Kappa 2.4 vs 2.0 VIS - przekładka foteli elektrycznych
Re: Kappa 2.4 vs 2.0 VIS - przekładka foteli elektrycznych
No ok a jeśli bym chciał fotele z pamięcią to już i automatycznie inna wiązka?
Re: Kappa 2.4 vs 2.0 VIS - przekładka foteli elektrycznych
Raczej nie. Pamięć siedzi wewnątrz fotela, a w wiązce doprowadzone jest głównie zasilanie, które jest takie samo w wersji z pamięcią i bez. Wtyczki są takie same.
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Re: Kappa 2.4 vs 2.0 VIS - przekładka foteli elektrycznych
Uff dzięki trzeba będzie poszukać z pamięcią )
Re: Kappa 2.4 vs 2.0 VIS - przekładka foteli elektrycznych
bichon pisze:Raczej nie. Pamięć siedzi wewnątrz fotela, a w wiązce doprowadzone jest głównie zasilanie, które jest takie samo w wersji z pamięcią i bez. Wtyczki są takie same.
O o.
czyli jak mam elektrykę a chciałbym jeszcze pamięć to puszka pod fotel i przyciski będzie hulać?
BMW E39 Touring - 4,4 V8
Re: Kappa 2.4 vs 2.0 VIS - przekładka foteli elektrycznych
Nie, nie to miałem na myśli.
W samochodzie z fotelami elektrycznymi wiązka jest taka sama bez względu na to, czy fotel ma pamięć czy nie. Podobnie jak jest to ciągle taka sama wiązka w przypadku fotelu pasażera, zarówno w wersji gdy jest on podnoszony jak i tylko przesuwany bez podnoszenia. Po prostu do fotela dochodzi zasilanie, a jak to jest dalej rozwiązane przez fotel to już "samochodu nie interesuje".
A czy da się dołożyć "pamięć" do elektrycznego fotela to nie wiem. Rozbierałem na części pierwsze jeden fotel elektryczny bez pamięci i tam nie było żadnej skomplikowanej elektroniki, naciśnięcie przełącznika powodowało wprost ruch silniczka. W fotelu z pamięcią ruch fotela "z pamięci" musi być jakoś dodatkowo wywoływany przez moduł "pamięci".
A, i jeszcze jedno, moje doświadczenie zawodowe mi właśnie podpowiedziało, że w wersji z pamięcią musi być jakoś sprawdzane aktualne położenie elementów lub silników. Żeby fotel wiedział, do jakiej pozycji ma dojechać "z pamięci". W rozbieranym przeze mnie fotelu "bez pamięci" żadnych takich elementów nie było, do silniczków szły tylko dwa kabelki zasilania. Nie było żadnego elementu wskazującego położenie poszczególnych napędów, które by z kolei pozwalało owo położenie zapamiętać.
W samochodzie z fotelami elektrycznymi wiązka jest taka sama bez względu na to, czy fotel ma pamięć czy nie. Podobnie jak jest to ciągle taka sama wiązka w przypadku fotelu pasażera, zarówno w wersji gdy jest on podnoszony jak i tylko przesuwany bez podnoszenia. Po prostu do fotela dochodzi zasilanie, a jak to jest dalej rozwiązane przez fotel to już "samochodu nie interesuje".
A czy da się dołożyć "pamięć" do elektrycznego fotela to nie wiem. Rozbierałem na części pierwsze jeden fotel elektryczny bez pamięci i tam nie było żadnej skomplikowanej elektroniki, naciśnięcie przełącznika powodowało wprost ruch silniczka. W fotelu z pamięcią ruch fotela "z pamięci" musi być jakoś dodatkowo wywoływany przez moduł "pamięci".
A, i jeszcze jedno, moje doświadczenie zawodowe mi właśnie podpowiedziało, że w wersji z pamięcią musi być jakoś sprawdzane aktualne położenie elementów lub silników. Żeby fotel wiedział, do jakiej pozycji ma dojechać "z pamięci". W rozbieranym przeze mnie fotelu "bez pamięci" żadnych takich elementów nie było, do silniczków szły tylko dwa kabelki zasilania. Nie było żadnego elementu wskazującego położenie poszczególnych napędów, które by z kolei pozwalało owo położenie zapamiętać.
