Dedra Integrale - coś warczy w silniku
- kubolx
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 36
- Rejestracja: 25 cze 2006, 0:00
- Lokalizacja: Warszawa
Dedra Integrale - coś warczy w silniku
Witam szanownych Ekspertów !!! Mam problem. W mojej Lancii Dedrze Integrale coś warczy w silniku. Zaczyna przy okolo 3 tys. obr. Wydaje mi się że odgłosy dochodzą z okolic głowicy. Niedawno ruszałem rozrząd, wydaje mi się, że jest dobrze ustawiony, ale to właśnie od tamtej pory zaczal sie ten problem. Możliwe, że pasek jest przesunięty o 1 ząb? POmocy
Krwistoczerwona Dedra Integrale
POWERED BY ELPIDŻI
w sekwencji na szczescie
Kappa 2.4 benzyna + LPG sekwencja
Ypsilon 1.2 16V
POWERED BY ELPIDŻI
w sekwencji na szczescie
Kappa 2.4 benzyna + LPG sekwencja
Ypsilon 1.2 16V
- mario09
- Klubowicz
- Posty: 947
- Rejestracja: 12 lut 2005, 0:00
- Lokalizacja: Radom - Wierzbica woj. mazowieckie
Re: Coś warczy w silniku :/
Mozliwe."kubolx" pisze:...Możliwe, że pasek jest przesunięty o 1 ząb?
Lancia Thema III 2.0 i.e.+gaz II gen. (zestaw Lovato LovU2)
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS
Re: Coś warczy w silniku :/
Nie dowiesz się tego dopóki nie sprawdzisz . A żeby sprawdzić - musisz zdjąć koło pasowe alternatora , bo dopiero pod nim będzie widoczny znak do ustawiania rozrządu . Dalej jest prosto - kręcąc wałem ustawiasz znaki na górnych kołach - dokładnie na "ostrzu " trójkącików wytłoczonych w blasze obudowy rozrządu , a znacznik na dolnym kole - na nadlew na bloku silnika . Jeżeli się nie pokrywają - trzeba popuścić napinacz paska i ustawić ."kubolx" pisze:Witam szanownych Ekspertów !!! Mam problem. W mojej Lancii Dedrze Integrale coś warczy w silniku. Zaczyna przy okolo 3 tys. obr. Wydaje mi się że odgłosy dochodzą z okolic głowicy. Niedawno ruszałem rozrząd, wydaje mi się, że jest dobrze ustawiony, ale to właśnie od tamtej pory zaczal sie ten problem. Możliwe, że pasek jest przesunięty o 1 ząb? POmocy
Jeżeli słyszysz warkot w silniku - to mogą być odgłosy tłoków spotykających się z zaworami . Grozi to albo wybiciem dziur w denku tłoków , albo pokrzywieniem zaworów . Na pewno też nie wychodzi na zdrowie panewkom i sworzniom tłokowym . Zdecydowanie nie odpalaj nawet silnika do usunięcia usterki !
Jeszcze jedno - zdejmując koło pasowe alternatora - zaznacz jego położenie , bo pomimo tego , że śruby mocujące je do podstawy są asymetrycznie rozmieszczone , można się pomylić i przykręcić je w innym położeniu ( mnie się udało ) . W związku z tym , że na tym kole pasowym są wypustki , które zlicza czujnik położenia wału korbowego - złożenie koła w innej pozycji spowoduje przestawienie zapłonu o 90 , 180 albo o 270' , a tym samym uniemożliwi pracę silnika !
Kiedyś: 3 Zastavy 1100; 4xFiat Ritmo (65, 85, 90, 100); Fiat 126; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo 1,1; Tempra SW 4x4; Brava 1,6 16V; Dedra SW 2,0 16V , Dedra SW 1,8 8V; Delta 1,6 16V, Lancia Y 1,4; Alfa 156 2,0 JTS
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4
- mario09
- Klubowicz
- Posty: 947
- Rejestracja: 12 lut 2005, 0:00
- Lokalizacja: Radom - Wierzbica woj. mazowieckie
Re: Coś warczy w silniku :/
yyy"schab" pisze:...Jeszcze jedno - zdejmując koło pasowe alternatora - zaznacz jego położenie , bo pomimo tego , że śruby mocujące je do podstawy są asymetrycznie rozmieszczone , można się pomylić i przykręcić je w innym położeniu ( mnie się udało ) . W związku z tym , że na tym kole pasowym są wypustki , które zlicza czujnik położenia wału korbowego - złożenie koła w innej pozycji spowoduje przestawienie zapłonu o 90 , 180 albo o 270' , a tym samym uniemożliwi pracę silnika !
