Lybra 2.0 20v - rozważania na temat majonezu w odmie
Re: Lybra 2.0 - wymiana rozrządu przy okazji zdjęcia głowicy?
Sama rurka bez śladu majonezu, do czyszczenia reszty pewnie trzeba ściągać dekiel zaworów?
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 11994
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Re: Lybra 2.0 - wymiana rozrządu przy okazji zdjęcia głowicy?
Na wyjściu jest takie sitko, to też sprawdź przed zdjęciem pokrywy. Idzie wiosna, poobserwuj sytuację.
Re: Lybra 2.0 - wymiana rozrządu przy okazji zdjęcia głowicy?
Poobserwowałem dzisiaj sytuację w drugim samochodzie i włosy mi się zjeżyły. TRano trochę nim pojeździłem, potem czekałem na żonę i chciałem sprawdzić stan oleju. A tam bagnet wywalony, olejem zapaćkane w okolicy bagnetu, a na samym bagnecie majonezu co niemiara. Na korku majonezu już było, za to na bagnecie (pewnie w rurce) całkiem sporo. Dolałem 1l oleju, bo cieżko było na początku stwierdzić ile wyleciało, ale chyba niewiele, bo teraz mam sporo ponad stan. Ale i tak po południu wymienię olej i filtr. Odma była zapchana mazią, ale sitka żadnego chyba ten nie mam - czyściłem opaską trytytką i wchodziła głęboko w dekiel zaworów bez specjalnego oporu. Przy okazji zauważyłem, że nie miałem tam założonej opaski
Po dojechaniu do domu nie było już śladu majonezu, pewnie resztki których nie wyczyściłem rozpuściły się. Oczywiście stan płynu chłodzącego bez zmian, blisko maksa.
Czy te silniki 2.0 20v mają jakieś problemy z odmami? Wcześniej ani w deltach ani w kappach takich jaj nie miałem.
Po dojechaniu do domu nie było już śladu majonezu, pewnie resztki których nie wyczyściłem rozpuściły się. Oczywiście stan płynu chłodzącego bez zmian, blisko maksa.
Czy te silniki 2.0 20v mają jakieś problemy z odmami? Wcześniej ani w deltach ani w kappach takich jaj nie miałem.
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
- Maniak
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 4037
- Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Staroźreby
Re: Lybra 2.0 - wymiana rozrządu przy okazji zdjęcia głowicy?
To co opisujesz stało się w mrozy. Odma zamarzła i wywaliło bagnet. A smalec robi się po zmieszaniu pary wodnej i oleju.
Eksperyment.....weź kawałek suchego metalu włóż do zamrażarki a potem wyjmnij do ciepłego......zaobserwUj co będzie. A w silniku jeszcze jest olej
Pozdrawiam brać klubowiczów
Eksperyment.....weź kawałek suchego metalu włóż do zamrażarki a potem wyjmnij do ciepłego......zaobserwUj co będzie. A w silniku jeszcze jest olej
Pozdrawiam brać klubowiczów
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.
Re: Lybra 2.0 - wymiana rozrządu przy okazji zdjęcia głowicy?
Tester doszedł, uzyłem i w niebieskiej lybrze nie zmienił zabarwienia, z czego wynika że nie ma CO2 w płynie chłodnicy.
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
- Maniak
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 4037
- Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Staroźreby
Re: Lybra 2.0 - wymiana rozrządu przy okazji zdjęcia głowicy?
To tylko cieszyć siętrza. Odme wyczyść i dociepl motor, no teraz to już na wiosnę idzie i git....
Pozdrawiam brać klubowiczów
Pozdrawiam brać klubowiczów
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.
Re: Lybra 2.0 - wymiana rozrządu przy okazji zdjęcia głowicy?
Tylko jak temu zapobiegać na przyszłość? Jaki jest mechanizm powstawania i rozpuszczania tego "majonezu"?
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
- Maniak
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 4037
- Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Staroźreby
Re: Lybra 2.0 - wymiana rozrządu przy okazji zdjęcia głowicy?
Różnica temperatur......nie dogrzany silnik.....gaz....ot tyle dywagacji
Pozdrawiam braćklubowiczów
Pozdrawiam braćklubowiczów
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.
Re: Lybra 2.0 - wymiana rozrządu przy okazji zdjęcia głowicy?
