Bravo 2.0 20v - hybryda 2.0-2.4 20v SWAP
- Gros
- Klubowicz
- Posty: 2700
- Rejestracja: 22 maja 2011, 19:44
- Imię: BogdanA
- Lokalizacja: Osterode -Mazury Zachodnie
Re: Bravo 2.0 20v - hybryda 2.0-2.4 20v SWAP
Ładnie to wszystko opisujecie na zasadzie domniemania tylko że ten silnik jeszcze ma pracować i żyć nie tylko odpalić i zdechnąć po kilku setkach kilometrów
Troszkę więcej zachodu dla niego trzeba by 2.4t ozyło na dłużej .
W zeszłym roku mocno sie tym interesowałem ale koszty mnie przerosły a klejenie z g... bata sie nie ukręci mnie nie interesowało . Jesli chcesz podnieść tylko lekko moc to dół z 2.4 i tłoki odprężone a resztę z 20t cały osprzęt , no kwestia smarowania turbo ,które mozna wziąć z magistrali lub z czujnika przez trójnik plus cała wiązka z kompem z 20t jest troszke wydatków .
Mozna to zrobić tez inaczej na wiązce i kompie z 2.4 przy mniejszych wydatkach na niższym doładowaniu bez odprężania jak w 20t
Troszkę więcej zachodu dla niego trzeba by 2.4t ozyło na dłużej .
W zeszłym roku mocno sie tym interesowałem ale koszty mnie przerosły a klejenie z g... bata sie nie ukręci mnie nie interesowało . Jesli chcesz podnieść tylko lekko moc to dół z 2.4 i tłoki odprężone a resztę z 20t cały osprzęt , no kwestia smarowania turbo ,które mozna wziąć z magistrali lub z czujnika przez trójnik plus cała wiązka z kompem z 20t jest troszke wydatków .
Mozna to zrobić tez inaczej na wiązce i kompie z 2.4 przy mniejszych wydatkach na niższym doładowaniu bez odprężania jak w 20t
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 18
- Rejestracja: 13 gru 2010, 19:38
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Bravo 2.0 20v - hybryda 2.0-2.4 20v SWAP
nie nie nie.narazie zloze 2.4 a na zime zastopie komresor klimy kompresorem wiadomo jakim:)
Re: Bravo 2.0 20v - hybryda 2.0-2.4 20v SWAP
Proponuję przemyśleć zastąpienie kolektora dolotowego kompresorem.
W ten sposób rozwiązujesz 2 problemy, a 3 który myślisz że jest - to nie problem
1) zostaje klima (dla mnie to jest ważne przynajmniej)
2) odpada problem blow-offa bo masz przepustnicę przed kompresorem no i problem "orurowania"
3) intercooler nie jest potrzebny. (no chyba że będziesz walił 1,5 bara)
W ten sposób rozwiązujesz 2 problemy, a 3 który myślisz że jest - to nie problem
1) zostaje klima (dla mnie to jest ważne przynajmniej)
2) odpada problem blow-offa bo masz przepustnicę przed kompresorem no i problem "orurowania"
3) intercooler nie jest potrzebny. (no chyba że będziesz walił 1,5 bara)
BMW E39 Touring - 4,4 V8
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 18
- Rejestracja: 13 gru 2010, 19:38
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Bravo 2.0 20v - hybryda 2.0-2.4 20v SWAP
nie kolektor musi byc.klima mi niepotrzebna;p..chodz na czarnych skorach grzeje latem....
gdzies widzialem projekt juz 20v kompresor.kompresor idzie z dolu.taki projekt,,lowpower"
gdzies widzialem projekt juz 20v kompresor.kompresor idzie z dolu.taki projekt,,lowpower"
Re: Bravo 2.0 20v - hybryda 2.0-2.4 20v SWAP
dziwne... miałem w łapach obydwie głowice i wałki są takie same jak i zawory... nawet mają te same nr oem...Michor pisze:No moje posty powyżej pokazują że nie do końca jest identyczna bo w 2,4 są większe zawory...
Re: Bravo 2.0 20v - hybryda 2.0-2.4 20v SWAP
turbem na odprężonym uszczelką stilo 2.4 doszli do 300km
Odp: Bravo 2.0 20v - hybryda 2.0-2.4 20v SWAP
Intercooler jest zdecydowanie potrzebny - nawet przy doładowaniu rzędu 0,5 bara.Michor pisze:Proponuję przemyśleć zastąpienie kolektora dolotowego kompresorem.
W ten sposób rozwiązujesz 2 problemy, a 3 który myślisz że jest - to nie problem
1) zostaje klima (dla mnie to jest ważne przynajmniej)
2) odpada problem blow-offa bo masz przepustnicę przed kompresorem no i problem "orurowania"
3) intercooler nie jest potrzebny. (no chyba że będziesz walił 1,5 bara)
"... I guess it's just the way I'm wired."
www.delta-HF.com
- Gros
- Klubowicz
- Posty: 2700
- Rejestracja: 22 maja 2011, 19:44
- Imię: BogdanA
- Lokalizacja: Osterode -Mazury Zachodnie
Re: Bravo 2.0 20v - hybryda 2.0-2.4 20v SWAP
może miałeś w łapach od PZL Świdnik 125cm3 bo 2.4 i 2.0 nie są identycze wałki ni pisz bzdur a 300 kucuków to zadna rewelka i nie trzeba zbyt wiele rzeźbić1pajel1 pisze:dziwne... miałem w łapach obydwie głowice i wałki są takie same jak i zawory... nawet mają te same nr oem...Michor pisze:No moje posty powyżej pokazują że nie do końca jest identyczna bo w 2,4 są większe zawory...
