Automatyczne dwusprzęgłowe skrzynie biegów
Moderator: giekso
- Seth
- Klubowicz
- Posty: 1906
- Rejestracja: 22 maja 2007, 0:00
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Warszawa-WI/WN/WPI
Re: Automatyczne dwusprzęgłowe skrzynie biegów
ja bardzo czekam, aż TCT trafi do normalnych silników Delta 1.8Di z sześciobiegowym Aisinem po prostu nie jedzie, skrzynia jest totalnie głupia, a spalanie po mieście jest w zależności od dynamiki jazdy, między 13,5 a 17l/100km
dam sobie rękę uciąć, że z TCT, albo manualem, dałoby się zbić 2litry i wtedy dla 200KM byłoby to akceptowalne spalanie
i nie frustrowałoby tak, jak oczekiwanie na redukcję.
dam sobie rękę uciąć, że z TCT, albo manualem, dałoby się zbić 2litry i wtedy dla 200KM byłoby to akceptowalne spalanie
i nie frustrowałoby tak, jak oczekiwanie na redukcję.
http://www.autogaleria.pl; http://www.exoticcars.pl
były: Ford Granada 2.0 '79, Ford Sierra 1.8 '89, Lancia Delta 2.0 '93, Ford Escort 1.8TD '95, Lancia Lybra SW 2.0 '01, Fiat Stilo MW 1.9 JTD
na co dzień: Szkodnik Oktawian 1.4 TSI '14; obecnie: moje
Re: Automatyczne dwusprzęgłowe skrzynie biegów
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Re: Automatyczne dwusprzęgłowe skrzynie biegów
Ostatnio w AutoŚwiat był mały test Giulietta TCT.
Podali, że Alfa deklaruje, że TCT jest lepsza od DSG. Sami w komentarzu napisali tylko, że dorównuje DSG. Biorąc pod uwagę jaki periodyk to napisał z pewnością TCT daje radę
Podali, że Alfa deklaruje, że TCT jest lepsza od DSG. Sami w komentarzu napisali tylko, że dorównuje DSG. Biorąc pod uwagę jaki periodyk to napisał z pewnością TCT daje radę
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Re: Automatyczne dwusprzęgłowe skrzynie biegów
Oleje przekładniowe do skrzyń dwusprzęgłowych
Skrzynie dwusprzęgłowe szturmem zdobyły serca klientów. Z powodzeniem zastępują tradycyjne skrzynie automatyczne, jak również skrzynie manualne. Jednak każda nowa technologia wymaga dopracowania i rozwoju. Jak w tej dziedzinie rozwinęły się oleje przekładniowe i czym różnią się te do skrzyń dwusprzęgłowych od tych przeznaczonych do rozwiązań tradycyjnych?
Rosnąca popularność skrzyń mechanicznych, zautomatyzowanych, z podwójnym sprzęgłem sprawia, że coraz częściej pojawia się potrzeba ich serwisowania. Dziś, gdy pierwsze auta ze skrzyniami tego typu przejechały już kilkaset tysięcy kilometrów, wiedza o tym, jak dbać o takie przekładnie, jest znacznie większa niż na początku.
A dbać warto, ponieważ taka skrzynia jest bardzo skomplikowana i ewentualna awaria może być kosztowna. Na szczęście wiedzą o tym także producenci olejów przekładniowych, którzy stworzyli specjalne produkty właśnie do takich przekładni.
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Re: Automatyczne dwusprzęgłowe skrzynie biegów
"Ewentualna awaria może być kosztowna" - z tego co ja słyszałem to DSG się wymienia w całości? - w sensie nie jest przewidziana naprawa takiej skrzyni tylko wymiana?
Do tego dwumasy chyba jeszcze tam są?
Wolę drążek
Do tego dwumasy chyba jeszcze tam są?
Wolę drążek
BMW E39 Touring - 4,4 V8
Re: Automatyczne dwusprzęgłowe skrzynie biegów
I do tego artykuł nie uwzględnia skrzyń Fiata, które posiadają suche sprzęgło.
Re: Automatyczne dwusprzęgłowe skrzynie biegów
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Re: Automatyczne dwusprzęgłowe skrzynie biegów
VW (VW, Skoda, Seat, Audi) ogłosił akcje serwisowe związane z usterkami DSG: w Chinach 400 tys samochodów, 91 tys w Japonii, 10 tys na Tajwanie, ponad 6 tys w Singapurze.
Jak to zwykle u VW próbowali wciskać kit, że nic się nie dzieje, ale raport rządowego urządu kontroli jakości w Chinach był dla nich tak miażdżący, że szybko ogłosili akcję i jeszcze przepraszali właścicieli za opieszałość.
Ponoć azjatycki klimat (gorąco, wilgotno plus korki w miastach) dobija DSG.
Jak to zwykle u VW próbowali wciskać kit, że nic się nie dzieje, ale raport rządowego urządu kontroli jakości w Chinach był dla nich tak miażdżący, że szybko ogłosili akcję i jeszcze przepraszali właścicieli za opieszałość.
Ponoć azjatycki klimat (gorąco, wilgotno plus korki w miastach) dobija DSG.
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM