Lancia R.I.P. ?
Moderator: giekso
- solarzmr
- Moderator
- Posty: 2669
- Rejestracja: 01 mar 2008, 0:00
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Lancia "oficjalnie" przeszła do historii
Wygląda na to że już nie kupimy nowej lancii w Polsce, ani nigdzie indziej poza Włochami.
Polska strona Lancii
Interia
Polska strona Lancii
Interia
Ostatnio zmieniony 11 maja 2017, 6:47 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Kilka postów wyżej :)
Powód: Kilka postów wyżej :)
WR7- fotografia motoryzacyjna
Lanciastory - czyli wszystko o Lancii
Jest:Lancia Delta 1.6 HF Turbo 1991 r.
Alfa Romeo Mito 1.6 JTDM 2010 & Alfa Romeo 159 2.0 JTDM 2011
Była:Lancia Lybra 2,4 JTD Intensa 2002 r.
Lancia Lybra 2,4 JTD 2000 r.
Lanciastory - czyli wszystko o Lancii
Jest:Lancia Delta 1.6 HF Turbo 1991 r.
Alfa Romeo Mito 1.6 JTDM 2010 & Alfa Romeo 159 2.0 JTDM 2011
Była:Lancia Lybra 2,4 JTD Intensa 2002 r.
Lancia Lybra 2,4 JTD 2000 r.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 8
- Rejestracja: 04 maja 2017, 15:06
- Lokalizacja: Sułkowice/Myślenice
Re: Lancia R.I.P. ?
Dziś ogłoszono oficjalny koniec Lancii...
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 13
- Rejestracja: 06 mar 2017, 21:17
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Re: Lancia "oficjalnie" przeszła do historii
Najbardziej podoba mi się ostatnie zdanie z artykułu w Interii : "Czyżby więc Lancia, po raz kolejny, miała przejść do historii?"
Lancia Zeta 2.0JTD
Re: Lancia R.I.P. ?
Lancia Phedra 2.0 136 KM jest
Lancia Kappa Coupe 2.0T jest
Lancia Phedra 2.0 136KM była
Lancia Y 1.1 była
Lancia Kappa SW 2.0 155KM była
Lancia Delta 1.8 131KM była
Lancia Kappa Coupe 2.0T jest
Lancia Phedra 2.0 136KM była
Lancia Y 1.1 była
Lancia Kappa SW 2.0 155KM była
Lancia Delta 1.8 131KM była
Re: Lancia R.I.P. ?
Już Ci pisałem. Te udogodnienia, o których pisałeś mam i z nich w przeważającej większości nie korzystam (przynajmniej te z których się korzysta w sposób świadomy). Mimo że mam świadomość ich istnienia. No ale ja nie jestem gadżeciarzem
Natomiast jak mantrę powtarzasz bzdurę, którą nie wiem skąd wziąłeś. Nie twierdzę że Kappa jest najlepszym na świecie autem. Jest cała masa samochodów nowocześniejszych, lepszych pod różnymi względami, oferujących więcej elektroniki, pomagaczy i gadżetów itp. Natomiast mówię tylko tyle że mimo tego i tak bym ją kupił jak by była nowsza w rozsądnej cenie
A tak naprawdę to jeszcze chętniej bym kupił taką świeżą Themę Ale nie farbowanego Chryslera 300C.
EOT
Pozdrawiam
Wujek (p)
Lancia Delta III 1.8 tbi, Fiat Croma 2.4
była: Lancia Kappa 2.0T, "Lancia" Voyager/Chrysler T&C 3.8
Liczby nie kłamią, ale kłamcy liczą ...
Jeśli chcesz do mnie napisać wybierz raczej maila zamiast PW - wujekp(małpa)lanciapolska.org - mogę odpowiadać z opóźnieniem na PW
Wujek (p)
Lancia Delta III 1.8 tbi, Fiat Croma 2.4
była: Lancia Kappa 2.0T, "Lancia" Voyager/Chrysler T&C 3.8
Liczby nie kłamią, ale kłamcy liczą ...
Jeśli chcesz do mnie napisać wybierz raczej maila zamiast PW - wujekp(małpa)lanciapolska.org - mogę odpowiadać z opóźnieniem na PW
- rob_76
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 3633
- Rejestracja: 07 kwie 2013, 22:31
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Gdynia/WorldWide
Re: Lancia R.I.P. ?
