Rozbiórka skrzyni biegów/przeróbka na comfort drive

Awatar użytkownika
jasiugm
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 372
Rejestracja: 03 lut 2015, 19:14
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Sosnowiec

Rozbiórka skrzyni biegów/przeróbka na comfort drive

Post autor: jasiugm » 06 cze 2019, 18:56

Nie cierpię skrzyni power drive w mojej Kappie 2.0 20V. Dlatego postanowiłem zrobić sobie comforta ze skrzyni z 2.0 16V turbo.
Wszystkie informacje w filmie :)

Kappa SW 2.0 20V VIS
Y 1.2 8V

normalny81
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 38
Rejestracja: 11 kwie 2019, 16:53
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Warszawa

Re: Rozbiórka skrzyni biegów/przeróbka na comfort drive

Post autor: normalny81 » 11 cze 2019, 16:04

Kibicuje przeróbce daj znać jak naprawdę będzie. Poniżej moje skromne zdanie.
Patrząc na przełożenia to bardziej pasuje skrzynia czy bebech od k 2.4: (2.0T16v może dać słabe przyspieszanie i większe spalanie. czyli odwrotny skutek od zakładanego.)

Lancia Kappa 2.0 Power Drive Lancia Kappa 2.4 Lancia Kappa 2.0 16v Turbo
Gear ratios (overall): Gear ratios (overall): Gear ratios (overall):
I 3.8 (14.97) I 3.8 (13.53) I 3.8 (13.53)
II 2.24 (8.83) II 2.24 (7.97) II 2.235 (7.96)
III 1.52 (5.99) III 1.52 (5.41) III 1.36 (4.84)
IV 1.16 (4.57) IV 1.16 (4.13) IV 0.971 (3.46)
V 0.91 (3.59) V 0.91 (3.24) V 0.81 (2.88)
R 3.55 R 3.55 R 3.545
top gear value theor.): (km/h/mph) top gear value theor.) top gear value theor.): (km/h/mph)
I: 56 / 35 I: 58 / 36 I: 53 / 33
II: 95 / 59 II: 98 / 61 II: 91 / 57
III: 140 / 87 III: 144 / 89 III: 149 / 93
IV: 183 / 114 IV: 189 / 117 IV: 209 / 130
V: 234 / 145 V: 241 / 150 V: 250 / 155
1000rpm speed: (km/h/mph) 1000rpm speed:(km/h/mph) 1000rpm speed: (km/h/mph)
I: 8.0 / 5.0 I: 8.7 / 5.4 I: 8.7 / 5.4
II: 13.6 / 8.5 II: 14.8 / 9.2 II: 14.9 / 9.3
III: 20 / 12.4 III: 21.8 / 13.5 III: 24.4 / 15.2
IV: 26.2 / 16.3 IV: 28.6 / 17.8 IV: 34.2 / 21.3
V: 33.4 / 20.8 V: 36.5 / 22.7 V: 41 / 25.5
Final drive ratio std:3.94 Final drive ratio std:3.56 Final drive ratio std:3.56
Standard tires: 195/65 R 15 V Std.tires: 205/60 R 15 W Std.tires: 205/60 R 15 W
Są: AR159 2.4JTDm, AR156SW 1.9JTD, ChryslerVoyager 2.8CRD
Były: Panda I 0.9, Tipo I 2.5TD(od AR155), Delta II HPE1.9TD, AR GTV1.9TD i.d.(od Cromy I), kappa2.4TDs, kappa2.4JTD, ChryslerVoyager2.5CRD, Lybra1.9JTD, AR147 2.0TS Selespeed i JTD, Thesis 2.4, Kappa Coupe 2.4JTD,

Awatar użytkownika
jasiugm
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 372
Rejestracja: 03 lut 2015, 19:14
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Rozbiórka skrzyni biegów/przeróbka na comfort drive

Post autor: jasiugm » 11 cze 2019, 20:09

Skrzynia założona w kappie i jest super. Zmiana jak najbardziej na plus. Nie odczuwam żadnych problemów z przyspieszaniem. Jeździ się bardzo komfortowo. Na 5tym biegu przy 3000 obrotów jest okolo 120-125km/h. 3 bieg idealny do wyprzedzania na trasie
Comfort drive był oferowany seryjnie również z silnikami 2.0 20V i wg instrukcji ma średnie spalanie niższe o ok 1l/100km

Wysłane z mojego ATU-L21 przy użyciu Tapatalka

Kappa SW 2.0 20V VIS
Y 1.2 8V

normalny81
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 38
Rejestracja: 11 kwie 2019, 16:53
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Warszawa

Re: Rozbiórka skrzyni biegów/przeróbka na comfort drive

Post autor: normalny81 » 12 cze 2019, 9:05

Super gratulacje!
Tak, comfort drive ma te same przełożenia co 2.0T16v, proponowana skrzynia 2.4 jest przełożeniami pomiędzy power a comfort drive, ma tylko tą zaletę że obudowa pasuje do 2.0 20v, i nie trzeba bebechów przekładać.
Są: AR159 2.4JTDm, AR156SW 1.9JTD, ChryslerVoyager 2.8CRD
Były: Panda I 0.9, Tipo I 2.5TD(od AR155), Delta II HPE1.9TD, AR GTV1.9TD i.d.(od Cromy I), kappa2.4TDs, kappa2.4JTD, ChryslerVoyager2.5CRD, Lybra1.9JTD, AR147 2.0TS Selespeed i JTD, Thesis 2.4, Kappa Coupe 2.4JTD,

Awatar użytkownika
jasiugm
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 372
Rejestracja: 03 lut 2015, 19:14
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Rozbiórka skrzyni biegów/przeróbka na comfort drive

Post autor: jasiugm » 12 cze 2019, 9:07

Wiem, bo do poprzedniej kappy wrzuciłem skrzynie z 2.4

Wysłane z mojego ATU-L21 przy użyciu Tapatalka

Kappa SW 2.0 20V VIS
Y 1.2 8V

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zrób to sam”