Lybra 2.4 JTD - pytania przyszłego właściciela
Moderator: stabraf
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 13
- Rejestracja: 27 lut 2013, 8:45
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Okolice krakowa
Lybra 2.4 JTD - pytania przyszłego właściciela
Witam , ma na oku Lybre 2003r z silnikiem 2.4 JTD 150ps o przebiegu 311 tys, samochód ogólnie zadbany , oryginalne szyby i moze tez lakier.
Auto sprowadzone z Niemiec po 1 włascicielu od nowosci.
Natomiast moje pytanie jest takie :
codziennie dojeżdżam do pracy równe 11km, czy takie krótkie odcinki nie wpłyną negatywnie na trwałość jednostki napędowej,sprzęgła ?
Mój mechanik radzi mi kupic benzyne + ewentualnie gaz do takich odcinków.
Czego mogę sie spodziewać po aucie z takim przebiegiem ? są jakiej elementy na które się dłużej przyglądać ?
Chcę ten lybre z tym silnikiem bo porostu kocham jego dźwięk , ale rozum podpowiada inaczej...
Auto sprowadzone z Niemiec po 1 włascicielu od nowosci.
Natomiast moje pytanie jest takie :
codziennie dojeżdżam do pracy równe 11km, czy takie krótkie odcinki nie wpłyną negatywnie na trwałość jednostki napędowej,sprzęgła ?
Mój mechanik radzi mi kupic benzyne + ewentualnie gaz do takich odcinków.
Czego mogę sie spodziewać po aucie z takim przebiegiem ? są jakiej elementy na które się dłużej przyglądać ?
Chcę ten lybre z tym silnikiem bo porostu kocham jego dźwięk , ale rozum podpowiada inaczej...
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 38
- Rejestracja: 30 lis 2009, 10:36
- Lokalizacja: Wroclaw
Re: Lybra 2.4 JTD - pytania przyszłego właściciela
Witam.ja mam Lybre z takim silnikiem ,do pracy mam 16 km w jedną stronę .Praktycznie jadę przez cały Wrocław zaliczając wszystkie korki w mieście.Plus ok 3-4 jakieś wyjazdy prywatne po mieście,generalnie robię ok 50 km dziennie tylko po Wrocławiu.
Auto pali mi 9-10l w mieście na trasie ok 6l. Z tym że moja jazda z ekonomią ma niewiele wspólnego.Jak się starałem to ok 8.5 wychodziło po mieście.
Przejechałem w dwa lata ok 42 tyś km i nie stwierdziłem jakiś problemów wykraczających poza normę.Auto ma 260 tys przejechane.
Wybrałem ten silnik świadomie i wiedziałem że będę go używał głównie w mieście i nie żałuje.Dla mnie idealne połączenie.
Auto pali mi 9-10l w mieście na trasie ok 6l. Z tym że moja jazda z ekonomią ma niewiele wspólnego.Jak się starałem to ok 8.5 wychodziło po mieście.
Przejechałem w dwa lata ok 42 tyś km i nie stwierdziłem jakiś problemów wykraczających poza normę.Auto ma 260 tys przejechane.
Wybrałem ten silnik świadomie i wiedziałem że będę go używał głównie w mieście i nie żałuje.Dla mnie idealne połączenie.
Lancia Lybra 2.4 jtd Intensa
Lancia Delta II 1.6
Lancia Delta II 1.6
Re: Lybra 2.4 JTD - pytania przyszłego właściciela
U mnie w zimie silnik zagrzewa się do temperatury roboczej przez ok 10 km, zakładam że w 2.4 będzie analogicznie. Więc czy te 11 km nie dadzą mu w zimę w palnik?
- Wilkin
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 5284
- Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Re: Lybra 2.4 JTD - pytania przyszłego właściciela
O to już po tobie - właśnie pożegnałeś zdrowy rozsądek , na rzecz styluguja pisze:Witam , ma na oku Lybre 2003r z silnikiem 2.4 JTD 150ps o przebiegu 311 tys, samochód ogólnie zadbany , oryginalne szyby i moze tez lakier....
Witamy w klubie.
Moje zdanie jest takie że do miasta to tylko benzyna i automatguja pisze:Natomiast moje pytanie jest takie :
codziennie dojeżdżam do pracy równe 11km, czy takie krótkie odcinki nie wpłyną negatywnie na trwałość jednostki napędowej,sprzęgła ?...
ale 11 kilometrów to nie jest tak mało - silnik nie powinien od tego dostawać kataru,a DPF-u jeszcze w niej nie ma.
