Phedra 2.0 Multijet 136KM z DPF- dobór oleju
- grzesiekj23
- Forumowicz/ka
- Posty: 882
- Rejestracja: 12 kwie 2009, 20:51
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Sławno
Phedra 2.0 Multijet 136KM z DPF- dobór oleju
Wiem, że takich tematów było wiele, poczytałem większość z nich, a także przeszukałem inne fora i jako taki obraz się rysuje jednak zapytam Was.
Przyszedł czas zmiany oleju w Phedrze, aktualnie zalany jest jakiś Mobil. Z racji tego, że jest DPF i nie zamierzam się go pozbywać, chciałbym zalać silnik czymś, co jest do DPF przewidziane. Oryginał to Selenia WR 5W40 i taki bym wybrał, ale są różne opinie na jego temat, stąd jak mam wydać około 30zł/l to może znajdzie się coś lepszego? Zwłaszcza, że teraz dedykowanym olejem Selenia do DPF jest WR PE 5W30, niestety tu już nie zaryzykuję zmiany lepkości.
Drugi w kolejce był Lotos, ale w lepkości 5W40 Dostępne są tylko:
- LOTOS Quazar SAE 5W-40- cena jednak trochę kosmos i chyba już troszkę przesada, spełnia normę ACEA C3
- prawie o połowę tańszy LOTOS SYNTHETIC TURBODIESEL SAE 5W-40 który też spełnia normę C3.
Więc na placu boju zostaje Selenia i Lotos Turbodiesel- ktoś się wypowie czy iść w oryginał, czy lać Lotos?
Zdaję sobie sprawę, że dla silnika najlepszy olej to taki który jest, a nie sucha miska Ale jak już lać, to chociaż żeby czuć psychiczny spokój
Przyszedł czas zmiany oleju w Phedrze, aktualnie zalany jest jakiś Mobil. Z racji tego, że jest DPF i nie zamierzam się go pozbywać, chciałbym zalać silnik czymś, co jest do DPF przewidziane. Oryginał to Selenia WR 5W40 i taki bym wybrał, ale są różne opinie na jego temat, stąd jak mam wydać około 30zł/l to może znajdzie się coś lepszego? Zwłaszcza, że teraz dedykowanym olejem Selenia do DPF jest WR PE 5W30, niestety tu już nie zaryzykuję zmiany lepkości.
Drugi w kolejce był Lotos, ale w lepkości 5W40 Dostępne są tylko:
- LOTOS Quazar SAE 5W-40- cena jednak trochę kosmos i chyba już troszkę przesada, spełnia normę ACEA C3
- prawie o połowę tańszy LOTOS SYNTHETIC TURBODIESEL SAE 5W-40 który też spełnia normę C3.
Więc na placu boju zostaje Selenia i Lotos Turbodiesel- ktoś się wypowie czy iść w oryginał, czy lać Lotos?
Zdaję sobie sprawę, że dla silnika najlepszy olej to taki który jest, a nie sucha miska Ale jak już lać, to chociaż żeby czuć psychiczny spokój
Ostatnio zmieniony 11 kwie 2018, 10:03 przez grzesiekj23, łącznie zmieniany 2 razy.
Były:
Dedra 2.0 i.e.
Kappa 2.4 175KM '98 > 8 lat i 120 000 km wspaniałych wspomnień
Jest:
Phedra Emblema 2.0 D 136+KM '06 > salon na kółkach
Ypsilon Oro 1.4 95KM '07 > mały wariat
Dedra 2.0 i.e.
Kappa 2.4 175KM '98 > 8 lat i 120 000 km wspaniałych wspomnień
Jest:
Phedra Emblema 2.0 D 136+KM '06 > salon na kółkach
Ypsilon Oro 1.4 95KM '07 > mały wariat
Re: Phedra 2.0 Multijet 136KM z DPF- dobór oleju
Ja jeszcze nie wymieniałem u siebie, ale też mam 2.0 HDi z FAP i po rozmowach z mechanikami wybiorę prawdopodobnie Total QUARTZ INEO ECS 5W30, który jest rekomendowany do tego silnika.
Lancia Thesis 2.0 Turbo Soft - 1998 cm3, 185 KM, 2003 r.
