Kappa - łącznik stabilizatora

Awatar użytkownika
Żółtek87
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 158
Rejestracja: 04 sty 2011, 15:39
Imię: Jarek
Lokalizacja: Bujały k/Sokołowa Podlaskiego

Re: Kappa - łączniki stabilizatora - nowa dyskusja

Post autor: Żółtek87 » 05 lut 2013, 18:54

Dzisiaj moja Kappa pojechała na wycięcie katalizatora bo już kończy żywot. Przy okazji wyszło że łączniki zaczynają stukać i trzeba wymienić. Po zdemontowaniu starych wychodzi że u mnie drążek ma 14mm?! Czy zatem zastosować te od ducato?
Nissan Almera N15 1.6 16V '99r.-był
Lancia Kappa 2.0 20V '00r.-była
Opel Astra G 1.6 16V '05r.-był
Ford Focus mkII 2.0 tdci '06r.-był
Ford Transit 2.0 tddi '06r.-był
Renault Trafic 2.0 dci '07r.-jest
Mercedes W124 E300DT "94r.-jest

Cyklinowanie i układanie parkietów oraz deski podłogowej 512122146.

misza007
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 109
Rejestracja: 23 kwie 2011, 22:19
Imię: Michał
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Kappa - łączniki stabilizatora - nowa dyskusja

Post autor: misza007 » 05 lut 2013, 19:40

Części składowe pochodzą z Fiata ulysse i citroena AX ,
Tuleja łącznika rozwiercona na 13.5mm i wstawiona tulejka pasowana z wymiarem 12h7 w środku .

Jeśli chodzi o zrywanie to raczej mu to nie grozi ,większe prawdopodobieństwo byłoby złamania na gwincie ale z racji tego że jest przegub , taka opcja odpada
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców:)

Polej
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2432
Rejestracja: 09 lut 2010, 16:45
Imię: Marcin
Lokalizacja: podkarpacie

Re: Kappa - łączniki stabilizatora - nowa dyskusja

Post autor: Polej » 05 lut 2013, 20:13

misza007 pisze:Części składowe pochodzą z Fiata ulysse i citroena AX ,
Tuleja łącznika rozwiercona na 13.5mm i wstawiona tulejka pasowana z wymiarem 12h7 w środku .

Jeśli chodzi o zrywanie to raczej mu to nie grozi ,większe prawdopodobieństwo byłoby złamania na gwincie ale z racji tego że jest przegub , taka opcja odpada
Właśnie o część gwintowaną mi chodziło. Oby to działało, jak najdłużej : ok2 :
Lancia Kappa 2.0 20V
Saab 9-5 2.8 Turbo6 XWD

Awatar użytkownika
KrissEB
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 753
Rejestracja: 01 kwie 2012, 0:55
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Kraków, Bełchatów

Re: Kappa - łączniki stabilizatora - nowa dyskusja

Post autor: KrissEB » 05 lut 2013, 22:30

Poprzednie łączniki w mojej Kappie wg poprzedniego właściciela były połączeniem części drążka z Laguny I (przegub mocowany do wahacza) i jakieś ucho o średnicy tulejki pasującej do stabilizatora.

Obecnie od 15 tys km u mnie siedzą za radą chłopaków EL Team łączniki z Tipo - TRW 25zł/szt.
Były: Skoda Favorit 1.3 92'
         Skoda Felicja 1.3 95'
         Lancia Kappa 2.0t 16v 96'
         Lancia Y10 1,1 Avenue 92'
         Lancia Y 1,2 - 60 KM 98'
Są:
  Lancia Beta H.P.Executive 2.0 IE 82'- w trakcie remontu
  Lancia Zeta 2.0 Turbo - 147 KM 95'

fotisk
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 617
Rejestracja: 14 paź 2009, 23:25
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa - łączniki stabilizatora - nowa dyskusja

Post autor: fotisk » 06 lut 2013, 23:52

Kiedyś ktoś pokazywał patent z łącznikiem z toyoty camry i takich dorobionych uchwytów, ktoś ten pomysł zmodyfikował na jeden uchwyt i dwuprzegubowy łącznik m mondeo MK2 kombi i ja osobiście będę ten patent montował u siebie jak się zrobi ciepło...
Pozdrawiam

Fotisk
Kappa 2.0 Łódź

Zapraszam do mojego sklepu http://www.nielsen.sklep.pl - dla forumowiczów 10% rabat...

