Delta II 1.8 VVT - jakie paliwo?
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 14
- Rejestracja: 27 wrz 2012, 20:32
- Imię: Lukasz
- Lokalizacja: Wieluń
Delta II 1.8 VVT - jakie paliwo?
Witam! Może mi ktoś podpowiedzieć czy dobrze jest tankować benzynę 98 do silnika 1.8 Vvt 130 KM? Zauważyłem, że samochód lepiej sie sprawuje ale nie wiem czy czasem nie jest to szkodliwe dla silnika. (Kąt wyprzedzenia zapłonu itd.?)
Re: Delta II 1.8 Vvt-Jakie paliwo?
Raczej autosugestia, ale 98 na pewno nie zaszkodzi
Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 14
- Rejestracja: 27 wrz 2012, 20:32
- Imię: Lukasz
- Lokalizacja: Wieluń
Re: Delta II 1.8 Vvt-Jakie paliwo?
Dzięki:)vanisch pisze:Raczej autosugestia, 98 na pewno nie zaszkodzi
Re: Delta II 1.8 Vvt-Jakie paliwo?
Ja też kilka razy wlałem 98. Żadnej różnicy. Dopiero V-Power Racing daje dużą różnicę - spaliny pachną zdecydowanie przyjemniej . No i portfel robi się zdecydowanie chudszy .
Notowania na dzisiaj w W-wie:
Pb 95 - 5,39 PLN Luk-Oil, Neste
Pb 98 - 5,50 PLN Luk-Oil, Neste
V-Power Racing Sheel - 6,02 PLN
Komputer sam dostosuje parametry spalania do jakości paliwa (oczywiście w granicach rozsądku). Podstawowa zasada: tankować na markowych stacjach
Pozdrawiam
Notowania na dzisiaj w W-wie:
Pb 95 - 5,39 PLN Luk-Oil, Neste
Pb 98 - 5,50 PLN Luk-Oil, Neste
V-Power Racing Sheel - 6,02 PLN
Komputer sam dostosuje parametry spalania do jakości paliwa (oczywiście w granicach rozsądku). Podstawowa zasada: tankować na markowych stacjach
Pozdrawiam
Lancia Kappa 3.0 V6 LX 97' (bordofiolet)
II Vice Miss X Jubileuszowego Zlotu w Sypniewie 2013
Niestety już była, auuu
Teraz szukam Thesis 3.0 v6
II Vice Miss X Jubileuszowego Zlotu w Sypniewie 2013
Niestety już była, auuu
Teraz szukam Thesis 3.0 v6
Odp: Delta II 1.8 Vvt-Jakie paliwo?
Raczej komputer sam się ratuje gdy paliwo jest gorsze. Na pewno nie przechodzi na bardziej agresywne mapy po zalaniu 98...mawi pisze:Ja też kilka razy wlałem 98. Żadnej różnicy. Dopiero V-Power Racing daje dużą różnicę - spaliny pachną zdecydowanie przyjemniej . No i portfel robi się zdecydowanie chudszy .
Notowania na dzisiaj w W-wie:
Pb 95 - 5,39 PLN Luk-Oil, Neste
Pb 98 - 5,50 PLN Luk-Oil, Neste
V-Power Racing Sheel - 6,02 PLN
Komputer sam dostosuje parametry spalania do jakości paliwa (oczywiście w granicach rozsądku). Podstawowa zasada: tankować na markowych stacjach
Pozdrawiam
"... I guess it's just the way I'm wired."
Re: Delta II 1.8 Vvt-Jakie paliwo?
Niestety masz rację. Tak jak napisałem efektem jest tylko zdecydowanie bardziej aromatyczny zapach spalin po zalaniu lepszego paliwa, szczególnie V-Power
Lancia Kappa 3.0 V6 LX 97' (bordofiolet)
II Vice Miss X Jubileuszowego Zlotu w Sypniewie 2013
Niestety już była, auuu
Teraz szukam Thesis 3.0 v6
II Vice Miss X Jubileuszowego Zlotu w Sypniewie 2013
Niestety już była, auuu
Teraz szukam Thesis 3.0 v6
Re: Delta II 1.8 Vvt-Jakie paliwo?
....co do Pb98 i VP Racing (min.99 oktanów) to na pewno silnikom nie zaszkodzi a jeśli komputer potrafi zmapować kąt wyprzedzenia zapłonu i wtrysku to może to przynieść dodatkowe obiektywne zdynamizowanie pracy silnika. Odrębna sprawa to "wyposażenie komputera" w czujnik/czujniki spalania stukowego, które powoduje, że w przypadku ostrej jazdy komputer może opóźniać zapłon i wtrysk co dynamiki na pewno nie przysporzy.
