Kappa 2.0 20vT - MBC zamiast Pierburga?

Awatar użytkownika
momo1234/momo11
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 792
Rejestracja: 22 mar 2009, 9:47
Skype: adrian.molasy3
Lokalizacja: tuczępy/busko zdrój
Kontakt:

Kappa 2.0 20vT - MBC zamiast Pierburga?

Post autor: momo1234/momo11 » 26 lis 2014, 11:58

Siemka mam chyba problem z kolejnym już pierburgiem gdyż auto ma skoki doładowania i ładuje max tylko 0,8 bara. Chciałbym zakupić ręczny regulator doładowania i wskaźnik ciśnienia doładowania i zamontować to zamiast orginalnego rozwiązania. Co myślicie na ten temat ?

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 12147
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Kappa 2.0 20vT - MBC zamiast Pierburga?

Post autor: topcio » 26 lis 2014, 13:15

Miałem tak w 16vt - działało jak złoto.
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

intuos
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 304
Rejestracja: 06 sie 2010, 10:58
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kappa 2.0 20vT - MBC zamiast Pierburga?

Post autor: intuos » 26 lis 2014, 14:31

Jeżeli doładowanie ci skacze to pytanie czemu, czy przypadkiem nie masz noviteca na pokładzie?
Generalnie mbc można dawać jak jest program, np ustawić na 1 bar. tak by to co jest powyżej regulował pierburg.
Czy próbowałeś pierburga o którym pisałem jako zamienniku oryginalnego? U mnie chodzi jak złoto. Ewentualnie załóż solenoid MAC-220zł.
k Coupe 20vt
Thesis 20vt

Awatar użytkownika
momo1234/momo11
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 792
Rejestracja: 22 mar 2009, 9:47
Skype: adrian.molasy3
Lokalizacja: tuczępy/busko zdrój
Kontakt:

Re: Kappa 2.0 20vT - MBC zamiast Pierburga?

Post autor: momo1234/momo11 » 26 lis 2014, 15:08

Noviteca raczej nie mam komp oryginał. Pierburga zmieniałem już dwa razy. Topcio i jak to jeździło ? Nie wywalało błędu dlatego, że pierburg podpięty ? I tak w przyszłości myślę o gtecu. Pytanie. Wywalam całkowicie pierburga i wkładam w to miejsce mbc i tyle tak ? Jeszcze jedno pytanie. Po podpięciu pod fiatecuscan wywala mi bład Parametr FRA i integrator sondy lambda. Po podpięciu pod profesjonalny komputer GUTMANN nie pokazuje żadnego błędu a wszystkie parametry są ok. Któremu komputerowi wierzyć ?

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 12147
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Kappa 2.0 20vT - MBC zamiast Pierburga?

Post autor: topcio » 26 lis 2014, 15:51

momo1234/momo11 pisze: Topcio i jak to jeździło ?

Super, miałem ustawione o ile pamiętam 1,1 .
momo1234/momo11 pisze:Nie wywalało błędu dlatego, że pierburg odpięty ?
Elektrycznie był podpięty aby nie było błędów.
momo1234/momo11 pisze:Wywalam całkowicie pierburga i wkładam w to miejsce mbc i tyle tak ?
Nie. Patrz wyżej. Pierburg zostaje na wiązce elektrycznej a podciśnienia przekładasz do MBC. Bezwzględnie konieczna jest regulacja MBC wg wskaźnika.
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
momo1234/momo11
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 792
Rejestracja: 22 mar 2009, 9:47
Skype: adrian.molasy3
Lokalizacja: tuczępy/busko zdrój
Kontakt:

Re: Kappa 2.0 20vT - MBC zamiast Pierburga?

Post autor: momo1234/momo11 » 26 lis 2014, 15:58

Była poprawa jakaś względem oryginalnego rozwiązania ? Lepiej jechało czy gorzej ?

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 12147
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Kappa 2.0 20vT - MBC zamiast Pierburga?

Post autor: topcio » 26 lis 2014, 16:12

Tak, przestało skakać doładowanie :) - też miałem uszkodzonego pierburga.
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
momo1234/momo11
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 792
Rejestracja: 22 mar 2009, 9:47
Skype: adrian.molasy3
Lokalizacja: tuczępy/busko zdrój
Kontakt:

Re: Kappa 2.0 20vT - MBC zamiast Pierburga?

Post autor: momo1234/momo11 » 26 lis 2014, 16:38

Czyli taki zestaw będzie okej ?
Ostatnio zmieniony 26 lis 2014, 17:30 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Linki Allegro niedopuszczalne w dziale technicznym!

Awatar użytkownika
momo1234/momo11
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 792
Rejestracja: 22 mar 2009, 9:47
Skype: adrian.molasy3
Lokalizacja: tuczępy/busko zdrój
Kontakt:

Re: Kappa 2.0 20vT - MBC zamiast Pierburga?

Post autor: momo1234/momo11 » 26 lis 2014, 16:52

I narysuje mi ktoś albo powie jak to powinno być podłączone ? Bo nie mam pojęcia ;/
Obrazek
Tak to ma wyglądać ?

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 12147
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Kappa 2.0 20vT - MBC zamiast Pierburga?

Post autor: topcio » 26 lis 2014, 18:28

Tak
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Lewutek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 665
Rejestracja: 28 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: "Wincentowo" ... świętokrzyskie

Kappa 2.0 20vT - MBC zamiast Pierburga?

Post autor: Lewutek » 28 lis 2014, 13:13

momo1234/momo11 pisze:Noviteca raczej nie mam komp oryginał ... I tak w przyszłości myślę o gtecu ...
CZE ...
Nie pchaj się w Novitec-a ani też w Gtec-a ... one NIE SĄ napisane pod Kappę 2,0T20V ... po prostu inny samochów: nie ta masa (ciężar), nie te przełożenia w skrzyni biegów itp. ... jeśli chcesz uszkodzić motor wskutek przegrzania, to oczywiście ci wolno ... twoje auto i twoja wola ... pod to auto potrzeba napisać program indywidualny ... ja cały czas za tym się rozglądam : gafa : ... może kolega intuos coś dorzuci do tematu możliwości napisania programu ... lub na jakim on jest etapie :?:

A tu masz link do poczytania ("sedno" sprawy na samym dole strony):

:link:

Pozdrawiam

PS1. Jak tak bardzo "pragniesz" tego Gtec-a to Ci mogę go "opchnąć" za bardzo symboliczną wartość ... :pifko2: ... :lol: : gafa :

PS2. U mnie w K2,0T20V oryginalny pierburg zastąpiłem tym, który kolega intous wskazał, a oryginalny Bosch-owski zawód DV wymieniłem na ProPerfect-a

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”