Kappa 2.0 20VT - olej wokół cewek + dymienie z wlewu oleju
- maaarki
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 45
- Rejestracja: 11 sty 2011, 19:01
- Lokalizacja: GDYNIA
Kappa 2.0 20VT - olej wokół cewek + dymienie z wlewu oleju
Witam
Od jakiego czasu zauważyłem, że wokół cewek na pokrywie zaworów zbiera się olej i co jakiś czas wywala go z pod małej pokrywy w stronę filtra powietrza. Od kiedy oprócz zbierania się oleju zaczął wywalać co jakiś czas bokiem zaczęło specyficznie śmierdzieć i lekko dymić do kabiny po jeździe po obwodnicy 3miasta (codziennie robię po niej 25km do pracy). Wystarczy, że moment silnik pochodzi i po odkręceniu korka z wlewu oleju wydobywa się dymek...silnik rok temu remontowany.
Tak na marginesie nie wiem co jest ale notorycznie 1-2 świece odkręcają się...
dodatkowo silnik dziwnie się ostatnio zachowuje ma wahania mocy: są dni, że ciągnie jak głupi, a w inne jakiś taki ospały jest...FES pokazuje następujące błędy INTEGRATOR SONDY LAMBDA, SONDA LAMBDA, PARAMETR SAMODOPASOWANIA FRA, PRZEPŁYWOMIERZ kolizja.
Od jakiego czasu zauważyłem, że wokół cewek na pokrywie zaworów zbiera się olej i co jakiś czas wywala go z pod małej pokrywy w stronę filtra powietrza. Od kiedy oprócz zbierania się oleju zaczął wywalać co jakiś czas bokiem zaczęło specyficznie śmierdzieć i lekko dymić do kabiny po jeździe po obwodnicy 3miasta (codziennie robię po niej 25km do pracy). Wystarczy, że moment silnik pochodzi i po odkręceniu korka z wlewu oleju wydobywa się dymek...silnik rok temu remontowany.
Tak na marginesie nie wiem co jest ale notorycznie 1-2 świece odkręcają się...
dodatkowo silnik dziwnie się ostatnio zachowuje ma wahania mocy: są dni, że ciągnie jak głupi, a w inne jakiś taki ospały jest...FES pokazuje następujące błędy INTEGRATOR SONDY LAMBDA, SONDA LAMBDA, PARAMETR SAMODOPASOWANIA FRA, PRZEPŁYWOMIERZ kolizja.
Ostatnio zmieniony 17 cze 2013, 23:04 przez stabraf, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie klep posta pod postem, tylko kliknij "edytuj". Połączyłem.
Powód: Nie klep posta pod postem, tylko kliknij "edytuj". Połączyłem.
JEST: SEAT IBIZA SPORT TDI *Amarillo Ovni*
BYŁA: LANCIA k 2.0 20VT (1999) GTEC1 *Blu Apollo*
BYŁ: FIAT 147 1050cm3 (1986)
BYŁA: LANCIA k 2.0 20VT (1999) GTEC1 *Blu Apollo*
BYŁ: FIAT 147 1050cm3 (1986)
Re: KAPPA 2.0 20VT - olej wokół cewek + dymienie z wjewu ole
A zwróciłeś uwagę czy nie puchną węże i jak wygląda płyn w zbiorniczku albo olej na bagnecie. Napisz jeszcze jak wygląda świeca po wykręceniu.
Nigdy nie wolno wdawać się w dyskusję z głupszym bo najpierw zniży cię do swojego poziomu a potem zniszczy doświadczeniem.
- maaarki
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 45
- Rejestracja: 11 sty 2011, 19:01
- Lokalizacja: GDYNIA
Re: Kappa 2.0 20VT - olej wokół cewek + dymienie z wlewu ole
Węże raczej ok, a ze zbiorniczkiem wyrównawczym to dziwna sprawa jest...mianowicie po zalaniu do stanu max schodzi płyn do min i tak już trzyma...
Świece są nowe irydowe teraz, stare wyglądały w miarę, ale 20 tyś. km miały...stan ma bagnecie ok 3/4.
Świece są nowe irydowe teraz, stare wyglądały w miarę, ale 20 tyś. km miały...stan ma bagnecie ok 3/4.
JEST: SEAT IBIZA SPORT TDI *Amarillo Ovni*
BYŁA: LANCIA k 2.0 20VT (1999) GTEC1 *Blu Apollo*
BYŁ: FIAT 147 1050cm3 (1986)
BYŁA: LANCIA k 2.0 20VT (1999) GTEC1 *Blu Apollo*
BYŁ: FIAT 147 1050cm3 (1986)
- Wilkin
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 5284
- Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Re: Kappa 2.0 20VT - olej wokół cewek + dymienie z wlewu ole
A podczas remontu czyścili odmę ?
Bo wygląda na to że masz problem z odpowietrzaniem skrzyni korb.
Bo wygląda na to że masz problem z odpowietrzaniem skrzyni korb.
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza

- maaarki
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 45
- Rejestracja: 11 sty 2011, 19:01
- Lokalizacja: GDYNIA
Re: Kappa 2.0 20VT - olej wokół cewek + dymienie z wlewu ole
Dzięki
Z tego co wiem to wszystko było czyszczone i sprawdzane...ale faktycznie już sugestia z odmą była poza forum.
Jakieś jeszcze może propozycje co przy okazji sprawdzić oprócz odmy i uszczelki pokrywy zaworów? (bo niestety nie dysponuję za dużym czasem przez co chce sprawdzić wszystko "hurtem" bo auto potrzebuję na codzień...)
Ponadto może ktoś ma sugestie a'propos tego schodzącego płynu chłodnicy do min i tak już trzyma oraz odkręcających się niektórych świec?
Z tego co wiem to wszystko było czyszczone i sprawdzane...ale faktycznie już sugestia z odmą była poza forum.
Jakieś jeszcze może propozycje co przy okazji sprawdzić oprócz odmy i uszczelki pokrywy zaworów? (bo niestety nie dysponuję za dużym czasem przez co chce sprawdzić wszystko "hurtem" bo auto potrzebuję na codzień...)
Ponadto może ktoś ma sugestie a'propos tego schodzącego płynu chłodnicy do min i tak już trzyma oraz odkręcających się niektórych świec?
JEST: SEAT IBIZA SPORT TDI *Amarillo Ovni*
BYŁA: LANCIA k 2.0 20VT (1999) GTEC1 *Blu Apollo*
BYŁ: FIAT 147 1050cm3 (1986)
BYŁA: LANCIA k 2.0 20VT (1999) GTEC1 *Blu Apollo*
BYŁ: FIAT 147 1050cm3 (1986)
- Wilkin
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 5284
- Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Re: Kappa 2.0 20VT - olej wokół cewek + dymienie z wlewu ole
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza

- maaarki
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 45
- Rejestracja: 11 sty 2011, 19:01
- Lokalizacja: GDYNIA
Re: Kappa 2.0 20VT - olej wokół cewek + dymienie z wlewu ole
Super dzięki to spróbuję ją odkleić i zrobić tam na cacy! a trzeba pamiętać żeby zostawić tam jakieś puste miejsca między blachą, a deklem? zresztą i tak muszę znaleźć nowy dekiel bo próbowałem lekko dokręcić przez te wycieki i pękło na rogu koło przepustnicy... :/ ...tylko tak za bardzo nie mogę znaleźć nigdzie dobrej, a serwis krzyczy 900zł...
JEST: SEAT IBIZA SPORT TDI *Amarillo Ovni*
BYŁA: LANCIA k 2.0 20VT (1999) GTEC1 *Blu Apollo*
BYŁ: FIAT 147 1050cm3 (1986)
BYŁA: LANCIA k 2.0 20VT (1999) GTEC1 *Blu Apollo*
BYŁ: FIAT 147 1050cm3 (1986)
- Wilkin
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 5284
- Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Re: Kappa 2.0 20VT - olej wokół cewek + dymienie z wlewu ole
Tam pod blachą jest odma
Jak ci pękł - to możesz potrenować odklejanie i przyklejanie ,lekko nie ma
Do przyklejenia proponuje masę plastyczną APP
Dekiel pasuje od zwykłej dwulitrówki .Jak kupisz używkę też trzeba tam wyczyścić

Jak ci pękł - to możesz potrenować odklejanie i przyklejanie ,lekko nie ma

Do przyklejenia proponuje masę plastyczną APP
Dekiel pasuje od zwykłej dwulitrówki .Jak kupisz używkę też trzeba tam wyczyścić
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza

Re: Kappa 2.0 20VT - olej wokół cewek + dymienie z wlewu ole
Błędy które podałeś na początku wskazują jednoznacznie na sondę i przepływomierz, i to bym sprawdził w pierwszej kolejności. Błąd integratora sondy i self adaptive FRA parameter są wynikiem złego składu mieszanki, często wyskakują na źle wyregulowanej instalacji gazowej, ale Ty gazowni chyba nie posiadasz? Oprócz sondy i przepływki sprawdź też wszystkie węże podciśnienia, mogą być ponadrywane i auto będzie zachowywało się tak jak napisałeś- raz ciągnie, raz zmula. Przytkana odma też może mieć jakiś tam wpływ na dynamikę ale raczej marginalny w tym przypadku.
Kappa LS 2,0 20V 95'
- maaarki
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 45
- Rejestracja: 11 sty 2011, 19:01
- Lokalizacja: GDYNIA
Re: Kappa 2.0 20VT - olej wokół cewek + dymienie z wlewu ole
Gazownie mam i to taką porządną która obsługuje do 350KM spokojnie...ale mam też założony od Wołka eprom GTEC1...
a czy obecność tej blaszki pod deklem można stwierdzić po odkręceniu korka wlewu oleju? bo wydaje mi się, że u mnie tej blachy nie ma...to pewnie przekłada się na mega zabrudzenie odmy?
a czy obecność tej blaszki pod deklem można stwierdzić po odkręceniu korka wlewu oleju? bo wydaje mi się, że u mnie tej blachy nie ma...to pewnie przekłada się na mega zabrudzenie odmy?
JEST: SEAT IBIZA SPORT TDI *Amarillo Ovni*
BYŁA: LANCIA k 2.0 20VT (1999) GTEC1 *Blu Apollo*
BYŁ: FIAT 147 1050cm3 (1986)
BYŁA: LANCIA k 2.0 20VT (1999) GTEC1 *Blu Apollo*
BYŁ: FIAT 147 1050cm3 (1986)
- Wilkin
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 5284
- Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Re: Kappa 2.0 20VT - olej wokół cewek + dymienie z wlewu ole
Pod korkiem nie ma blachy - jest nad drugim wałkiem.
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza

Re: Kappa 2.0 20VT - olej wokół cewek + dymienie z wlewu ole
Przepraszam. Czy może mi ktoś powiedzieć bo nie rozumiem co ma zapchana odma do odkręcających się świec i dziwnie spadającego poziomu płynu chłodzącego. Chyba że kolega ma silnik wykonany w technologi kosmicznej. Bo w normalnym przypadku odma połączona jest z układem dolotowym silnika a układ chłodzenia jest ciśnieniowy(po nagrzaniu) więc na pewno jest to układ zamknięty. Proszę aby ktoś konstruktywnie potwierdził zasadność odkręcania dekla i czyszczenie odmy.
0
0
Nigdy nie wolno wdawać się w dyskusję z głupszym bo najpierw zniży cię do swojego poziomu a potem zniszczy doświadczeniem.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 26
- Rejestracja: 03 lis 2010, 19:32
- Lokalizacja: Kraków
Re: Kappa 2.0 20VT - olej wokół cewek + dymienie z wlewu ole
Miałem bardzo podobne objawy. U mnie olej stał też wokół świec- po zdjęciu cewek- i przy okazji działy się różne dziwne rzeczy typu szarpanie i gaśnięcie oraz dymienie pod maską (dość lekkie i sporadyczne). Z tym dymieniem zaobserwowałem, że czasem olej kapie na kolektor, spala się, więc dymi. Po wymianie uszczelki pokrywy zaworów (jak się okazało była cała w strzępach) zaczęło się robić sucho. Do tego wymieniłem świece i czujnik położenia wału korbowego. Co do czujnika nie jestem pewien, czy był uszkodzony, ale na pewno też był zalany olejem (nie wiem, czy powinien być), ale po wymianie uszczelki jest go tam coraz mniej.
A skoro tak szybko ubywa płynu chłodzącego, to musi być dziurawy układ chłodzenia. Przerabiałem to rok, czy dwa lata temu. U mnie poszła rura wody z tyłu silnika- od strony kabiny. Jest gumowa i cieknący olej pewnie fajnie ją rozpuszcza. Rura kosztuje 70zł, wymiana 450. Dodatkowe objawy słabego chłodzenia to późne przełączanie się na gaz i wolno rosnąca temperatura silnika (na desce). Najfajniejsze jest to, że jak ci wycieknie płyn, to Lancia nie pokaże, że się silnik przegrzewa, bo czujnik z deski mierzy temp płynu, więc skoro go nie ma, to dla niej temperatura jest jakaś niska.
Generalnie przed podłączaniem do kompa proponuję robić porządek pod maską. No i co może być niepopularne na forum Lancii, ale ponieważ tak samo potrzebuję samochodu na co dzień i kupiłem starą Lancię, więc trzymam zapasowego Forda Focusa.
A skoro tak szybko ubywa płynu chłodzącego, to musi być dziurawy układ chłodzenia. Przerabiałem to rok, czy dwa lata temu. U mnie poszła rura wody z tyłu silnika- od strony kabiny. Jest gumowa i cieknący olej pewnie fajnie ją rozpuszcza. Rura kosztuje 70zł, wymiana 450. Dodatkowe objawy słabego chłodzenia to późne przełączanie się na gaz i wolno rosnąca temperatura silnika (na desce). Najfajniejsze jest to, że jak ci wycieknie płyn, to Lancia nie pokaże, że się silnik przegrzewa, bo czujnik z deski mierzy temp płynu, więc skoro go nie ma, to dla niej temperatura jest jakaś niska.
Generalnie przed podłączaniem do kompa proponuję robić porządek pod maską. No i co może być niepopularne na forum Lancii, ale ponieważ tak samo potrzebuję samochodu na co dzień i kupiłem starą Lancię, więc trzymam zapasowego Forda Focusa.
- Wilkin
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 5284
- Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Re: Kappa 2.0 20VT - olej wokół cewek + dymienie z wlewu ole
Już służę uprzejmie panie Janie obszernym wyjaśnieniem. Zapchana odma ma związek z tymJan19 pisze:Przepraszam. Czy może mi ktoś powiedzieć bo nie rozumiem co ma zapchana odma do odkręcających się świec i dziwnie spadającego poziomu płynu chłodzącego. Chyba że kolega ma silnik wykonany w technologi kosmicznej. Bo w normalnym przypadku odma połączona jest z układem dolotowym silnika a układ chłodzenia jest ciśnieniowy(po nagrzaniu) więc na pewno jest to układ zamknięty. Proszę aby ktoś konstruktywnie potwierdził zasadność odkręcania dekla i czyszczenie odmy.
I tego dotyczyła moja odpowiedźmaaarki pisze:Witam
Od jakiego czasu zauważyłem, że wokół cewek na pokrywie zaworów zbiera się olej i co jakiś czas wywala go z pod małej pokrywy w stronę filtra powietrza. Od kiedy oprócz zbierania się oleju zaczął wywalać co jakiś czas bokiem zaczęło specyficznie śmierdzieć i lekko dymić do kabiny

A o dziwnie spadającym poziomie płynu Pan sam napisał - więc nie wiem o co si.
Jeśli sugeruje pan uszczelkę pod głowicą to proszę doczytać o niedawnym remoncie.
A co do odkręcających się świec - stawiam na zerwane gwinty.
Czy jest Pan teraz usatysfakcjonowany??
Serdecznie pozdrawiam

byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza

- maaarki
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 45
- Rejestracja: 11 sty 2011, 19:01
- Lokalizacja: GDYNIA
Re: Kappa 2.0 20VT - olej wokół cewek + dymienie z wlewu ole
czyli jak rozumiem te gwinty są w głowicy...nie dobrze...a może jest jakiś sposób na zlikwidowanie tego odkręcania się świec bez wymieniania głowicy?Wilkin pisze:A co do odkręcających się świec - stawiam na zerwane gwinty.
Czy jest Pan teraz usatysfakcjonowany??
Serdecznie pozdrawiam
JEST: SEAT IBIZA SPORT TDI *Amarillo Ovni*
BYŁA: LANCIA k 2.0 20VT (1999) GTEC1 *Blu Apollo*
BYŁ: FIAT 147 1050cm3 (1986)
BYŁA: LANCIA k 2.0 20VT (1999) GTEC1 *Blu Apollo*
BYŁ: FIAT 147 1050cm3 (1986)