Kappa 3.0 V6 - głowica

adamek9111
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 16
Rejestracja: 02 gru 2013, 14:37
Imię: Adam
Lokalizacja: Mierzyn

Kappa 3.0 V6 - głowica

Post autor: adamek9111 » 10 mar 2014, 20:08

Na początku jako nowy chciałbym się przywitac ze wszystkimi.
Mam pytanko. Rozbieram Kappe 3.0 96 rok po zerwanym pasku rozrządu. Problem mam z tylną głowicą, a niamowicie nie mogę jej zdjąc. Jeśli ktoś to już rozbierał i miałby ochotę podzielic się doświadczeniem byłbym wdzięczny.

Awatar użytkownika
Bartek-Lodz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2275
Rejestracja: 20 cze 2010, 9:08
Imię: Bartek
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Kappa 3.0 V6 - głowica

Post autor: Bartek-Lodz » 10 mar 2014, 22:25

Rozumiem, że chcesz wyjąć tę głowicę na silniku co siedzi w aucie tak?
Wynajem aut, auta do ślubu - imprezy okolicznościowe - pojazdy zastępcze z OC sprawcy - pomoc w dochodzeniu roszczeń od ubezpieczycieli
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]

adamek9111
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 16
Rejestracja: 02 gru 2013, 14:37
Imię: Adam
Lokalizacja: Mierzyn

Re: Kappa 3.0 V6 - głowica

Post autor: adamek9111 » 10 mar 2014, 22:28

Tak dokładnie.

Awatar użytkownika
Bartek-Lodz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2275
Rejestracja: 20 cze 2010, 9:08
Imię: Bartek
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Kappa 3.0 V6 - głowica

Post autor: Bartek-Lodz » 10 mar 2014, 22:31

Auto na podnośnik, odkręcasz sanki albo jak kto woli wózek, odłączasz kable od silnika, rozpinasz zawieszenie i opuszczasz motor. Wtedy spokojnie sobie wszystko zrobisz. Jakoś nie widzę innej możliwości - tam jest strasznie ciasno.
Jak coś to mam cały silnik na części w garażu.
Wynajem aut, auta do ślubu - imprezy okolicznościowe - pojazdy zastępcze z OC sprawcy - pomoc w dochodzeniu roszczeń od ubezpieczycieli
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]

adamek9111
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 16
Rejestracja: 02 gru 2013, 14:37
Imię: Adam
Lokalizacja: Mierzyn

Re: Kappa 3.0 V6 - głowica

Post autor: adamek9111 » 10 mar 2014, 22:40

Dzięki za radę jutro zdejmę głowicę i zobaczę co dalej gdybym czegoś potrzebował to odezwę się:)

stasky87
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 58
Rejestracja: 16 wrz 2013, 21:33
Imię: Marek
Lokalizacja: Radomsko

Re: Kappa 3.0 V6 - głowica

Post autor: stasky87 » 13 mar 2014, 16:28

Witam.
Stała się dzisiaj straszna rzecz. Zerwał mi sie dzisiaj pasek rozrządu przy moje K 3.0.
Nie wiem co teraz robić. Czy szukać drugiego silnika, czy lepiej remontować czy poprostu sprzedać na żyletki??
Ostatnio zmieniony 13 mar 2014, 21:57 przez stasky87, łącznie zmieniany 1 raz.
KAPPA 3.0 manual

Awatar użytkownika
tasman3310
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1564
Rejestracja: 08 lut 2010, 11:26
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Mirków/Wrocław

Kappa 3.0 V6 - głowica

Post autor: tasman3310 » 13 mar 2014, 19:53

No to kiepsko, wyremontować głowice nowy rozrząd i będzie jeździć, jak coś to mam jedną głowice po remoncie (też się zerwał pasek), drugą niestety sprzedałem wcześniej
Były:
Fiat Tempra 1.4
Lancia Dedra 1.8 16V VVT
Lancia Kappa 2.4TDS
Lancia Kappa 2.0 16VT
Jest:
Lancia Kappa Coupe 2.0 20VT
Lancia Delta II 1.8 16VVT

stasky87
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 58
Rejestracja: 16 wrz 2013, 21:33
Imię: Marek
Lokalizacja: Radomsko

Re: Kappa 3.0 V6 - głowica

Post autor: stasky87 » 13 mar 2014, 21:01

Oriętuje się ktoś, ile taki remont może kosztować. Tak orientacyjnie, czy 2000 pln starczy?
Dodam że rozrząd wymieniłem w zeszłym roku i przejechałem niecałe 20tys. A co najgorsze w tym wszystkim, że wczoraj założyłem cztery pachnące nowością opony letnie :-( I co? Zrobiłem na nich jakieś 15 km w tym połowę na holu :-(
Ostatnio zmieniony 15 mar 2014, 12:23 przez stasky87, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Wilkin
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 5284
Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: Kappa 3.0 V6 - głowica

