Delta II - termostat, wymienić?

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4770
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Kontakt:

Re: Delta II - termostat, wymienić?

Post autor: Tomzik » 04 mar 2012, 13:42

Wymieniłem opornik na nowy i pierwszy bieg powrócił ;)
Są: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Delta 2,0 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

Awatar użytkownika
blubo
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 36
Rejestracja: 23 sty 2008, 0:00
Lokalizacja: Lipsko

Re: Delta II - termostat, wymienić?

Post autor: blubo » 07 cze 2012, 12:56

Witam, mam delte 2 1.6 75km '95

Nie wiem czy tak powinno być, ale temp rośnie w miarę szybko, na trasie utrzymuje się ok 90 wiec ok,
ale gdy postoje chwile w korku lub stoje na parkingu temp rośnie do 110, i dopiero załącza się wentylator, pochodzi z 10s i się wyłącza, temp nie spada w dół tylko stoi na 110st.
1. Czy wszystko jest ok ?
2. Czy w mojej delcie powinny być 2 biegi wentylatora czy 1 ?

proszę o pomoc bo chce wyjąć termostat i nie wiem czy na darmo, także mam już zamówiony termo-włącznik wiatraka (ktory załącza wentylaror)
Tomzik pisze:Wymieniłem opornik na nowy i pierwszy bieg powrócił ;)
3. u mnie brakuje 1 biegu (a powinny chyba byc 2)
więc kolego gdzie ten opornik jest :) ?

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4770
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Kontakt:

Re: Delta II - termostat, wymienić?

Post autor: Tomzik » 07 cze 2012, 13:48

Jeśli chodzi o temperaturę to u mnie jest taka sama sytuacja, ale chyba nie tak to powinno wyglądać. Po wymianie opornika temperatura minimalnie niższa jest, ale niestety nadal ponad 100 stopni. Przedtem było jak w mordę strzelił 110 zanim się wentylator włączył. A jak startował to prąd i nawet silnik przysiadał.

Chciałem wymienić termowłącznik na nowy, ale nie znalazłem nigdzie do niego kabli, więc może już coś mam kombinowane...

Jeśli zaś idzie o opornik to nowy kosztuje niecałe 60zł.

U mnie akurat znajduje się na dole chłodnicy, od strony silnika, bardziej po stronie pasażera. Idą do niego dwa kable, więc myślę, że poznasz. Jest wkręcany na dwie śruby i ma podstawę sześciokąta, ale nie regularnego a takiego prostokąta "z garbami".
Są: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Delta 2,0 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

Awatar użytkownika
blubo
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 36
Rejestracja: 23 sty 2008, 0:00
Lokalizacja: Lipsko

Re: Delta II - termostat, wymienić?

Post autor: blubo » 07 cze 2012, 14:46

Tomzik pisze:Jeśli chodzi o temperaturę to u mnie jest taka sama sytuacja, ale chyba nie tak to powinno wyglądać. Po wymianie opornika temperatura minimalnie niższa jest, ale niestety nadal ponad 100 stopni. Przedtem było jak w mordę strzelił 110 zanim się wentylator włączył. A jak startował to prąd i nawet silnik przysiadał.

Chciałem wymienić termowłącznik na nowy, ale nie znalazłem nigdzie do niego kabli, więc może już coś mam kombinowane...

Jeśli zaś idzie o opornik to nowy kosztuje niecałe 60zł.

U mnie akurat znajduje się na dole chłodnicy, od strony silnika, bardziej po stronie pasażera. Idą do niego dwa kable, więc myślę, że poznasz. Jest wkręcany na dwie śruby i ma podstawę sześciokąta, ale nie regularnego a takiego prostokąta "z garbami".
postaram się go wykręcić i sprawdzić czy działa omomierzem,
na allegro cos takiego znalazłem Obrazek
na 100% wróci pierwszy bieg :) po wymianie ?
czyli termowłącznik mam sprawny jest ok, jak wentylator włącza się przy 110 ?

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4770
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Kontakt:

Re: Delta II - termostat, wymienić?

Post autor: Tomzik » 07 cze 2012, 15:02

Tak, to jest opornik.

Nie daję gwarancji, że 1. bieg wróci, u mnie wrócił.

A termowłącznik teoretycznie powinien włączać wentylator przy bodaj 92 stopniach, a na pewno nie dopiero przy 110. Coś masz raczej nie w porządku, podobnie jak ja, ale niestety nie wiem co :(
Są: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Delta 2,0 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

Awatar użytkownika
dawidson
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 29 mar 2007, 0:00
Skype: dejv667ukp
Imię: Dawid
Lokalizacja: Brachttal
Kontakt:

Odp: Delta II - termostat, wymienić?

Post autor: dawidson » 07 cze 2012, 15:04

U mnie jest inny silnik, ale objawy były dokładnie takie same. Wymiana termowłącznika rozwiązała problem.

viva la macchina!

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4770
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Kontakt:

Re: Delta II - termostat, wymienić?

Post autor: Tomzik » 07 cze 2012, 19:25

Jest to dla mnie od dłuższego czasu główny podejrzany i nawet już kupiłem odpowiedni, ale mój mechanik twierdzi, że nie znalazł nigdzie kabli do jego podłączenia i oddałem termowłącznik do sklepu...

Chyba muszę zrobić drugie podejście ;)
Są: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Delta 2,0 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

Awatar użytkownika
blubo
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 36
Rejestracja: 23 sty 2008, 0:00
Lokalizacja: Lipsko

Re: Delta II - termostat, wymienić?

Post autor: blubo » 09 cze 2012, 22:05

edit...

Awatar użytkownika
blubo
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 36
Rejestracja: 23 sty 2008, 0:00
Lokalizacja: Lipsko

Re: Delta II - termostat, wymienić?

Post autor: blubo » 11 cze 2012, 9:09

to mam do was pytanie gdzie może się znajdować ten opornik, bo sprawdziłem i mam termowłączik 3 pinowy, ale nie mogę znaleźć tego rezystora, od góry nie znalazłem żadnych kabli od strony pasażera przy chłodnicy

dodaje zdjęcie, bo nie wiem do czego służy podłączenie na wiatraku na środku ?

EDIT: chyba znalazłem opornik koło termowłącznika :) to nie moge zdjęcie
Obrazek

zgadza się ? moje pytanie brzmi jak nie jest podłączony w ogóle, to do jakiej wiązki powinien być podłączony ? skąd ta wiązka wychodzi ?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”