Kappa - brak podświetlenia ekranu infocenter
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 267
- Rejestracja: 28 sty 2015, 8:07
- Imię: Adrian
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Kappa - brak podświetlenia ekranu infocenter
jest to tam jakoś opisane czy szukać w necie?
Re: Kappa - brak podświetlenia ekranu infocenter
Bezpieczniki to nr 16 i 17, w skrzynce odpowiednio czwarty rząd na końcu i piąty, najniższy na początku. Z tym że przy nr 16 pada airbag, a przy 17 zegary. Sprawdź zatem 16, zwłaszcza jeżeli w ogóle nie pracuje ci kontrolka od poduszek, powinna po włączeniu zapłonu zapalić się i zgasnąć (albo zostać jeśli jest awaria)
Mam głupie pytanie - czy działa lampka przy daszku przeciwsłonecznym pasażera? A także czy klikanie w przyciski infocenter wpływa jakoś na pracę nawiewu (i czy ten w ogóle pracuje)?
Mam głupie pytanie - czy działa lampka przy daszku przeciwsłonecznym pasażera? A także czy klikanie w przyciski infocenter wpływa jakoś na pracę nawiewu (i czy ten w ogóle pracuje)?
Drop a gear and disappear!
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 267
- Rejestracja: 28 sty 2015, 8:07
- Imię: Adrian
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Kappa - brak podświetlenia ekranu infocenter
1. Reaguje na klikanie, klima dziala ( w dzien jak sie dobrze przypatrze to nawet widze jaką ustawiłem temperature :p ) 2. No własnie z pilota niestety nie dziala. 3. Kontrolka dziala jak nalezy. Lampka przy daszku dziala
Re: Kappa - brak podświetlenia ekranu infocenter
Borek mogą też być przepalone żarówki od dziennego a nocne "wyłączone" przy przełączniku świateł
Zresztą co by nie było to i tak trzeba wymontować infocenter i wymienić dziadowskie żarówki na diody i przy okazji wyczyścić wyświetlacz od środka z kurzu/brudu i cieszyć się pięknymi i wyraźnymi komunikatami z info
Zresztą co by nie było to i tak trzeba wymontować infocenter i wymienić dziadowskie żarówki na diody i przy okazji wyczyścić wyświetlacz od środka z kurzu/brudu i cieszyć się pięknymi i wyraźnymi komunikatami z info
KAPPA TDS & JTD
- rob_76
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 3633
- Rejestracja: 07 kwie 2013, 22:31
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Gdynia/WorldWide
Re: Kappa - brak podświetlenia ekranu infocenter
Podepnę się więc z jednym pytaniem - jaki konkretnie typ diody tam podejdzie i czy takie same "siedzą" w podświetleniu regulacji bocznych nawiewów?volf pisze:Zresztą co by nie było to i tak trzeba wymontować infocenter i wymienić dziadowskie żarówki na diody i przy okazji wyczyścić wyświetlacz od środka z kurzu/brudu i cieszyć się pięknymi i wyraźnymi komunikatami z info
Autovettura Lancia Beta Coupe S2 2000 119KM Anno Domini '76 - Serce i dusza...
Autovettura Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2 Anno Domini '80/'81 - Duma i radość...
Autovettura Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda...
Autovettura Lancia Lybra SW 2.4JTD 140KM Anno Domini '01 - Ekonomika i miekkość...
Chevrolet Volt Hybrid plug-in Anno Domini '13 - Zaawansowanie i oszczędność...
To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.6D sedan 4D 54KM, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan 77KM, Renault Clio II Phase I 1.2 RN 60KM, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM, Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM, Honda Civic VIII 4D 1.8 Ex. 140KM.
Autovettura Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2 Anno Domini '80/'81 - Duma i radość...
Autovettura Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda...
Autovettura Lancia Lybra SW 2.4JTD 140KM Anno Domini '01 - Ekonomika i miekkość...
Chevrolet Volt Hybrid plug-in Anno Domini '13 - Zaawansowanie i oszczędność...
To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.6D sedan 4D 54KM, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan 77KM, Renault Clio II Phase I 1.2 RN 60KM, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM, Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM, Honda Civic VIII 4D 1.8 Ex. 140KM.
Re: Kappa - brak podświetlenia ekranu infocenter
Volf - ale wtedy po włączeniu świateł pojawiałoby się podświetlenie nocne, a nie ma ani jego ani podświetlenia przycisków. Rozumiem że przepali się jedna żarówka, dwie, ale nie wszystkie jednocześnie.
