Phedra - C4 Grand Picasso vs Grand Espace
Moderator: stabraf
Phedra - C4 Grand Picasso vs Grand Espace
Cześć, czy ktoś miał do czynienia z tymi autkami i może je jakoś porównać? Mówię o rocznikach w okolicy 2007 roku i cenie we Francji ok 5000-6000 Euro (stamtąd będę sprowadzał). Jako wyjście awaryjne mam Crome, ale marzy mi się 7 foteli, przydatnych na wycieczki po Polsce w większym gronie.
Silniki jakie biorę pod uwagę to w:
Phedrze 2.0JTD (HDI)
C4 1.6 albo 2.0HDI, ale w tym drugim przypadku to prawie zawsze jest skrzynia automat (swoją drogą bardzo bym chciał, ale się boję
Espace 2.0 DCI, ale nie wiem czy w takiej kasie taki się znajdzie.
Jeszcze jest Grand Scenic, też 2.0 DCI.
To na czym mi zależy to 7 miejsc, ekonomiczność i w miarę przystępne koszty serwisu.
W vanach boję się kosztów serwisu w sensie im lepsza klasa tym drożej oraz tego, że może być drożej przez słaby dostęp do silnika i osprzętu (np, żeby się nie okazało, że do wymiany rozrządu trzeba silnik wyjąć
A czarnym koniem jest Croma, fajne auto, mam takie w rodzinie i na długie wyjazdy jest zarąbiście komfortowe, tylko nie ma 7 miejsc
Pozdrawiam
Toper
Silniki jakie biorę pod uwagę to w:
Phedrze 2.0JTD (HDI)
C4 1.6 albo 2.0HDI, ale w tym drugim przypadku to prawie zawsze jest skrzynia automat (swoją drogą bardzo bym chciał, ale się boję
Espace 2.0 DCI, ale nie wiem czy w takiej kasie taki się znajdzie.
Jeszcze jest Grand Scenic, też 2.0 DCI.
To na czym mi zależy to 7 miejsc, ekonomiczność i w miarę przystępne koszty serwisu.
W vanach boję się kosztów serwisu w sensie im lepsza klasa tym drożej oraz tego, że może być drożej przez słaby dostęp do silnika i osprzętu (np, żeby się nie okazało, że do wymiany rozrządu trzeba silnik wyjąć
A czarnym koniem jest Croma, fajne auto, mam takie w rodzinie i na długie wyjazdy jest zarąbiście komfortowe, tylko nie ma 7 miejsc
Pozdrawiam
Toper
- maciej_ignys
- Klubowicz
- Posty: 2070
- Rejestracja: 08 lip 2007, 0:00
- Skype: ohydek
- Lokalizacja: Leszno
Re: Phedra - C4 Grand Picasso vs Grand Espace
Wszystkie te vany dzielą wady (niezbyt trwałe silniki, wymagające pieczołowitego serwisu i szwankująca elektryka/elektronika) i zalety (przestronne, ustawne wnętrza, wygodę jazdy i wolno starzejącą się stylistykę) francuskiej szkoły
Czasy przyszły takie że nie należy myśleć czy się zepsuje tylko jak drogo
2.0 Hdi o kodzie RHR to wydatek 1700, 1.6 hdi to taka sama cena zaś 2.0 z Espaca to 4000 co powinno ci coś powiedzieć o awaryjności
W Hdi trzeba bardzo przestrzegać wymiany rozrządu i absolutnie na tym nie oszczędzać. Problemem bywają też szczególnie w Phedrze zapieczone wtryski - przy ich wymianie czy regeneracji od razu do fachowca a nie "panie mój wujek to ma taki łom", zawsze się kończy źle.
No i tu już trąci banałem - to nie baleron - tu nie licz na przebiegi 500 i nic nie robię.
Ostatni taki silnik odszedł do lamusa daaawno temu - 8 zaworowe 2.0 hdi
Czasy przyszły takie że nie należy myśleć czy się zepsuje tylko jak drogo
2.0 Hdi o kodzie RHR to wydatek 1700, 1.6 hdi to taka sama cena zaś 2.0 z Espaca to 4000 co powinno ci coś powiedzieć o awaryjności
W Hdi trzeba bardzo przestrzegać wymiany rozrządu i absolutnie na tym nie oszczędzać. Problemem bywają też szczególnie w Phedrze zapieczone wtryski - przy ich wymianie czy regeneracji od razu do fachowca a nie "panie mój wujek to ma taki łom", zawsze się kończy źle.
No i tu już trąci banałem - to nie baleron - tu nie licz na przebiegi 500 i nic nie robię.