Re: Bravo 2.0 20v - hybryda 2.0-2.4 20v SWAP
i po takich postach widać kto działa w teorii a kto w praktyce...BogdanA pisze:może miałeś w łapach od PZL Świdnik 125cm3 bo 2.4 i 2.0 nie są identycze wałki ni pisz bzdur a 300 kucuków to zadna rewelka i nie trzeba zbyt wiele rzeźbić1pajel1 pisze:dziwne... miałem w łapach obydwie głowice i wałki są takie same jak i zawory... nawet mają te same nr oem...Michor pisze:No moje posty powyżej pokazują że nie do końca jest identyczna bo w 2,4 są większe zawory...
wałki bravo vis:
http://eper.fiatforum.com/eper/navi?COU ... INDOW_ID=1
wałki stilo 2.4 vis:
http://eper.fiatforum.com/eper/navi?COU ... INDOW_ID=1
gdyby nie było błędu w servisówkach nie było by targania głowicy i dodatkowych kosztów... po fakcie po pomiarach wałki mają taki sam wznios...
a tu proszę zawory które wg was są inne:
Bravo 2.0 vis
http://eper.fiatforum.com/eper/navi?MOD ... &DRW_NUM=2
Stilo 2.4 vis:
http://eper.fiatforum.com/eper/navi?MOD ... &DRW_NUM=2
Re: Bravo 2.0 20v - hybryda 2.0-2.4 20v SWAP
Panie kozak.
A porównałeś może kappę 2,4 VIS ze stilo 2,4 VIS?
To może zobaczysz że dopiero dla ostatniej kappy (i 2,4 w niej montowanego)
wałek ma taki sam numer jak w stilo?
M2 i M5 mają odpowiednio 7712670 i 7765912?
A dopiero M8 ma ten sam numer?
Tu sobie zawory porównaj dla 2.0 i 2.4:
Eper
WYgląda że pod koniec produkcji zunifikowali trochę
A porównałeś może kappę 2,4 VIS ze stilo 2,4 VIS?
To może zobaczysz że dopiero dla ostatniej kappy (i 2,4 w niej montowanego)
wałek ma taki sam numer jak w stilo?
M2 i M5 mają odpowiednio 7712670 i 7765912?
A dopiero M8 ma ten sam numer?
Tu sobie zawory porównaj dla 2.0 i 2.4:
Eper
WYgląda że pod koniec produkcji zunifikowali trochę
BMW E39 Touring - 4,4 V8
Re: Bravo 2.0 20v - hybryda 2.0-2.4 20v SWAP
Michor, ty umiesz czytać ze zrozumieniem? Ja się cały czas odnoszę do auta i modyfikacji, do których to wrzucałem link...
Re: Bravo 2.0 20v - hybryda 2.0-2.4 20v SWAP
A ja ciągle do różnic pomiędzy 2.0 a 2.4 w KAPPIE.
@dawidson: przy kompresorze nie. Kompresor w odróżnieniu od turbo nie grzeje powietrza...
a intercooler (z tego co ja kojarzę przynajmniej) jest dlatego że gorąca cześć turbo grzeje powietrze zasysane - co w kompresorze nie występuje.
@dawidson: przy kompresorze nie. Kompresor w odróżnieniu od turbo nie grzeje powietrza...
a intercooler (z tego co ja kojarzę przynajmniej) jest dlatego że gorąca cześć turbo grzeje powietrze zasysane - co w kompresorze nie występuje.
BMW E39 Touring - 4,4 V8
Odp: Bravo 2.0 20v - hybryda 2.0-2.4 20v SWAP
Naturalnie, że kompresor grzeje powietrze. Pamiętaj, że przy sprężaniu gazu temp wzrasta. Zresztą, niemal każde auto z kompresorem posiada intercooler bo to zwyczajnie mocno podnosi sprawność układu. Poza tym montaż intercoolera to w ogólnym rachunku zaledwie kropla w całym układzie. Podobnie jak kombinacja żeby nie było zaworu upustowego - jeśli przepustnica będzie przed kompresorem to też można się bez niego obejść.Michor pisze:A ja ciągle do różnic pomiędzy 2.0 a 2.4 w KAPPIE.
@dawidson: przy kompresorze nie. Kompresor w odróżnieniu od turbo nie grzeje powietrza...
a intercooler (z tego co ja kojarzę przynajmniej) jest dlatego że gorąca cześć turbo grzeje powietrze zasysane - co w kompresorze nie występuje.
Generalnie temat jest na tyle znany że nie ma sensu szukać własnej drogi
"... I guess it's just the way I'm wired."
www.delta-HF.com
Re: Odp: Bravo 2.0 20v - hybryda 2.0-2.4 20v SWAP
W dużym przybliżeniu - równanie Clapeyronadawidson pisze:Naturalnie, że kompresor grzeje powietrze. Pamiętaj, że przy sprężaniu gazu temp wzrasta.
Volvo S60 R-Design D5
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Re: Bravo 2.0 20v - hybryda 2.0-2.4 20v SWAP
Oczywiście że grzeje samym procesem sprężania - ale nie aż tak jak turbo - każdy ma swoją szkołę, ja pamiętam gdzieś trafiłem że na niskich doładowaniach, nie jest istotnie konieczny, bo kompresor nie nagrzeje tak powietrza.
A uproszczenie konstrukcji znaczne
A uproszczenie konstrukcji znaczne
BMW E39 Touring - 4,4 V8