Dedra - uszczelnienie półosi

Awatar użytkownika
konan
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 36
Rejestracja: 09 cze 2008, 0:00
Imię: tomek
Lokalizacja: slaskie cz-wa ostrowy n/oksza
Kontakt:

Dedra - uszczelnienie półosi

Post autor: konan » 13 mar 2013, 20:00

Witam,nie chcę zakładać nowego tematu a widzę że w tym temacie rozmowa jest ogólna czyli o wszystkim ,a więc, czy może ktoś wie czy jak cieknie z osłony półosi to można wymienić tylko samą gumę czy jakieś uszczelniacze też trzeba zmienić,bo u mnie ewidentnie jest zmurszała guma i leci ciurkiem jak dolałem oleju ,a leci z tej właśnie gumy a nie z innego miejsca,ściślej mówiąc z pęknięć na tej gumie,lancia dedra sw 1,6 8v 1995 rok
Ostatnio zmieniony 13 mar 2013, 23:04 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami!
jest ypsilon 1,1 i 1,2 była dedra 1,6 sw

Awatar użytkownika
mac1us
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1321
Rejestracja: 01 wrz 2009, 20:10
Imię: Maciek
Lokalizacja: Radziszów Kraków

Re: Lancia Dedra SW 1.6 16v - vanisch

Post autor: mac1us » 13 mar 2013, 20:32

W przegubach powinien być smar, a nie olej. Jak nie stuka, można wymienić sama gumę, lepiej zrobić to szybko, bo inaczej się przegub posypie szybko. Dział nasze lancie to nie jest raczej najodpowiedniejszy dział do tego.

Vanisch, obklej sobie sam boczki nie jest to trudne, ja robię to 1 raz i jest ok, czasu schodzi dużo.

Awatar użytkownika
vanisch
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5555
Rejestracja: 04 sie 2006, 0:00
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Tarnów

Re: Lancia Dedra SW 1.6 16v - vanisch

Post autor: vanisch » 13 mar 2013, 20:40

mac1us pisze:W przegubach powinien być smar, a nie olej. Jak nie stuka, można wymienić sama gumę, lepiej zrobić to szybko, bo inaczej się przegub posypie szybko. Dział nasze lancie to nie jest raczej najodpowiedniejszy dział do tego.

Vanisch, obklej sobie sam boczki nie jest to trudne, ja robię to 1 raz i jest ok, czasu schodzi dużo.
Oklejanie to ostateczność, ale biorę to pod uwagę :)
Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v, Delta 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
Jest:
Vectra + BMW + HPE 1.8 VVT

Awatar użytkownika
konan
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 36
Rejestracja: 09 cze 2008, 0:00
Imię: tomek
Lokalizacja: slaskie cz-wa ostrowy n/oksza
Kontakt:

Re: Lancia Dedra SW 1.6 16v - vanisch

Post autor: konan » 13 mar 2013, 22:06

Chodzi o gumy od strony skrzyni.ps.wiem że nie odpowiedni ale nie mogę znależć nic o osłonach półosi a tematu nowego nie chcę zakładać :roll:
jest ypsilon 1,1 i 1,2 była dedra 1,6 sw

Awatar użytkownika
schab
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 808
Rejestracja: 29 maja 2006, 0:00
Lokalizacja: Radziszów k. Krakowa

Re: Lancia Dedra SW 1.6 16v - vanisch

Post autor: schab » 14 mar 2013, 8:18

mac1us pisze:W przegubach powinien być smar, a nie olej.
Jest jedna drobna różnica pomiędzy skrzyniami od DOHC , które do tej pory widziałeś , a skrzynią która jest przy jednowałkowcu . W tamtych przykręcasz półosie do przegubu znajdującego się poza skrzynią . W skrzyniach od SOHC - trójpalczasty przegub, którym zakończona jest półoś - wchodzi w głąb skrzyni .
Jeżeli cieknie olej - wymienia się zarówno gumową osłonę , jak i simmering , który jest na jej końcu. Jedno i drugie kosztuje po kilka złotych i nie ma sensu robić oszczędności , a w zamian za to dwa razy odpinać półoś .
Kiedyś: 3 Zastavy 1100; 4xFiat Ritmo (65, 85, 90, 100); Fiat 126; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo 1,1; Tempra SW 4x4; Brava 1,6 16V; Dedra SW 2,0 16V , Dedra SW 1,8 8V; Delta 1,6 16V, Lancia Y 1,4; Alfa 156 2,0 JTS
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4

Awatar użytkownika
konan
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 36
Rejestracja: 09 cze 2008, 0:00
Imię: tomek
Lokalizacja: slaskie cz-wa ostrowy n/oksza
Kontakt:

Re: Dedra - uszczelnienie półosi

Post autor: konan » 15 mar 2013, 14:20

Serdecznie dziękuję za informację
jest ypsilon 1,1 i 1,2 była dedra 1,6 sw

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”