Delta II 1.8 8v DOHC koło zapłonowe.
Delta II 1.8 8v DOHC koło zapłonowe.
Wita. Jestem nowym użytkownikiem na forum, wiec jeśli źle wybrałem dział to z góry przepraszam.
Sytuacja przedstawia się następująco :
Posiadam Łade Nive ze swap-em silnika 1.8 dohc z Lanci delty II. Moim problemem jest to iż oryginalny zapłon opierający się na rozdzielaczu zapłonu,musiał zostać zmieniony, ponieważ aparat nie mieścił się w komorze silnika. Zastosowałem sterownikz Lanci Delty II IAW 8F-52 który jest do zapłonu bezstykowego na zespolonej cewce. I moim pytaniem a zarazem prośbą jest aby ktoś kto posiada taki silnik podał mi informacje dotyczące tego koła zapłonowego. Pozdrawiam.
Sytuacja przedstawia się następująco :
Posiadam Łade Nive ze swap-em silnika 1.8 dohc z Lanci delty II. Moim problemem jest to iż oryginalny zapłon opierający się na rozdzielaczu zapłonu,musiał zostać zmieniony, ponieważ aparat nie mieścił się w komorze silnika. Zastosowałem sterownikz Lanci Delty II IAW 8F-52 który jest do zapłonu bezstykowego na zespolonej cewce. I moim pytaniem a zarazem prośbą jest aby ktoś kto posiada taki silnik podał mi informacje dotyczące tego koła zapłonowego. Pozdrawiam.
Re: Delta II 1.8 8v DOHC koło zapłonowe.
Może inaczej, czy jest jakiś użytkownik co posiada Lancia delta II 1.8 8v dohc na cewce zespolonej zamiast aparatu zapłonowego?
- Rapeek
- Forumowicz/ka
- Posty: 561
- Rejestracja: 14 lip 2012, 10:37
- Imię: Jacek
- Lokalizacja: mazowieckie
Re: Delta II 1.8 8v DOHC koło zapłonowe.
Właśnie przypomniałem sobie, że mam gdzieś taki silnik. Z tego co pamiętam to na kole są takie cztery wypusty do czujnika, jutro sprawdzę dokładnie.
Lancia Delta HPE 2.0 16v
Lancia Kappa 2.0 20vT[/color]
Lancia Kappa Coupe 3.0 V6
wcześniej:
Lancia Dedra 1.8 LS
Lancia Kappa 2.4 20v LX
Lancia Kappa 2.0 20vT[/color]
Lancia Kappa Coupe 3.0 V6
wcześniej:
Lancia Dedra 1.8 LS
Lancia Kappa 2.4 20v LX
- PastorFSO
- Klubowicz
- Posty: 234
- Rejestracja: 18 cze 2012, 22:17
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Na południe od Krakowa.
Re: Delta II 1.8 8v DOHC koło zapłonowe.
Re: Delta II 1.8 8v DOHC koło zapłonowe.
Na drugim zdjęciu w głębi widać to koło z zębatym wieńcem impulsatora . Najistotniejsze jest to , że w jednym miejscu są zeszlifowane 2 - 3 zęby, a z kolei układ otworów , którymi to koło jest mocowane do wału silnika - pozwala na założenie go tylko w jednej pozycji. - Na siłę da się je obrócić o 90 , czy 180' , ale wtedy silnik nie odpali.PastorFSO pisze: ↑21 gru 2017, 1:41 Te mi się wydawało że ma 4 wypustki, ale sprawdziłem na zdjęciu jak było w mojej Delcie z takim silnikiem i okazuje się, że koło jest z dużą ilością ząbków.
4 ząbki były chyba w 2.0 16v z układem Bosch
Zdjęcia miały pokazywać raczej rdzę, przypadkiem załapało się koło pasowe.
Nie wiem jaki właściwie masz silnik , bo na silniku 1,8 8V nie było rozdzielacza zapłonu ( były w DOHC 1,6 8V ; 2,0 8V ; 2,0 16V ) , ani jednej zespolonej cewki ( taka była na 1,6 16V i 2,0 16V turbo ) , tylko dwie podwójne cewki. Sterownik IAW 8F-52 pochodzi z takiej DeltyFrodoo pisze: Wita. Jestem nowym użytkownikiem na forum, wiec jeśli źle wybrałem dział to z góry przepraszam.
Sytuacja przedstawia się następująco :
Posiadam Łade Nive ze swap-em silnika 1.8 dohc z Lanci delty II. Moim problemem jest to iż oryginalny zapłon opierający się na rozdzielaczu zapłonu,musiał zostać zmieniony, ponieważ aparat nie mieścił się w komorze silnika. Zastosowałem sterownikz Lanci Delty II IAW 8F-52 który jest do zapłonu bezstykowego na zespolonej cewce. I moim pytaniem a zarazem prośbą jest aby ktoś kto posiada taki silnik podał mi informacje dotyczące tego koła zapłonowego. Pozdrawiam.
Wiem że aparat nie mieści ci się w Ładzie w komorze silnika bo wchodzi w ścianę grodziową / nagrzewnicę i faktycznie dla ciebie rozwiązanie z bezrozdzielaczowym zapłonem byłoby niezłym wyjściem.
Kiedyś: 3 Zastavy 1100; 4xFiat Ritmo (65, 85, 90, 100); Fiat 126; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo 1,1; Tempra SW 4x4; Brava 1,6 16V; Dedra SW 2,0 16V , Dedra SW 1,8 8V; Delta 1,6 16V, Lancia Y 1,4; Alfa 156 2,0 JTS
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4
Re: Delta II 1.8 8v DOHC koło zapłonowe.
Silnik to 1.8 8v fiat tempra konstrukcja ta sama lecz z aparatem na wałku wydechu, koło mam dorobione lecz ilość zębów oraz średnica nie pozwala na poprawną prace, oraz osiągniecie pełnej mocy, i to tłumaczy pojawienie się na waszym forum
Re: Delta II 1.8 8v DOHC koło zapłonowe.
Mam takie oryginalne koło .
https://1drv.ms/i/s!AtT3XbM8YeMeh3r3sGAkqQYIN6Ao
https://1drv.ms/i/s!AtT3XbM8YeMeh3vj_Os7ZKirBRI-
https://1drv.ms/i/s!AtT3XbM8YeMeh3r3sGAkqQYIN6Ao
https://1drv.ms/i/s!AtT3XbM8YeMeh3vj_Os7ZKirBRI-
Kiedyś: 3 Zastavy 1100; 4xFiat Ritmo (65, 85, 90, 100); Fiat 126; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo 1,1; Tempra SW 4x4; Brava 1,6 16V; Dedra SW 2,0 16V , Dedra SW 1,8 8V; Delta 1,6 16V, Lancia Y 1,4; Alfa 156 2,0 JTS
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4
Re: Delta II 1.8 8v DOHC koło zapłonowe.
A czy jest ono na sprzedaż? Byłbym zainteresowany.