Lybra 2.4 JTD 150KM - podniesienie mocy Chip Tuning BOX ?
Re: Lybra 2.4 JTD 150KM - Podniesienie mocy Chip Tuning BOX
Dominik fajny jest ale... Tu chłop pyta o to czy ktoś wie co siedzi w tej puszcze i czy ktoś ją rozbierał.Zagadnienie czysto techniczne.
Coście się tak uparli,jakby zrozumienie czytanego tekstu było dla Was panowie przeszkodą nie do pokonania.
Coście się tak uparli,jakby zrozumienie czytanego tekstu było dla Was panowie przeszkodą nie do pokonania.
- brygadzista1
- Klubowicz
- Posty: 2675
- Rejestracja: 23 lis 2009, 21:48
- Imię: Hubert
- Lokalizacja: Solec/Wolsztyn/Reklinek
Re: Lybra 2.4 JTD 150KM - Podniesienie mocy Chip Tuning BOX
Nie Alan, w pierwszym poście kolega wyraźnie dał do zrozumienia że chce takie coś zamontować w swoim aucie bo zależy mu na łatwym demontażu. Pospolite ruszenie jest spowodowane tym że nie chcemy żeby kolega wyrzucił 200zł w błoto albo co gorsza uszkodził silnik lub osprzęt w swoim samochodzie. Takie cuda lepiej szybko usunąć zanim coś się stanie poważnego.
Była:Piękna Lybra 1.9 JTD 115
Tysiące części do modeli: THESIS/LYBRA/PHEDRA/KAPPA oraz inne włoskie marki
SZUKASZ WŁOSKIEGO AUTA? POMOGĘ CI W ZNALEZIENIU ZADBANEGO EGZEMPLARZA
SPROWADZANIE SAMOCHODÓW NA ZAMÓWIENIE - 781952180
WYBIERZ MAILA ZAMIAST PW - it.carczesci@gmail.com
Tysiące części do modeli: THESIS/LYBRA/PHEDRA/KAPPA oraz inne włoskie marki
SZUKASZ WŁOSKIEGO AUTA? POMOGĘ CI W ZNALEZIENIU ZADBANEGO EGZEMPLARZA
SPROWADZANIE SAMOCHODÓW NA ZAMÓWIENIE - 781952180
WYBIERZ MAILA ZAMIAST PW - it.carczesci@gmail.com
Re: Lybra 2.4 JTD 150KM - Podniesienie mocy Chip Tuning BOX
Mniej więcej ktoś już napisał w tym temacie co tam siedzi - trochę prostej elektroniki oszukującej komputer poprzez np. oszukanie czujnika ciśnienia paliwa i podanie większego ciśnienia na listwę, oszukanie czujnika doładowania etc.Alan pisze:Dominik fajny jest ale... Tu chłop pyta o to czy ktoś wie co siedzi w tej puszcze i czy ktoś ją rozbierał.Zagadnienie czysto techniczne.
Coście się tak uparli,jakby zrozumienie czytanego tekstu było dla Was panowie przeszkodą nie do pokonania.
Volvo S60 R-Design D5
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
- Ramzes_II
- Odszedł od nas na zawsze
- Posty: 2543
- Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
- Imię: Dominik
- Lokalizacja: Dębica, podkarpackie
Re: Lybra 2.4 JTD 150KM - Podniesienie mocy Chip Tuning BOX
Jako ze wywołujecie mnie do odpowiedzi to napiszę krótko.
Hubert napisał wszystko. Box generalnie jakby nie był wykonany, czy to rezystory, czy "zaawansowana elektronika" (za cięzkie pieniądze) fałszuje odczyt czujników (niektóre zaniża, niektóre podnosi) powodując błedne info o sygnałach, co dla komputera jest informacją ze nalezy je skorygować.
Podstawową rzeczą którą BOX robi to zwiekszenie cisnienia paliwa. Im wyższe cisnienie, tym wiecej paliwa itp. Zasada prosta, nie trzeba liczyc map otwarcia wtryskiwaczy - podniesiemy cisnienie o 10% mamy 10% wiecej paliwa przy tym samym czasie otwarcia wtrysku.