Awatar użytkownika
Michor
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2386
Rejestracja: 05 lut 2012, 10:17
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kappa - łączniki stabilizatora - nowa dyskusja

Post autor: Michor » 07 lut 2013, 8:43

Panowie...
To ja wam teraz zamieszam ok? ;)


Wiecie że sanki w kapiszonie = sanki w Alfie 166?
Wiecie że dolne wahacze z alfy w efekcie są tak samo mocowane jak w kapiszonie? :)

Obrazek

Niech ktoś pomyśli - bo baza moim zdaniem dobra do kombinowania.
Wtedy tylko uchwyty dorobić do łączników na wahaczu lub kolumnie (jak w alfie) i dobrać jakieś łączniki na długość i pozamiatane na zawsze:P


i tak żeby dolać do końca tematu... wiecie że magiel z alfy będzie pasował do kapiszona? :)

Stabilizator z alfy....
BMW E39 Touring - 4,4 V8

misza007
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 109
Rejestracja: 23 kwie 2011, 22:19
Imię: Michał
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Kappa - łączniki stabilizatora - nowa dyskusja

Post autor: misza007 » 07 lut 2013, 10:19

Jeśli wymiarowo jest bardzo podobny wystarczy dorobić szpilkę z gwintem.

Z jednej strony 12.2mm z podtoczeniem aby nie wypadła przez otwór , a z drugiej gwint i nakrętka



Druga opcja to łączniki od laguny,safrane-a , wystarczy tylko skrócić
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców:)

Awatar użytkownika
Michor
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2386
Rejestracja: 05 lut 2012, 10:17
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kappa - łączniki stabilizatora - nowa dyskusja

Post autor: Michor » 07 lut 2013, 11:51

Dokładnie o tym myślałem.
Do vagów robią tego w różnych różnistych rozmiarach bo gleby, airridy itp itd - pewnie coś by się dobrało na długość.

Dokładnie o takim "oczku" myślałem - wkręconym w wahacz w fabryczne miejsce - lub też jeżeli będzie taka "konieczność" razem z jedną śrub mocujących kolumnę do zwrotnicy (tak to w alfie jest zrobione)
BMW E39 Touring - 4,4 V8

misza007
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 109
Rejestracja: 23 kwie 2011, 22:19
Imię: Michał
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Kappa - łączniki stabilizatora - nowa dyskusja

Post autor: misza007 » 07 lut 2013, 12:48

Jeśli byś potrzebował pomocy odezwij się na prw. Myślę że coś da się wymyślić
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców:)

Awatar użytkownika
Marcin_D
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3240
Rejestracja: 21 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom woj. mazowieckie

Re: Kappa - łączniki stabilizatora - nowa dyskusja

Post autor: Marcin_D » 07 lut 2013, 14:22

Tak, tak

twórzcie składaki z Lagun, AX, Mondeo itp. a potem się dziwcię że wam zawieszenie stuka/skrzypi itp.

Łącznik oryginalny ma przegub, który jest tam tak potrzebny jak diabeł w Częstochowie - wynik rozmowy z profesorem (20 lat doświadczenia) z Politechniki z wydziału mechanicznego (zajmuje się konkretnie mechaniką samochodową i opracowywaniem zawieszeń) robią testy zawieszeń dla firm samochodowych, drugą taką opinię mam od właściciela z zakładu mechanicznego od zawieszeń (robią to od lat 60 - najpier ojciec, potem syn) który zjadł na takich zabawach zęby.

W swojej założyłem łączniki w 2007 (od tego co pamiętam chyba Ulysse firmy Teknorot - chyba tak się nazywali - jakaś tureczczyzna podobno) - do tej pory nic nie stukało z ich strony (teraz nie wiem bo poszła na części). Pasowane były tak ciasno że były dobijane na drążek młotkiem (pouprzednim wyczyszczeniu drążka papierem ściernym do połysku).


Przegub na tym łączniku jest po to żeby miał większy ruch - co powoduje wychylanie się nadwozia w zakręcie (auto bardziej się pochyla na boki) - po zamianie na sztywny łącznik mialem wrażenie większej stabilności przy wyższej prędkości w zakręcie.

