To już 120 lat... silnika wysokoprężnego.

Dział dla ludzi kochających klasyki czyli... o nieco starszych Lanciach i nie tylko

Moderator: giekso

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

To już 120 lat... silnika wysokoprężnego.

Post autor: Nat » 01 mar 2013, 15:06

Wczoraj minęło 120 lat od opatentowania przez pana Olka Diesela swojego silnika o zapłonie samoczynnym.

Obrazek



Obrazek
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

dawidson

Odp: To już 120 lat... silnika wysokoprężnego.

Post autor: dawidson » 01 mar 2013, 15:38

No właśnie... Czy on jeszcze długo będzie wysokoprężny w stosunku do silnika benzynowego? ;)

"... I guess it's just the way I'm wired."

adamM20
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3301
Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56

Re: To już 120 lat... silnika wysokoprężnego.

Post autor: adamM20 » 01 mar 2013, 18:43

....Olkowi cześć i chwała!!!

P.S.
w tym małym dieslu nie ma zaworu EGR za to w tym dużym filtra cząstek stałych nie widzę .... :D

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Re: To już 120 lat... silnika wysokoprężnego.

Post autor: Nat » 01 mar 2013, 20:34

adamM20 pisze:w tym małym dieslu nie ma zaworu EGR za to w tym dużym filtra cząstek stałych nie widzę .... :D
Bo oba mają działać, a te samochodowe mają się kosztownie psuć (po gwarancji).
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

adamM20
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3301
Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56

Re: To już 120 lat... silnika wysokoprężnego.

Post autor: adamM20 » 01 mar 2013, 21:47

Nat pisze:
adamM20 pisze:w tym małym dieslu nie ma zaworu EGR za to w tym dużym filtra cząstek stałych nie widzę .... :D
Bo oba mają działać, a te samochodowe mają się kosztownie psuć (po gwarancji).
... ot taka mądrość życiowa! : ok2 :

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: Oldtimery, youngtimery :::”