Lybra - wentylatory chłodnicy cały czas włączone
- rakoo
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 8
- Rejestracja: 25 lip 2014, 7:36
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Ostróda
Lybra - wentylatory chłodnicy cały czas włączone
Witam
Problem jak w temacie. Przekręcam zapłon jest rano po nocy, po chwili włączają się obydwa wentylatory chłodnicy i to na maksa. Auto odpala normalnie, jeździ też, generalnie poza ciągłym wyciem wiatraków wszystko bello piko. Podłączenie pod kompa - czujnik temperatury pokazywał 210 st C - OK włącza wiatraki na maksa bo myśli, że się przegrzewa. Kasowanie nic nie dało- czujnik został więc wymieniony. Teraz pokazuje 80 na kompie a wiatraki chodzą .
Czy macie jakiś pomysł? Mój mechanik obstawia sterowanie wiatraków...
P.S. wiatraki wyłączają się chwilę po wyłączeniu zapłonu (wskazówki prędkościomierza oraz obrotomierza schodzą na chwilę lekko poniżej zera i wtedy odcięcie wiatraków).
P.S.2 oczywiście klimatyzacja i nawiew w środku na OFF. Żeby nie było, że to przez klimkę wyją...
Problem jak w temacie. Przekręcam zapłon jest rano po nocy, po chwili włączają się obydwa wentylatory chłodnicy i to na maksa. Auto odpala normalnie, jeździ też, generalnie poza ciągłym wyciem wiatraków wszystko bello piko. Podłączenie pod kompa - czujnik temperatury pokazywał 210 st C - OK włącza wiatraki na maksa bo myśli, że się przegrzewa. Kasowanie nic nie dało- czujnik został więc wymieniony. Teraz pokazuje 80 na kompie a wiatraki chodzą .
Czy macie jakiś pomysł? Mój mechanik obstawia sterowanie wiatraków...
P.S. wiatraki wyłączają się chwilę po wyłączeniu zapłonu (wskazówki prędkościomierza oraz obrotomierza schodzą na chwilę lekko poniżej zera i wtedy odcięcie wiatraków).
P.S.2 oczywiście klimatyzacja i nawiew w środku na OFF. Żeby nie było, że to przez klimkę wyją...
Ostatnio zmieniony 09 sie 2016, 21:33 przez Dudi, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód: Tytułujemy zgodnie z zasadami - poprawiłem./stabraf/
Powód: Tytułujemy zgodnie z zasadami - poprawiłem./stabraf/
Lybra 1,9 jtd 2002 85kW
Ford Focus 1,6 TDCi 2007 65kW
Ford Focus 1,6 TDCi 2007 65kW
Re: Lybra- wentylatory chłodnicy cały czas włączone.
Może skleił się przekaźnik wentylatorów. W puszce przy akumulatorze masz przekaźniki pierwszego i drugiego biegu (20A i 30A). Podmień je na chwilę i sprawdź czy pomogło. Możesz wykorzystać do tego celu przekaźnik centralki klimatyzacji który znajduje się w podszybiu od strony kierowcy, obok silnika wycieraczek.
Lancia Lybra SW 1.9 JTD 2000
- Pawcio78
- Forumowicz/ka
- Posty: 1465
- Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Lybra - wentylatory chłodnicy cały czas włączone
Jeśli przejrzenie przekaźników nie przyniesie poprawy to zresetuj ECU odłączając minusową klemę na kilka minut wszak w lybrze to centralka wtrysku poprzez wspomniane przez Jeremiego przekaźniki steruje wentylatorami.
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.
- rakoo
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 8
- Rejestracja: 25 lip 2014, 7:36
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Ostróda
Re: Lybra- wentylatory chłodnicy cały czas włączone.
