Delta III 1.6 M-jet - ciężko wchodzi 2 bieg oraz inne

radq4
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 13
Rejestracja: 23 lip 2015, 10:11
Imię: radq
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Delta III 1.6 M-jet - ciężko wchodzi 2 bieg oraz inne

Post autor: radq4 » 24 lis 2015, 22:17

Witam,

Posiadam od niedawna Lancie Deltę 1.6 Diesel 120KM z 6-biegową skrzynią biegów. Rok produkcji to sierpień 2009. Przebieg 64 tysiące.

Problem jaki się pojawił w ostatnim czasie kiedy spadła temperatura powietrzna na zewnątrz poniżej 0 to ciężko wchodzące biegi na zimny silniku. Zwłaszcza 2. Czasami też wypada wsteczny zaraz po odpaleniu. Kiedy rozgrzeje się on do 90C to biegi chodzą lepiej ale jest to daleki od tego co mieliśmy wcześniej w oplu czy skodzie.

Ktoś spotkał się z tym problemem? Co należy zrobić?
Na internecie znalazłem różne opinie niekoniecznie do tego modelu auta czy tej skrzyni ale ludzie sugerują:
- wyregulować linki od biegów
- zmienić olej (jaki polecacie?) tu się olej do skrzyni wymienia czy dolewa?
- wymienić linki od lewarka (tu są linki od biegów?)
- sprawdzić sprzęgło (może być wyregulowane)

Z góry dziękuje za pomoc.

przemekbial
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 241
Rejestracja: 04 wrz 2015, 16:51
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Tarnów

Re: Delta III 1.6 M-jet - ciężko wchodzi 2 bieg oraz inne

Post autor: przemekbial » 26 lis 2015, 0:20

Witaj!
Ja miałem problemy z wrzuceniem jedynki raz na jakiś czas oraz szumienie przy hamowaniu silnikiem tylko na 1 i 2 biegu. Samochód jest właśnie w warsztacie. Wymiana wszystkich ośmiu lożysk. Sześć lożysk skrzyni plus chyba dwa na mechanizmie różnicowym. Lancia Delta III 1.4 120, rok 2010. Pozdrawiam.

leszek_bb
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 29
Rejestracja: 23 lis 2012, 8:04
Imię: Leszek
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Delta III 1.6 M-jet - ciężko wchodzi 2 bieg oraz inne

Post autor: leszek_bb » 26 lis 2015, 9:37

Witam,
Informacja dot. skrzyni Tjet 120:
1.Usunięcie wady konstrukcyjnej polegającej na trudnościach z włączeniem 1-go biegu wymaga wymiany elementów
na pozmianowe
-55250615 koło zębate
-55250603 tuleja sztywna
-55238267 synchronizator szt.2.
2. Hałasy mogą również być spowodowane prawą półosią - przed rozbiórka skrzyni konieczne sprawdzenie podparcia krótkiej półosi.
Temat mi znany z autopsji mojego auta.Wymiana łożysk była niezasadna (można odszukać mój post w historii).
Pozdrowienia

ketrab_5
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 1
Rejestracja: 05 sty 2016, 21:41
Imię: Bartek
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Delta III 1.6 M-jet - ciężko wchodzi 2 bieg oraz inne

Post autor: ketrab_5 » 05 sty 2016, 21:48

Pewnie problem już nieaktualny, ale ja miałem podobny przypadek. Na zimnie bardzo ciężko wchodziły biegi od 2.
Winne były za to linki zmiany biegów. W pancerzu była woda i ona zamarzała. Pierwszej zimy wystarczyło je przesuszyć i nasmarować, drugiej zimy już musiałem wymienić na nowe. Koszt koło 600-700 zł z robocizną.

Pozdrawiam,
Bartek

Awatar użytkownika
lysholm
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 270
Rejestracja: 04 lis 2012, 17:32
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: Delta III 1.6 M-jet - ciężko wchodzi 2 bieg oraz inne

Post autor: lysholm » 06 sty 2016, 17:58

Jeśli masz auto z Francji, to Lancia wlewała do skrzyń inny olej na ten kraj (na wyższe temperatury). Daje to takie objawy o jakich pisałeś. Wymiana oleju powinna pomóc.

jan3387
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 70
Rejestracja: 11 mar 2015, 20:38
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Delta III 1.6 M-jet - ciężko wchodzi 2 bieg oraz inne

Post autor: jan3387 » 12 sty 2016, 10:19

Odnośnie wymiany oleju to byłem wczoraj w serwisie i mówili że można wymienić raz na 120.000 km albo wcale :) serwis przy centrali fiata w Bielsku-Białej żeby nie było. Polecili Tutele Car Technyx zgodnie z instrukcją. Używał ktoś tego oleju ? Rozumiem, że potrzeba dwie butelki po 1 litr ?
Alfa Romeo Giulia 2.2 m-jet MT 180 KM '16

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”