Delta III 1.9 TwinTurbo - czujnik temperatury osadnika B14

J@nek
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 38
Rejestracja: 23 maja 2013, 10:22
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Delta III 1.9 TwinTurbo - czujnik temperatury osadnika B14

Post autor: J@nek » 12 sie 2013, 13:40

Witam

Po przejechani prawie 600 km nagle zapaliła się kontrolka silnika na trasie, ale negatywnych objawów żadnych. Przejechałem kolejne kilkanaście kilometrów dopóki nie stanąłem na światłach w najbliższej miejscowości. Wtedy 0 mocy i 190 KM samochodzik ledwo rozpędzał się do 50 km/h z przyspieszeniem pieszego. Przejechałem tak ze 400 m zaparkowałem zgasiłem silnik poczekałem chwilę i zapaliłem ponownie wszystko wróciło do normy oprócz kontrolki silnika która paliła się dalej. Komputer pokładowy wyświetlał napis skontroluj silnik. W podrzędnym warsztacie wykasowali mi błąd PO84 - Czujnik temperatury osadnika B14 ? nieciągły. Samochód jeździ dalej bez zastrzeżeń ale frapuje mnie co to takiego ten czujnik i za co odpowiada? Czy ktoś spotkał się z czymś takim bo warsztat jedynie wykasować błędy potrafił?
Janek
-------------------------------------------------
Lancia Delta III 1.9 M-JET bi-turbo TwinTurbo diesel 190KM

Maxx
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 46
Rejestracja: 12 gru 2012, 0:41
Lokalizacja: IRL/Szczecin

Re: Delta III 1.9 TwinTurbo - czujnik temperatury osadnika B

Post autor: Maxx » 12 sie 2013, 20:04

Kod błędu który podałeś jest niepełny. Obstawiam, że jest to P2084 - Czujnik temp. na wejściu filtra cząstek stałych. Jeśli tak to sprawdź na początek połączenie czujnika z instalacją.
AR 159 2.4JTDm
Delta III 2.0Multijet

J@nek
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 38
Rejestracja: 23 maja 2013, 10:22
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Delta III 1.9 TwinTurbo - czujnik temperatury osadnika B

Post autor: J@nek » 13 sie 2013, 11:00

Tak coś podejrzewałem, że to filtr cząstek. Na początku drogi za zakrętem wjechałem w spory kawał palety drewnianej, której nie sposób było zauważyć, a tym bardziej ominąć. Przekotłowało się to pod podwoziem, zjechałem na pobocze wywaliłem to do rowu i sprawdziłem tylko czy nic nie cieknie i nic nie zwisa.
Czujnik pewnie jest gdzieś przy wydechu więc może podłączenie albo czujnik trochę poturbowało. Na razie jeździ bez zastrzeżeń więc czekam.

Dzięki za informację
Janek
-------------------------------------------------
Lancia Delta III 1.9 M-JET bi-turbo TwinTurbo diesel 190KM

tomekwind
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 12
Rejestracja: 01 wrz 2013, 22:50
Imię: Tomek
Lokalizacja: Livigno (SO)It

Re: Delta III 1.9 TwinTurbo - czujnik temperatury osadnika B

Post autor: tomekwind » 02 wrz 2013, 22:55

Czy można wykasować błędy z komputera przez zdjęcie klemy? Obecnie mam OBD1 wiec jest to możliwe, istnieje również test spinaczowy (spinacz biurowy) ale to już historia motoryzacji ;)
Pozdrawiam
Tomasz
Pontiac Trans Sport SE 3,1 94'

Maxx
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 46
Rejestracja: 12 gru 2012, 0:41
Lokalizacja: IRL/Szczecin

Re: Delta III 1.9 TwinTurbo - czujnik temperatury osadnika B

Post autor: Maxx » 05 wrz 2013, 19:15

tomekwind pisze:Czy można wykasować błędy z komputera przez zdjęcie klemy?
W Delcie nie da rady, ale można za kilkadziesiąt pln kupić kabelek plus darmowy multiecuscan i kasujemy błędy.
AR 159 2.4JTDm
Delta III 2.0Multijet

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”