Delta II 1.6 16v-problem z ustawieniem mechanizmu wycieraczek
- Tomas_25
- Forumowicz/ka
- Posty: 87
- Rejestracja: 03 wrz 2011, 19:14
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Wyszków City
Delta II 1.6 16v-problem z ustawieniem mechanizmu wycieraczek
Witam
W wolnym czasie wymontowałem cały silniczek wycieraczek w celu przeczyszczenia styków. I mam problem ! Otóż niepotrzebnie odkręciłem silnik od mechanizmu. I teraz nie mogę ustawić prawidłowo tego ustrojstwa. Zamieszczam link do filmu gdzie nagrałem o co mi chodzi konkretnie. Ramię idzie do góry potem na dół i jeszcze raz odbija na dół uderzając w podszybie. Mam luzy na tych sworzniach gdzie przykręcane są ramiona. Ale kiedyś też były i było ok przed demontażem. Chcę tak ustawić żeby startowały z dołu i wracały w to same miejsce. Ale kilka godzin kombinowania nie dało efektu.
Link do filmu:
PS: Dałem tak ramię na filmie bo jak dam niżej to wali w podszybie i nawet ze dwa razy spadło mi w dół
Pozdrawiam
Tomek
W wolnym czasie wymontowałem cały silniczek wycieraczek w celu przeczyszczenia styków. I mam problem ! Otóż niepotrzebnie odkręciłem silnik od mechanizmu. I teraz nie mogę ustawić prawidłowo tego ustrojstwa. Zamieszczam link do filmu gdzie nagrałem o co mi chodzi konkretnie. Ramię idzie do góry potem na dół i jeszcze raz odbija na dół uderzając w podszybie. Mam luzy na tych sworzniach gdzie przykręcane są ramiona. Ale kiedyś też były i było ok przed demontażem. Chcę tak ustawić żeby startowały z dołu i wracały w to same miejsce. Ale kilka godzin kombinowania nie dało efektu.
Link do filmu:
PS: Dałem tak ramię na filmie bo jak dam niżej to wali w podszybie i nawet ze dwa razy spadło mi w dół
Pozdrawiam
Tomek
Cadillac STS 3.6 Platinum 2005 r Opel Astra III OPC 2006
- PastorFSO
- Klubowicz
- Posty: 234
- Rejestracja: 18 cze 2012, 22:17
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Na południe od Krakowa.
Re: Delta II 1.6 16v-problem z ustawieniem mechanizmu wycieraczek
A czy próbowałeś zrobić tak: silniczek w pozycji 0 (czyli wycieraczki wyłączone) i wtedy zdemontować dźwignię z silniczka, ustawić prawidłowo mechanizm bez odkręcania ramion i dopiero zamontować dźwignię na silniczek.
- Tomas_25
- Forumowicz/ka
- Posty: 87
- Rejestracja: 03 wrz 2011, 19:14
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Wyszków City
Re: Delta II 1.6 16v-problem z ustawieniem mechanizmu wycieraczek
Witam
Właśnie chyba mój problem polega na tym że w punkcie zero nie mam ustawionego. Muszę zrobić tak że wymontuje cały mechanizm z silnikiem znowu. Ustawię na zero -czyli równolegle względem siebie górę z dołem. I może będzie ok. Bo nie mam tam jak dojść kluczem niestety. Dam znać jutro czy coś to pomoże a przy okazji wyczyszczę wszystko na błysk i nasmaruje. A te luzy też spróbuję skasować.
Właśnie chyba mój problem polega na tym że w punkcie zero nie mam ustawionego. Muszę zrobić tak że wymontuje cały mechanizm z silnikiem znowu. Ustawię na zero -czyli równolegle względem siebie górę z dołem. I może będzie ok. Bo nie mam tam jak dojść kluczem niestety. Dam znać jutro czy coś to pomoże a przy okazji wyczyszczę wszystko na błysk i nasmaruje. A te luzy też spróbuję skasować.
Cadillac STS 3.6 Platinum 2005 r Opel Astra III OPC 2006
- PastorFSO
- Klubowicz
- Posty: 234
- Rejestracja: 18 cze 2012, 22:17
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Na południe od Krakowa.
