Kappa 5.20 V.I.S. - kopci na zakrętach

Awatar użytkownika
Karolciaa
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 303
Rejestracja: 16 wrz 2012, 16:43
Imię: Karolcia
Lokalizacja: Białogard Zach-Pom

Re: Kappa 5.20 V.I.S. - kopci na zakrętach

Post autor: Karolciaa » 04 lip 2013, 10:54

O Panie to Ty masz zupełnie inne objawy :)
Mi olej paliło nagminnie, na początku było w miarę a później już byle mały zakręt i szło. Przy dodawaniu gazu muliło Luśkę i to potwornie.
A teraz ..... poezja... mój Czarodziej Watażkowo Maciejowy ma dar : buja w oblokach : : buja w oblokach : :lol:
"Codziennie rano staraj się czytać listę najbogatszych. Jeśli cię na niej nie ma, idź do pracy..." Robert Orben.

tel. 724107243

Jest Audi A6 C6 2004r. 177KM:-)
Była :( Lancia Kappa 2.0 5.20 V.I.S. 98r. automat 155 KM
Była Lancia Lybra 1.9 jtd 99r.

Awatar użytkownika
Michor
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2386
Rejestracja: 05 lut 2012, 10:17
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kappa 5.20 V.I.S. - kopci na zakrętach

Post autor: Michor » 04 lip 2013, 13:36

Zobaczymy co będzie - bo podejrzenie mam że to jednak będzie podobne (jakiś problem z wentylacją czapki/bloku)
BMW E39 Touring - 4,4 V8

fotisk
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 617
Rejestracja: 14 paź 2009, 23:25
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa 5.20 V.I.S. - kopci na zakrętach

Post autor: fotisk » 04 lip 2013, 21:33

Michor, sprawdź czy nie masz śladów oleju na rurach kolektora wydechowego... rozwiązanie prozaiczne było u mnie: uszczelka pokrywy zaworów... olej się "kroplił" i w pewnych warunkach kapał na kolektor wydechowy. Wymiana uszczelki i po problemie z zapachem palonego oleju.
Pozdrawiam

Fotisk
Kappa 2.0 Łódź

Zapraszam do mojego sklepu http://www.nielsen.sklep.pl - dla forumowiczów 10% rabat...

Awatar użytkownika
Michor
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2386
Rejestracja: 05 lut 2012, 10:17
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kappa 5.20 V.I.S. - kopci na zakrętach

Post autor: Michor » 05 lip 2013, 10:15

Zobaczę- ale rozrząd niedawno wymieniany razem z uszczelką dekla więc już powinno być sucho.

Właśnie chodzi o to że żadnych objawów "dymnych" nie ma po pierwsze i po drugie zapach...

W sobotę spot w Blue City- może któryś magik mi obada, przejedzie się :P
BMW E39 Touring - 4,4 V8

Awatar użytkownika
Michor
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2386
Rejestracja: 05 lut 2012, 10:17
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kappa 5.20 V.I.S. - kopci na zakrętach

Post autor: Michor » 08 lip 2013, 14:21

I i i i i i ??? :)
BMW E39 Touring - 4,4 V8

Awatar użytkownika
Karolciaa
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 303
Rejestracja: 16 wrz 2012, 16:43
Imię: Karolcia
Lokalizacja: Białogard Zach-Pom

Re: Kappa 5.20 V.I.S. - kopci na zakrętach

Post autor: Karolciaa » 08 lip 2013, 21:27

Michor no upartego mam chłopa :D
Ubłagam Go aby napisał w końcu jak dokonał tego cudu :D
"Codziennie rano staraj się czytać listę najbogatszych. Jeśli cię na niej nie ma, idź do pracy..." Robert Orben.

tel. 724107243

Jest Audi A6 C6 2004r. 177KM:-)
Była :( Lancia Kappa 2.0 5.20 V.I.S. 98r. automat 155 KM
Była Lancia Lybra 1.9 jtd 99r.

Awatar użytkownika
Michor
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2386
Rejestracja: 05 lut 2012, 10:17
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kappa 5.20 V.I.S. - kopci na zakrętach

Post autor: Michor » 11 lip 2013, 10:15

Michor pisze:I i i i i i ??? :)

Nie odpuszczę:P
BMW E39 Touring - 4,4 V8

Awatar użytkownika
Karolciaa
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 303
Rejestracja: 16 wrz 2012, 16:43
Imię: Karolcia
Lokalizacja: Białogard Zach-Pom

Re: Kappa 5.20 V.I.S. - kopci na zakrętach

Post autor: Karolciaa » 11 lip 2013, 15:30

Michor w zasadzie jeśli zrozumiesz to co za chwilkę napiszę to będzie cudownie. Sama to spróbuję wytłumaczyć, bo Watażkę ciężko ostatnio zmobilizować do wykrzesania paru zdań.
Zatem tak, zaczął od zdjęcia dekla i dokładnie go oczyścił, blacha wewnątrz była posklejana na silikon,który usunął i pooczyszczał wszystko dokładnie. Potem zaczął systemem gospodarczym czyścić kanały, które odprowadzają olej do miski. Kanał po kanaliku, wiertarka poszła w ruch wraz z przymocowanym drucikiem, który okręcając się powodował oczyszczenie kanałów w środku. Fakt jest faktem że z bodajże dwoma miał nie lada problem, lecz w końcu dostał się do miski olejowej.
Została wymieniona odma na jakiś patent z Dedry. Uszczelnił również gumę dolotu , bo ta była pęknięta.
Opisałam to tak jak widziałam i co zaobserwowałam : zawstydzony : : zawstydzony :
Teraz Luśka śmiga cudownie !!
Nie kopci i nie ma ubytków oleju.
"Codziennie rano staraj się czytać listę najbogatszych. Jeśli cię na niej nie ma, idź do pracy..." Robert Orben.

tel. 724107243

Jest Audi A6 C6 2004r. 177KM:-)
Była :( Lancia Kappa 2.0 5.20 V.I.S. 98r. automat 155 KM
Była Lancia Lybra 1.9 jtd 99r.