Pompa Rail niestety pędzona jest z paska rozrządu i raz ze sama dostaje po dupie tłocząc horendalne cisnienie w listwę, rozrząd dostaje po dupie, wtryski dostają po dupie. I tak dalej...
Wiem co siedzi w puszcze, bo wielokrotnie usuwałem takie wynalazki z samochodów i modyfikowałem mapy w sterowniku.
tępy Box potrzebuje generalnie 4 kabli - zasilania, masy, wejscie czujnika cisnienia Rail, wyjscie czujnika cisnienia Rail
Bardziej "mądry" Box juz 5 kabli - zasilanie, masa, wejscie czujnika Rail, wyjscie czujnika Rail, położenie pedału przyspieszenia
Jakby nie były w srodku wykonane, 1 czy 5 układów scalonych - zasada działania jest jedna. Napisałem na początku.
Moc zwieksza się zwiekszajac dawke paliwa, ale poprzez zmianę map, przeliczenie czasu otwarcia wtrysków, ale nie poprzez samo podniesienie cisnienia. W dobrze zrobionym programie cisnienie Rail nie jest dotknięte, a przeliczone są mapy paliwowe.
Wówczas kazdy diagnoskop podpięty pod komputer pokazuje wartosci jakie silnik dostaje paliwa, powietrza itp. W przypadku BOXa, komputer na zewnątrz przedstawia się seryjnymi informacjami, a w cylindry paliwo leje się wiadrami...
Hubert napisał wszystko. Box generalnie jakby nie był wykonany, czy to rezystory, czy "zaawansowana elektronika" (za cięzkie pieniądze) fałszuje odczyt czujników (niektóre zaniża, niektóre podnosi) powodując błedne info o sygnałach, co dla komputera jest informacją ze nalezy je skorygować.
Podstawową rzeczą którą BOX robi to zwiekszenie cisnienia paliwa. Im wyższe cisnienie, tym wiecej paliwa itp. Zasada prosta, nie trzeba liczyc map otwarcia wtryskiwaczy - podniesiemy cisnienie o 10% mamy 10% wiecej paliwa przy tym samym czasie otwarcia wtrysku.
Pompa Rail niestety pędzona jest z paska rozrządu i raz ze sama dostaje po dupie tłocząc horendalne cisnienie w listwę, rozrząd dostaje po dupie, wtryski dostają po dupie. I tak dalej...
Wiem co siedzi w puszcze, bo wielokrotnie usuwałem takie wynalazki z samochodów i modyfikowałem mapy w sterowniku.
tępy Box potrzebuje generalnie 4 kabli - zasilania, masy, wejscie czujnika cisnienia Rail, wyjscie czujnika cisnienia Rail
Bardziej "mądry" Box juz 5 kabli - zasilanie, masa, wejscie czujnika Rail, wyjscie czujnika Rail, położenie pedału przyspieszenia
Jakby nie były w srodku wykonane, 1 czy 5 układów scalonych - zasada działania jest jedna. Napisałem na początku.
Moc zwieksza się zwiekszajac dawke paliwa, ale poprzez zmianę map, przeliczenie czasu otwarcia wtrysków, ale nie poprzez samo podniesienie cisnienia. W dobrze zrobionym programie cisnienie Rail nie jest dotknięte, a przeliczone są mapy paliwowe.
Wówczas kazdy diagnoskop podpięty pod komputer pokazuje wartosci jakie silnik dostaje paliwa, powietrza itp. W przypadku BOXa, komputer na zewnątrz przedstawia się seryjnymi informacjami, a w cylindry paliwo leje się wiadrami...
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Re: Lybra 2.4 JTD 150KM - Podniesienie mocy Chip Tuning BOX
Właśnie o taką odpowiedź mi chodziło - dziękuję Ramzes_II.
Reasumując czy to jest tani box za 200zł czy firmowy za 1400zł zasada działania jest identyczna tj. zostało to opisane powyżej przez fachowca.