Jeep Cherokee KL 2.4 Tigershark MultiAir II - 2360 cm3, 177 KM, 2014 r.
były: Fiat Freemont 2.0 Multijet - 1956 cm3, 170 KM AWD, 2013 r. | Lancia Nuova Delta 1.6 Multijet - 1598 cm3, 120 KM, 2008/09 r. | Lancia Phedra 2.0 D Multijet - 1997 cm3, 136 KM, 2008 r. | Kia Magentis 2.0 CRDI - 1991 cm3, 140 KM, 2006 r. | Lancia Lybra Berlina 1.9 JTD - 1910 cm3, 115 KM, 2002 r. | Fiat Punto II 1.9 JTD - 1910 cm3, 80 KM, 2001 r. | Fiat Punto I 55 - 1108 cm3, 54 KM, 1996 r.
Jeep Cherokee KL 2.4 Tigershark MultiAir II - 2360 cm3, 177 KM, 2014 r.
były: Fiat Freemont 2.0 Multijet - 1956 cm3, 170 KM AWD, 2013 r. | Lancia Nuova Delta 1.6 Multijet - 1598 cm3, 120 KM, 2008/09 r. | Lancia Phedra 2.0 D Multijet - 1997 cm3, 136 KM, 2008 r. | Kia Magentis 2.0 CRDI - 1991 cm3, 140 KM, 2006 r. | Lancia Lybra Berlina 1.9 JTD - 1910 cm3, 115 KM, 2002 r. | Fiat Punto II 1.9 JTD - 1910 cm3, 80 KM, 2001 r. | Fiat Punto I 55 - 1108 cm3, 54 KM, 1996 r.
- grzesiekj23
- Forumowicz/ka
- Posty: 882
- Rejestracja: 12 kwie 2009, 20:51
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Sławno
Re: Phedra 2.0 Multijet 136KM z DPF- dobór oleju
ACEA C2 w sumie się łapie, ale 5W30?
Były:
Dedra 2.0 i.e.
Kappa 2.4 175KM '98 > 8 lat i 120 000 km wspaniałych wspomnień
Jest:
Phedra Emblema 2.0 D 136+KM '06 > salon na kółkach
Ypsilon Oro 1.4 95KM '07 > mały wariat
Dedra 2.0 i.e.
Kappa 2.4 175KM '98 > 8 lat i 120 000 km wspaniałych wspomnień
Jest:
Phedra Emblema 2.0 D 136+KM '06 > salon na kółkach
Ypsilon Oro 1.4 95KM '07 > mały wariat
Re: Phedra 2.0 Multijet 136KM z DPF- dobór oleju
Z tego co pamiętam w instrukcji jest właśnie 5w30. Ściągnij ja sobie i zobacz
-Lancia Phedra 3.0 LPG 2004
- i inne same Fordy
- i inne same Fordy
- grzesiekj23
- Forumowicz/ka
- Posty: 882
- Rejestracja: 12 kwie 2009, 20:51
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Sławno
Re: Phedra 2.0 Multijet 136KM z DPF- dobór oleju
No właśnie w instrukcji jest 5W40- stąd też piszę o tym, że w oryginale ma być Selenia WR 5W40.
A jak jest z Motulem? Dobre to?
I jeszcze jedno, jaki filtr tu wchodzi i co byście polecili?
A jak jest z Motulem? Dobre to?
I jeszcze jedno, jaki filtr tu wchodzi i co byście polecili?
Były:
Dedra 2.0 i.e.
Kappa 2.4 175KM '98 > 8 lat i 120 000 km wspaniałych wspomnień
Jest:
Phedra Emblema 2.0 D 136+KM '06 > salon na kółkach
Ypsilon Oro 1.4 95KM '07 > mały wariat
Dedra 2.0 i.e.
