Lybra - tempomat (dołożony)/nie chce działać
Re: Lybra - tempomat (dołożony), nie chce działać.
Nie chce nic mówić, ale np. w AR156 zwalnianie manetką działa w ten sposób, że jak przytrzymasz - (minus) to tempomat się rozłącza i samochód tak jak po odpuszczeniu gazu, zwalnia. Po puszczeniu -(minus) ustawia się aktualna prędkość.
Zatem jeżeli tak też jest u Ciebie to tak ma być i inaczej raczej nie będzie
Zatem jeżeli tak też jest u Ciebie to tak ma być i inaczej raczej nie będzie
Volvo S60 R-Design D5
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Re: Lybra - tempomat (dołożony), nie chce działać.
No coś takiego u mnie nie występuje.
Nawet na kompie minus nie reaguje tak jak pozostałe ustawienia tempomatu.
Przytrzymanie minus nie wywołuje żadnej reakcji.
Czy manetkę z AR156 można jakoś rozłożyć ? (przycisk RCL można podważyć ? ).
Ew. jak wykluczyć wadliwość manetki.
Wiem który kabelek jest od tego minusa. Czy jakimś domowym sposobem można sprawdzić czy przekręcenie manetki w pozycję minus dostarcza impuls do pinu ?
Nawet na kompie minus nie reaguje tak jak pozostałe ustawienia tempomatu.
Przytrzymanie minus nie wywołuje żadnej reakcji.
Czy manetkę z AR156 można jakoś rozłożyć ? (przycisk RCL można podważyć ? ).
Ew. jak wykluczyć wadliwość manetki.
Wiem który kabelek jest od tego minusa. Czy jakimś domowym sposobem można sprawdzić czy przekręcenie manetki w pozycję minus dostarcza impuls do pinu ?
Re: Lybra - tempomat (dołożony), nie chce działać.
Nie ma czegos takiego jak kolega mówi, dając minus auto obniza prędkość i tyle,na twoim miejscu poszukałbym postów z początku wątku tam powinno byc opisane który kabelek w kostce do czego , zwykły stycznik i możesz sprawdzić,albo multimetrem samą manetke po przekreceniu na minus powinien isc sygnał .
Re: Lybra - tempomat (dołożony), nie chce działać.
Manetka uszkodzona.
Jest sposób na jej rozbiórkę ?
Nie chcę jej zniszczyć grzebaniem przy niej.
Jest sposób na jej rozbiórkę ?
Nie chcę jej zniszczyć grzebaniem przy niej.
Re: Lybra - tempomat (dołożony), nie chce działać.
Mam nadzieję, że to w jakiś sposób pomoże
Gdybyś zepsuł to polecam zrobić sobie taką manetkę
Gdybyś zepsuł to polecam zrobić sobie taką manetkę
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa
- Ramzes_II
- Odszedł od nas na zawsze
- Posty: 2543
- Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
- Imię: Dominik
- Lokalizacja: Dębica, podkarpackie
Re: Lybra - tempomat (dołożony), nie chce działać.
Powiem Ci tak - człowiek złożył, człowiek rozbierze.kaeres pisze:Manetka uszkodzona.
Jest sposób na jej rozbiórkę ?
Nie chcę jej zniszczyć grzebaniem przy niej.
Posiedź trochę nad tym, to znajdziesz sposób rozłożenia/złożenia.
Ja dwie manetki do Escorta (orginał i rzemiosło) uczyłem się na stole rozbierać i naprawić (problem z światłami mijania)
Dało się, rozebrać, naprawić i złożyć tak że ślad nie pozostał - a po dokładnych ogledzinach gdy zdemontowałem manetkę nie wyglądało na to ze da się w ogóle jakkolwiek rozebrać.
Powodzenia
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Re: Lybra - tempomat (dołożony), nie chce działać.
Znając moje szczęście to pozrywałbym ew. zaczepy.
Całość manetki sprawia wrażenie odlanej więc ew. możliwość widzę jedynie między pokrętłami lub we wspomnianym przycisku RCL.
Jednak jak zacząłem przy nim grzebać nożykiem to już są ślady mocowania się z urządzeniem a knefek nawet nie drgnął więc nie będę dalej szalał.