Ostatni taki silnik odszedł do lamusa daaawno temu - 8 zaworowe 2.0 hdi
Re: Phedra - C4 Grand Picasso vs Grand Espace
2.0 dci są awaryjne jak wcześniejsze konstrukcje?
Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting
- maciej_ignys
- Klubowicz
- Posty: 2070
- Rejestracja: 08 lip 2007, 0:00
- Skype: ohydek
- Lokalizacja: Leszno
Re: Phedra - C4 Grand Picasso vs Grand Espace
Są tak samo awaryjne a prognoza jest jeszcze gorsza bo nie mają jeszcze tak stratosferycznych przebiegów - były wkładane do Trafficów równolegle ze starym F9K. Pisałem o cenie gołego słupka silnika czyli potencjalnie najbardziej bolesnej i kosztownej naprawie w razie co.
1.9 dci akurat dwumas ma solidny a zaprzańcy wkładają koło stałe z Vivaro i też jakoś to jedzie.
Ogólnie koła dwumasowe nie są słabą stroną żadnej z tych jednostek. W 1.9 dci również wtryskiwacze są dość odporne czego nie można powiedzieć o 2.0/2.2 hdi.
1.9 dci akurat dwumas ma solidny a zaprzańcy wkładają koło stałe z Vivaro i też jakoś to jedzie.
Ogólnie koła dwumasowe nie są słabą stroną żadnej z tych jednostek. W 1.9 dci również wtryskiwacze są dość odporne czego nie można powiedzieć o 2.0/2.2 hdi.
Re: Phedra - C4 Grand Picasso vs Grand Espace
a zatem co byś polecał z tego co wymieniłem?maciej_ignys pisze:Są tak samo awaryjne a prognoza jest jeszcze gorsza bo nie mają jeszcze tak stratosferycznych przebiegów - były wkładane do Trafficów równolegle ze starym F9K. Pisałem o cenie gołego słupka silnika czyli potencjalnie najbardziej bolesnej i kosztownej naprawie w razie co.
1.9 dci akurat dwumas ma solidny a zaprzańcy wkładają koło stałe z Vivaro i też jakoś to jedzie.
Ogólnie koła dwumasowe nie są słabą stroną żadnej z tych jednostek. W 1.9 dci również wtryskiwacze są dość odporne czego nie można powiedzieć o 2.0/2.2 hdi.
Pozdrawiam
Toper
Re: Phedra - C4 Grand Picasso vs Grand Espace
Zmieniłem zdanie
Będę szukał Lancii Musy 1.9 JTD. Na moje potrzeby wystarczy, a większy samochód innym razem. Liczę na to, że Musa będzie mało paliła i była w miarę niedroga w utrzymaniu.
Większe Vany zostawiam sobie na lepsze czasy...
Pozdrawiam
Będę szukał Lancii Musy 1.9 JTD. Na moje potrzeby wystarczy, a większy samochód innym razem. Liczę na to, że Musa będzie mało paliła i była w miarę niedroga w utrzymaniu.
Większe Vany zostawiam sobie na lepsze czasy...
Pozdrawiam
- Nat
- Klubowicz
- Posty: 20000
- Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
- Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
- Kontakt:
Re: Phedra - C4 Grand Picasso vs Grand Espace
Moim zdaniem bardzo dobra decyzja, szczególnie jeśli przestrzeń Phedry i koleżanek nie jest aż tak niezbędna.
Pozdrawiam
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
- kuba88
- Klubowicz
- Posty: 831
- Rejestracja: 21 lut 2011, 22:34
- Imię: Jakub
- Lokalizacja: Mokre (Grudziądz)
Re: Phedra - C4 Grand Picasso vs Grand Espace
Ja rozważyłbym jeszcze możliwość zakupu wersji benzynowej i ew. zagazowania, jeśli okazałby się za paliwożerny. Myślę, że nawet większe spalanie w stosunku do diesla, rekompensuje tańszy serwis i mniej newralgicznych, drogich w naprawie części.
Były: Mitsubishi Colt GLXi mk.3 1.5, Vw Golf III 1.4, Nissan Almera 1.4, Lancia Dedra 1.8, Audi 80 1.9TDI, Ford Transit mk.4, Mercedes Sprinter 213CDI, Renault Master 2.5D, Lancia Zeta 2.1TD,Fiat Stilo MW 1.9JTD
Obecne: VW Passat 1.9 TDI , Lancia Kappa 2.0 145 Km
Obecne: VW Passat 1.9 TDI , Lancia Kappa 2.0 145 Km
Re: Phedra - C4 Grand Picasso vs Grand Espace
Butla LPG w koło i bagażnik wolny.