Temat można zamknąć.
Reasumując czy to jest tani box za 200zł czy firmowy za 1400zł zasada działania jest identyczna tj. zostało to opisane powyżej przez fachowca.
Temat można zamknąć.
Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa
Re: Lybra 2.4 JTD 150KM - Podniesienie mocy Chip Tuning BOX
Właśnie takiego boxa niedawno wydłubalem ze swojej Lybry. Wpięty w ECU, po wciśnieciu gazu odważniej, powodował gaśniecie silnika. Chcesz, mogę Ci to barachło podarować, rozbierzesz sobie i obejrzysz w środku;)
A ja czekam na cieplejszą aurę żeby wyjąć ECU i wysłać Ramzesowi w wiadomym celu
A ja czekam na cieplejszą aurę żeby wyjąć ECU i wysłać Ramzesowi w wiadomym celu
Była: Lybra 1.8 LPG, Lybra 2.4jtd CF3 - 2000r
Jest: Alfa Romeo 156SW 2.5 V6
Jest: Alfa Romeo 156SW 2.5 V6
- Ramzes_II
- Odszedł od nas na zawsze
- Posty: 2543
- Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
- Imię: Dominik
- Lokalizacja: Dębica, podkarpackie
Re: Lybra 2.4 JTD 150KM - Podniesienie mocy Chip Tuning BOX
Boxa mi obiecałes na prace badawcze ! zapomniałes ?barsliw pisze:Właśnie takiego boxa niedawno wydłubalem ze swojej Lybry. Wpięty w ECU, po wciśnieciu gazu odważniej, powodował gaśniecie silnika. Chcesz, mogę Ci to barachło podarować, rozbierzesz sobie i obejrzysz w środku;)
A ja czekam na cieplejszą aurę żeby wyjąć ECU i wysłać Ramzesowi w wiadomym celu
hehehehe...
Mozesz mu podarowac, niech sobie obejrzy.. ale jak moze niech Ci odda i tez bym chciał obejrzec i przestrzelic sygnały na nim:D
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Re: Lybra 2.4 JTD 150KM - Podniesienie mocy Chip Tuning BOX
Faktycznie Dominik, zapomniałem. A to nie, w takim razie BOX jest dla Ciebie:). Ale to dopiero jak się cieplej zrobi żebym mógł się jakoś do ECU dogrzebać i je wyjąć. No i móc funkcjonować bez auta te kilka dni.
Była: Lybra 1.8 LPG, Lybra 2.4jtd CF3 - 2000r
Jest: Alfa Romeo 156SW 2.5 V6
Jest: Alfa Romeo 156SW 2.5 V6
Re: Lybra 2.4 JTD 150KM - Podniesienie mocy Chip Tuning BOX
Ale jesteś, a już się cieszyłem że pogrzebię w środku i później odeślę Ramzesowi
Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa
- Ramzes_II
- Odszedł od nas na zawsze
- Posty: 2543
- Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
- Imię: Dominik
- Lokalizacja: Dębica, podkarpackie
Re: Lybra 2.4 JTD 150KM - Podniesienie mocy Chip Tuning BOX
Ejjj.. noo... bez popsucia proszę !BogKow pisze:Ale jesteś, a już się cieszyłem że pogrzebię w środku i później odeślę Ramzesowi
Ten box który miał Bartek w aucie, tak dowalał cisnienie Rail ze wychodziło poza zakres pomiarowy czujnika (1500 barów) a seria cisnienie wynosi max 1350 barów i nie powinno nigdy 1400 barów przekroczyć !
Biedny musiał być pasek rozrządu jak i pompa Rail.
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
- rafix86
- Forumowicz/ka
- Posty: 550
- Rejestracja: 02 wrz 2013, 19:37
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Dzierżoniów (dolnośląskie)
Re: Lybra 2.4 JTD 150KM - Podniesienie mocy Chip Tuning BOX
Trochę odgrzebię temat, ale mam jedno pytanko-skoro tutaj piszecie, że przy powerboxach paliwo leje się wiadrami, to dlaczego na aukcjach wszyscy piszą o mniejszym spalaniu (i sami użytkownicy w komentarzach do aukcji też to potwierdzają). To jak to w końcu jest?!
