"Daniec" pisze:wyobrazcie sobie ze po odlaczeniu tego czujnika polozenia walu nie ma zadnej mozliwosci na zapalenie samochodu, mozesz krecic a on nic !! ale tylko po podlaczeniu tego przekaznika samochod pali za pierwszym razem apropo wtyczka tego czujnika znajduje sie kolo listwy wtryskiwaczy jest to biala wtyczka polaczona z czarna latwo dostepna tak wiec jezeli macie problem z odpaleniem autka ........... pozdrawiam
No to akurat nie jest dziwne. W twoim aucie jest to jedyny czujnik od modułu zapłonowego, odpięcie go powoduje że moduł nie dostaje impulsu to i nie generuje iskry. To jest tak , jak byś w starym układzie odpiął przerywacz , też nie zapalisz
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
. Dodatkowo jak układ zapłonowy nie będzie pracował ( np. z powodu awarii czujnika, modułu itd.) to układ wtryskowy (tu LE3 Jetronic ) pozbawiony impulsów z Digiplexa nie poda paliwa i wyłączy pompę paliwa. Reasumując to najważniejszy czujnik w twoim aucie i jakakolwiek awaria, niedomaganie, przerwa w kablu, zaśniedziała wtyczka powoduje skuteczne uziemienie samochodu. Uszkodzenie lub utrata własności magnesu który to jest integralną częścią tego czujnika powoduje nierównomierna pracę silnika, zbyt wczesne odcięcie zapłonu i w przypadku zamontowanej instalacji gazowej "ciekawe" efekty pirotechniczne.