Adrian, skoro działa to o co pytałem to przy bezpiecznikach wszystko w porządku. Problemu z pilotem należy szukać w pilocie (ostatecznie w czujce w aucie), a z infocenter w infocenter. Wyciągnij to i do sprawdzenia masz kabelki:
1. wtyczka E (prawie najmniejsza, 7 pinów):
- kabelek fioletowy idący bezpośrednio do zegarów (żadnych połączeń po drodze), to jest masa dla sygnału idącego ze ściemniacza do infocenter. Od tego bym zaczął, bo chyba najprostsze. W zegarach czasem wtyczka lubi nie docisnąć któregoś pinu.
- kabelek żółto-czerwony idący do ściemniacza. Po drodze do ściemniacza jest łączenie ultradźwiękowe, a kabelek przy ściemniaczu jest żółty. Poszukaj problemu na wtyczkach i może na tym łączeniu, ale od strony ściemniacza wszystko raczej powinno grać.
- kabelek żółty idący do włącznika świateł. Po drodze też jest łączenie ultradźwiękowe, bo kabel żółty z włącznika rozdziela sie na wiele różnych lampek. Także tutaj skupiłbym się na wtyczce przy infocenter.
2. wtyczka A (największa, 20 pinów): kabelek czerwony idący do bezpiecznika - ze skrzynki wychodzi jako czerwono-biały i rozdziela się na zasilanie infocenter (czerwone) i servotronic, którego chyba i tak nie masz. Może coś się skopało na wyjściu ze skrzynki bezpieczników, na tym łączeniu kabli albo na wtyczce przy infocenter.
Wiem że pisałem że bezpiecznik nr 16 jest raczej dobry, ale od niego idzie kilka różnych kabli ze skrzynki, a czerwony na wtyczce F skrzynki (największa na samej górze skrzynki, 20 pinów) idzie właśnie do infocenter i servotronica.
Mam nadzieję że nie zamotałem.
Adrian, skoro działa to o co pytałem to przy bezpiecznikach wszystko w porządku. Problemu z pilotem należy szukać w pilocie (ostatecznie w czujce w aucie), a z infocenter w infocenter. Wyciągnij to i do sprawdzenia masz kabelki:
1. wtyczka E (prawie najmniejsza, 7 pinów):
- kabelek fioletowy idący bezpośrednio do zegarów (żadnych połączeń po drodze), to jest masa dla sygnału idącego ze ściemniacza do infocenter. Od tego bym zaczął, bo chyba najprostsze. W zegarach czasem wtyczka lubi nie docisnąć któregoś pinu.
- kabelek żółto-czerwony idący do ściemniacza. Po drodze do ściemniacza jest łączenie ultradźwiękowe, a kabelek przy ściemniaczu jest żółty. Poszukaj problemu na wtyczkach i może na tym łączeniu, ale od strony ściemniacza wszystko raczej powinno grać.
- kabelek żółty idący do włącznika świateł. Po drodze też jest łączenie ultradźwiękowe, bo kabel żółty z włącznika rozdziela sie na wiele różnych lampek. Także tutaj skupiłbym się na wtyczce przy infocenter.
2. wtyczka A (największa, 20 pinów): kabelek czerwony idący do bezpiecznika - ze skrzynki wychodzi jako czerwono-biały i rozdziela się na zasilanie infocenter (czerwone) i servotronic, którego chyba i tak nie masz. Może coś się skopało na wyjściu ze skrzynki bezpieczników, na tym łączeniu kabli albo na wtyczce przy infocenter.
Wiem że pisałem że bezpiecznik nr 16 jest raczej dobry, ale od niego idzie kilka różnych kabli ze skrzynki, a czerwony na wtyczce F skrzynki (największa na samej górze skrzynki, 20 pinów) idzie właśnie do infocenter i servotronica.
Mam nadzieję że nie zamotałem.
Drop a gear and disappear!