Teraz wszyscy robią tak zawieszenia żeby się samochody jak najmniej wychylały bo tak jest bezpieczniej - podobno.

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa - łączniki stabilizatora - nowa dyskusja

Post autor: Borek » 07 lut 2013, 15:16

Czy jest bezpieczniej to zależy od zawieszenia. Ważne jest utrzymanie maksymalnej powierzchni styku opony z podłożem, a ta zależy od pochylenia koła - im bardziej pionowo tym lepiej.
Jedne zawieszenia starają się utrzymać stałe pochylenie koła względem karoserii (wielowahacz), a inne względem podłoża (MacPherson). Wielowahacz trzeba usztywniać bo wtedy faktycznie jest bezpieczniej, jakby się karoseria przechylała to koła będą miały mniejszy styk z nawierzchnią. Być może stąd przekonanie, że "najlepsze jest sztywne zawieszenie" bez rozróżnienia jego typu. A potem wychodzi taki Civic VIII gen Type-R, który świetnie pokonuje zakręty i na byle kamyczku wybija kierowcy zęby. :D
Drop a gear and disappear!

Awatar użytkownika
Michor
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2386
Rejestracja: 05 lut 2012, 10:17
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kappa - łączniki stabilizatora - nowa dyskusja

Post autor: Michor » 07 lut 2013, 15:17

Cała teoria dynamicznego transferu masy...

Teraz tak wszyscy robią - bo jest bezpieczniej - bo łącznik pomiędzy pedałami a kierownicą sie mniej boi wtedy :P No i moda na "twarde" samochody...
Laguna/R19 - stare renaulty z którymi miałem styczność, kładły się jak skaranie boskie podpierając się lusterkami - ale wszystko kleiło jak trzeba:) - tylko trzeba się było strachu wyzbyć jak się samochód kładł w zakręt...

W każdym razie- stabilizator z alfy raz że może być grubszy = sztywniejszy (co nie do końca oznacza że lepszy - uprzedzam)
dwa - że ma dziury i mocowanie łącznika może się odbyć poprzez przykręcenie - a nie nabijanie na puszkę, klej cokolwiek.
Wole jak coś jest przykręcone niż sklejone:P
BMW E39 Touring - 4,4 V8

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa - łączniki stabilizatora - nowa dyskusja

Post autor: Borek » 07 lut 2013, 15:33

Michor pisze:Wole jak coś jest przykręcone niż sklejone:P
Nie podchodź do połowy Lotusów. :D
Drop a gear and disappear!

fotisk
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 617
Rejestracja: 14 paź 2009, 23:25
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa - łączniki stabilizatora - nowa dyskusja

Post autor: fotisk » 07 lut 2013, 21:24

Marcinie_D, właśnie od mondeo MK2 (kombi) jest łącznik dwuprzegubowy i dlatego, wg mnie nadaje się do kombinacji...
Pozdrawiam

Fotisk
Kappa 2.0 Łódź

Zapraszam do mojego sklepu http://www.nielsen.sklep.pl - dla forumowiczów 10% rabat...

intuos
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 304
Rejestracja: 06 sie 2010, 10:58
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kappa - łączniki stabilizatora - nowa dyskusja

Post autor: intuos » 08 lut 2013, 7:48

Razem z kolegą Argentą udało się nam zastosować w kappie nowy rodzaj taniego łącznika.
Zamiana jest bez inwazyjna, prosta i szybka. Średnica trzpienia końcówki - czy to będzie 12,5,12,czy 11mm nie ma znaczenia.
Na razie jest to w fazie testów i dopiero w lato- to jest kwiecień-maj jeżeli przejeździ chociaż 6miesięcy, czytaj pół roku to rozwiązanie zostanie opublikowanie. Końcówka kosztuje około 25zł-30zł i jeżeli baczyć na to że jest tak tania i w miarę prosta w wymianie-prostsza niż oryginalna czy na zamiennikach ducato itp.- zapomnimy o oryginalnym rozwiązaniu i to nawet jeżeli trzeba by ją wymienić 2x w roku.

Obecnie nie jestem upoważniony do dalszych rozmów ze względu na to że testujemy ten element. Życzcie nam szczęścia :) bo może problem tego łącznika uda się rozwiązać.

Ps.
Nie jest to łącznik typu fiat tempra,ducato itp.
k Coupe 20vt
Thesis 20vt

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i hamulce”