Kappa - zamarzające zamki
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 11994
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Re: Kappa - zamarzające zamki
Mówicie o zamku z ryglem czy wkładce na kluczyk?
Re: Kappa - zamarzające zamki
Mi chodzi o wkładkę, bębenek dla klucza. Niemniej te uchwyty w słupkach i same rygle w drzwiach tez wyczyściłem i posmarowałem tak jak wkładki.
Moje zamki same w sobie cierpią na mrozie na brak mocy, czyli pierwsze otwarcie po paru godzinach postoju daje jedynie długie mrugnięcie kierunkami. Muszę otworzyć z klucza i, co ciekawe, otwierają się wszystkie (poza jednym uszkodzonym z tyłu). W planach i tak mam wywalenie silników z zamków i zastąpienie ich zewnętrznymi siłownikami, więc jeśli z nimi schemat się powtórzy to wtedy będę szukał przyczyny. Może to przyczyna zbyt małego akumulatora, ale mam wsadzony nieco większy niż zaleca instrukcja - no i kurde, silnikiem zakręci a zamków by nie otworzył? Niski stan baterii też odrzucam, bo odpala pięknie nawet na mrozie a podobny problem był nawet świeżo po naładowaniu prostownikiem.
Moje zamki same w sobie cierpią na mrozie na brak mocy, czyli pierwsze otwarcie po paru godzinach postoju daje jedynie długie mrugnięcie kierunkami. Muszę otworzyć z klucza i, co ciekawe, otwierają się wszystkie (poza jednym uszkodzonym z tyłu). W planach i tak mam wywalenie silników z zamków i zastąpienie ich zewnętrznymi siłownikami, więc jeśli z nimi schemat się powtórzy to wtedy będę szukał przyczyny. Może to przyczyna zbyt małego akumulatora, ale mam wsadzony nieco większy niż zaleca instrukcja - no i kurde, silnikiem zakręci a zamków by nie otworzył? Niski stan baterii też odrzucam, bo odpala pięknie nawet na mrozie a podobny problem był nawet świeżo po naładowaniu prostownikiem.
Drop a gear and disappear!
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 11994
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Re: Kappa - zamarzające zamki
Ja też mam problem z zamkami w pierwsze mrozy, ale przyczyna leży wewnątrz zamka drzwi kierowcy. Muszę go rozebrać lub wysłać do Andrzeja S. , niestety problem znika na wiosnę a wraz z nim zapał do naprawy .
Re: Kappa - zamarzające zamki
Ooo, a jakiś konkret co się z tym zamkiem może dziać? Może będę musiał to uwzględnić przy zmianie siłownika na zewnętrzny.
Drop a gear and disappear!
Re: Kappa - zamarzające zamki
Wewnątrz kasety zamka są ze 3 małe styczniki, które z czasem lubią odmówić posłuszeństwa. Jeżeli centralka nie dostanie sygnału, że zamek któryś zamek jest odryglowany, to zamyka wszystkie z powrotem. Tak samo z zamykaniem, jeżeli nie dostanie sygnału że wszystkie się zamknęły, to otwiera. Powinno być wyraźnie słychać drugi ruch rygli po około sekundzie przerwy.
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Re: Kappa - zamarzające zamki
To ja wiem, doświadczyłem tego parę razy. Przy tym jeden z razów skończył się upaleniem silniczka u pasażera, trwałym zaryglowaniem tych drzwi i wizytą u Argenty.
Problem jest taki, że podchodzę rano do auta, pstrykam z pilota i nie ma żadnego dźwięku rygli - jest tylko długie zaświecenie kierunków jak przy zamykaniu. I to się powtarza ilekroć bym nie próbował, żaden zamek nawet nie drgnie. Dopiero jak otworzę z klucza to wszystkie się bez problemu otworzą otworzą i już takie zostaną. Potem mogę do woli pstrykać pilotem i wszystko będzie działało jak trzeba, ale jak auto postoi na mrozie z godzinkę to znowu będzie ten sam problem.
Ze stycznikami kłopot mam tylko jeden - nie działa sygnalizacja otwarcia drzwi pasażera, więc żegnaj oświetlenie (sprawna kaseta od Mariusza czeka na montaż ). Jeden z zamków z tyłu z kolei w ogóle się zdeelektryfikował, trzeba go otwierać/zamykać ręcznie. Spalony silnik wykluczam, bo pewnego ranka po długim postoju zastałem wszystkie zamki otwarte, w tym ten uszkodzony (nikt nie dłubał bo nic nie zginęło). Dlatego czeka mnie z nimi rozprawa po całości.
Problem jest taki, że podchodzę rano do auta, pstrykam z pilota i nie ma żadnego dźwięku rygli - jest tylko długie zaświecenie kierunków jak przy zamykaniu. I to się powtarza ilekroć bym nie próbował, żaden zamek nawet nie drgnie. Dopiero jak otworzę z klucza to wszystkie się bez problemu otworzą otworzą i już takie zostaną. Potem mogę do woli pstrykać pilotem i wszystko będzie działało jak trzeba, ale jak auto postoi na mrozie z godzinkę to znowu będzie ten sam problem.
Ze stycznikami kłopot mam tylko jeden - nie działa sygnalizacja otwarcia drzwi pasażera, więc żegnaj oświetlenie (sprawna kaseta od Mariusza czeka na montaż ). Jeden z zamków z tyłu z kolei w ogóle się zdeelektryfikował, trzeba go otwierać/zamykać ręcznie. Spalony silnik wykluczam, bo pewnego ranka po długim postoju zastałem wszystkie zamki otwarte, w tym ten uszkodzony (nikt nie dłubał bo nic nie zginęło). Dlatego czeka mnie z nimi rozprawa po całości.
Drop a gear and disappear!
Re: Kappa - zamarzające zamki
W takim razie wygląda mi to jakiś błąd sterowania z pilota na centralce, że nie daje sygnału do otworzenia zamków po dostaniu sygnału z pilota. No bo jeżeli otwierasz kluczem i pozostałe zamki otwierają się elektrycznie po dostaniu sygnału z centralki, co co innego może być?
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Re: Kappa - zamarzające zamki
Witam.
Jako że zamki to częsty problem w wielu autach, mam najlepsze rozwiązanie które sprawdza się w 100%, czasami pomaga nawet na mikrowłączniki.
Zamek trzeba wyjąć z samochodu, przedmuchujemy go i wrzucamy do myjki ultradźwiękowej przewracając do co 10 minut.
Po godzinie zamek w środku będzie w 100% czysty. Teraz jak ktoś zauważył trzeba nasmarować, ale nie WD40 bo to badziewie, trzeba użyć dobrego smaru w sprayu, np. Wurth, Forch, Permatex albo smar do broni. Nie psikamy go dużo, bo później problem wróci. Taka naprawa jest skuteczna i praktykuje ją od kilku lat na różnych markach.
Pozdrawiam.
Jako że zamki to częsty problem w wielu autach, mam najlepsze rozwiązanie które sprawdza się w 100%, czasami pomaga nawet na mikrowłączniki.
Zamek trzeba wyjąć z samochodu, przedmuchujemy go i wrzucamy do myjki ultradźwiękowej przewracając do co 10 minut.
Po godzinie zamek w środku będzie w 100% czysty. Teraz jak ktoś zauważył trzeba nasmarować, ale nie WD40 bo to badziewie, trzeba użyć dobrego smaru w sprayu, np. Wurth, Forch, Permatex albo smar do broni. Nie psikamy go dużo, bo później problem wróci. Taka naprawa jest skuteczna i praktykuje ją od kilku lat na różnych markach.
Pozdrawiam.