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 1629
- Rejestracja: 07 paź 2014, 6:15
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Prudnik
Re: Phedra - C4 Grand Picasso vs Grand Espace
Zgadza się, tyle tylko, że ma to swoje wady i zalety. Zaleta to dość dużo miejsca w bagażniku. Wada. Dość mały zasięg. Związane jest to z tym, że do takiej butli wchodzi ok 40 - 50 litrów lpg. Moim zdaniem do wanów lepsza jest butla mieszcząca ok 80 litrów. Tyle, że wtedy zajmuje ona sporą przestrzeń ładunkową. Jednak w przypadku wana wózek i tak powinien się zmieścić.
Były: Mitsubishi Colt1.5 GLXi, Ford Escort mk6 i mk 7 1.6 16V, Audi 80 1.9 TDI, Opel Vectra B 2.0DI,Lancia Y 1.2 8V,
Vw Passat B5 FL 1.9 TDI, Citroen C5 FL 1.8 16V, Lancia Musa 1.416V
Jest: Ford Fiesta MK7 fl 1.25 16V
Vw Passat B5 FL 1.9 TDI, Citroen C5 FL 1.8 16V, Lancia Musa 1.416V
Jest: Ford Fiesta MK7 fl 1.25 16V
- Nat
- Klubowicz
- Posty: 20000
- Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
- Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
- Kontakt:
Re: Phedra - C4 Grand Picasso vs Grand Espace
Jak będzie 7 miejsc (rozumiem, że piszemy o Phedrze) plus duża butla w bagażniku, to spory wózek może mieć kłopoty ze zmieszczeniem się, no chyba, że na butli.
Pozdrawiam
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
Re: Phedra - C4 Grand Picasso vs Grand Espace
Nieee, w sumie to trzeba by przenieść do kącika Musy Z większych vanów rezygnuję.Nat pisze:Jak będzie 7 miejsc (rozumiem, że piszemy o Phedrze) plus duża butla w bagażniku, to spory wózek może mieć kłopoty ze zmieszczeniem się, no chyba, że na butli.
Liczę w Musie na:
- dobry komfort
- niskie spalanie 1.9 JTD (miałem taki 80KM w Punto II, nigdy nie spalił więcej niż 5,5 najczęściej było to 5,0 - jazda miejsko-podmiejska)
- niskie koszty części - skoro Musa jest oparta m.in. na Punto II
Pozdrawiam
Re: Phedra - C4 Grand Picasso vs Grand Espace
Jeśli mogę dwa słowa
Aktualnie dosiadam 1,9 dci zrobiłem nim 70 tysi(w 3 lata z czego 70% w ostatnim czasie) i złego słowa nie mam podstaw powiedzieć ,wozi mnie co 3 miechy średnio 2600 km(2 x 1300_ i tylko leję ''dobrą'' ropkę ,olej zmiana jak w Lancii co 10 kkm ,dodam że czasem jedzie doładowany nie przesadnie ale jednak trochę wiezie a zmieścić się może dużo . Silniki 2.0 są podobno lepsze od 1,9...wszystko zależy od użytkownika i jego dbałości w 2,0 są już cywilizowane panewki w 1,9 lubią się przekręcać (brak blokad/zapinek czy jak się to tam zwie ) Elektroniki więcej to fakt ale w którym aucie je nie ma .
Ok trochę więcej niż dwa słowa
Aktualnie dosiadam 1,9 dci zrobiłem nim 70 tysi(w 3 lata z czego 70% w ostatnim czasie) i złego słowa nie mam podstaw powiedzieć ,wozi mnie co 3 miechy średnio 2600 km(2 x 1300_ i tylko leję ''dobrą'' ropkę ,olej zmiana jak w Lancii co 10 kkm ,dodam że czasem jedzie doładowany nie przesadnie ale jednak trochę wiezie a zmieścić się może dużo . Silniki 2.0 są podobno lepsze od 1,9...wszystko zależy od użytkownika i jego dbałości w 2,0 są już cywilizowane panewki w 1,9 lubią się przekręcać (brak blokad/zapinek czy jak się to tam zwie ) Elektroniki więcej to fakt ale w którym aucie je nie ma .
Ok trochę więcej niż dwa słowa
była Lancia Kappa 2,4 TDs 1995r.
bylo Renault Espace 1,9DCI 2004r.
bylo Renault Laguna 2 1,9DCI 2002r.
jest Lancia k 2.0 155KM 1996
jest Renault Laguna 3 2.0DCI 2008r. 180KM 400Nm
bylo Renault Espace 1,9DCI 2004r.
bylo Renault Laguna 2 1,9DCI 2002r.
jest Lancia k 2.0 155KM 1996
jest Renault Laguna 3 2.0DCI 2008r. 180KM 400Nm