- Ramzes_II
- Odszedł od nas na zawsze
- Posty: 2543
- Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
- Imię: Dominik
- Lokalizacja: Dębica, podkarpackie
Re: Lybra 2.4 JTD 150KM - Podniesienie mocy Chip Tuning BOX
To "lanie się wiadrami" to oczywiscie przenośnia do tego że nie ma kontroli zadnej nad tym, ile silnik dostaje paliwa. Nie wie tego nikt, gdyż BOX oszukuje odczyt czujników silnika, zakłamuje ich odczyt zmuszając sterownik do wysilenia np. pompy RAIL by pracowała na wyższym cisnieniu, ale jakim tego nie wie nikt, gdyż program diagnostyczny odczyta zanizony paramert który przedstawia BOX sterownikowi silnika.rafix86 pisze:Trochę odgrzebię temat, ale mam jedno pytanko-skoro tutaj piszecie, że przy powerboxach paliwo leje się wiadrami, to dlaczego na aukcjach wszyscy piszą o mniejszym spalaniu (i sami użytkownicy w komentarzach do aukcji też to potwierdzają). To jak to w końcu jest?!
Spalanie tak samo spada jak i po chipie. Z tą róznicą ze po chipie pokazuje Body komputer prawdę, a nie jak ma się to czasem w przypadku BOX-a - spalanie pokazuje 4,2 a silnik chlipie 9...
Generalnie - tak jak nie wolno ingerowac w czasy otwarcia wtryskiwaczy (podbijac duracji) by zwiększyć moc, tak samo nie wolno bezmyślnie podnosić cisnienia na listwie CommonRail bo to powoduje mocne nagrzewanie się paliwa, niszczy pompe i zaciera wtryskiwacze. Wiadomo nie od razu, ale jest to czynnik postepujący.
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 175
- Rejestracja: 11 sty 2009, 0:00
- Lokalizacja: Topola, Kazimierza W, świętokrzeskie
- Kontakt:
Re: Lybra 2.4 JTD 150KM - podniesienie mocy Chip Tuning BOX
Przed chipem należy wywalić recyrkulację spalin, filtr cząstek, zwiększyć średnicę układu wydechowego, zastosować tłumiki przelotowe, zwiększyć dolot powietrza do filtra , wzmocnić SPRZĘGŁO!!! wymienić tuleje na przednich wahaczach na polimerowe.
Oczywiście CIPOWANIe tylko dedykowane do danego samochodu i koniecznie drogowe próby przyspieszeń, one są lepsze od pięknych hamownianych wykresików.
Oczywiście CIPOWANIe tylko dedykowane do danego samochodu i koniecznie drogowe próby przyspieszeń, one są lepsze od pięknych hamownianych wykresików.
Ostatnio zmieniony 10 gru 2013, 22:12 przez FXX, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Edytuj posty!
Powód: Edytuj posty!
Re: Lybra 2.4 JTD 150KM - podniesienie mocy Chip Tuning BOX
Wszystko fajnie, tylko połowa tych rzeczy, które wymieniłeś nie jest potrzebna w 2.4JTD przy podnoszeniu mocy do poziomu rzędu 180KM i 350-380Nm.
Volvo S60 R-Design D5
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 175
- Rejestracja: 11 sty 2009, 0:00
- Lokalizacja: Topola, Kazimierza W, świętokrzeskie
- Kontakt:
Re: Lybra 2.4 JTD 150KM - podniesienie mocy Chip Tuning BOX
Tylko po co chipować silnik, kiedy efekt wzrostu sprawności można uzyskać prostymi zabiegami mechanicznymi. Dobry efekt końcowy daje wcześniejsze wykonanie powyższych działań i dopiero na końcu chipowanie. A o jaką połowę konkretnie Ci chodzi?