Kappa 2.4 175KM '98 > 8 lat i 120 000 km wspaniałych wspomnień
Jest:
Phedra Emblema 2.0 D 136+KM '06 > salon na kółkach
Ypsilon Oro 1.4 95KM '07 > mały wariat
Re: Phedra 2.0 Multijet 136KM z DPF- dobór oleju
Rzeczywiscie dla diesla jest 5w40. Przepraszam za wprowadzanie w błąd. Do benzyny jest 5w30
-Lancia Phedra 3.0 LPG 2004
- i inne same Fordy
- i inne same Fordy
Re: Phedra 2.0 Multijet 136KM z DPF- dobór oleju
Panowie, wiemy, że jest to silnik francuski, dlatego piszę o tym co polecają "żabojady"
Lancia Thesis 2.0 Turbo Soft - 1998 cm3, 185 KM, 2003 r.
Jeep Cherokee KL 2.4 Tigershark MultiAir II - 2360 cm3, 177 KM, 2014 r.
były: Fiat Freemont 2.0 Multijet - 1956 cm3, 170 KM AWD, 2013 r. | Lancia Nuova Delta 1.6 Multijet - 1598 cm3, 120 KM, 2008/09 r. | Lancia Phedra 2.0 D Multijet - 1997 cm3, 136 KM, 2008 r. | Kia Magentis 2.0 CRDI - 1991 cm3, 140 KM, 2006 r. | Lancia Lybra Berlina 1.9 JTD - 1910 cm3, 115 KM, 2002 r. | Fiat Punto II 1.9 JTD - 1910 cm3, 80 KM, 2001 r. | Fiat Punto I 55 - 1108 cm3, 54 KM, 1996 r.
Jeep Cherokee KL 2.4 Tigershark MultiAir II - 2360 cm3, 177 KM, 2014 r.
były: Fiat Freemont 2.0 Multijet - 1956 cm3, 170 KM AWD, 2013 r. | Lancia Nuova Delta 1.6 Multijet - 1598 cm3, 120 KM, 2008/09 r. | Lancia Phedra 2.0 D Multijet - 1997 cm3, 136 KM, 2008 r. | Kia Magentis 2.0 CRDI - 1991 cm3, 140 KM, 2006 r. | Lancia Lybra Berlina 1.9 JTD - 1910 cm3, 115 KM, 2002 r. | Fiat Punto II 1.9 JTD - 1910 cm3, 80 KM, 2001 r. | Fiat Punto I 55 - 1108 cm3, 54 KM, 1996 r.
- grzesiekj23
- Forumowicz/ka
- Posty: 882
- Rejestracja: 12 kwie 2009, 20:51
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Sławno
Re: Phedra 2.0 Multijet 136KM z DPF- dobór oleju
Widać taki u nich klimat ja chyba jednak chociaż w połowie zaufam odrobinie włoskiego rozsądku i zostawię lepkość w spokoju. Ale trochę poprawię fabrykę, i postawię naLotos. Acea C3 bardziej mi pasuje niż A3/B4 Selenii.
Były:
Dedra 2.0 i.e.
Kappa 2.4 175KM '98 > 8 lat i 120 000 km wspaniałych wspomnień
Jest:
Phedra Emblema 2.0 D 136+KM '06 > salon na kółkach
Ypsilon Oro 1.4 95KM '07 > mały wariat
Dedra 2.0 i.e.
Kappa 2.4 175KM '98 > 8 lat i 120 000 km wspaniałych wspomnień
Jest:
Phedra Emblema 2.0 D 136+KM '06 > salon na kółkach
Ypsilon Oro 1.4 95KM '07 > mały wariat
- Maniak
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 4037
- Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Staroźreby
Re: Phedra 2.0 Multijet 136KM z DPF- dobór oleju
Biedronka ma Lotos w dobrej ceniegrzesiekj23 pisze: ↑12 kwie 2018, 13:34 Widać taki u nich klimat ja chyba jednak chociaż w połowie zaufam odrobinie włoskiego rozsądku i zostawię lepkość w spokoju. Ale trochę poprawię fabrykę, i postawię naLotos. Acea C3 bardziej mi pasuje niż A3/B4 Selenii.
Pzdr.Maniak
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.
- grzesiekj23
- Forumowicz/ka
- Posty: 882
- Rejestracja: 12 kwie 2009, 20:51
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Sławno
Re: Phedra 2.0 Multijet 136KM z DPF- dobór oleju
Jakaś ironia czy tak na serio?
Były:
Dedra 2.0 i.e.