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
- Rapeek
- Forumowicz/ka
- Posty: 561
- Rejestracja: 14 lip 2012, 10:37
- Imię: Jacek
- Lokalizacja: mazowieckie
Re: Kappa 2.4 vs 2.0 VIS - przekładka foteli elektrycznych
Właśnie pisałem że tak się nie da, na silniczkach jest coś w rodzaju licznika obrotów wirnika i z niego wychodzą dwa dodatkowe kable do modułu pamięci.
Lancia Delta HPE 2.0 16v
Lancia Kappa 2.0 20vT[/color]
Lancia Kappa Coupe 3.0 V6
wcześniej:
Lancia Dedra 1.8 LS
Lancia Kappa 2.4 20v LX
Lancia Kappa 2.0 20vT[/color]
Lancia Kappa Coupe 3.0 V6
wcześniej:
Lancia Dedra 1.8 LS
Lancia Kappa 2.4 20v LX
Re: Kappa 2.4 vs 2.0 VIS - przekładka foteli elektrycznych
Witam
czy jest możliwość założenia foteli z kappy 1997 do 2000 r.
Tu elektryczne i tu, tylko te z 97 z pamięcią
te starsze nie mają poduszek, ale poza tym czy jest możliwość
pozdrawiam Jurek
czy jest możliwość założenia foteli z kappy 1997 do 2000 r.
Tu elektryczne i tu, tylko te z 97 z pamięcią
te starsze nie mają poduszek, ale poza tym czy jest możliwość
pozdrawiam Jurek
- stabraf
- Administrator
- Posty: 8477
- Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Re: Kappa 2.4 vs 2.0 VIS - przekładka foteli elektrycznych
Jak najbardziej. Sterownik pamięci jest w fotelu. Te z '97 mają podłokietnik w fotelu, a z '00 podłokietnik jest w tunelu.
Kappa 2.0 turbo 20v, sedan '99, 220 pajaców;)
Zeta 2.1 TD Epic FREE
Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)
Zeta 2.1 TD Epic FREE
Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)
Re: Kappa 2.4 vs 2.0 VIS - przekładka foteli elektrycznych
Witam.
Szukajka nawywalala sporo tematow, jednak nie znalazlem adekwatnego. Latorosl wyienila w swojej AR 166 fotele na skory, wiec w spadku zostaly welury z elektryka (bez pamieci). W swojej Kapince SW 2,4JTD ma m recznie sterowana alkantare.. I tu pytanko: czy ktos z Was probowal zrobic swapa elektryki z AR - chodzi o mechanizy, bo tapiucerke chcialbym zostawic swoja. Od czego zaczac, na co zwrocic uwage, czy w ogóle to ma sens.
Przepraszam za brak polskiej czcionki, ale taki sprzet, jesli kogos to mocno wk...wia, to obiecuje wieczorem korekte (mnie to wk..wia, ale bede musial z tym zyc. Cenzorow prosze o wyrozumialosc zalezy mi na czasie.
Pozdrawia.
Szukajka nawywalala sporo tematow, jednak nie znalazlem adekwatnego. Latorosl wyienila w swojej AR 166 fotele na skory, wiec w spadku zostaly welury z elektryka (bez pamieci). W swojej Kapince SW 2,4JTD ma m recznie sterowana alkantare.. I tu pytanko: czy ktos z Was probowal zrobic swapa elektryki z AR - chodzi o mechanizy, bo tapiucerke chcialbym zostawic swoja. Od czego zaczac, na co zwrocic uwage, czy w ogóle to ma sens.
Przepraszam za brak polskiej czcionki, ale taki sprzet, jesli kogos to mocno wk...wia, to obiecuje wieczorem korekte (mnie to wk..wia, ale bede musial z tym zyc. Cenzorow prosze o wyrozumialosc zalezy mi na czasie.
Pozdrawia.