Re: Kappa - brak podświetlenia ekranu infocenter
W nawiewach to siedzą wciskane żaróweczki 1,2 W i zamienniki na diodach kupi się bez problemu. W infocenter są bardziej nietypowe żaróweczki (występują razem z oprawką) o mocy 3W, choć i tu pewnie znajdziesz zamienniki, ale ja wolałem przylutować diody na stałe. W dziennym dałem diody SMD pomarańczowe/żółte 3-czipowe (prąd max 60mA) a w nocnym zielone 4-czipowe (max 80 mA) obydwa rodzaje o szerokim kącie rozpraszania, tutaj możesz popatrzeć jak to wygląda http://forum.lanciapolska.org/viewtopic ... &start=135rob_13376 pisze: Podepnę się więc z jednym pytaniem - jaki konkretnie typ diody tam podejdzie i czy takie same "siedzą" w podświetleniu regulacji bocznych nawiewów?
Borek jak ktoś wcześniej niedbał to te żarówki mogą być i wszystkie przepalone
Co do trybu nocnego to właśnie nie wiem czy po modyfikacji przy przełączniku (odcina się jeden kabelek by przy włączonych światłach było nadal podświetlenie dzienne info) są podświetlenie przyciski nfo
KAPPA TDS & JTD
Re: Kappa - brak podświetlenia ekranu infocenter
Chyba tez przeskoczę na diody na ekranie, bo mi jedna zielona padła i nie mogę nigdzie znaleźć T3 z kapturkiem, aż dziwne.
Volf, nawet po tej przeróbce tryby są dwa - ekran pomarańczowy i nieświecące przyciski albo ekran zielony i świecące przyciski. Kolega ma ekran żaden i nieświecące przyciski (jeśli dobrze rozumiem), dlatego obstawiam kabelek fioletowy albo żółty.
Do przeróbki obcina się chyba właśnie żółty, z niego idzie sygnał o włączeniu świateł. Jak znajdę czas, to sobie na niego założę przełącznik umieszczony tam, gdzie jest zaślepka od przycisku kontroli zawieszenia.
Volf, nawet po tej przeróbce tryby są dwa - ekran pomarańczowy i nieświecące przyciski albo ekran zielony i świecące przyciski. Kolega ma ekran żaden i nieświecące przyciski (jeśli dobrze rozumiem), dlatego obstawiam kabelek fioletowy albo żółty.
Do przeróbki obcina się chyba właśnie żółty, z niego idzie sygnał o włączeniu świateł. Jak znajdę czas, to sobie na niego założę przełącznik umieszczony tam, gdzie jest zaślepka od przycisku kontroli zawieszenia.
Drop a gear and disappear!
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 267
- Rejestracja: 28 sty 2015, 8:07
- Imię: Adrian
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Kappa - brak podświetlenia ekranu infocenter
jutro się za to wezme, ale coś czuje że skończy sie na wymianie całego infocenter ;p
Re: Kappa - brak podświetlenia ekranu infocenter
No tak, ale jeżeli problem leży w kablach doprowadzonych do infocenter, to jego wymiana nie pomoże.
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Re: Kappa - brak podświetlenia ekranu infocenter
Można podmienić i będzie wiadomo, czy czeka Cię czesanie kabelków.
Drop a gear and disappear!
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 267
- Rejestracja: 28 sty 2015, 8:07
- Imię: Adrian
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Kappa - brak podświetlenia ekranu infocenter
z podmianką będzie cięzko, a tez szkoda mi kasy żeby kupić drugi a sie okaże ze to gdzies na kablach. Chyba oddam do elektryka niech to sprawdzi
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 267
- Rejestracja: 28 sty 2015, 8:07
- Imię: Adrian
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Kappa - brak podświetlenia ekranu infocenter
Panowie szybkie pytanie, jak wyciągnąć popielniczke albo samo gniazdo zapalniczki? bo chce zdjąc te imitacje drewna i nie moge, w popielniczce odkręciłem te dwie śrUbki i dalej nie idze
Ostatnio zmieniony 02 lut 2015, 19:01 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Ort.
Powód: Ort.
- stabraf
- Administrator
- Posty: 8477
- Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Re: Kappa - brak podświetlenia ekranu infocenter
Kappa 2.0 turbo 20v, sedan '99, 220 pajaców;)
Zeta 2.1 TD Epic FREE
Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)
Zeta 2.1 TD Epic FREE
Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 267
- Rejestracja: 28 sty 2015, 8:07
- Imię: Adrian
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Kappa - brak podświetlenia ekranu infocenter
właśnie z tym poradnikiem to odkręcam, ale tam jest mowa o dwóch krzyżakach które wykręciłem, i dalej nie moge nic zrobić przez to gniazdo zapalniczki bo przewód nie pozwala mi tego dalej pociągnąć