Re: Delta II 1.6 16v-problem z ustawieniem mechanizmu wycieraczek
Punktu 0 nie da się chyba przestawić z tego co pamiętam, po prostu silnik wykonuje jeden obrót na cykl i zatrzymuje się zawsze w tej samej pozycji, niezależnie od tego jak się to wszystko poskłada. Jak coś mogę jutro zajrzeć w Dedrze jak to jest ustawione i jakieś zdjęcie machnąć.
Pamiętam, że też trochę walczyłem z ustawieniem tego
Pamiętam, że też trochę walczyłem z ustawieniem tego
Re: Delta II 1.6 16v-problem z ustawieniem mechanizmu wycieraczek
Oj, też się z tym bujałem. Jedyne miejsce, gdzie możesz to regulować to osadzenie mechanizmu "nożyc" na wieloklinie silnika. Jeżeli masz tam przykręcone nożyce w złym położeniu, to zaczynają ruch najpierw w dół.
Ja to robiłem tak, że zamiast ramion wycieraczek zapiąłem opaski zaciskowe, "ogonek" był wystarczający żeby zobaczyć ruch, a duże i ciężkie ramiona mi nie przeszkadzały w pracy.
Potem trzeba odkręcić, przestawić, skręcić, najlepiej wsadzić do samochodu i złapać chociaż na 2 śruby, podłączyć i zobaczyć czy działa. W najgorszym wypadku - kilka razy ta sama procedura. Na sam koniec jeszcze ustawienie wycieraczek. Trochę zabawy jest.
Ja to robiłem tak, że zamiast ramion wycieraczek zapiąłem opaski zaciskowe, "ogonek" był wystarczający żeby zobaczyć ruch, a duże i ciężkie ramiona mi nie przeszkadzały w pracy.
Potem trzeba odkręcić, przestawić, skręcić, najlepiej wsadzić do samochodu i złapać chociaż na 2 śruby, podłączyć i zobaczyć czy działa. W najgorszym wypadku - kilka razy ta sama procedura. Na sam koniec jeszcze ustawienie wycieraczek. Trochę zabawy jest.
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
- Tomas_25
- Forumowicz/ka
- Posty: 87
- Rejestracja: 03 wrz 2011, 19:14
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Wyszków City
Re: Delta II 1.6 16v-problem z ustawieniem mechanizmu wycieraczek
Hej
PastorFso jak byś miał chwile to cyknij jakąś fotkę. Muszę wymontować ten silnik jeszcze raz i spróbować ustawić tak jak miałem wcześniej i zobaczę czy to coś da. Z tymi opaskami to pomysł super !! Bo mi jak raz uderzyło ramię w kant maski to szlak mnie trafił. Dobrze za pomocnik w porę zapłon wyłączył.
PastorFso jak byś miał chwile to cyknij jakąś fotkę. Muszę wymontować ten silnik jeszcze raz i spróbować ustawić tak jak miałem wcześniej i zobaczę czy to coś da. Z tymi opaskami to pomysł super !! Bo mi jak raz uderzyło ramię w kant maski to szlak mnie trafił. Dobrze za pomocnik w porę zapłon wyłączył.
Cadillac STS 3.6 Platinum 2005 r Opel Astra III OPC 2006
- Tomas_25
- Forumowicz/ka
- Posty: 87
- Rejestracja: 03 wrz 2011, 19:14
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Wyszków City
Re: Delta II 1.6 16v-problem z ustawieniem mechanizmu wycieraczek
Witam
Udało mi się dzisiaj rozkminić ten cały mechanizm i wszystko gra jak należy. Jeżeli ktoś będzie chciał to mogę dać do działu zrób to sam. Ustawienie silniczka jest bardzo łatwe zajęło mi to pół godziny z wymontowaniem i ponownym zamontowaniem. Wieczorem zrobię cały schemat i dam do odpowiedniego działu.
Pozdrawiam
I dzięki za cenne rady !!
Tomek
Udało mi się dzisiaj rozkminić ten cały mechanizm i wszystko gra jak należy. Jeżeli ktoś będzie chciał to mogę dać do działu zrób to sam. Ustawienie silniczka jest bardzo łatwe zajęło mi to pół godziny z wymontowaniem i ponownym zamontowaniem. Wieczorem zrobię cały schemat i dam do odpowiedniego działu.
Pozdrawiam
I dzięki za cenne rady !!
Tomek
Cadillac STS 3.6 Platinum 2005 r Opel Astra III OPC 2006