Też się zastanawiam od czego to zależy, że w jednych silnikach pojawia się "majonez" ... u mnie jazda głównie po mieście więc motor niedogrzany i tak
E39 2.8 benz ... bardzo dużo majonezu (całą odmę wymieniłem na nową i tak się pojawiał)
Golf IV 1.6 benz ... sporo ale mniej niż w BMW
Punciak 1.2 ... zero
Hyundai 2.4 benz zero majonezu
Lybra 2.4 zero majonezu
Miłe to dla oczu nie jest i wiadomo, że piersze co człowiek myśli o UPG :/
E39 2.8 benz ... bardzo dużo majonezu (całą odmę wymieniłem na nową i tak się pojawiał)
Golf IV 1.6 benz ... sporo ale mniej niż w BMW
Punciak 1.2 ... zero
Hyundai 2.4 benz zero majonezu
Lybra 2.4 zero majonezu
Miłe to dla oczu nie jest i wiadomo, że piersze co człowiek myśli o UPG :/
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 11994
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Re: Lybra 2.0 - wymiana rozrządu przy okazji zdjęcia głowicy?
Słaba, czyli źle skonstruowana lub niedrożna wentylacja silnika (odma) w połączeniu z eksploatacją na krótkich odcinkach. W zimnym silniku skrapla się woda tworząca majonez, który po mocnym rozgrzaniu znika.
Jaki konkretnie wpływ ma używane paliwo?Maniak pisze:.gaz....
Re: Lybra 2.0 - rozważania na temat majonezu w odmie
Reduktor pobiega trochę ciepła z układu, więc silnik nieco później się nagrzeje. Przy sprawnym termostacie dojdzie do tej samej temperatury pracy, ale jednak trochę później - przy krótkich przejazdach może to mieć znaczenie.
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 223
- Rejestracja: 27 lis 2011, 18:24
- Imię: Tomcjusz
- Lokalizacja: Częstochowa
Re: Lybra 2.0 - rozważania na temat majonezu w odmie
"W zimnym silniku skrapla się woda tworząca majonez, który po mocnym rozgrzaniu znika."
Nie bardzo znika. W maju ub. roku na A4 koło zjazdu na Wieliczkę poszła mi uszczelka pod głowicą. A że to była niedziela i żadnego czynnego warsztatu w okolicy to musiałem jakoś dojechać do domu. Na przejechanie około 140 km zużyłem ponad 20 l płynu do chłodnic - płyn w układzie po kilkunastu kilometrach zanikał a przy okazji tworzyły się spore ilości majonezu (ktoś wcześniej pisał że z płynu się nie tworzy). No i dolewając olej który w tej postaci osadzał się we wnętrzu silnika. Ostatnie 50 km przejechałem dolewając jakieś 10 l zwykłej wody. Więc na koniec miałem naprawdę dużo majonezu do eksperymentów. Silnik był dobrze rozgrzany, temperatura na zewnątrz około 25 stopni - majonez powinien zniknąć. Rzeczywiście w teorii majonez po ogrzaniu powinien ulec rozdzieleniu na olej i wodę/glikol/glicerynę czy co tam tworzy płyn do chłodnic. Jednak w praktyce półgodzinne gotowanie próbki majonezu w wodzie nie spowodowało takiego rozwarstwienia. A temperatura oleju w pracującym silniku jest przecież zbliżona do 100 stopni (około 90 ma płyn). Temperatura powietrza w odmie, na bagnecie czy pod korkiem - czyli tam gdzie majonez się osadza jest sporo niższa. Być może trwałość majonezu zależy od rodzaju oleju. U mnie był to półsyntetyczny 10W40. Zostawiłem samochód u mechanika więc nie widziałem ile majonezu faktycznie wyprodukowałem, ale mechanik mówił że było go naprawdę dużo. Silnik przeżył, choć od tamtej pory co jakiś czas muszą dolewać trochę oleju, a wcześniej tego nie było.
Nie bardzo znika. W maju ub. roku na A4 koło zjazdu na Wieliczkę poszła mi uszczelka pod głowicą. A że to była niedziela i żadnego czynnego warsztatu w okolicy to musiałem jakoś dojechać do domu. Na przejechanie około 140 km zużyłem ponad 20 l płynu do chłodnic - płyn w układzie po kilkunastu kilometrach zanikał a przy okazji tworzyły się spore ilości majonezu (ktoś wcześniej pisał że z płynu się nie tworzy). No i dolewając olej który w tej postaci osadzał się we wnętrzu silnika. Ostatnie 50 km przejechałem dolewając jakieś 10 l zwykłej wody. Więc na koniec miałem naprawdę dużo majonezu do eksperymentów. Silnik był dobrze rozgrzany, temperatura na zewnątrz około 25 stopni - majonez powinien zniknąć. Rzeczywiście w teorii majonez po ogrzaniu powinien ulec rozdzieleniu na olej i wodę/glikol/glicerynę czy co tam tworzy płyn do chłodnic. Jednak w praktyce półgodzinne gotowanie próbki majonezu w wodzie nie spowodowało takiego rozwarstwienia. A temperatura oleju w pracującym silniku jest przecież zbliżona do 100 stopni (około 90 ma płyn). Temperatura powietrza w odmie, na bagnecie czy pod korkiem - czyli tam gdzie majonez się osadza jest sporo niższa. Być może trwałość majonezu zależy od rodzaju oleju. U mnie był to półsyntetyczny 10W40. Zostawiłem samochód u mechanika więc nie widziałem ile majonezu faktycznie wyprodukowałem, ale mechanik mówił że było go naprawdę dużo. Silnik przeżył, choć od tamtej pory co jakiś czas muszą dolewać trochę oleju, a wcześniej tego nie było.
