem o tę rurkę i po paru minutach walki wlazło. Tylko trzeba mieć dobre rękawice żeby wąż dobrze chwycić i pchać jak w noc poślubną
Ja wąż podgrzałem suszarką, a samą wkładkę nasmarowałem lekko valvoline Zaparłem o tę rurkę i po paru minutach walki wlazło. Tylko trzeba mieć dobre rękawice żeby wąż dobrze chwycić i pchać jak w noc poślubną
Była: Lancia Kappa 2.0 20V Turbo
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V
- kond243
- Forumowicz/ka
- Posty: 2597
- Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
- Skype: Kondi243
- Imię: Konrad
- Lokalizacja: Przysieka
Re: Kappa - termostat/tania naprawa
Co do temperatury przekłamuje czujnik czerwony w głowicy. A do tego wentylatorem steruje wskaźnik temperatury i tak na prawdę wentylator załącza się przy 105 stopniach a wskaźnik pokazuje 95stopni.Wystarczy podłączyć mes i sprawdzić wskazania z ECU a wskaźnikiem. Ja mam u siebie dany opornik około 100 Ohm i w końcu wskazania się pokrywają.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
- Energetyk
- Przedstawiciel Regionalny
- Posty: 1222
- Rejestracja: 18 wrz 2015, 20:14
- Imię: Daniel
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Kappa - termostat/tania naprawa
Wtedy dając opornik na czujniku czerwonym mamy wyższe wskazanie na liczniku co przekłada się na opóźnione załączanie wentylatora względem realnej temperatury widocznej w ECU?
Była: Lancia Kappa 2.0 20V Turbo
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V
- kond243
- Forumowicz/ka
- Posty: 2597
- Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
- Skype: Kondi243
- Imię: Konrad
- Lokalizacja: Przysieka
Re: Kappa - termostat/tania naprawa
Odwrotnie. Mamy wcześniej się załączający wentylator zgodnie ze wskazaniem faktycznej temperatury. Bez opornika temp na wskaźniku to około 75 stopni. A w ECU jest 89stopni.więc jak wskaźnik dobija do 90-95stopni to faktyczna temperatura około 105-108 stopni. Z opornikiem się temperatura pokrywa. I przy tych 95 stopniach włącza się wentylator. I również płyn tyle ma . nie dotyczy to Kappy po 99r i 20vt od początku produkcji tutaj wentylatorem steruje ECU z danych niebieskiego czujnika w termostacie . lub czujnika Dwu pinowego szarego w wersjach po fl.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
- Energetyk
- Przedstawiciel Regionalny
- Posty: 1222
- Rejestracja: 18 wrz 2015, 20:14
- Imię: Daniel
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Kappa - termostat/tania naprawa
Wszystko wyjaśnione Wirtualne piwko stawiam
Była: Lancia Kappa 2.0 20V Turbo
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V
Re: Kappa - termostat/tania naprawa
To mnie uspokoiłeś, już się zastanawiałem co mam skopane skoro wskaźnik temperatury u mnie ledwo się podnosi (jeszcze nie próbowałem naprawić, brak czasu) a wiatrak pracuje mniej więcej tak jak powinien.kond243 pisze:nie dotyczy to Kappy po 99r i 20vt od początku produkcji tutaj wentylatorem steruje ECU z danych niebieskiego czujnika w termostacie
Drop a gear and disappear!
- wojtek24nysa
- Forumowicz/ka
- Posty: 293
- Rejestracja: 25 lip 2013, 15:15
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Nysa
Re: Kappa - termostat/tania naprawa
Witam,zrobiłem ten sam patent w alfie 156 1.9 jtd tylko przed założeniem sprawdziłem czy ten Nowy jest sprawny,tzn w garnku z wodą która grzalem na kuchence przy ok 88 stopniach się otworzył, a w rurę wcisnelem bo rurka PCV i moczylem rurę w gorącej wodzie i dopychalem PCV aż weszło,polecam
Lancia Lybra 2.0 20v SW - była
Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD - była
Audi A6 C5 2.4 V6 sedan - byla
Rover 75 2.0 CDTI sedan- był
Renault Laguna 3 2.0 Dci -byla (została w rodzinie)
Bmw 320d E91 Kameleon- była
Opel Signum 1.8 16V xer jest
Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD - była
Audi A6 C5 2.4 V6 sedan - byla
Rover 75 2.0 CDTI sedan- był
Renault Laguna 3 2.0 Dci -byla (została w rodzinie)
Bmw 320d E91 Kameleon- była
Opel Signum 1.8 16V xer jest
Re: Kappa - termostat/tania naprawa
Troche odgrzeję kotleta co by coś wyjaśnić.
Czy do 16vt stosuje się ten termostat Renówki ze średnicą 41mm/43,5?
Co do otwarcia to już wiem, że 89stopni wezmę.
Czy do 16vt stosuje się ten termostat Renówki ze średnicą 41mm/43,5?
Co do otwarcia to już wiem, że 89stopni wezmę.
- Energetyk
- Przedstawiciel Regionalny
- Posty: 1222
- Rejestracja: 18 wrz 2015, 20:14
- Imię: Daniel
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Kappa - termostat/tania naprawa
Z tego co się orientuje rury do chłodnicy są o takiej samej średnicy jak w 20VT więc ma Ci wejść.
Była: Lancia Kappa 2.0 20V Turbo
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V
Re: Kappa - termostat/tania naprawa
Tak też było.
Patrząc z początku nie dawałem temu szansy, ale guma rozciągliwa jest
Temperatura okej no i co najważniejsze grzanie w środku cały czas jest.
Przy okazji zlokalizowałem wyciek oleju z oringa czujnika wałka. Nie nudzi się.
Patrząc z początku nie dawałem temu szansy, ale guma rozciągliwa jest
Temperatura okej no i co najważniejsze grzanie w środku cały czas jest.
Przy okazji zlokalizowałem wyciek oleju z oringa czujnika wałka. Nie nudzi się.
Re: Kappa - termostat/tania naprawa
A czy konieczne jest wydłubanie starego , czy raczej stary nagle nie ożyje ?