Cos niedokladnie. Chyba chodzi o kolo pasowe napedzajace (przy okazji) paskiem wielorowkowym alternator. Zreszta, tego kola wcale nie trzeba zdejmowac bo oznaczenie jest na plastikowej obudowie rozrzadu i musi sie ono pokrywac z oznaczeniem na tymze kole, natomiast trzeba zdjac prawe kolo i nadkole aby to sprawdzic.
Lancia Thema III 2.0 i.e.+gaz II gen. (zestaw Lovato LovU2)
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS
Re: Coś warczy w silniku :/
Otóż znaki na kole napędzającym alternator nie pokrywają się ze znakami , które są pod kółkiem ! Poza tym , jeżeli okazałoby się , że pasek jest przesunięty o jeden ząbek - jak widzisz popuszczanie napinacza paska rozrządu , przesuwanie paska i ponowne napięcie go - bez zdejmowania obudowy rozrządu ? A przy zdjętej obudowie jak w takim razie ustawić znaki na dole , jeśli koło pasowe zasłania nadlew na bloku ?"mario09" pisze:Cos niedokladnie. Chyba chodzi o kolo pasowe napedzajace (przy okazji) paskiem wielorowkowym alternator. Zreszta, tego kola wcale nie trzeba zdejmowac bo oznaczenie jest na plastikowej obudowie rozrzadu i musi sie ono pokrywac z oznaczeniem na tymze kole, natomiast trzeba zdjac prawe kolo i nadkole aby to sprawdzic.
Kiedyś: 3 Zastavy 1100; 4xFiat Ritmo (65, 85, 90, 100); Fiat 126; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo 1,1; Tempra SW 4x4; Brava 1,6 16V; Dedra SW 2,0 16V , Dedra SW 1,8 8V; Delta 1,6 16V, Lancia Y 1,4; Alfa 156 2,0 JTS
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4
- mario09
- Klubowicz
- Posty: 947
- Rejestracja: 12 lut 2005, 0:00
- Lokalizacja: Radom - Wierzbica woj. mazowieckie
Dedra Integrale - coś warczy w silniku
To kolko nazywa sie "fachowo" kolo foniczne - smieszna nazwa, dosc niedawno sie o tym dowiedzialem
W 2,0 (zarowno 8v jak i 16v) do samego sprawdzenia zupelnie wystarczy to co napisalem wczesniej. Oczywiscie, ze znaki na kole napedzajacym alternator nie pokrywaja sie bo i nie moga sie pokrywac. Oznaczenie na plastikowej obudowie rozrzadu musi sie pokryc ze znakiem na tym kole. Jest to wlasnie po to aby skontrolowac rozrzad i zaplon m.in. stroboskopem. Do regulacji oczywiscie trzeba demontowac obudowe, a w pierwszej kolejowci zdemontowac pasek napedzajacy alternator, jednak aby sprawdzic poprawnosc montarzu rozrzadu nie widze takiej koniecznosci.
W 2,0 (zarowno 8v jak i 16v) do samego sprawdzenia zupelnie wystarczy to co napisalem wczesniej. Oczywiscie, ze znaki na kole napedzajacym alternator nie pokrywaja sie bo i nie moga sie pokrywac. Oznaczenie na plastikowej obudowie rozrzadu musi sie pokryc ze znakiem na tym kole. Jest to wlasnie po to aby skontrolowac rozrzad i zaplon m.in. stroboskopem. Do regulacji oczywiscie trzeba demontowac obudowe, a w pierwszej kolejowci zdemontowac pasek napedzajacy alternator, jednak aby sprawdzic poprawnosc montarzu rozrzadu nie widze takiej koniecznosci.
Lancia Thema III 2.0 i.e.+gaz II gen. (zestaw Lovato LovU2)
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS
- kubolx
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 36
- Rejestracja: 25 cze 2006, 0:00
- Lokalizacja: Warszawa
Dedra Integrale - coś warczy w silniku
Czyli jeszcze raz. Na kole pasowym sa znaki i musza sie pokrywac z tymi na plastikowej obudowie w momencie kiedy kola rozrzadu sa w pozycji "na dziurkach". Druga metoda to ustawienie znaku na kole na wale zgodnie z nadlewem na bloku. Ale teraz pytanie ktory to nadlew. Na ktorej mniej wiecej sie on znajduje? Dziekuje za pomoc
Krwistoczerwona Dedra Integrale
POWERED BY ELPIDŻI
w sekwencji na szczescie
Kappa 2.4 benzyna + LPG sekwencja
Ypsilon 1.2 16V
POWERED BY ELPIDŻI
w sekwencji na szczescie
Kappa 2.4 benzyna + LPG sekwencja
Ypsilon 1.2 16V
- mario09
- Klubowicz
- Posty: 947
- Rejestracja: 12 lut 2005, 0:00
- Lokalizacja: Radom - Wierzbica woj. mazowieckie
Dedra Integrale - coś warczy w silniku
Jeden znak."kubolx" pisze:...Na kole pasowym sa znaki i musza sie pokrywac z tymi na plastikowej obudowie w momencie kiedy kola rozrzadu sa w pozycji "na dziurkach"...
