Dedra 1.8 8v - silnik

Awatar użytkownika
Ama
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 638
Rejestracja: 19 wrz 2011, 23:31
Imię: Lancia Dedra
Lokalizacja: Lancia Dedra

Dedra 1.8 8v - silnik

Post autor: Ama » 02 kwie 2013, 12:13

Witam wszystkich forumowiczów! Miesiąc temu wziąłem się za całkowitą naprawę samochodu. Ogólnie autko trzyma się świetnie niestety przy silniku nikt dawno nie robił :( Wymieniłem termostat, filtr oleju, olej, płyn chłodzący, rozrząd i wszystkie uszczelki na silniku. Gdy dostałem samochód z naprawy poczułem się jak w nowej Lancii :) Martwi mnie jednak sprawa silnika, otóż górny wał strasznie klekocze (jak diesel) i boję się czy to nie jest czasem jakiś poważny problem. Samochód ma tyle samo mocy, nie pali dużo, ogólnie zachowuje się normalnie. Rozmawiałem z kilkoma ludźmi którzy podejrzewają że jest to porysowana głowica albo źle ustawiony rozrząd o jeden ząbek. Może to być również spowodowane wsadzeniem innego cylinderka do dziury niż tego co był wcześniej? Ma ktoś może schemat ilości ząbków na rozrządzie do sprawdzenia? Albo miał ktoś może tak kiedyś i wie co to za problem? Dziękuję za pomoc i pozdrawiam! :)
Lancia Dedra 2.0 TURBO Digital >>>KLIK!!<<<
Lancia Dedra 2.0 AUTOMATIC >>>KLIK!!!<<<
Lancia Lybra 2.0 20v Emblema >>>KLIK!!!<<<
797775281 - dzwońta o każdej porze dnia i nocy ;)

Awatar użytkownika
schab
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 808
Rejestracja: 29 maja 2006, 0:00
Lokalizacja: Radziszów k. Krakowa

Re: Dedra 1.8 8v - silnik

Post autor: schab » 02 kwie 2013, 15:41

Ama pisze:Witam wszystkich forumowiczów! Miesiąc temu wziąłem się za całkowitą naprawę samochodu. Ogólnie autko trzyma się świetnie niestety przy silniku nikt dawno nie robił :( Wymieniłem termostat, filtr oleju, olej, płyn chłodzący, rozrząd i wszystkie uszczelki na silniku. Gdy dostałem samochód z naprawy poczułem się jak w nowej Lancii :) Martwi mnie jednak sprawa silnika, otóż górny wał strasznie klekocze (jak diesel) i boję się czy to nie jest czasem jakiś poważny problem. Samochód ma tyle samo mocy, nie pali dużo, ogólnie zachowuje się normalnie. Rozmawiałem z kilkoma ludźmi którzy podejrzewają że jest to porysowana głowica albo źle ustawiony rozrząd o jeden ząbek. Może to być również spowodowane wsadzeniem innego cylinderka do dziury niż tego co był wcześniej? Ma ktoś może schemat ilości ząbków na rozrządzie do sprawdzenia? Albo miał ktoś może tak kiedyś i wie co to za problem? Dziękuję za pomoc i pozdrawiam! :)
Pisząc "górny wał" - masz na myśli któryś wałek rozrządu ? ( masz dwa ) Może tak być że masz wyrobioną jedną krzywkę , lub więcej , ewentualnie za duże luzy zaworowe. Trzeba zdjąć dekielki z nad rozrządu i sprawdzić to szczelinomierzem . Luzy kasuje się przez wymianę płytek , jeśli krzywki są zjedzone - można regenerować wałki . Na kupno używek w dobrym stanie - za bardzo bym nie liczył .
Jak chodzi o rozrząd - nie ma czegoś takiego jak "schemat ilości ząbków ..." Po prostu znaki na kółkach rozrządu i znak na kole zębatym wału - ( nie pasowym ) - muszą się zgadzać ze znakami na obudowie.
Coś piszesz o " wsadzeniu innego cylinderka do dziury ... " ( ? ) - Pytanie zasadnicze - ktoś wyciągał tłoki ?
Kiedyś: 3 Zastavy 1100; 4xFiat Ritmo (65, 85, 90, 100); Fiat 126; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo 1,1; Tempra SW 4x4; Brava 1,6 16V; Dedra SW 2,0 16V , Dedra SW 1,8 8V; Delta 1,6 16V, Lancia Y 1,4; Alfa 156 2,0 JTS
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4

Awatar użytkownika
GrimlocK
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 366
Rejestracja: 22 lip 2011, 2:42
Lokalizacja: Toruń

Re: Dedra 1.8 8v - silnik

Post autor: GrimlocK » 02 kwie 2013, 17:13

Zapewne "cylinderek" oznacza szklankę/popychacz. W 1.8 8V są luzy ustawiane płytkami, więc najpierw skontroluj luz zaworowy, porównaj z danymi fabrycznymi (a jak klepie to zapewne odbiega znacznie od normy) i wtedy można myśleć dalej. Jeżeli ktoś składał silnik na nowo i nie skorygował luzu po złożeniu (zwłaszcza jak przed remontem nie klepał) to nie dziwne, ze wydaje takie dźwięki. Zapewne wystarczy pomiar luzu i wsadzenie odpowiednio cieńszych/grubszych płytek.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”