Brak możliwości przekręcenia kluczyka z pozycji O
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 578
- Rejestracja: 06 lut 2018, 17:44
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Tychy
Brak możliwości przekręcenia kluczyka z pozycji O
Pacjent: Phedra 2.0 16V, automat.
Już drugi raz takie coś mi się przydarzyło, dlatego chcę zasięgnąć fachowej rady. Sytuacja wygląda tak: wsiadam do auta, wkładam kluczy i nie da się go przekręcić. Mocno trzyma, jakby blokada. Trudno mi sobie teraz przypomnieć czy dzieje się tak przy zablokowanej kierownicy, ale po poruszaniu nią na boki i próbie przekręcenia kluczyka - blokuje się. Dziś, po takiej sytuacji zrobiłem tak: mocne, zdecydowane ruchy w prawo, lewo na zablokowanej kierownicy - z kluczykiem i bez, i za którymś razem w końcu "z biedą" się przekręcił.
Pytanie: pada stacyjka?
Już drugi raz takie coś mi się przydarzyło, dlatego chcę zasięgnąć fachowej rady. Sytuacja wygląda tak: wsiadam do auta, wkładam kluczy i nie da się go przekręcić. Mocno trzyma, jakby blokada. Trudno mi sobie teraz przypomnieć czy dzieje się tak przy zablokowanej kierownicy, ale po poruszaniu nią na boki i próbie przekręcenia kluczyka - blokuje się. Dziś, po takiej sytuacji zrobiłem tak: mocne, zdecydowane ruchy w prawo, lewo na zablokowanej kierownicy - z kluczykiem i bez, i za którymś razem w końcu "z biedą" się przekręcił.
Pytanie: pada stacyjka?
Jest: Lancia Phedra 2.0 16V 2004
Było: Ford Focus 1999 (kombi)
-------
W wolnych chwilach zapraszam na bloga. Zepsuł Ci się telefon? Tablet? Napisz, chętnie pomogę
Było: Ford Focus 1999 (kombi)
-------
W wolnych chwilach zapraszam na bloga. Zepsuł Ci się telefon? Tablet? Napisz, chętnie pomogę
Re: Brak możliwości przekręcenia kluczyka z pozycji O
Lepiej podjedź póki możesz do specjalisty od stacyjek na wymianę..
Moja historia: viewtopic.php?f=158&t=76645
Dodam tylko w uzupełnieniu tematu, że teraz kluczyk chodzi jak w masełku.
Moja historia: viewtopic.php?f=158&t=76645
Dodam tylko w uzupełnieniu tematu, że teraz kluczyk chodzi jak w masełku.
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 578
- Rejestracja: 06 lut 2018, 17:44
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Tychy
Re: Brak możliwości przekręcenia kluczyka z pozycji O
Czytałem Twoją historię.. czy wymiana stacyjki to generalnie droga impreza? Czy jesteśmy ją w stanie wymienić sobie sami? Czy można jeszcze coś zrobić by ewentualnie przedłużyć jej żywotność?
Jest: Lancia Phedra 2.0 16V 2004
Było: Ford Focus 1999 (kombi)
-------
W wolnych chwilach zapraszam na bloga. Zepsuł Ci się telefon? Tablet? Napisz, chętnie pomogę
Było: Ford Focus 1999 (kombi)
-------
W wolnych chwilach zapraszam na bloga. Zepsuł Ci się telefon? Tablet? Napisz, chętnie pomogę
- Pawcio78
- Forumowicz/ka
- Posty: 1465
- Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Re: Brak możliwości przekręcenia kluczyka z pozycji O
Zużyty kulczyk lub/i zapadki w stacyjce. Jak już radzono podejdź do ślusarza.
Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.
Re: Brak możliwości przekręcenia kluczyka z pozycji O
Nie wiem jak w PSA, ale w lybrze -automacie jest jeszcze dodatkowa blokada, że można wyjąć kluczyk tylko w pozycji P, ale jest też dźwigienka do awaryjnego wyjmowania, ukryta pod obudową kierownicy.
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Re: Brak możliwości przekręcenia kluczyka z pozycji O
Szukaj speca od stacyjek samochodowych.
Mnie demontaż i montaż kosztował 150zł i to akurat zrobił mechanik-elektronik.
Zawiózł do speca, który wziął 200zł za nową stacyjkę i dopasowanie jej do mojego kluczyka.
Razem 350zł.. pytanie co z tego umiałbyś zrobić sam, żeby zaoszczędzić.
To co Bichoń pisze o blokadzie w automacie to racja i dotyczy też Phedry.
Gdzieś o tym czytałem jak szukałem rozwiązania swojego problemu.
Mnie demontaż i montaż kosztował 150zł i to akurat zrobił mechanik-elektronik.
Zawiózł do speca, który wziął 200zł za nową stacyjkę i dopasowanie jej do mojego kluczyka.
Razem 350zł.. pytanie co z tego umiałbyś zrobić sam, żeby zaoszczędzić.
To co Bichoń pisze o blokadzie w automacie to racja i dotyczy też Phedry.
Gdzieś o tym czytałem jak szukałem rozwiązania swojego problemu.
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 578
- Rejestracja: 06 lut 2018, 17:44
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Tychy
Re: Brak możliwości przekręcenia kluczyka z pozycji O
Zastanawia mnie właśnie jedna rzecz - stało się to na dość zimnej skrzyni, wtedy czasem, wywala błąd: awaria skrzyni automatycznej. I wtedy, po dojechaniu na miejsce, wyłączeniu silnika, przy ponownym odpaleniu stał się ten problem. Dlatego kojarzyłem go z blokadą ale to też nie tak do końca działa. Chodzi o to, by dźwignia nie była ustawiona w pozycji D lub R. Nie musi być P, może być N - czyli tzw. luz. Dlatego też bardziej stawiam na mechaniczne problemy samej stacyjki.
Jest: Lancia Phedra 2.0 16V 2004
Było: Ford Focus 1999 (kombi)
-------
W wolnych chwilach zapraszam na bloga. Zepsuł Ci się telefon? Tablet? Napisz, chętnie pomogę
Było: Ford Focus 1999 (kombi)
-------
W wolnych chwilach zapraszam na bloga. Zepsuł Ci się telefon? Tablet? Napisz, chętnie pomogę