Lybra 1.9 JTD - ciekawy problem z pompą vacum

Awatar użytkownika
radkuj
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 38
Rejestracja: 22 gru 2013, 12:45
Imię: Radosław
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

Lybra 1.9 JTD - ciekawy problem z pompą vacum

Post autor: radkuj » 23 lut 2014, 23:43

Tydzień temu moją Lancie dopadł problem z pompą vacum. Pompa została zatarta. Dźwięk który dobiegał z pompy można porównać z padający łożyskiem. Oczywiście zamówiłem pompę używana na allegro. Po montażu i odpaleniu silnika dźwięk z pompy był niemal identyczny jak z tej zatartej. Pomyślałem sobie niestety pech, trafiła mi się uszkodzona pompa więc zamówiłem kolejną. Wymiana następnej i dźwięk ten sam. W tym momencie już wiedziałem, że przyczyna wycia vacum leży gdzie indziej. Szukając rozwiązania problemu przypomniałem sobie, że dwa tygodnie wcześniej zostawiłem auto w serwisie Fiata na regulację zaworów. Okazało się że spod śruby zaznaczonej na foto wydostaje się olej. Ostatnie mocowanie wałka rozrządu czyli 4 śruby z tego dwie znajdujące się pod pokrywą zaworów były niedokręcone co powodowało spadek ciśnienia oleju smarującego pompę. Nie wiem po co poluzowali wałek rozrządu do regulacji zaworów. Po wizycie i rozmowach w serwisie zostałem tylko przeproszony za niedopatrzenie o zwrocie kosztów naprawy nie ma mowy. Mechanika oczywiście rzekomo nie było w serwisie. Temat założony ku przestrodze. Morał historii jest taki, że trzeba mieć ograniczone zaufanie nawet do renomowanego serwisu. W załączniku zdjęcie obrazujące niedokręconą śrubę. Silnik z foto oczywiście różni się od tego montowanego w Lancii jednak pompa jest identyczna jak w Lybrze.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Tam, gdzie kończy się rozsądek jest prawdziwa motoryzacja!!!

grigor
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 326
Rejestracja: 02 sty 2012, 19:27
Lokalizacja: Lublin

Re: Lybra 1.9 JTD - ciekawy problem z pompą vacum

Post autor: grigor » 24 lut 2014, 21:47

radkuj pisze:Po wizycie i rozmowach w serwisie zostałem tylko przeproszony za niedopatrzenie o zwrocie kosztów naprawy nie ma mowy. Mechanika oczywiście rzekomo nie było w serwisie. Temat założony ku przestrodze. Morał historii jest taki, że trzeba mieć ograniczone zaufanie nawet do renomowanego serwisu.
Tak to jest :-? . Dlatego co jestem w stanie to robię sam. A z własnego doświadczenia to czym "większy serwis" tym więcej skacowanych praktykantów :( . Pewnie można trafić na dobrych fachowców ale to nie lada sztuka.
Jest:
Lybra Executive SW 2.4 JTD + Mod by Ramzes

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”