Kappa 2.4 175KM '98 > 8 lat i 120 000 km wspaniałych wspomnień
Jest:
Phedra Emblema 2.0 D 136+KM '06 > salon na kółkach
Ypsilon Oro 1.4 95KM '07 > mały wariat
Dedra 2.0 i.e.
Kappa 2.4 175KM '98 > 8 lat i 120 000 km wspaniałych wspomnień
Jest:
Phedra Emblema 2.0 D 136+KM '06 > salon na kółkach
Ypsilon Oro 1.4 95KM '07 > mały wariat
- Jarek_Jarecki
- Klubowicz
- Posty: 2029
- Rejestracja: 19 wrz 2007, 0:00
- Imię: Jarek
- Lokalizacja: Świdnica/Legnica
- Kontakt:
Re: Phedra 2.0 Multijet 136KM z DPF- dobór oleju
Cześć,
Ja w swojej Vectrze z DPF używam Motula X-clean:
https://oil-land.pl/pl/p/Motul-8100-X-C ... W40-5L/256
Jestem zadowolony, świetnie się sprawdza - cena również spoko
Żadnych problemów nie odnotowałem w związku z uzywaniem tego oleju - wręcz, odnisłem wrażenie, że praca silnika jest nieco cichsza (przesiadłem się z Liquy Moly)
Ja w swojej Vectrze z DPF używam Motula X-clean:
https://oil-land.pl/pl/p/Motul-8100-X-C ... W40-5L/256
Jestem zadowolony, świetnie się sprawdza - cena również spoko
Żadnych problemów nie odnotowałem w związku z uzywaniem tego oleju - wręcz, odnisłem wrażenie, że praca silnika jest nieco cichsza (przesiadłem się z Liquy Moly)
Tel: 518 018 100
https://www.facebook.com/noladnekwiatkizarow
BYŁO: Fiat 126p, Fiat UNO, Lancia Lybra, BMW E36 coupe, Renault Scenic, Mazda 626 GD, Ford Escort MK6, Opel Omega Caravan, Fiat Seicento, ALFA ROMEO 146 , Ford Escort MK7, BMW E36 Coupe
JEST:Opel VECTRA C Caravan Z19DTH oraz Peugeot 308 II 2018 SW
https://www.facebook.com/noladnekwiatkizarow
BYŁO: Fiat 126p, Fiat UNO, Lancia Lybra, BMW E36 coupe, Renault Scenic, Mazda 626 GD, Ford Escort MK6, Opel Omega Caravan, Fiat Seicento, ALFA ROMEO 146 , Ford Escort MK7, BMW E36 Coupe
JEST:Opel VECTRA C Caravan Z19DTH oraz Peugeot 308 II 2018 SW
- grzesiekj23
- Forumowicz/ka
- Posty: 882
- Rejestracja: 12 kwie 2009, 20:51
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Sławno
Re: Phedra 2.0 Multijet 136KM z DPF- dobór oleju
Dzięki za podpowiedź, rozważę tę kandydaturę
Były:
Dedra 2.0 i.e.
Kappa 2.4 175KM '98 > 8 lat i 120 000 km wspaniałych wspomnień
Jest:
Phedra Emblema 2.0 D 136+KM '06 > salon na kółkach
Ypsilon Oro 1.4 95KM '07 > mały wariat
Dedra 2.0 i.e.
Kappa 2.4 175KM '98 > 8 lat i 120 000 km wspaniałych wspomnień
Jest:
Phedra Emblema 2.0 D 136+KM '06 > salon na kółkach
Ypsilon Oro 1.4 95KM '07 > mały wariat
- Tomzik
- Klubowicz
- Posty: 5397
- Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
- Imię: Tomczysław ;)
- Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Re: Phedra 2.0 Multijet 136KM z DPF- dobór oleju
Motul jest bardzo dobry jeśli chodzi o motocykle, więc jest też szansa, że i do samochodów dobre oleje produkują.