A ja powiem tak: niemalze niepowtarzalne rzeczy w Kappie to przestronnosc, wyciszenie wnetrza, ilosc miejsca w bagazniku (zwlaszcza w QP - w koncu to Grand Tourer), dobry kompromis w zawieszeniu - wystarczajaca pewnosc jazdy przy bardzo dobrym komforcie oraz calkiem przyzwoite (wbrew pozorom) wyposazenie - nawet jak na dzisiejsze standardy... Zreszta mocy do sprawnego poruszania sie tez, moim zdaniem, nie brakuje... Moze nie ma szalu, ale wstydu tez nie... Zreszta silniki i skrzynie zawsze da sie przekonstruowac/skonstruowac od nowa, chocby w celu poprawy ekonomii.
A wszystkie pozostale "braki" mozna by dolozyc (mam na mysli producenta), bo w wiekszosc to przeciez elektronika...
Inna sprawa, ze nie bylby to juz ten sam samochod, ale czy nie o to chodzi malkontentom...
A wszystkie pozostale "braki" mozna by dolozyc (mam na mysli producenta), bo w wiekszosc to przeciez elektronika...
Inna sprawa, ze nie bylby to juz ten sam samochod, ale czy nie o to chodzi malkontentom...
Autovettura Lancia Beta Coupe S2 2000 119KM Anno Domini '76 - Serce i dusza...
Autovettura Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2 Anno Domini '80/'81 - Duma i radość...
Autovettura Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda...
Autovettura Lancia Lybra SW 2.4JTD 140KM Anno Domini '01 - Ekonomika i miekkość...
Chevrolet Volt Hybrid plug-in Anno Domini '13 - Zaawansowanie i oszczędność...
To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.6D sedan 4D 54KM, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan 77KM, Renault Clio II Phase I 1.2 RN 60KM, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM, Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM, Honda Civic VIII 4D 1.8 Ex. 140KM.
Autovettura Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2 Anno Domini '80/'81 - Duma i radość...
Autovettura Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda...
Autovettura Lancia Lybra SW 2.4JTD 140KM Anno Domini '01 - Ekonomika i miekkość...
Chevrolet Volt Hybrid plug-in Anno Domini '13 - Zaawansowanie i oszczędność...
To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.6D sedan 4D 54KM, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan 77KM, Renault Clio II Phase I 1.2 RN 60KM, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM, Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM, Honda Civic VIII 4D 1.8 Ex. 140KM.
- Tomzik
- Klubowicz
- Posty: 5391
- Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
- Imię: Tomczysław ;)
- Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Re: Lancia R.I.P. ?
To nie znaczy, że inni nie korzystają. Ja uważam, że to ułatwia i uprzyjemnia podróż. Tyle. Widać jestem gadżeciarzem i wolę świecidełka niż porządne wyroby okrojone ze wszystkiego.
Ależ ja nie piję tylko do Ciebie. Niejednokrotnie słyszałem z ust różnych ludzi opinie, że Kappa jest np. lepsza od Thesis, bo... ma więcej miejsca z tyłu "i siem nie psuje".wujekp pisze:Natomiast jak mantrę powtarzasz bzdurę, którą nie wiem skąd wziąłeś. Nie twierdzę że Kappa jest najlepszym na świecie autem. Jest cała masa samochodów nowocześniejszych, lepszych pod różnymi względami, oferujących więcej elektroniki, pomagaczy i gadżetów itp. Natomiast mówię tylko tyle że mimo tego i tak bym ją kupił jak by była nowsza w rozsądnej cenie
Ja po prostu uważam, że to, iż koszty utrzymania są niższe to wcale nie oznacza, że auto jest lepsze. Siedziałem chwilę w Thesis Maryjana i karnąłem się kawałek Thesis Aufera - Kappa przy niej jest jak Kadett E... Ale fakt - brak elektroniki, więc się nie zepsuje Niczym legendarny Golf II.
Chrysler mnie też nie uwiódł - za bardzo tandetny. Ale jednak wolałbym nowe Ghibli niż Themę z lat 80.wujek pisze:A tak naprawdę to jeszcze chętniej bym kupił taką świeżą Themę Ale nie farbowanego Chryslera 300C.
Przestronność? Hm... Są co najmniej 2 wyśmiewane powszechnie auta, którym K może pod tym względem buty pucować - Skodziny Suberb II i III a wcale bym się nie zdziwił, gdyby też I. I jestem przekonany, że znalazłoby się wcale niemało innych aut podobnej klasy.rob_76 pisze:A ja powiem tak: niemalze niepowtarzalne rzeczy w Kappie to przestronnosc, wyciszenie wnetrza, ilosc miejsca w bagazniku (zwlaszcza w QP - w koncu to Grand Tourer), dobry kompromis w zawieszeniu - wystarczajaca pewnosc jazdy przy bardzo dobrym komforcie oraz calkiem przyzwoite (wbrew pozorom) wyposazenie - nawet jak na dzisiejsze standardy...
