Lybra 1,9 JTD Check Signal and Trip Computer Missing - rozpracowanie tematu
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 18
- Rejestracja: 11 kwie 2013, 8:49
- Lokalizacja: Więcbork
Lybra 1,9 JTD Check Signal and Trip Computer Missing - rozpracowanie tematu
Na tym forum nie znalazłem (albo źle szukałem, to też możliwe) rozwiązania problemu pojawiania się tego niesławnego komunikatu. Moje poszukiwania nic nie dały, stwierdziłem tylko że sygnałów potrzebnych do prawidłowego funkcjonowania trip komputera musi być więcej niż na jedym przewodzie. Sprawdzałem sygnał na pinie 12, 13 i 14 złącza E50A na płycie zegarów, na 12 pinie jest obecny sygnał cyfrowy. Ogólnie wszystko działa, oświetlenie zegarów, obrotomierz, prędkościomierz... Wskaźnik paliwa także. Zazwyczaj u Forumowiczów wraz z tym komunikatem nie działało coś jeszcze, a u mnie tylko ten trip komputer. Na wyświetlaczu same zera oprócz aktualnego spalania, które pokazuje 10L/100km. Pytania: czy komunikacja zegary-ICS odbywa się po jakiejś szynie? Ile sygnałów z silnika potrzebuje trip komputer, aby poprawnie działał? Czy sygnały z silnika wchodzą najpierw do zegarów i tam są jakoś przetwarzane czy tylko przechodzą przez zegary? Co już zrobiłem, to przelutowałem płytę zegarów i płytę ICS. Byłbym wdzięczny za wszelką pomoc. Pozdrawiam
Edit: Interesuje mnie jeszcze złącze D23 umieszczone za silnikiem (patrząc od przodu auta) , przez nie biegnie sygnał od kompa M10 wprost do pinu 4 złącza E60 ICS z POMINIĘCIEM zegarów (kopałem trochę schemat ale ciężko się go czyta). Sygnał ten jest też ważny, oznaczony na schemacie "marchewką" i w zasadzie jego bym najbardziej podejrzewał bo w zegarach wszystko funkcjonuje a miernik wykrywa sygnał cyfrowy.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Kiedyś Lancia Delta 2.0 16V
Lancia Dedra 1,6 LPG
Kappa '95 2.0 20V
Dziś Lybra 1.9 JTD
Lancia Dedra 1,6 LPG
Kappa '95 2.0 20V
Dziś Lybra 1.9 JTD
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 38
- Rejestracja: 11 kwie 2019, 16:53
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Lybra 1,9 JTD Check Signal and Trip Computer Missing - rozpracowanie tematu
Jeśli połączenie z zegarami E50 sprawdziłeś, to pozostaje sprawdzić połączenie z ecu M10.(ja bym na to stawiał) Masy i plusy rozumiem że są ok jeśli ics oprócz tripa działa.
Są: AR159 2.4JTDm, AR156SW 1.9JTD, ChryslerVoyager 2.8CRD
Były: Panda I 0.9, Tipo I 2.5TD(od AR155), Delta II HPE1.9TD, AR GTV1.9TD i.d.(od Cromy I), kappa2.4TDs, kappa2.4JTD, ChryslerVoyager2.5CRD, Lybra1.9JTD, AR147 2.0TS Selespeed i JTD, Thesis 2.4, Kappa Coupe 2.4JTD,
Były: Panda I 0.9, Tipo I 2.5TD(od AR155), Delta II HPE1.9TD, AR GTV1.9TD i.d.(od Cromy I), kappa2.4TDs, kappa2.4JTD, ChryslerVoyager2.5CRD, Lybra1.9JTD, AR147 2.0TS Selespeed i JTD, Thesis 2.4, Kappa Coupe 2.4JTD,
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 18
- Rejestracja: 11 kwie 2013, 8:49
- Lokalizacja: Więcbork
Re: Lybra 1,9 JTD Check Signal and Trip Computer Missing - rozpracowanie tematu
I ja tak sądzę, myślę że niedługo się przekonam. Myślę także, że gdyby były kłopoty z masami i plusami, to byłyby jakieś nieprawidłowości w działaniu pozostałych funkcji a tu wszystko śmiga, nawet na panelu klimy pokazuje prędkość i inne parametry. Zastanawiam się jeszcze czy czasem sam ICS nie ma usterki bo niepokoi mnie to wskazanie aktualnego spalania, które "stoi" na 10L/100km cały czas. Powinno chyba też być 0?
Kiedyś Lancia Delta 2.0 16V
Lancia Dedra 1,6 LPG
Kappa '95 2.0 20V
Dziś Lybra 1.9 JTD
Lancia Dedra 1,6 LPG
Kappa '95 2.0 20V
Dziś Lybra 1.9 JTD
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 38
- Rejestracja: 11 kwie 2019, 16:53
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Lybra 1,9 JTD Check Signal and Trip Computer Missing - rozpracowanie tematu
Czy coś się udało w temacie?
Są: AR159 2.4JTDm, AR156SW 1.9JTD, ChryslerVoyager 2.8CRD
Były: Panda I 0.9, Tipo I 2.5TD(od AR155), Delta II HPE1.9TD, AR GTV1.9TD i.d.(od Cromy I), kappa2.4TDs, kappa2.4JTD, ChryslerVoyager2.5CRD, Lybra1.9JTD, AR147 2.0TS Selespeed i JTD, Thesis 2.4, Kappa Coupe 2.4JTD,
Były: Panda I 0.9, Tipo I 2.5TD(od AR155), Delta II HPE1.9TD, AR GTV1.9TD i.d.(od Cromy I), kappa2.4TDs, kappa2.4JTD, ChryslerVoyager2.5CRD, Lybra1.9JTD, AR147 2.0TS Selespeed i JTD, Thesis 2.4, Kappa Coupe 2.4JTD,