Lancia Delta II 1,6 16V
Lancia Lybra Berlina 2,0 20V
Lancia Lybra Berlina 2,0 20V
- Wilkin
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 5284
- Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Re: Lybra 2.0 - wymiana rozrządu przy okazji zdjęcia głowicy?
Silniki 2.0 mają odmę na całej szerokości dekla, nie mają z nią problemów, dopóki się nie zatka.Bichoń pisze: ↑20 lut 2017, 15:50 Poobserwowałem dzisiaj sytuację w drugim samochodzie i włosy mi się zjeżyły. TRano trochę nim pojeździłem, potem czekałem na żonę i chciałem sprawdzić stan oleju. A tam bagnet wywalony, olejem zapaćkane w okolicy bagnetu, a na samym bagnecie majonezu co niemiara. Na korku majonezu już było, za to na bagnecie (pewnie w rurce) całkiem sporo. Dolałem 1l oleju, bo cieżko było na początku stwierdzić ile wyleciało, ale chyba niewiele, bo teraz mam sporo ponad stan. Ale i tak po południu wymienię olej i filtr. Odma była zapchana mazią, ale sitka żadnego chyba ten nie mam - czyściłem opaską trytytką i wchodziła głęboko w dekiel zaworów bez specjalnego oporu. Przy okazji zauważyłem, że nie miałem tam założonej opaski
Po dojechaniu do domu nie było już śladu majonezu, pewnie resztki których nie wyczyściłem rozpuściły się. Oczywiście stan płynu chłodzącego bez zmian, blisko maksa.
Czy te silniki 2.0 20v mają jakieś problemy z odmami? Wcześniej ani w deltach ani w kappach takich jaj nie miałem.
Z ciekawostek w jednym silniku miałem tak że musiałem czyścić przecinakiem , w drugim mniej więcej o podobnym przebiegu , wystarczyło przepłukanie ropą.
Z tym nie trafisz. Samo czyszczenie jest upierdliwe , bo teoretycznie dekiel i odma jest zrobiona tak że teoretycznie jest nierozbieralna
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
Re: Lybra 2.0 20v - rozważania na temat majonezu w odmie
Powiedzcie mi mili moi jak to jest z rurkami odmy w lybrze 2.0. Od pokrywy zaworów jedna odchodzi do harmonijki dolotu (przed przepustnicę), ale jest jeszcze druga, odchodząca chyba z tego samego króćca-trójnika, dochodząca do dolotu między przepustnicą a kolektorem dolotowym. Przy tej drugiej jest chyba jakiś zaworek jednokierunkowy -w którą stronę ma przepuszczać?
Czy może mi ktoś wyjaśnić działanie tego układu z dwoma rurkami oraz... dlaczego ktoś miałby zaślepić rurkę odmy za przepustnicą kulką z łożyska??? Co zmienia zaślepienie tej drugiej rurki odmy?
Czy może mi ktoś wyjaśnić działanie tego układu z dwoma rurkami oraz... dlaczego ktoś miałby zaślepić rurkę odmy za przepustnicą kulką z łożyska??? Co zmienia zaślepienie tej drugiej rurki odmy?
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
- Pawcio78
- Forumowicz/ka
- Posty: 1465
- Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Re: Lybra 2.0 20v - rozważania na temat majonezu w odmie
W 1.8 też jest taki zaworek tylko w przepustnicy. Blokować przepływ ma w kierunku do pokrywy zaworów. Jeśli nie będzie zamykał to silnik może gasnąć przy przechodzeniu na wolne obroty - lewe powietrze. Ja tak miałem tylko w 1.8. Jutro jeszcze wezme przepustnicę do ręki i potwierdzę kierunek pracy tego zaworka ale wydaje mi się że jak proóbowałem pociągnać powietrze ustami z przepustnicy poprzez ten zaworek to przepływ sie blokował ale dmuchnąć w niego mogłem i powietrze swobodnie leciało.
Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.