Kosztem kufra, ale uważam, że Delta III spokojnie dorównuje K na tylnej kanapie.
Wyciszenie? Proszę Cię - to nie jest żaden cud a standard klasy wyższej. W porównaniu do mojej starutkiej Delty II z podobnego okresu mogę powiedzieć, że K jest mega cicha, ale w porównaniu do III już zdecydowanie nie góruje, jest minimalnie ciszej przy prędkościach 100 i więcej. Ale ja mam diesla. Znalazłem wyniki pomiarów głośności przy 100 i 130km/h:
Kappa 2,0 - 66 i 69
Delta 1,9 Multijet - 67 i 70
Peugeot 308 1,6 THP (generacja II) - 66 i 68
Opel Astra IV 1,4 T - 66 i 70
Zauważ, że porównuję do aut nowszych, ale o 2 klasy gorszych...
A jak na tle bezpośredniej konkurencji?
Audi A6 2,4 (C6) - 64 i 68
BMW 523i (E39) - 62 i 66
Ford Scorpio 2,3 ("brzydal") - 66 i 70
Mercedes E240 (W210) - 64 i 69
Renault Safrane 2,5 - 65 i 68
Dane pozbierane z testów aut w Auto Świat i Auto International/auto motor i sport (taki ze mnie świr, że sobie notowałem wsio w Excelu )
Oczywiście są też auta głośniejsze, ale podane przykłady wg mnie dobrze pokazują, że K jest cicha, ale na pewno nie jest żadnym mistrzem w tej dyscyplinie.
Kufer jest duży owszem, ale standard 500+ też nie jest wcale rzadki wśród limuzyn klasy E.
Kompromis w zawieszeniu - pewność jazdy jest tak jak napisałeś co najwyżej wystarczająca, ale na dzień dzisiejszy to jest lichutki poziom. Bardzo dobry komfort - o ile ktoś lubi się bujać w hamaku
Przyzwoite wyposażenie powinienem przemilczeć Tym bardziej, że i tak mnie zaraz wszyscy zakrzyczą, że wszystko ponad szyby w prądzie, ABS, jednostrefową klimę i 2 poduszki to fanaberie i nikt z tego i tak nie korzysta Nawet ksenony są bez sensu, bo i tak nie świecą przecież lepiej... (tak, to z tego forum).
Oto mi właśnie cały czas chodzi - miałem to auto kilka lat i uważam, że było bardzo fajne, udane, wygodne, duże w środku i na tamten czas miało wszystko co chciałem jeśli chodzi o wypas (poza ksenonami). Ale po pierwsze świat się zmienia i idzie naprzód a po drugie jak widzę, że jest "wywyższane" to mnie od razu coś trafia.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Re: Lancia R.I.P. ?
Uważam, że Kappa na ówczesne czasy była w top 3 limuzyn.
Amen.
Amen.
Lancia Phedra 2.0 136 KM jest
Lancia Kappa Coupe 2.0T jest
Lancia Phedra 2.0 136KM była
Lancia Y 1.1 była
Lancia Kappa SW 2.0 155KM była
Lancia Delta 1.8 131KM była
Lancia Kappa Coupe 2.0T jest
Lancia Phedra 2.0 136KM była
Lancia Y 1.1 była
Lancia Kappa SW 2.0 155KM była
Lancia Delta 1.8 131KM była
- rob_76
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 3633
- Rejestracja: 07 kwie 2013, 22:31
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Gdynia/WorldWide
Re: Lancia R.I.P. ?
I mi rowniez glownie o to chodzilo. Tyle ze dzis juz tak fajnie zrownowazonych aut "nie robiom", bo inaczej nie byloby dylematu p.t.: "co po Kappie"... Tyle.
Autovettura Lancia Beta Coupe S2 2000 119KM Anno Domini '76 - Serce i dusza...
Autovettura Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2 Anno Domini '80/'81 - Duma i radość...
Autovettura Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda...
Autovettura Lancia Lybra SW 2.4JTD 140KM Anno Domini '01 - Ekonomika i miekkość...
Chevrolet Volt Hybrid plug-in Anno Domini '13 - Zaawansowanie i oszczędność...
