Thema - amortyzator/zawieszenie aktywne/kontrola tłumienia
Thema - amortyzator/zawieszenie aktywne/kontrola tłumienia
Dostałem jeden taki nowy amortyzator (tył) i mam pytanie do osób zorientowanych w temacie.
Czy taki amortyzator w Themie z aktywnym zawieszeniem,
jak jest nowy i nie podłączony do instalacji - zachowuje się tak samo jak zwykły amortyzator gazowy ?
Czyli innym słowy, czy jego tłoczysko powinno się samo wypychać do góry ?
Czy taki amortyzator w Themie z aktywnym zawieszeniem,
jak jest nowy i nie podłączony do instalacji - zachowuje się tak samo jak zwykły amortyzator gazowy ?
Czyli innym słowy, czy jego tłoczysko powinno się samo wypychać do góry ?
Ostatnio zmieniony 26 lis 2015, 17:14 przez Dudi, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód: Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami!!!
Powód: Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami!!!
Marcin
Autosklep24 zaprasza na zakupy. Dla Forum rabat 10% na hasło "LKP2019".
e-mail : sklep@autosklep24.pl
tel : 792 465-368 , 42 688-01-49
Autosklep24 zaprasza na zakupy. Dla Forum rabat 10% na hasło "LKP2019".
e-mail : sklep@autosklep24.pl
tel : 792 465-368 , 42 688-01-49
Re: Amortyzator tył - zawieszenie aktywne - kontrola tłumien
Miałeś chyba thesisa ?
Jak na stacji kontrolowali amory ?
...
Powinno się wyłączyć zasilani aby skyhook nie działał.
Wiec amor bez sterowania/napiecia powinien się tak zachowywać.
Jakby się ruszyć nim nie dało to jakbyś jechał autem na holu ? ( przednie sanki)
Tutaj też nasuwa się pomysł/ sposób na awarie skyhook, idzie w tryb awaryjny i robi się twardy.
Odłączenie powinno spowodować działanie miękkie - może ktoś przetestuje.
Jak na stacji kontrolowali amory ?
...
Powinno się wyłączyć zasilani aby skyhook nie działał.
Wiec amor bez sterowania/napiecia powinien się tak zachowywać.
Jakby się ruszyć nim nie dało to jakbyś jechał autem na holu ? ( przednie sanki)
Tutaj też nasuwa się pomysł/ sposób na awarie skyhook, idzie w tryb awaryjny i robi się twardy.
Odłączenie powinno spowodować działanie miękkie - może ktoś przetestuje.
Re: Amortyzator tył - zawieszenie aktywne - kontrola tłumien
Niestety , miałem na myśli LANCIĘ THEMĘ 2,0 16v Turbo (bliźniak Fiata Cromy)
Amortyzator tylny, aktywne zawieszenie.
Amortyzator tylny, aktywne zawieszenie.
Marcin
Autosklep24 zaprasza na zakupy. Dla Forum rabat 10% na hasło "LKP2019".
e-mail : sklep@autosklep24.pl
tel : 792 465-368 , 42 688-01-49
Autosklep24 zaprasza na zakupy. Dla Forum rabat 10% na hasło "LKP2019".
e-mail : sklep@autosklep24.pl
tel : 792 465-368 , 42 688-01-49
Re: Amortyzator tył - zawieszenie aktywne - kontrola tłumien
Pytanie na jakiej zasadzie to działało. Jeżeli tylko zmiana charakterystyki (będzie miał złącze pod elektrozawór) to na jakimkolwiek ustawieniu powinien działać jak normalny amor.
@bronx: Thesis na wyłączonym silniku też przechodzi w tryb twardy, więc odłączony też będzie w trybie twardym, ale poprawcie mnie jeśli się mylę, zdaje się że nigdy nie jest "wyłączony", zmienia się tylko charakterystyka działania.
W Themie pewnie zawias działał jak w kappach czyli masz kilka nastaw charakterystyki przełączanych elektrozaworami.
@bronx: Thesis na wyłączonym silniku też przechodzi w tryb twardy, więc odłączony też będzie w trybie twardym, ale poprawcie mnie jeśli się mylę, zdaje się że nigdy nie jest "wyłączony", zmienia się tylko charakterystyka działania.
W Themie pewnie zawias działał jak w kappach czyli masz kilka nastaw charakterystyki przełączanych elektrozaworami.
Re: Amortyzator tył - zawieszenie aktywne - kontrola tłumien
No dobra, ale sam gazy powinien być w środku amorka, i po prostu go wypychać , zgadza się?
Marcin
Autosklep24 zaprasza na zakupy. Dla Forum rabat 10% na hasło "LKP2019".
e-mail : sklep@autosklep24.pl
tel : 792 465-368 , 42 688-01-49
Autosklep24 zaprasza na zakupy. Dla Forum rabat 10% na hasło "LKP2019".
e-mail : sklep@autosklep24.pl
tel : 792 465-368 , 42 688-01-49
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 42
- Rejestracja: 26 kwie 2013, 20:35
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Pruszków
Re: Thema - amortyzator/zawieszenie aktywne/kontrola tłumien
Podejrzewam, że w Themie działa to tak samo jak w 164. Jeśli w 164 działa tak samo jak w 155, to w sytuacji, gdy amorek nie jest podpięty, pracuje w trybie "sport" co znaczy, że jest po prostu dość twardy, bo zaworek sterujący jest przymknięty. Spokojnie można jeździć, więc prawdopodobnie działa on jak normalny amorek
Re: Thema - amortyzator/zawieszenie aktywne/kontrola tłumien
Dziękuję za odpowiedzi.
Uznałem że amortyzator jest bez gazu, więc uszkodzony.
Oddałem do dostawcy
Uznałem że amortyzator jest bez gazu, więc uszkodzony.
Oddałem do dostawcy
Marcin
Autosklep24 zaprasza na zakupy. Dla Forum rabat 10% na hasło "LKP2019".
e-mail : sklep@autosklep24.pl
tel : 792 465-368 , 42 688-01-49
Autosklep24 zaprasza na zakupy. Dla Forum rabat 10% na hasło "LKP2019".
e-mail : sklep@autosklep24.pl
tel : 792 465-368 , 42 688-01-49