Całość manetki sprawia wrażenie odlanej więc ew. możliwość widzę jedynie między pokrętłami lub we wspomnianym przycisku RCL.
Jednak jak zacząłem przy nim grzebać nożykiem to już są ślady mocowania się z urządzeniem a knefek nawet nie drgnął więc nie będę dalej szalał.
Re: Lybra - tempomat (dołożony), nie chce działać.
Co z tym tempomatem - udało się rozebrać?
Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa
Re: Lybra - tempomat (dołożony), nie chce działać.
Nie, nie próbuję bo mi go szkoda rozwalać.
Nie działa jedynie minus, którego się chyba rzadko używa.
Jak mi kiedyś wpadnie 100% manual jak to rozebrać to się za to wezmę.
Nie działa jedynie minus, którego się chyba rzadko używa.
Jak mi kiedyś wpadnie 100% manual jak to rozebrać to się za to wezmę.
-
- Klubowicz
- Posty: 1185
- Rejestracja: 13 lip 2010, 22:29
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Gorzyce (woj.śląskie)
Re: Lybra - tempomat (dołożony), nie chce działać.
Wczoraj miałem okazję przekonać się, co to jest ten tempomat...
Ten minus służył mi jedynie do tego, aby raz dopasować sobie swoją prędkość do pojazdu, który jechał przede mną. A tak to głównie na polskiej autostradzie to się RCL używa po hamowaniu przed masą TIR-ów.
Ten minus służył mi jedynie do tego, aby raz dopasować sobie swoją prędkość do pojazdu, który jechał przede mną. A tak to głównie na polskiej autostradzie to się RCL używa po hamowaniu przed masą TIR-ów.
było Uno 1.0, Bravo 1.2 16V, była Lybra LX SW 1.8 LPG, była Croma 1,9 150KM jest Lancia Ypsilon Platino 0.9 i Ford Galaxy
Re: Lybra - tempomat (dołożony), nie chce działać.
Kilka razy w miesiącu latam po A2 na tempomacie i chyba tylko dla próby użyłem tego minusa
Volvo S60 R-Design D5
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Re: Lybra - tempomat (dołożony), nie chce działać.
Witam
Ktoś pisał, że manetka z Alfy 156 jest identyczna jak oryginalna z Lybry. To oczywiście nie jest prawdą. Manetka z Lybry jest nieco inna i dodatkowo posiada kontrolkę CRUISE (Alfa ma kontrolkę na desce).
Oczywiście nie ma przeciwwskazań do zamontowania manetki z Alfy, przełączniki są tak samo jak w Lybrze.
Przewód do brakującej kontrolki można podpiąć pod kontrolkę kierunkowskazów przyczepy na desce rozdzielczej Lybry aby uzyskać w ten sposób informację o załączonym tempomacie.
Jeśli manetka nie działa to trzeba ją wziąć na stół i zmierzyć czy wszystkie przełączniki działają. Jeśli tak, to przyczyna leży gdzie indziej. Jeżeli nie to wymienić lub naprawić manetkę. Schematy manetki oraz instalacji elektrycznej tempomatu są powszechnie dostępne więc wszystko ładnie można posprawdzać.
Czy ktoś się orientuje czy cały przełącznik zespolony z Alfy 156 można przełożyć do Lybry? Wygląda bardzo podobnie lub wręcz identycznie, ale nie mam kompletnego do porównania więc nie wiem na 100%. Manetki z Alfy są ładniejsze
Ktoś pisał, że manetka z Alfy 156 jest identyczna jak oryginalna z Lybry. To oczywiście nie jest prawdą. Manetka z Lybry jest nieco inna i dodatkowo posiada kontrolkę CRUISE (Alfa ma kontrolkę na desce).
Oczywiście nie ma przeciwwskazań do zamontowania manetki z Alfy, przełączniki są tak samo jak w Lybrze.
Przewód do brakującej kontrolki można podpiąć pod kontrolkę kierunkowskazów przyczepy na desce rozdzielczej Lybry aby uzyskać w ten sposób informację o załączonym tempomacie.