Inną rzeczą jest stosowanie paliw z poziomu premium ale to przy innej okazji.
odpowiadając na pytanie:
silnik 1,8 = 130 kM = Pb95!
Inną rzeczą jest stosowanie paliw z poziomu premium ale to przy innej okazji.
odpowiadając na pytanie:
silnik 1,8 = 130 kM = Pb95!
Re: Delta II 1.8 Vvt-Jakie paliwo?
Hm... na Pb98 jeździ moja Lybra i Mondek II mojej panny. Szaleństwa przybytku mocy nie ma ale "organoleptycznie", oba silniki ciut inaczej (kultura) pracują. No i samo paliwo jest trochę inne - rzekomo lepsze (bo to niby premium czy też "szlachetniejsze"), mniej podatne na chrzczenie (bo mniej go jednak schodzi...).
Re: Delta II 1.8 Vvt-Jakie paliwo?
Czyli nie powinno się lać 98 w przypadku tego silnikaadamM20 pisze:....co do Pb98 i VP Racing (min.99 oktanów) to na pewno silnikom nie zaszkodzi a jeśli komputer potrafi zmapować kąt wyprzedzenia zapłonu i wtrysku to może to przynieść dodatkowe obiektywne zdynamizowanie pracy silnika. Odrębna sprawa to "wyposażenie komputera" w czujnik/czujniki spalania stukowego, które powoduje, że w przypadku ostrej jazdy komputer może opóźniać zapłon i wtrysk co dynamiki na pewno nie przysporzy.
Inną rzeczą jest stosowanie paliw z poziomu premium ale to przy innej okazji.
odpowiadając na pytanie:
silnik 1,8 = 130 kM = Pb95!
Pozdrawiam markiz
Lancia Lybra sedan 2.4jtd
Lancia Delta III 2.0 MJet
La pi? bella ? la Lancia
Lancia Lybra sedan 2.4jtd
Lancia Delta III 2.0 MJet
La pi? bella ? la Lancia
Re: Delta II 1.8 VVT - jakie paliwo?
Czemu nie powinno? Można, nie pomoże i nie zaszkodzi.
Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting
Re: Delta II 1.8 VVT - jakie paliwo?
AdamM20 napisał :silnik 1,8 = 130 kM = Pb95!vanisch pisze:Czemu nie powinno? Można, nie pomoże i nie zaszkodzi.
Jak jest z komputerem w tym silniku Dostosowuje się do oktanów.Chodzi mi o skutki uboczne.Tak jak syn ( wolny1) napisał :
,,Kąt wyprzedzenia zapłonu itd."
Pozdrawiam markiz
Lancia Lybra sedan 2.4jtd
Lancia Delta III 2.0 MJet
La pi? bella ? la Lancia
Lancia Lybra sedan 2.4jtd
Lancia Delta III 2.0 MJet
La pi? bella ? la Lancia
Re: Delta II 1.8 VVT - jakie paliwo?
Do 1.6 ie czasem zalewałem 98 i nie było żadnych problemów, do 2.0 16v zalewałem 98 i nie było problemów to czemu w nowszym 1,8 16v by były?
Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting
Odp: Delta II 1.8 VVT - jakie paliwo?
Na pewno mu to nie zaszkodzi. Po prostu nic to nie da.markiz pisze:AdamM20 napisał :silnik 1,8 = 130 kM = Pb95!vanisch pisze:Czemu nie powinno? Można, nie pomoże i nie zaszkodzi.
Jak jest z komputerem w tym silniku Dostosowuje się do oktanów.Chodzi mi o skutki uboczne.Tak jak syn ( wolny1) napisał :
,,Kąt wyprzedzenia zapłonu itd."
"... I guess it's just the way I'm wired."
Re: Delta II 1.8 VVT - jakie paliwo?
...oczywiście nigdy nie zaszkodzi żadnemu silnikowi benzyna o wyższej liczbie oktanowej czy ON o wyższej liczbie cetanowej czy też wyższemu wskaźnikowi cetanowemu. Problem tylko w tym, że bez czujnika stukowego wlanie paliwa o wyższej liczbie oktanowej czy też cetanowej nie przyniesie żadnego dodatkowego efektu i to jeszcze przy założeniu, że komputer może "mapować" wtrysk i zapłon.