Poczytaj ten watek moze cos sie rozjasni.
Lancia Thema III 2.0 i.e.+gaz II gen. (zestaw Lovato LovU2)
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS
Dedra Integrale - coś warczy w silniku
A moze czujnik polozenia walu do wymiany ? Obadaj to odlaczajac/zalaczajac tegeska na swiece i jak nie slyszysz zadnego efektu na 1 cyl tzn ,ze to to . Silnik przy tej usterce pracuje niezbyt rowno i wogole bue
- kubolx
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 36
- Rejestracja: 25 cze 2006, 0:00
- Lokalizacja: Warszawa
Dedra Integrale - coś warczy w silniku
Warczało, warczało i się nawarczało Prawdopodobnie przytarła się panewka. Dojechałem do skrzyżowania zabujało obrotami, silnik zgasł a rozrusznik nie miał siły przekręcić. Paski całe, wszystko wygląda na dobre. Przepchnąłem samochód kawałek na piątym biegu, silnik się przekręcił i zapaliłem z rozrusznika. Pracuje równo na wolnych obrotach, na wyższych zaczynają się stuki, tak około 3 tys i jak dla mnie to panewka. Szanowni Eksperci czy trudno jest się dostać do panewek? Jakie są ich ceny, rozmiary itp. ???
Kolejny problem to ciągły wyciek oleju w okolicach Turbo. Nie wiem skąd sie ten olej tam bierze bo uszczelka pod glowicą nowa, dziś zmieniłem tą pod obudową wałka rozrządu ale mam wrażenie, że troche się sączy. Proszę o pomoc i dzięki z góry !!!
Kolejny problem to ciągły wyciek oleju w okolicach Turbo. Nie wiem skąd sie ten olej tam bierze bo uszczelka pod glowicą nowa, dziś zmieniłem tą pod obudową wałka rozrządu ale mam wrażenie, że troche się sączy. Proszę o pomoc i dzięki z góry !!!
Krwistoczerwona Dedra Integrale
POWERED BY ELPIDŻI
w sekwencji na szczescie
Kappa 2.4 benzyna + LPG sekwencja
Ypsilon 1.2 16V
POWERED BY ELPIDŻI
w sekwencji na szczescie
Kappa 2.4 benzyna + LPG sekwencja
Ypsilon 1.2 16V
- mario09
- Klubowicz
- Posty: 947
- Rejestracja: 12 lut 2005, 0:00
- Lokalizacja: Radom - Wierzbica woj. mazowieckie
Dedra Integrale - coś warczy w silniku
No to niefajnie. Jak obrocilo panewke to tylko wyjecie silnika, szlif walu no i ewentualne osiowanie bo po przekreceniu panewki rozne rzeczy sa mozliwe. Ja orientowalem sie ile kosztuja panewki kiedy robilem remont w swojej Themie. Federal Mogul komplet (glowne+korby) 100zl. Cale szczescie dostalem w prezencie komplet oryginalow Fiat/Lancia . Do tego dochodzi planowanie glowicy+poglebianie gniazd zaworow (jednoczesnie trzeba przeszlifowac przylgnie i je dotrzec), uszczelki itp. koszt - nie powiem, nie bede straszyl
Posprawdzaj inne ewentualnosci, bo szkoda rozbierac silnik jesli okaze sie zupelnie cos innego.
Posprawdzaj inne ewentualnosci, bo szkoda rozbierac silnik jesli okaze sie zupelnie cos innego.
Lancia Thema III 2.0 i.e.+gaz II gen. (zestaw Lovato LovU2)
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS
Dedra Integrale - coś warczy w silniku
i o to potwierdzenie podejscia ARASa do zakupionej DEDRY INTEGRALE - WSZYSTKO rozebrac i poskladac, inaczej nie pojezdzi za dlugo ...