Awatar użytkownika
Michor
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2386
Rejestracja: 05 lut 2012, 10:17
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kappa 5.20 V.I.S. - kopci na zakrętach

Post autor: Michor » 11 lip 2013, 22:26

Wszystko jasne :)

Tylko patent z Dedry jest niejasny (jak to bywa z patentami) ale mam już bazę do działania.
BMW E39 Touring - 4,4 V8

Awatar użytkownika
Johnny
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1603
Rejestracja: 11 cze 2009, 14:11
Imię: Piotr
Lokalizacja: Wrocław / Mirków

Re: Kappa 5.20 V.I.S. - kopci na zakrętach

Post autor: Johnny » 24 paź 2015, 18:17

Panowie odgrzeje kotleta mam podobny problem, auto po wymianie upg zaczęło kopcić i brać olej, przed wymiana brał 1-1,5 l na wymiane(10tys) nie kopcił w ogóle, zrobiona była regeneracja głowicy nowe uszczelniacze itd, mechanik stwierdził ze z pierścieniami nie ma tragedii więc nie byly ruszane, teraz wali zasłonę niebieską jak nie wiem co śmierdzi olejem na zimnym o bierze w ch** oleju... Nie wiem co to już może być...
Lancia Dedra 1.6 8V 30 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.4 20V 67 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.0 20V TURBO

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa 5.20 V.I.S. - kopci na zakrętach

Post autor: Borek » 24 paź 2015, 18:57

Może odma do czyszczenia?
Drop a gear and disappear!

Awatar użytkownika
Johnny
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1603
Rejestracja: 11 cze 2009, 14:11
Imię: Piotr
Lokalizacja: Wrocław / Mirków

Re: Kappa 5.20 V.I.S. - kopci na zakrętach

Post autor: Johnny » 24 paź 2015, 19:35

Przez nią tyle oleju by brała? Czyscilem ją kiedyś najwyżej przeczyszcze jeszcze raz choc tam zaglądałem to tragedii nie było, jeździłem na odłączonej i raczej bez zmian było... Dodam że to się zaczęło od wymiany upg ale wątpię że to wina mechanika...
Lancia Dedra 1.6 8V 30 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.4 20V 67 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.0 20V TURBO

Awatar użytkownika
marceli
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2091
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Kappa 5.20 V.I.S. - kopci na zakrętach

Post autor: marceli » 24 paź 2015, 20:24

Głowicę robił mechanik czy oddawałeś do jakiegoś zakładu??

Przyczyny są dwie źle złożona głowica(uszczelniacze) ,źle założona głowica(jakieś kanały pozatykane itp)

To nie odma.
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek

Awatar użytkownika
Johnny
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1603
Rejestracja: 11 cze 2009, 14:11
Imię: Piotr
Lokalizacja: Wrocław / Mirków

Re: Kappa 5.20 V.I.S. - kopci na zakrętach

Post autor: Johnny » 24 paź 2015, 20:48

Dalem auto do mechanika i on sie wszystkim zajął z tego co mówił to oddawał do jakiegoś zakładu... Na pewno uszczelniacze były wymieniane, no właśnie obstawiam te kanały no bo mechanik to spec od lancii.. No ale znowu tak się zatkaly nagle po wymianie... Zawsze jeździłem na valvoline max life ten olej znany jest z dobrego plukania... Myślałem że może jak gora zrobiona i uszczelniona to ciśnienie wali na pierścienie i nie wytrzymują i puszczają olej...
Lancia Dedra 1.6 8V 30 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.4 20V 67 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.0 20V TURBO

Awatar użytkownika
marceli
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2091
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Kappa 5.20 V.I.S. - kopci na zakrętach

Post autor: marceli » 24 paź 2015, 21:39

Johnny pisze:Myślałem że może jak gora zrobiona i uszczelniona to ciśnienie wali na pierścienie i nie wytrzymują i puszczają olej...
Może mają ciężej jak góra dobra,ale nie na tyle żeby tak siadły.Choć jak dla mnie nic im nie zmieniło się.
Johnny pisze:No ale znowu tak się zatkaly nagle po wymianie
Może po prostu przypadkowo coś przeoczył.Ale jak dla mnie ,źle złożona na zakładzie,źle założone uszczelniacze(uszczelniacz).
Johnny pisze:Zawsze jeździłem na valvoline max life ten olej znany jest z dobrego plukania.
Lałem,ale wróciłem do castrola na którym jeżdżę kiedy ją mam.Olej to temat rzeka i sprawa indywidualna,ja pozostanę przy castrolu.
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”