Jeśli manetka nie działa to trzeba ją wziąć na stół i zmierzyć czy wszystkie przełączniki działają. Jeśli tak, to przyczyna leży gdzie indziej. Jeżeli nie to wymienić lub naprawić manetkę. Schematy manetki oraz instalacji elektrycznej tempomatu są powszechnie dostępne więc wszystko ładnie można posprawdzać.
Czy ktoś się orientuje czy cały przełącznik zespolony z Alfy 156 można przełożyć do Lybry? Wygląda bardzo podobnie lub wręcz identycznie, ale nie mam kompletnego do porównania więc nie wiem na 100%. Manetki z Alfy są ładniejsze
Alfa Romeo 159 SW ti 2.0jtdm '09
Lancia Ypsilon 1.4 16V '06
Lancia Lybra SW 1.9JTD LX '01
Lancia Dedra SW 1.9TDS LS '97
Opel Corsa 1.2i JOY '93
Fiat 125p '87 + Fiat Argenta 2.0i '82 --> FIAT 125 2000 iniezione eletronica
* * * OBERSCHLESIEN... mein Vaterland * * *
Lancia Ypsilon 1.4 16V '06
Lancia Lybra SW 1.9JTD LX '01
Lancia Dedra SW 1.9TDS LS '97
Opel Corsa 1.2i JOY '93
Fiat 125p '87 + Fiat Argenta 2.0i '82 --> FIAT 125 2000 iniezione eletronica
* * * OBERSCHLESIEN... mein Vaterland * * *
Re: Lybra - tempomat (dołożony), nie chce działać.
Jeżeli są dostępne to podaj link jak rozebrać manetkę z AR156 nie uszkadzając jej
Ja jestem mocno leniwy i po 3 dniach szukania dałem za wygraną.
Ja jestem mocno leniwy i po 3 dniach szukania dałem za wygraną.
Re: Lybra - tempomat (dołożony), nie chce działać.
Mogę Ci przesłać schematy elektryczne. Dzięki nim, będziesz mógł sobie pomierzyć czy wszystkie styki działają.kaeres pisze:Jeżeli są dostępne to podaj link jak rozebrać manetkę z AR156 nie uszkadzając jej
Ja jestem mocno leniwy i po 3 dniach szukania dałem za wygraną.
Schematu konstrukcji manetki na pewno nie znajdziesz, bo Fiat traktuje to jako element pierwotny nierozbieralny i jako taki znajduje się w dokumentacji technicznej. Co oczywiście wcale nie znaczy, że nie da się jej rozebrać. Pytanie tylko jak to zrobić aby jej nie uszkodzić? Najlepiej metodą prób i błędów, ale musiałbyś jedną taką manetkę poświęcić na zniszczenie...
Alfa Romeo 159 SW ti 2.0jtdm '09
Lancia Ypsilon 1.4 16V '06
Lancia Lybra SW 1.9JTD LX '01
Lancia Dedra SW 1.9TDS LS '97
Opel Corsa 1.2i JOY '93
Fiat 125p '87 + Fiat Argenta 2.0i '82 --> FIAT 125 2000 iniezione eletronica
* * * OBERSCHLESIEN... mein Vaterland * * *
Lancia Ypsilon 1.4 16V '06
Lancia Lybra SW 1.9JTD LX '01
Lancia Dedra SW 1.9TDS LS '97
Opel Corsa 1.2i JOY '93
Fiat 125p '87 + Fiat Argenta 2.0i '82 --> FIAT 125 2000 iniezione eletronica
* * * OBERSCHLESIEN... mein Vaterland * * *
- Tratchnoxx
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 4
- Rejestracja: 01 mar 2013, 12:57
- Imię: M.Trax
- Lokalizacja: WRO
Re: Lybra - tempomat (dołożony), nie chce działać.
Witam,
Jako nowy na forum (przywitałem się z krótkim opisem zakupu w odpowiednim dziale) pragnę podzielić się swoim doświadczeniem z tempomatem.