To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.6D sedan 4D 54KM, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan 77KM, Renault Clio II Phase I 1.2 RN 60KM, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM, Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM, Honda Civic VIII 4D 1.8 Ex. 140KM.
Autovettura Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2 Anno Domini '80/'81 - Duma i radość...
Autovettura Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda...
Autovettura Lancia Lybra SW 2.4JTD 140KM Anno Domini '01 - Ekonomika i miekkość...
Chevrolet Volt Hybrid plug-in Anno Domini '13 - Zaawansowanie i oszczędność...
To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.6D sedan 4D 54KM, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan 77KM, Renault Clio II Phase I 1.2 RN 60KM, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM, Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM, Honda Civic VIII 4D 1.8 Ex. 140KM.
Re: Lancia R.I.P. ?
Tak, bo producenci z czołowki mieli by problem.
Lancia Phedra 2.0 136 KM jest
Lancia Kappa Coupe 2.0T jest
Lancia Phedra 2.0 136KM była
Lancia Y 1.1 była
Lancia Kappa SW 2.0 155KM była
Lancia Delta 1.8 131KM była
Lancia Kappa Coupe 2.0T jest
Lancia Phedra 2.0 136KM była
Lancia Y 1.1 była
Lancia Kappa SW 2.0 155KM była
Lancia Delta 1.8 131KM była
- Tomzik
- Klubowicz
- Posty: 5391
- Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
- Imię: Tomczysław ;)
- Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Re: Lancia R.I.P. ?
Słowo klucz
Też bym wybrał spośród ówczesnych konkurentów, natomiast na dziś dzień to jest auto dalekie od wyobrażeń klasy wyższej, a nawet średniej.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Re: Lancia R.I.P. ?
Zgadza się.
Trzeba by mocno doposażyć i limuzyna jak ta lala
Trzeba by mocno doposażyć i limuzyna jak ta lala
Lancia Phedra 2.0 136 KM jest
Lancia Kappa Coupe 2.0T jest
Lancia Phedra 2.0 136KM była
Lancia Y 1.1 była
Lancia Kappa SW 2.0 155KM była
Lancia Delta 1.8 131KM była
Lancia Kappa Coupe 2.0T jest
Lancia Phedra 2.0 136KM była
Lancia Y 1.1 była
Lancia Kappa SW 2.0 155KM była
Lancia Delta 1.8 131KM była
- Tomzik
- Klubowicz
- Posty: 5391
- Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
- Imię: Tomczysław ;)
- Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Re: Lancia R.I.P. ?
Niestety, nie tylko doposażyć. Zmienić podwozie, w tym hamulce, bo na pewno nie hamują ze 100 na 35-36 metrach jak dzisiejsze auta klasy wyższej, wyciszyć wnętrze, zaoferować oszczędniejsze silniki i lepsze materiały w środku. I jeszcze parę rzeczy i będzie limuzyna jak ta lala
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Re: Lancia R.I.P. ?
Tomzik pisze: ↑11 maja 2017, 0:34 Niestety, nie tylko doposażyć. Zmienić podwozie, w tym hamulce, bo na pewno nie hamują ze 100 na 35-36 metrach jak dzisiejsze auta klasy wyższej, wyciszyć wnętrze, zaoferować oszczędniejsze silniki i lepsze materiały w środku. I jeszcze parę rzeczy i będzie limuzyna jak ta lala
Uważam, że zbyt rygorystycznie podchodzisz, chyba, ze ja za mocno zakochany jestem w swojej.
Fakt, hamulce to bym chciał chociaż tak ostre jak 147 lub 156 mają.
Lancia Phedra 2.0 136 KM jest
Lancia Kappa Coupe 2.0T jest
Lancia Phedra 2.0 136KM była
Lancia Y 1.1 była
Lancia Kappa SW 2.0 155KM była
Lancia Delta 1.8 131KM była
Lancia Kappa Coupe 2.0T jest
Lancia Phedra 2.0 136KM była
Lancia Y 1.1 była
Lancia Kappa SW 2.0 155KM była
Lancia Delta 1.8 131KM była
- Tomzik
- Klubowicz
- Posty: 5391
- Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
- Imię: Tomczysław ;)
- Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Re: Lancia R.I.P. ?
Ja nie uważam
Materiały w środku niby złe nie są, ale też żaden cud. Najlepszym na to dowodem słynny uchwyt w prawych drzwiach, który bankowo pewnego dnia zostaje w ręce
Materiały w środku niby złe nie są, ale też żaden cud. Najlepszym na to dowodem słynny uchwyt w prawych drzwiach, który bankowo pewnego dnia zostaje w ręce
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205