Sprzęgło jak dbasz tak masz ( im więcej używasz tym szybciej wykończysz - oczywiście kluczowym słowem jest tu "Jak")
Benzynę tak - gaz nie ,szkoda kasy i nerwów ( piszę to gość który ma dwa auta na gaz)guja pisze:Mój mechanik radzi mi kupic benzyne + ewentualnie gaz do takich odcinków....
Takim przebiegiem - nie mam pojęcia ,oceniam auta po tym jak jeżdżą i wyglądają. A elementy ,tu bym radził przyglądać się całej i to bardzo długo - bo jest po prostu ładnaguja pisze:Czego mogę sie spodziewać po aucie z takim przebiegiem ? są jakiej elementy na które się dłużej przyglądać ?...
Bo jest zacny - a mamy tu takiego Ramzesa - który sprawia że w ogóle ci się nie chce z niego wychodzić ;)pssst. Benzyniak 2.0 też ma 5 garówguja pisze:Chcę ten lybre z tym silnikiem bo porostu kocham jego dźwięk ...
I tu jest ten problem - czy będziesz miał banana na twarzy podczas jazdy - czy tylko poczucie spełnionego obowiązkuguja pisze: , ale rozum podpowiada inaczej...
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
- Nat
- Klubowicz
- Posty: 20000
- Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
- Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
- Kontakt:
Re: Lybra 2.4 JTD - pytania przyszłego właściciela
Dobrze mechanik mówi, na tak nikłe dzienne przebiegi kup wersję benzyna. Dodatkowa zaleta przy permanentnej jeździe na zimnym silniku to brak turbiny.
Jeśli kochasz dźwięk pięciocylindrowca (bo chyba nie klekot diesla?) i jest to dla Ciebie tak ważne, to benzyna też ma wersję pięciocylindrową.
Jeśli kochasz dźwięk pięciocylindrowca (bo chyba nie klekot diesla?) i jest to dla Ciebie tak ważne, to benzyna też ma wersję pięciocylindrową.
Pozdrawiam
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
Re: Lybra 2.4 JTD - pytania przyszłego właściciela
Latem 11km - nie ma problemu silnik łapie temperaturę, za to zimą praktycznie nie ma szans w ruchu miejskim. Krótkie miejskie odcinki na pewno mają negatywny wpływ na silnik, sprzęgło, dwumas. Jak duży będzie ten wpływ zależy od kierowcy.guja pisze:Natomiast moje pytanie jest takie :
codziennie dojeżdżam do pracy równe 11km, czy takie krótkie odcinki nie wpłyną negatywnie na trwałość jednostki napędowej,sprzęgła ?
Jeśli robisz tylko takie krótki odcinki to zdecydowanie jest to lepsze wyjście. Kupujesz samą benzynkę, zakładasz dobrą instalację gazową i się cieszysz bezproblemową, a do tego dość tanią jazdą - poprzednie dwa samochody w domu miałem na gaz i po 170tys. na gazie nadal nie było problemów z LPG - ale wszystko to kwestia instalacji, jej regulacji i serwisu.guja pisze:Mój mechanik radzi mi kupic benzyne + ewentualnie gaz do takich odcinków.
Jeśli chodzi o Lybrę to niestety, ale coraz bardziej trzeba spoglądać pod samochód w poszukiwaniu rdzy...guja pisze:Czego mogę sie spodziewać po aucie z takim przebiegiem ? są jakiej elementy na które się dłużej przyglądać ?
Eeee idealne połączenie? 2,4JTD i jazda po Wrocławiu, w korkach? Chyba mówimy o innym silniku, bo jak dla mnie to ten silnik w takiej jeździe się męczy strasznie zwłaszcza w połączeniu z tą skrzynią biegów.bananet pisze:Wybrałem ten silnik świadomie i wiedziałem że będę go używał głównie w mieście i nie żałuje.Dla mnie idealne połączenie.
Volvo S60 R-Design D5
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
- brygadzista1
- Klubowicz
- Posty: 2675
- Rejestracja: 23 lis 2009, 21:48
- Imię: Hubert
- Lokalizacja: Solec/Wolsztyn/Reklinek
Re: Lybra 2.4 JTD - pytania przyszłego właściciela
Dokładnie, 2.4 JTD to nie jest silnik do miasta - ma za dużo pary, za długie biegi i nie rozgrzeje się przy takich przebiegach non stop będzie jeździł zimny. 300 tys km to na zadbane auto pryszcz, jednak pamiętaj że to już parę latek ma za sobą a w tych samochodach masz turbinę która nie lubi jeździć na zimno, dwumasę która nie lubi korków itd. Benzyna będzie dla Ciebie lepszym rozwiązaniem a 2.0 też ma 5 garów i brzmi nieźle.