Posiadam model 2.0LX 154KM ,rocznik 2000. Po ostrożnym rozebraniu dolnej kolumny kierownicy, dostrzegłem wtyczkę tempomatu zawiniętą w piankę. Na allegro zakupiłem cały przełącznik zespolony od alfy 147, w którym była dźwignia tempomatu. Po przeczytaniu całego wątku, postanowiłem pomierzyć miernikiem napięcia na wtyczce i na dźwigni tempomatu. Zapoznałem się również ze schematem, który jest na stronie 12 tego wątku. Pokrótce mogę powiedzieć, że łącząc zgodnie z tym schematem tempomat działa! Teraz kwestie kosmetyczne - manetka od alfy 147 formalnie nie pasuje, bo ma nieco inny kształt, ale elektrycznie działa poprawnie. Aby całość wyglądała rozsądnie trzeba było w manetce rozwalić kostkę - kształt inny i niepasujący do kostki w aucie. Piny jednak można luzem wpiąć bezpośrednio do kostki w aucie, warto je lekko skręcić w "smigło" - są na tyle długie, że da się to zrobić, a wówczas siedzą pewnie w gniazdach.
Co do montażu, to oryginalnie manetka trzyma się na dwóch śrubach - o ile ten otwór bliżej samej manetki pasuje, to plastikowe ramię z drugim otworem już przeszkadza - w moim przypadku zostało ono ucięte i spiłowane. Manetka trzyma się na 1 śrubie i trzyma się mocno, znajduje się we właściwym miejscu pod przełącznikiem kierunkowskazów. Żeby zamontować dolną osłonę kolumny kierownicy trzeba również wyciąć odpowiedni otwór i żeby wszystko dobrze wyglądało trzeba również spiłować tworzywo na manetce od tej strony, gdzie dolna osłona kolumny kierownicy ją zakrywa. Wygląda to dobrze. Działa jeszcze lepiej.
Oczywiście nie ma żadnej kontrolki i informacji że tempomat działa, ale wystarczy podczas jazdy to sprawdzić.
Zatem na swoim przykładzie potwierdzam, iż manetka od alfy 147 działa w modelu 2.0LX z roku 2000.
Jako nowy na forum (przywitałem się z krótkim opisem zakupu w odpowiednim dziale) pragnę podzielić się swoim doświadczeniem z tempomatem.
Posiadam model 2.0LX 154KM ,rocznik 2000. Po ostrożnym rozebraniu dolnej kolumny kierownicy, dostrzegłem wtyczkę tempomatu zawiniętą w piankę. Na allegro zakupiłem cały przełącznik zespolony od alfy 147, w którym była dźwignia tempomatu. Po przeczytaniu całego wątku, postanowiłem pomierzyć miernikiem napięcia na wtyczce i na dźwigni tempomatu. Zapoznałem się również ze schematem, który jest na stronie 12 tego wątku. Pokrótce mogę powiedzieć, że łącząc zgodnie z tym schematem tempomat działa! Teraz kwestie kosmetyczne - manetka od alfy 147 formalnie nie pasuje, bo ma nieco inny kształt, ale elektrycznie działa poprawnie. Aby całość wyglądała rozsądnie trzeba było w manetce rozwalić kostkę - kształt inny i niepasujący do kostki w aucie. Piny jednak można luzem wpiąć bezpośrednio do kostki w aucie, warto je lekko skręcić w "smigło" - są na tyle długie, że da się to zrobić, a wówczas siedzą pewnie w gniazdach.
Co do montażu, to oryginalnie manetka trzyma się na dwóch śrubach - o ile ten otwór bliżej samej manetki pasuje, to plastikowe ramię z drugim otworem już przeszkadza - w moim przypadku zostało ono ucięte i spiłowane. Manetka trzyma się na 1 śrubie i trzyma się mocno, znajduje się we właściwym miejscu pod przełącznikiem kierunkowskazów. Żeby zamontować dolną osłonę kolumny kierownicy trzeba również wyciąć odpowiedni otwór i żeby wszystko dobrze wyglądało trzeba również spiłować tworzywo na manetce od tej strony, gdzie dolna osłona kolumny kierownicy ją zakrywa. Wygląda to dobrze. Działa jeszcze lepiej.
Oczywiście nie ma żadnej kontrolki i informacji że tempomat działa, ale wystarczy podczas jazdy to sprawdzić.
Zatem na swoim przykładzie potwierdzam, iż manetka od alfy 147 działa w modelu 2.0LX z roku 2000.
Lybra 2.0LX Kombi 154KM 2000r