![Usmiech :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3162791.html
Ale ty dałeś link do tematu, w którym właśnie toczymy dyskusję.
... zazwyczaj za "elektronikę" robi zwykły przekaźnik, którego cewka pobudzana jest napięciem z akumulatora. "Zadziałany" przekaźnik swym stykiem wrzuca napięcie z prostownika na akumulator. Ponieważ zasilanie cewki przekaźnika realizowane jest przez diodę dlatego napięcie z prostownika nie jest w stanie trwale "podtrzymywać" przekaźnika i dlatego nawet po krótkotrwałym odłączenia kabli od akumulatora przekaźnik "odpada" i odcina dopływ napięcia na kable podłączeniowe do akumulatora. Jesli nikt nie grzebał w prostowniku to przy takim prostym układzie przekaźnika z diodą kolor kabli nie ma znaczenia ponieważ nie można ładować akumulatora "odwrotnie podłączonego".
Szkoda tylko, ze nie zrobi tego co powinien czyli nie naładuje akumulatora w 100%
Ten filmik jest dla mnie tyle warty co ten test;http://magazynauto.interia.pl/porady/ek ... Id,1096320
Ładowałeś wyładowane czy podładowywałeś? Jeśli to pierwsze to czy mierzyłeś gęstość elektrolitu?
Ładowałem trupa,elektrolitu nie badałem bo aku bezobsługowy.Dla mnie liczy się to,że aku do dzisiaj odpala auto a ile pociągnie to pożyjemy zobaczymy.