Była:Piękna Lybra 1.9 JTD 115
Tysiące części do modeli: THESIS/LYBRA/PHEDRA/KAPPA oraz inne włoskie marki
SZUKASZ WŁOSKIEGO AUTA? POMOGĘ CI W ZNALEZIENIU ZADBANEGO EGZEMPLARZA
SPROWADZANIE SAMOCHODÓW NA ZAMÓWIENIE - 781952180
WYBIERZ MAILA ZAMIAST PW - it.carczesci@gmail.com
Tysiące części do modeli: THESIS/LYBRA/PHEDRA/KAPPA oraz inne włoskie marki
SZUKASZ WŁOSKIEGO AUTA? POMOGĘ CI W ZNALEZIENIU ZADBANEGO EGZEMPLARZA
SPROWADZANIE SAMOCHODÓW NA ZAMÓWIENIE - 781952180
WYBIERZ MAILA ZAMIAST PW - it.carczesci@gmail.com
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 13
- Rejestracja: 27 lut 2013, 8:45
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Okolice krakowa
Re: Lybra 2.4 JTD - pytania przyszłego właściciela
Wszystkie odpowiedzi są trafne ale jak to pogodzić ? Do pracy robię najkrótsze odcinki , ale stałe. Benzyna raczej odpada gdyż ten silnik + wersja Emblema bądz Intensa tylko i wyłacznie mnie przekonuje w tym aucie, o wyglad zewnętrzny dalej sie bije z rozsądkiem głównie przód - za bardzo kojarzy mi sie z okularnikiem mesia. tył jest już ok.
Nie będzie to mój pierwszy samochód , ale generalnie pierwszy diesel i wole chuchać na zimne, o autka dbam a silnik lubię mieć większy gdyż przyjemniej jest muskac sobie gaz i jechać niż gnieść w deskę...
boje się też tego :
"O to już po tobie - właśnie pożegnałeś zdrowy rozsądek , na rzecz stylu "
Póki co jest to moje drugie podejście do poszukiwań tego modelu - w lutym odpuściłem z powodu braku zadbanych sztuk, zobaczymy co będzie tym razem.
Nie będzie to mój pierwszy samochód , ale generalnie pierwszy diesel i wole chuchać na zimne, o autka dbam a silnik lubię mieć większy gdyż przyjemniej jest muskac sobie gaz i jechać niż gnieść w deskę...
boje się też tego :
"O to już po tobie - właśnie pożegnałeś zdrowy rozsądek , na rzecz stylu "
Póki co jest to moje drugie podejście do poszukiwań tego modelu - w lutym odpuściłem z powodu braku zadbanych sztuk, zobaczymy co będzie tym razem.
- brygadzista1
- Klubowicz
- Posty: 2675
- Rejestracja: 23 lis 2009, 21:48
- Imię: Hubert
- Lokalizacja: Solec/Wolsztyn/Reklinek
Re: Lybra 2.4 JTD - pytania przyszłego właściciela
Zarówno Intensę i Emblemę można znaleźć w wersji 2.0 benzyna. Z tym że za 10 tys zł takiego auta nie znajdziesz.
Była:Piękna Lybra 1.9 JTD 115
Tysiące części do modeli: THESIS/LYBRA/PHEDRA/KAPPA oraz inne włoskie marki
SZUKASZ WŁOSKIEGO AUTA? POMOGĘ CI W ZNALEZIENIU ZADBANEGO EGZEMPLARZA
SPROWADZANIE SAMOCHODÓW NA ZAMÓWIENIE - 781952180
WYBIERZ MAILA ZAMIAST PW - it.carczesci@gmail.com
Tysiące części do modeli: THESIS/LYBRA/PHEDRA/KAPPA oraz inne włoskie marki
SZUKASZ WŁOSKIEGO AUTA? POMOGĘ CI W ZNALEZIENIU ZADBANEGO EGZEMPLARZA
SPROWADZANIE SAMOCHODÓW NA ZAMÓWIENIE - 781952180
WYBIERZ MAILA ZAMIAST PW - it.carczesci@gmail.com
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 13
- Rejestracja: 27 lut 2013, 8:45
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Okolice krakowa
Re: Lybra 2.4 JTD - pytania przyszłego właściciela
jak się dokładnie zwie ten kolor lybry ? i czy dostępny jest w każdej wersji?
http://fc00.deviantart.net/fs71/i/2013/ ... 6425qc.jpg
najwięcej jest niebieskich i srebrnych ale ten najbardziej mi przypasował do intensy
http://fc00.deviantart.net/fs71/i/2013/ ... 6425qc.jpg
najwięcej jest niebieskich i srebrnych ale ten najbardziej mi przypasował do intensy