Post autor: Wilkin » 13 mar 2014, 21:31

Powinno Ci wystarczyć (zależy od robocizny)
Jesli robiłeś rozrząd 20 tyś temu - i masz na to dowód , to ciągnij mechanika który ci to robił.
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza ;)

stasky87
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 58
Rejestracja: 16 wrz 2013, 21:33
Imię: Marek
Lokalizacja: Radomsko

Re: Kappa 3.0 V6 - głowica

Post autor: stasky87 » 13 mar 2014, 21:51

Mechanik to mój dobry znajomy u którego zawsze naprawiam samochody. Jutro ma ocenić co tam się porobiło. Gorzej będzie z dowodami na pasek bo mam problem z odnalezieniem faktury.
KAPPA 3.0 manual

carincton
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 676
Rejestracja: 05 lis 2011, 14:54
Imię: Damian
Lokalizacja: okolice Konina

Re: Kappa 3.0 V6 - głowica

Post autor: carincton » 14 mar 2014, 8:35

Jakiej firmy byl pasek rozrządu?

stasky87
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 58
Rejestracja: 16 wrz 2013, 21:33
Imię: Marek
Lokalizacja: Radomsko

Re: Kappa 3.0 V6 - głowica

Post autor: stasky87 » 14 mar 2014, 19:59

Pasek był Gates-a. Jak kupowałem to chciałem Conti ale nie było wtedy. Ale to już nie ważne.
Jest decyzja po wykonaniu wielu telefonów i długich rozmów. Lucyna dostanie drugie życie!!! :-) :-) :-)
Części są w miarę dostępne a i ceny nie najwyższe (znajomy w inter carsie więc są niezłe rabaty) :-)
Mechanik mi powiedział tak "wiesz co masz, co zrobiłeś, wymieniłeś ile już kasy władowałeś więć nie ma co się zastanawiać". Po niedzieli mechanik bierze się za robotę!
Jak już będzie widać postępy w pracy dam znać :-) :-)
KAPPA 3.0 manual

carincton
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 676
Rejestracja: 05 lis 2011, 14:54
Imię: Damian
Lokalizacja: okolice Konina

Re: Kappa 3.0 V6 - głowica

Post autor: carincton » 16 mar 2014, 0:00

Pasek Gates miałem założony jak kupiłem auto. Po przejechaniu 37 000 km i po upływie 5-ciu lat od wymiany zaczął pękać w miejscu, gdzie jest łączony za pomocą takich nitek, jakby nitki zaczęły puszczać. Wymieniłem przy takim przebiegu rozrząd też na Gatesa. Po upływie 1 roku i 7 miesięcy i po przejechaniu 18 000 km jak narazie jest ok.

stasky87
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 58
Rejestracja: 16 wrz 2013, 21:33
Imię: Marek
Lokalizacja: Radomsko

Re: Kappa 3.0 V6 - głowica

Post autor: stasky87 » 04 kwie 2014, 21:03

Po ponad dwóch tygodniach oczekiwania w kolejce u mechanika, różnych innych przeciwnościach nareszcie ruszyły prace. Diagnoza okazała się bolesna. 20 zaworów uszkodzonych, prowadnice i tłoki naszczęście całe. Całym winowajcą okazał sie napinacz który sie dosłownie rozleciał!!!
Przy okazji będzie wymieniony mikropasek + komplet rolek, olej w skrzyni biegów, nowe przewody do chłodnicy, plyn wspomagania, filtry.
Części już zamówione i będą na wtorek, a cena.... powala z nóg!!!
KAPPA 3.0 manual

adamM20
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3376
Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56

Re: Kappa 3.0 V6 - głowica

Post autor: adamM20 » 04 kwie 2014, 21:13

stasky87 pisze:Po ponad dwóch tygodniach oczekiwania w kolejce u mechanika, różnych innych przeciwnościach nareszcie ruszyły prace. Diagnoza okazała się bolesna. 20 zaworów uszkodzonych, prowadnice i tłoki naszczęście całe. Całym winowajcą okazał sie napinacz który sie dosłownie rozleciał!!!
Przy okazji będzie wymieniony mikropasek + komplet rolek, olej w skrzyni biegów, nowe przewody do chłodnicy, plyn wspomagania, filtry.
... może pomyśl o pompie wodnej jeśli wcześniej nie była wymieniana.
Pozdrawiam.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”