Natomiast mając do wyboru Selenię i Lotosa na pewno wolałbym to pierwsze. Może to krzywdzące i nieaktualne, ale polskie oleje wciąż kojarzą mi się z Luxem 10 i Mixolem S
Do Delty wlewam zalecaną przez instrukcję Selenię WR 5W30, z tym, że zmieniam ją co 20 tysięcy km a nie 35. Wcześniej wlałem jakiegoś Castrola 5W30, ale na etykiecie nie znalazłem jednoznacznej informacji, że to produkt niskopopiołowy do DPF.
Inna sprawa, że Phedra nie ma DPF a FAP
Natomiast mając do wyboru Selenię i Lotosa na pewno wolałbym to pierwsze. Może to krzywdzące i nieaktualne, ale polskie oleje wciąż kojarzą mi się z Luxem 10 i Mixolem S
Do Delty wlewam zalecaną przez instrukcję Selenię WR 5W30, z tym, że zmieniam ją co 20 tysięcy km a nie 35. Wcześniej wlałem jakiegoś Castrola 5W30, ale na etykiecie nie znalazłem jednoznacznej informacji, że to produkt niskopopiołowy do DPF.
Inna sprawa, że Phedra nie ma DPF a FAP
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Re: Phedra 2.0 Multijet 136KM z DPF- dobór oleju
Właśnie o tym pisałem, dlatego też pisałem o oleju niskopopiołowym
Lancia Thesis 2.0 Turbo Soft - 1998 cm3, 185 KM, 2003 r.
Jeep Cherokee KL 2.4 Tigershark MultiAir II - 2360 cm3, 177 KM, 2014 r.
były: Fiat Freemont 2.0 Multijet - 1956 cm3, 170 KM AWD, 2013 r. | Lancia Nuova Delta 1.6 Multijet - 1598 cm3, 120 KM, 2008/09 r. | Lancia Phedra 2.0 D Multijet - 1997 cm3, 136 KM, 2008 r. | Kia Magentis 2.0 CRDI - 1991 cm3, 140 KM, 2006 r. | Lancia Lybra Berlina 1.9 JTD - 1910 cm3, 115 KM, 2002 r. | Fiat Punto II 1.9 JTD - 1910 cm3, 80 KM, 2001 r. | Fiat Punto I 55 - 1108 cm3, 54 KM, 1996 r.
Jeep Cherokee KL 2.4 Tigershark MultiAir II - 2360 cm3, 177 KM, 2014 r.
były: Fiat Freemont 2.0 Multijet - 1956 cm3, 170 KM AWD, 2013 r. | Lancia Nuova Delta 1.6 Multijet - 1598 cm3, 120 KM, 2008/09 r. | Lancia Phedra 2.0 D Multijet - 1997 cm3, 136 KM, 2008 r. | Kia Magentis 2.0 CRDI - 1991 cm3, 140 KM, 2006 r. | Lancia Lybra Berlina 1.9 JTD - 1910 cm3, 115 KM, 2002 r. | Fiat Punto II 1.9 JTD - 1910 cm3, 80 KM, 2001 r. | Fiat Punto I 55 - 1108 cm3, 54 KM, 1996 r.
- grzesiekj23
- Forumowicz/ka
- Posty: 882
- Rejestracja: 12 kwie 2009, 20:51
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Sławno
Re: Phedra 2.0 Multijet 136KM z DPF- dobór oleju
Nie ma znaczenia czy to DPF czy FAP, budowa identyczna ale faktycznie żeby było zgodnie z prawdą jest to FAP Olej jest taki sam- musi być niskopopiołowy, czyli C2, C3, im wyżej tym lepiej. Jednak lepkość to już zupełnie inna kwestia- tu zostanie zgodnie z instrukcją. No zobaczymy. Wiem, że to nie decyzja na całe życie ale jest okazja do zmiany.
Były:
Dedra 2.0 i.e.
Kappa 2.4 175KM '98 > 8 lat i 120 000 km wspaniałych wspomnień
Jest:
Phedra Emblema 2.0 D 136+KM '06 > salon na kółkach
Ypsilon Oro 1.4 95KM '07 > mały wariat
Dedra 2.0 i.e.
Kappa 2.4 175KM '98 > 8 lat i 120 000 km wspaniałych wspomnień
Jest:
Phedra Emblema 2.0 D 136+KM '06 > salon na kółkach
Ypsilon Oro 1.4 95KM '07 > mały wariat