W normalnych warunkach wystarczająca byłaby liczba oktanowa na poziomie 91 oktanów to znaczy dla tradycyjnego silnika "niewysilonego" w którym z 1,4 dm3 nie uzyskuje się 140 i więcej koni jest to zupełnie wystarczający parametr. Subiektywne odczucia, że na Pb98 lub pb99 VP samochód zachowuje się lepiej są jednocześnie odczuciami obiektywnymi nawet bez "mapowania" silnika przez komputer ale to wpływ różnych czynników w tym jednego istotnego jakim są zawarte w paliwach biokomponenty. Do Pb95 (100% wolumenu zprzedawanego na stacjach) dodaje się 5% alkoholu (99-% odwodniony spirytus), który nieznacznie podnosi liczbę oktanową ale niestety ma wadę w postaci niższej wartości opałowej co (obiektywnie) wpływa na dynamikę silnika i jednostkowe zużycie paliwa. W przypadku Pb98 i Pb99 producenci często nie dodają C2H5OH w ogóle albo niewielkie jego ilości a obowiązek realizacji ustawy o biokomponentach w przypadku tych benzyn realizują poprzez dodanie do 15% eterów co akurat poprawia parametry eksploatacyjne.
Jedno jest jescze bezsporne, że lepszy benzyny + premiumy nie były i nie będą narażone na oszustwa i to z wielu powodów, w każdym bądź razie nie znajdzie sie w nich rozpuszczalników czy innych świństw pogarszających jakość.
W przypadku oleju napędowego sytuacja jest podobna choć nieco bardziej skomplikowana.
Wracając do benzyn to absolutnie w 95% eksploatowanych silnikach Pb95 jest benzyną w zupełności wystarczająca a jeśli ktoś lubi dynamiczną jazdę lub też podświadomie nie nawidzi biokomponentów lub też producent zleca min. Pb98 to niech tankuje i grzechu nie popełni.
W normalnych warunkach wystarczająca byłaby liczba oktanowa na poziomie 91 oktanów to znaczy dla tradycyjnego silnika "niewysilonego" w którym z 1,4 dm3 nie uzyskuje się 140 i więcej koni jest to zupełnie wystarczający parametr. Subiektywne odczucia, że na Pb98 lub pb99 VP samochód zachowuje się lepiej są jednocześnie odczuciami obiektywnymi nawet bez "mapowania" silnika przez komputer ale to wpływ różnych czynników w tym jednego istotnego jakim są zawarte w paliwach biokomponenty. Do Pb95 (100% wolumenu zprzedawanego na stacjach) dodaje się 5% alkoholu (99-% odwodniony spirytus), który nieznacznie podnosi liczbę oktanową ale niestety ma wadę w postaci niższej wartości opałowej co (obiektywnie) wpływa na dynamikę silnika i jednostkowe zużycie paliwa. W przypadku Pb98 i Pb99 producenci często nie dodają C2H5OH w ogóle albo niewielkie jego ilości a obowiązek realizacji ustawy o biokomponentach w przypadku tych benzyn realizują poprzez dodanie do 15% eterów co akurat poprawia parametry eksploatacyjne.
Jedno jest jescze bezsporne, że lepszy benzyny + premiumy nie były i nie będą narażone na oszustwa i to z wielu powodów, w każdym bądź razie nie znajdzie sie w nich rozpuszczalników czy innych świństw pogarszających jakość.
W przypadku oleju napędowego sytuacja jest podobna choć nieco bardziej skomplikowana.
Wracając do benzyn to absolutnie w 95% eksploatowanych silnikach Pb95 jest benzyną w zupełności wystarczająca a jeśli ktoś lubi dynamiczną jazdę lub też podświadomie nie nawidzi biokomponentów lub też producent zleca min. Pb98 to niech tankuje i grzechu nie popełni.
Re: Delta II 1.8 VVT - jakie paliwo?
I tu właśnie jest pogrzebany. Osobiście nie znam żadnego seryjnego silnika, który potrafi wykorzystać wyższą liczbę oktanową. Te które maj czujnik tuku maj go przeważnie po to żeby ratować się pryz paliwie gorszej jakości.adamM20 pisze:...oczywiście nigdy nie zaszkodzi żadnemu silnikowi benzyna o wyższej liczbie oktanowej czy ON o wyższej liczbie cetanowej czy też wyższemu wskaźnikowi cetanowemu. Problem tylko w tym, że bez czujnika stukowego wlanie paliwa o wyższej liczbie oktanowej czy też cetanowej nie przyniesie żadnego dodatkowego efektu i to jeszcze przy założeniu, że komputer może "mapować" wtrysk i zapłon.