Pytanie nieco głupie: przy samym aku przy klemie plusowej mam niwielką puszkę z ...? No właśnie - czy to są przekaźniki? Ja bym powiedział "duże bezpieczniki" - przyzwyczaiłem się, że przekaźnik to taka kostka z kilkoma pinami a nie coś jak bezpiecznik...Jeremy pisze:Może skleił się przekaźnik wentylatorów. W puszce przy akumulatorze masz przekaźniki pierwszego i drugiego biegu (20A i 30A). Podmień je na chwilę i sprawdź czy pomogło. Możesz wykorzystać do tego celu przekaźnik centralki klimatyzacji który znajduje się w podszybiu od strony kierowcy, obok silnika wycieraczek.
Czy to nie to i szukać głębiej?
Lybra 1,9 jtd 2002 85kW
Ford Focus 1,6 TDCi 2007 65kW
Ford Focus 1,6 TDCi 2007 65kW
Re: Lybra - wentylatory chłodnicy cały czas włączone
Przekaźniki wentylatorów znajdują się przy klemie minusowej, dekiel od puszki przykręcany od góry na wkręt.
Lancia Lybra SW 1.9 JTD 2000
- rakoo
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 8
- Rejestracja: 25 lip 2014, 7:36
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Ostróda
Re: Lybra - wentylatory chłodnicy cały czas włączone
Oko. Namierzyłem. Wyjąłem, przeczyściłem. Niestety bez efektu... Nie robiłem co prawda podmiany z tym od klimy ale myślę, że po prostu kupię dwa nowe. Nie zaszkodzi im to a koszt 20 zł sztuka...
Aku też odłączałem też bez efektu...
Cóż - kupię, zamienię i zobaczę...
Aku też odłączałem też bez efektu...
Cóż - kupię, zamienię i zobaczę...
Lybra 1,9 jtd 2002 85kW
Ford Focus 1,6 TDCi 2007 65kW
Ford Focus 1,6 TDCi 2007 65kW
Re: Lybra - wentylatory chłodnicy cały czas włączone
Podmiana to jest 5 minut roboty i ewentualnie zaoszczędzone kilkadziesiąt złotych. Aczkolwiek zrobisz jak uważasz.
Lancia Lybra SW 1.9 JTD 2000
- rakoo
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 8
- Rejestracja: 25 lip 2014, 7:36
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Ostróda
Re: Lybra - wentylatory chłodnicy cały czas włączone
Namowiłeś. Pytanie tylko który podmienić?
Lybra 1,9 jtd 2002 85kW
Ford Focus 1,6 TDCi 2007 65kW
Ford Focus 1,6 TDCi 2007 65kW
Re: Lybra - wentylatory chłodnicy cały czas włączone
W opisywanym przypadku mogło nastąpić jedynie sklejenie styków przekaźnika o ile założymy, ze winny jest przekaźnik.
Da się to sprawdzić albo zdejmując jego obudowę albo przez pomiar miernikiem czy kawałkiem kabelka z kontrolką. Oczywiście przez podmianę też się da.
A który podmienić-najlepiej po kolei...
Da się to sprawdzić albo zdejmując jego obudowę albo przez pomiar miernikiem czy kawałkiem kabelka z kontrolką. Oczywiście przez podmianę też się da.
A który podmienić-najlepiej po kolei...
KAPPA TDS & JTD
- rakoo
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 8
- Rejestracja: 25 lip 2014, 7:36
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Ostróda
Re: Lybra - wentylatory chłodnicy cały czas włączone
Przepraszam, że tak długo - musiałem mieć odrobinę wolnego, aby zabrać się za temat.
Otóż - przekaźniki podmienione z tymi od klimatyzacji - BRAK EFEKTU Wentylatory również na tych przekaźnikach włączyły się po kilku sekundach.
Czyli nie to
Jak radził jeden z kolegów - odłączone AKU na 15 minut - też nie pomogło.
Może dodam nieco historii, która Wam ułatwi:
Problem z wentylatorami zdarzył mi się po problemach z czujnikiem wału.
Autem jechała żona, zgasło, sam środek skrzyżowania, więc próbowała odpalić. Tak długo, aż padł AKU. Ja dojechałem po 2 godzinach, ściągnęliśmy auto do mechanika. U mechaniora ładowanie AKU, odpalanie - odpalił. Nie było tego dnia elektronika, więc nikt nie podłączał pod kompa. Więc jadę autem do domu i wentylatory już wyją .Autem już do domu nie dojechałem - zgasł. W skrócie: ciepły gasł, zimny śmigał, ale wentylatory już szalały. Diagnoza - czujnik wału korbowego, wymiana. Po wymianie czujnika kilka dni spokoju (wentylatory OK), do momentu nadejścia upałów i normalnego włączania i wyłączania wentylatorów przy staniu w korku. Aż w końcu raz się włączyły i tak to już trwa.
Czy rozładowanie AKU kiedy nie chciał odpalać mogło mieć jakiś wpływ? Czy może czujnik wału ma jakąś magiczną moc i w jakiś sposób jest spięty z wentylatorami?
Zaczynam się skrobać mocno w potylicę...
Otóż - przekaźniki podmienione z tymi od klimatyzacji - BRAK EFEKTU Wentylatory również na tych przekaźnikach włączyły się po kilku sekundach.
Czyli nie to
Jak radził jeden z kolegów - odłączone AKU na 15 minut - też nie pomogło.
Może dodam nieco historii, która Wam ułatwi:
Problem z wentylatorami zdarzył mi się po problemach z czujnikiem wału.
Autem jechała żona, zgasło, sam środek skrzyżowania, więc próbowała odpalić. Tak długo, aż padł AKU. Ja dojechałem po 2 godzinach, ściągnęliśmy auto do mechanika. U mechaniora ładowanie AKU, odpalanie - odpalił. Nie było tego dnia elektronika, więc nikt nie podłączał pod kompa. Więc jadę autem do domu i wentylatory już wyją .Autem już do domu nie dojechałem - zgasł. W skrócie: ciepły gasł, zimny śmigał, ale wentylatory już szalały. Diagnoza - czujnik wału korbowego, wymiana. Po wymianie czujnika kilka dni spokoju (wentylatory OK), do momentu nadejścia upałów i normalnego włączania i wyłączania wentylatorów przy staniu w korku. Aż w końcu raz się włączyły i tak to już trwa.
Czy rozładowanie AKU kiedy nie chciał odpalać mogło mieć jakiś wpływ? Czy może czujnik wału ma jakąś magiczną moc i w jakiś sposób jest spięty z wentylatorami?
Zaczynam się skrobać mocno w potylicę...
Lybra 1,9 jtd 2002 85kW
Ford Focus 1,6 TDCi 2007 65kW
Ford Focus 1,6 TDCi 2007 65kW
Re: Lybra - wentylatory chłodnicy cały czas włączone
Pisałeś, że wymieniany był też czujnik temperatury i raczej tutaj bym szukał. Co tam wstawiłeś to po pierwsze a po drugie czy FES/MES widzi właściwą temperaturę obecnie.
Ewentualnie uszkodzenie ECU albo okablowania.
Ewentualnie uszkodzenie ECU albo okablowania.
KAPPA TDS & JTD
- rakoo
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 8
- Rejestracja: 25 lip 2014, 7:36
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Ostróda
Re: Lybra - wentylatory chłodnicy cały czas włączone
Nazwy czujnika teraz nie podam, sprawdzę - pamiętam, że z kilku dostępnych jest ze średniej półki cenowej.
Przed wymianą komputer podłączony pokazywał 210 st. C (ten w aucie na zegarach pokazywał normalnie 80-90). Po wymianie komputer diagnostyczny pokazuje to samo co wskaźnik w samochodzie (nie przekracza 90 st.C).
Kable mogę "przedzwonić" miernikiem...
ECU to już ból...
Przed wymianą komputer podłączony pokazywał 210 st. C (ten w aucie na zegarach pokazywał normalnie 80-90). Po wymianie komputer diagnostyczny pokazuje to samo co wskaźnik w samochodzie (nie przekracza 90 st.C).
Kable mogę "przedzwonić" miernikiem...
ECU to już ból...
Lybra 1,9 jtd 2002 85kW
Ford Focus 1,6 TDCi 2007 65kW
Ford Focus 1,6 TDCi 2007 65kW