Ostatnio nudząc się wydumałem sobie, że użyję tej diody nad infocenter jako imitacji alarmu.
W modelach Kappy po 98 roku jest używana podobno tylko przy fabrycznym alarmie (wcześniej była stosowana jako dioda immobilizera), a w mojej siedzi bezużytecznie.
Sposób prosty (wyczytany): anodę diody podłączamy pod stałe +12 V, a katodę tam, gdzie pojawia się napięcie gdy włączymy zapłon (dioda gaśnie przy włączonym zapłonie).
Pytanie: skąd najprościej pociągnąć te napięcia do diody ?
Z radia ?
Przy okazji: może ktoś wie jak się wyciąga fabryczne radio z nawigacja ? Trzeba mieć jakieś specjalne klucze (radio ma dwie płaskie dziury na dole)?
Rozkręciłem nawiewy i dioda ta jest podłączona pod jakąś złączke, kable biegną gdzieś za infocenter, tylko się kończą? Może łatwiej byłoby wykorzystać te kable ?
Kappa - dioda nad infocenter
Kappa - dioda nad infocenter
kiedys tez chcialem sie dowiedziec gdzie prowadza te kable od diody - ale mi sie nie udalo - temat zostal zawieszony.
u mnie za (albo przed - zalezy jak sie patrzy) popielniczka z tylu byla zlaczka (prawdopodobnie do zestwu glosnomowiacego) jest tam napiecie stale i takie ktoe pojawia sie po przekreceniu kluczyka, oraz kabel do zlaczki ISO do radia do funkcji MUTE w przypadku gdy ktos dzwoni.
u mnie za (albo przed - zalezy jak sie patrzy) popielniczka z tylu byla zlaczka (prawdopodobnie do zestwu glosnomowiacego) jest tam napiecie stale i takie ktoe pojawia sie po przekreceniu kluczyka, oraz kabel do zlaczki ISO do radia do funkcji MUTE w przypadku gdy ktos dzwoni.
Kappa - dioda nad infocenter
Ok, dzięki
A może masz patent na wyciągnięcie firmowego radia z navi ?
Jakich kluczy/narzędzi należy użyć ?
A może masz patent na wyciągnięcie firmowego radia z navi ?
Jakich kluczy/narzędzi należy użyć ?
Kappa - dioda nad infocenter
niestety w moim aucie nie bylo mi dane zobaczyc tego radia ..."Roger7" pisze:Ok, dzięki
A może masz patent na wyciągnięcie firmowego radia z navi ?
Jakich kluczy/narzędzi należy użyć ?